Log in

View Full Version : Sovetelt

Homer
31-03-2007, 11:29
Heisann!

Digger løsningen deres med telt utenfor som man kan sove i:) Men det som er litt dumt er at de som regel er fulle. Så over til spm mitt: Hadde det ikke vært en mulighet å sette opp flere telt enn det som har vært før, slik at flere deltakere kan få sjangsen til å sove der?

mdj
31-03-2007, 11:35
Du kan dele seng i soveteltet med meg Homer ^^ Slik at andre får plass
hehe blir deilig med sovetelt ja :D

Homer
31-03-2007, 13:00
Du kan dele seng i soveteltet med meg Homer ^^ Slik at andre får plass
hehe blir deilig med sovetelt ja :D

Haha:D
Sovetelt er digg^^

appears
01-04-2007, 08:01
Det har bare en tendens til å være utrolig kaldt der.. det var det i fjor da jeg prøvde å sove der i hvert fall. Håper de får ordna det i år da.

_vix_
01-04-2007, 13:13
Angående varmen i soveteltet, så blir TG holdt senere i år, enn ifjor, i tilegg så er det meldt ganske greit vær neste uke, hvis jeg ikke husker feil.
ifjor, hadde vi varme elementer på plass, men, blir fort kaldt under lufting av teltet.

Flere telt, da kommer problemet; "hvor skal de settes slik at de ikke sperrer for nødutgang, samt at sec/medic har lett tilgang" og "hvor mange ekstra sec krever dette"

Sec stiller med 1 vakt ved teltet 24/7 under hele TG, flere/større telt = flere vakter.

Ellers, håper dere har en finfin søndag og at vi alle sees til uka

GalFisk
01-04-2007, 16:09
Problemet med oppvarmingen i soveteltet har vært at vifteovnene står sammen i en klynge, nær enden. Det blir bare en "boble" varm luft rundt ovnene, mens resten av teltet er trekkfullt og derfor holder seg kaldt. Det burde enten isoleres bedre slik at lufta rekker å bli varm, eller så må den varme lufta sirkuleres mer slik at den blir jevnere fordelt. Å fordele ovnene utover vil ihvertfall hjelpe til en viss grad.
Det kommer opp en masse varm luft fra et digert utløp rett utenfor skipet i nærheten av teltet, kunne det være en ide å "låne" litt derfra?

Homer
01-04-2007, 17:20
Angående varmen i soveteltet, så blir TG holdt senere i år, enn ifjor, i tilegg så er det meldt ganske greit vær neste uke, hvis jeg ikke husker feil.
ifjor, hadde vi varme elementer på plass, men, blir fort kaldt under lufting av teltet.

Flere telt, da kommer problemet; "hvor skal de settes slik at de ikke sperrer for nødutgang, samt at sec/medic har lett tilgang" og "hvor mange ekstra sec krever dette"

Sec stiller med 1 vakt ved teltet 24/7 under hele TG, flere/større telt = flere vakter.

Ellers, håper dere har en finfin søndag og at vi alle sees til uka

Den er grei:) Skjønner at det kan være vanskelig. Men det er et forslag fra min side til dere til senere TG'er. Skjønner at det kan skape litt ekstra styr med enda flere telt. Men alt i alt er jeg kjempe fornøyd med ordningen med sove telt:D

Stranded
01-04-2007, 22:56
Ingen tvil om at det er mye mer behagelig å sove i teltet enn inne i skipet. Bråket der er så masete at du får problemer med å sove skikkelig.

I 2006 brukte jeg for det meste teltet og om nattet var det i grunn litt kjølig. Det var vel 5 x 5 KWatt ovner det. Så kom solen opp og det ble grisevarmt. Jeg stod opp og slo av vifteovnene. Til natten igjen (Jeg er glad i å sove) var ovnene ikke slått på og det var skikkelig kaldt i teltet. Jeg skulle ønske vaktene passet på å slå av og på ovnene når det trengs.

Uansett, skal du sove i teltet så ta med en skikkelig sovepose som f.eks. -10 eller -15.

_vix_
02-04-2007, 00:54
Notert.

Skal ta dette opp med min chief ved første anledning jeg treffer han.

zeleKt
02-04-2007, 19:41
En annen ting jeg merka med sove teltet i fjord var at det luktet utrolig stygt der. Er det noe dere har tenkt å gjøre noe med? :)

Vektern
02-04-2007, 19:47
Vi kan bli flinkere til å lufte, det kan jeg ta opp med securety, og når det gjelder plass så er det god plass til mange, men vi må huske og legge oss litt nærmere hverandre og la intimsonen ikke bli så alt for langt unna, for da får vi plass til mange flere.
Varmen skal være fikset i år så det blir nokk litt varmere og som nevt været er litt anderledes i år enn i fjor... får vi håpe:)

nuffemor
09-04-2007, 17:25
de kunne jo ha satt et telt veg i vegg med det som står der fra før.... jeg "prøvde" å sove der i fjor, endte med å sove på bakken med soveposen min... det var ikke varmt...

så i år blei det luftmadrass og ligge inne i skipe med ørepropper...

funka fett....
:P

Hemo
09-04-2007, 23:59
Eg har ikkje hatt gleden av å sova i teltet enno, fordi eg sover godt til høg musikk inne i skipet. Og når det er fult inne er det også fult i teltet.

Kunne det godt med køysenger eller hengekøyer, kanskje?
Dei som tør kunne fått sova i 2. eller 3. "etg."?

Mosy
10-04-2007, 01:12
Etter at jeg i år, for første gang, har hatt problemer med å finne soveplass på tribunene, kommer jeg til å ta med to soveposer til neste TG. En varm, til å sove i teltet med, og den lille tynne som jeg pleier å bruke på tribunene. Til de som klager over at det er kalt, ta med varmere pose. Skulle gjerne sovet under åpen himmel jeg, så lenge det ikke hadde regnet eller snødd:p.

mdj
10-04-2007, 10:26
Hehe jeg lå ute og sov første gangen jeg gikk for å sove.. xD altså den "veien" på utsiden av teltet... Det var ikke så kaldt faktisk hadde varm pose... Det som derimot var kaldt var da jeg skulle pakke sammen og ikke hadde genser på utsia der... Men fikk jo endel frisk luft og sov godt...