Log in

View Full Version : Ny Deltakerombud ( igjen )

Breiker
26-06-2006, 00:45
Da var det på tide med et nytt TG og enda et/en Deltakerbud

Denne gangen er er det ikke John Morten eller Stian men fjorårets DO assistent

Eileèn Suzann Nilsen

Hva synes dere og hva synes hovedpersonen selv?
Hadde vært veldig fint med synspunkter fra John Morten og Stian også

2K3
26-06-2006, 00:54
Har dessverre lite kjennskap til henne, men kan bli koselig med ei kvinne.

TronDiz
26-06-2006, 22:25
Info om henne?

Gorken
26-06-2006, 22:31
Hun kommer helt sikkert til å introdusere seg når vi kommer nærmere.

John Morten
03-07-2006, 17:38
Jeg ikke bare tror, men vet at Eileen vil gjøre en veldig bra jobb som DO på TG.

Lykke til!

John Morten

2K3
03-07-2006, 23:51
Hey...vi JM sier det, så stemmer det nok ;)

MongWen
04-07-2006, 01:32
det er nokk rektig når JM sier det.

geek
18-07-2006, 08:39
Jeg ikke bare tror, men vet at Eileen vil gjøre en veldig bra jobb som DO på TG.Jeg må bare si meg helt enig med John Morten her. :)

Hemo
03-08-2006, 10:43
Gratulera DO Eileèn!

cart
30-08-2006, 19:01
Hun kommer til å gjøre en kjempejobb. Det er jeg helt overbevist om. Hun var jo innvolvert i deltakerombudrollen på TG06 også.

mdj
30-08-2006, 21:16
Hva er i bunn og grunn DO sine oppgaver?

cruz
30-08-2006, 23:22
Ivareta deltakernes interesser og sørge for at TG blir en så bra opplevelse som mulig og at alle har det fint. Før, under og etter TG. DO sitter i ledergruppen sammen med crewombudet (som skal sørge for at crew har det bra) og 5 organizere som har ansvar for sec, tech, info, vision og core.
Kanskje deltakerombudet selv kan fylle inn litt mer her. Eileen? :-)

geek
01-09-2006, 22:54
Hva er i bunn og grunn DO sine oppgaver?
Jeg skrev litt om dette i denne tråden i TG06-forumet.

Vektern
25-09-2006, 23:00
Endelig har jeg fått nett og beklager at jeg ikke har fått svart tidligere.
Men dette skal forandres på nå.
Takker Stian og John Mortens store tro på meg. Og jeg har vært så heldig som har kunnet lært mye av dem

Eileen Tennebø
Deltagerombud ass -06
Deltagerombud-07

2K3
26-09-2006, 11:55
Velkommen til TG forumet. Godt å ha deg her, og vi har troen på at du kommer til å gjøre en glimrende jobb!

Vektern
26-09-2006, 14:07
Takker så mye for tillitten:)
Husk at det er bare å spørre om det er noe.
I`ll be there=)

Breiker
26-09-2006, 14:41
Hvilken tillit? :P
Neida bare tuller med deg.

Pilgrim1337
12-10-2006, 22:41
har aldri sett en D.O jeg :S
gjør dere noen valg om egentlig har innvirkning på meg som deltager? sorry hvis det er et dumt spørsmål..

geek
13-10-2006, 12:54
gjør dere noen valg om egentlig har innvirkning på meg som deltager? sorry hvis det er et dumt spørsmål..DO sitter i ledelsen for hele TG, sammen med fem organizere og crewombudet, og skal fremme deltakernes sak og passe på at deltakerne ikke blir glemt oppi det hele. DO fanger opp signaler på IRC og på dette forumet, i tillegg til at deltakere kan sende henne mail om hva som helst. Hvis det kommer opp saker som DO føler at er viktige vil og skal hun ta dette opp med ledergruppa for å få løst saken på best mulig måte for deltakerne.

solbekk
15-10-2006, 12:47
Har dessverre lite kjennskap til henne, men kan bli koselig med ei kvinne.

Sure.. Vet da i kke hvordan John Morten var, men sikkert hyggelig han også.. dette skal nok bli spennende.

Vektern
19-10-2006, 20:29
Som Stian sier er DO for dere, og jeg vil gjerne høre om man syns noe burde være bedre eller noe kan være ubehagelig, både før og under og etter TG.
Siden jeg sitter i ledergruppa får jeg med meg hva som skjer og kan fort underette de rette menneskene i det det måtte gjelde.

John Morten
16-11-2006, 07:24
gjør dere noen valg om egentlig har innvirkning på meg som deltager? sorry hvis det er et dumt spørsmål..

Helt greit spørsmål det. La oss si det sånn, at det kan hende du hadde hatt mer spørsmål og tvil om arrangementet om DO ikke hadde vært der. DO er en korrigerende og kontrollerende person i ledergruppa. Passer på at arrangementet først og fremst lages slik at det er til glede for deltagerne.

Nå forsøker de som har DO-rollen også å ha kontakt med så mange mennesker som mulig under et TG for å "kjenne på" at folk er fornøyde og finne ut litt om hva som eventuelt mangler. At du ikke har truffet noen er bare et resultat av at ingen har tid til å få snakket med alle under et TG.

Dessuten er DO til hjelp for dem som måtte ha behov for litt hjelp med ting (ikke PC skruing da) under arrangementet. Det kan nok tenkes at det er noen som trenger noen å snakke med for eksempel. Da er DO gjerne et bra sted å henvende seg.

John Morten

Mr_Hjinx
23-11-2006, 09:13
Hei

Nå begynner det å dra seg til og tiden fra jul/nyttår og frem til TG går kjempefort. Så vi skal bruke tiden frem til da best mulig og vi begynner her på forumet, siden det er den beste og enkleste måten dere kan komme i kontakt med oss, og vi kan komme i kontakt med dere.

Som det fremgår av signaturene så er det jeg (anders) og Eileen som fyller DO rollen på neste års TG. Vi kommer til å ha en jevn ansvars- og arbeidsfordeling for å sikre at du som deltaker skal få den samme gode behandlingen uavhengig av hvem av oss du henvender deg til. Dette gjelder selvfølgelig både før, under og kanskje til og med etter TG.

Vi kommer fremover til å bruke dette forumet som arena for å fremme nye forslag og ideer som kanskje vil bidra til å gjøre ditt opphold i vikingskipet enda bedre. Ved å benytte oss av et forum som dette håper vi å få en rask og ekte feedback på de ideene vi fremmer. Men for å få dette til å fungere best mulig er vi avhengig av at du som deltager kommer innom forumet med jevne mellomrom for å se etter om det er skjedd noe nytt. På den måten hjelpe oss til å gjøre vår jobb best mulig.

Du vil også kunne stole på at denne delen av forumet vil være betjent av både meg og Eileen, og så snart vi ser at det er kommet en ny post her vil vi gå inn å besvare den etter beste evne. Jeg benytter også sjansen til å takke mine kollegaer som har besvart tideligere spørsmål på en særdeles tilfredsstillende måte i den perioden vi (DO) ikke har hatt tilgang til forumet.

Men jeg lover at fremover vil vi være tilstedet på forumet for å svare på spørsmål og ta i mot forslag.

Frem til neste korsvei!

mvh

Tell
23-11-2006, 13:41
Hei

[...blablabla...]

Frem til neste korsvei!

mvh
Anders Asperheim
Sec-Crew 06
Ass. Deltakerombud 07
Hey, Anders, jo!

Stilig med ass d/o, 'a! Gratz!

Mr_Hjinx
23-11-2006, 17:34
Thanks willy :)

Kult at du óg skal på tg til neste år..

AKA_K:ulings
26-11-2006, 20:42
John Morten(tror det var han) ga mamma og pappa på en liten runde på tribuna for å se åssen TG 06 var . det var jo snillt gjort av han.

Vektern
27-11-2006, 14:08
[QUOTE=AKA_K:ulings]liten runde på tribuna for å se åssen TG 06 var

Mange foreldre som lurer fælt på hvordan TG egentlig er for dere som er deltagere. JM ga nok en super liten fremvisning og fortalte litt.
Tenker vi skal få kokt ihop en rundtur i skipet til dere deltagere som vil også:)

Breiker
27-11-2006, 15:27
rundturer er jo ikke no nytt for å si det sånn. 2k3 som har stått for det de siste årene. Uten hjelp fra crew

Vektern
27-11-2006, 23:14
rundturer er jo ikke no nytt for å si det sånn. 2k3 som har stått for det de siste årene. Uten hjelp fra crew

Nei det er sant, men det gjør vi noe med. Og ja det blir trist uten han der. Vi får håpe han stikker innom og plager oss litt på de rudturene:)

Breiker
28-11-2006, 15:28
hmmm.. tg 07.. lurer på om jeg skal. har ikke engang meldt meg opp til lotteriet.

Pilgrim1337
11-12-2006, 14:15
Kan det være mulig å fikse traller? så vi kan trille stuffet inn å stikke ut å sette dem der til neste folk som skal inn? hadde vært sinnsykt bra:)

merilin
11-12-2006, 14:22
Hadde vært sinnsykt bra men det høres altfor lettvint ut dessverre =p

Man trenger da en del traller og det kan bli ekstra venting for de som trenger tralle. Så har vi noen som liker å gjemme bort ting =p

Det er jo egentlig bare å finne en treplate og snekre hjul på den. Så har man en liten tralle?

Mr_Hjinx
11-12-2006, 16:23
Dette med traller er absolutt en god ide, og til tross for en del åpenbare utfordringer knyttet til tralle-utlån så skal jeg høre med ledergruppen om hva de tenker om det. Men frem til vi får ett ja eller nei, så er jo mange lure løsninger på problemet med tungt utstyr. Er jo som nevnt her å snekre seg ei lita tralle (bare pass på at denne kan stues bort under TG), noen bruker jo kontorstolen sin, enkelte har jo med sin egen store tralle og noen kjøper en liten en på clas eller biltema kun for anledningen.

Kan vi ikke ta en liten runde på det her og nå da? Forslag til hvordan man kan spare både tid og rygg på vei inn og ut av hallen?

netrom2k
11-12-2006, 22:05
klarer vel å bære maskina deres noen meter? hvis ikke bør dere trene...

eller snekre deres egen tralle... Handlekurver er strengt for budt. selv om du sier at den er din eller at du har fått lånt den.

solbekk
11-12-2006, 22:06
Hva om en har Full kvitering da? det bekrefter jo at n er din

evil_t
11-12-2006, 22:24
Strengt tatt så gjør den det. Ville tro at om du har kvittering eller lapp med hvor det står at du har fått låne den så er det lov til å bruke den.

Pilgrim1337
12-12-2006, 09:41
Altså maskina mi er ca 40kg da.. og veldig vondt og holde(skarpe kanter) litt kjedelig å bære det langt.

merilin
12-12-2006, 12:12
Ja. Men om du har en tralle/palle m/hjul. med et areal slik at du kan ha tingene oppå den og binde med f.eks tau eller noe slikt. hvis du var på tg ifjor og husker høyden fra bakken til bordkanten kan du kanskje ha en kasse og bruke den som stol? må nok ha ryggstøtte og slikt.

krage
12-12-2006, 20:33
En sånn ti/tyve kroners panteløsning for trallene hadde vel fungert? slik mange butikker har ?

Eventuelt at du måtte levere fra deg ett eller annet som depositum.

Husker en av hardware butikkene i skipet for to år siden lånte ut skrujern i bytte mot mobil :) Så fikk man mobilen igjen når/om man leverte skrujernet tilbake :-)

solbekk
19-12-2006, 23:09
En sånn ti/tyve kroners panteløsning for trallene hadde vel fungert? slik mange butikker har ?

Eventuelt at du måtte levere fra deg ett eller annet som depositum.

Husker en av hardware butikkene i skipet for to år siden lånte ut skrujern i bytte mot mobil :) Så fikk man mobilen igjen når/om man leverte skrujernet tilbake :-)

hehe.. smart.. Hva om han fikk noen til å stjele skrutrekkeren da så tjente han en mobil^^

oDDi
21-12-2006, 17:16
Lag hylle og tralle i en og samme enhet. Funker fjell. Men, det er nok uaktuelt for alle sammen å ha med seg noe sånt. Så en løsning med utlån av traller hadde vært en hver TG deltagers drøm. :)

solbekk
23-12-2006, 04:04
Blir en Tralle/hylle i år tror jeg.. fikk en tusing av farmor... så det blir nok en hylle med hjul i år=)

Vektern
23-12-2006, 20:10
Jeg fant jeg fant.
Denne er genial til og få med seg mye faktisk og pluss noen stropper og tau funker den bra av erfaring:)

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=382188

Finnes billigere også, men dette var første og beste som jeg kunne se:)

Problemet med utleie traller er at de som leier det ut må ha de ett sted når det ikke er TG... og jeg tror det er bruk for noen da. Men man vet jo aldrig om noen har ett slikt lager på lur.

geek
26-12-2006, 01:15
En mulighet er jo å få lånt traller fra en flyplass, men jeg tipper de vil ha trallene sine selv under påskeutfarten... dessuten vil det jo bli et problem med erstatning for ødelagdte/forsvunne traller osv.

solbekk
26-12-2006, 03:11
Kjempe koselig senario:
<Flyveleder> Hva vil du?
<Deg> Jeg vil låne en tralle.
<Flyveleder> Her.. vi trenger den før kl xx.xx i kveld ok?
<Deg> jaja, klart det!

----|7timer senere og en tralle mindre|----

<Deg> Dessverre ble trallen stjålet, så her har du xxx kr i erstatning.
<Flyveleder sier over radioen> Vi beklager. Alle fly er innstillt inntil videre! Ha en fortsatt god påske! :D:D

<På anlegget på tg> Kan du som har stjelt flyplass trallen vennligst komme til resepsjonen så vi kan banke driten ut av deg? Takk
Vi er alle de som du ødla påskeferien for og kansellerte alle fly turene til kreta, spania, malorca , samma faen... bare kom hit litt er du grei (djevel med horn)

da9l9ls1
26-12-2006, 16:15
haha, ja det hadde tatt seg ut...

saita
30-12-2006, 21:17
Jeg fant jeg fant.
Denne er genial til og få med seg mye faktisk og pluss noen stropper og tau funker den bra av erfaring:)

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=382188

Finnes billigere også, men dette var første og beste som jeg kunne se:)

Problemet med utleie traller er at de som leier det ut må ha de ett sted når det ikke er TG... og jeg tror det er bruk for noen da. Men man vet jo aldrig om noen har ett slikt lager på lur.

dette er omtrent samme greia du får på svenskeferga hvis du kjøper 5 kasser øl =P brukte den i fjor, og tror jeg overlasta den litt...handtaket var noget bøyd når jeg kom hjem.. :rolleyes:

Xell
08-01-2007, 10:06
jeg drepte en slik tralle for et par år siden. Hvis man først skal invistere i en tralle vli jeg anbefale å går for noe litt dyrere med luftgummihjul som er litt større en på den modellen der. Det triller uendelig mye bedre på grusen og er lettere å få over kablene.

Amplexor
10-01-2007, 17:14
Helt enig med Xell.. jeg har brukt en slik trall i 2 år nå; http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=382177
Og den har så vidt fungert, men er ett slit hver gang å få den over grus og kabler.. Bruker hylleplatene i bunnen, så får man en stor firkantet plass stable på.. men savner ordentlige hjul ja.