Log in

View Full Version : Techno

XelleX90
08-04-2007, 05:56
Dere kunne spilt litt mindre techno på TG08 synes jeg. Ble gal i hodet av all technoen som ble spilt rundt om kring. Jeg gad en av de lyd folka en cd å spurte om de kunne sette den på. Han sa han skulle ordne det men den kom aldri

oleerik
08-04-2007, 06:01
var ille med disse djne, hvis det er spesielt de du tenker på.
Altså en del dunk dunk hører hjemme på dataparty, men synes det blei ekstremt slitsomt og kjedelig med djne...

saXin
08-04-2007, 06:33
Det er klart. Noen liker det - andre ikke. Tross alt et dataparty, så det er på sin plass at det spilles mest av denne sjangeren. Jeg har ikke noe imot musikk på TG, synes forøvrig det er -alt- for stille her. Klagingen som mange av dere kommer med, den har jeg ikke mye til overs for. TG er tross alt TG :D

XelleX90
08-04-2007, 08:18
Jeg er langt ifra imot at det ikke skal spilles mest techno men det kunne da begrenset litt :P Kanskje ta å sette på alle sjangerne litt inneiblant =)

Audreya
08-04-2007, 09:25
Techno er greit nok hvis ikke det blir alt for høyt, sånn som på scenen med DJ'ene...For det var bare rett og slett jævlig.

Spesielt i 2 timer etter hverandre!

SoWasted
09-04-2007, 12:56
Nesten ALL techno/drans/mye dance er lagt på data! (Legg merke til ordet DATA)

TG er det data party. (Legg merge til ordet PARTY)

Da legger vi sammen 1+1.
DATA+PARTY = DATA PARTY

Hehe. Et ganske enkelt regnestykke. Dermed vil de være idiotisk og starte å spille f.eks metal, pga de tullingene som lager det kler seg i en djevelsk 1800-tallet stil. Også Djevelsk pluss party er ikke lik dataparty.

Dere skjønner poenget mitt? Flott.

Audreya
09-04-2007, 13:07
Jo.
Men nå må ikke du tenke så firkantet heller da.
Ikke alle liker techno, heller en større del som ikke liker det.

Poenget var vel først og fremst, det gikk litt over streken med 2 timer techno på rad.
Jeg personlig, hadde vondt i brystkassa i flere timer etterpå, men det var vel sikkert på grunn av jeg satt så langt framme.

zoylster
09-04-2007, 14:17
Nå spilte Djene Drum and bass og industrial da :rolleyes:
Uansett.. jeg er enig i det at det ble litt mye, de kan godt spre det litt. Skal ha med anlegg på TG08, er bare å komme med requests, utenom rose helikoter etc. ;)

Svenniz
09-04-2007, 18:16
Tg= data PARTY
Pary= Techno

Enkelt og greit =) Techno er den type musikk som må spilles =) passer ikke med metal eller annet søppel ^^

tigerjenta
09-04-2007, 19:16
Dere kunne spilt litt mindre techno på TG08 synes jeg. Ble gal i hodet av all technoen som ble spilt rundt om kring. Jeg gad en av de lyd folka en cd å spurte om de kunne sette den på. Han sa han skulle ordne det men den kom aldri

i steden for å klag, så ta med deg steroanlegg og spill musikken din!

[4th-age] Tirza
09-04-2007, 20:33
Hva er greia med å stille techno og metal opp mot hverandre? Dere er klar over at det faktisk finnes flere sjangere, ikke sant?

Jeg merker at logikken bak at det skal spilles techno på dataparty er fordi techno (og elektronisk musikk generelt) er laget på, nettopp, data. Er det da sånn at man spyr ut techno og trance hele uka bare fordi man må, fordi det er logisk, men dere egentlig kunne tenke dere å spille noe helt annet? Eller er det bare en unnskyldning? :p

Uansett, jeg klager ikke. By all means. Tror ikke jeg hadde giddet å dratt på TG åtte ganger, om jeg ikke hadde tålt musikken der. Men det er kanskje på tide å åpne for flere sjangre, eller hva?

...og hvis det må være elektronisk musikk, finnes det sinnsykt mye bra elektronika: Ralph Myerz, Bjørn Torske, Annie, Ugress, Stöv, Röyksopp osv.

Elverum
09-04-2007, 21:05
Skjønner at folk blir lei 6 timer med KUN techno/trance/dance musikk.
Selv hadde jeg klikket om jeg skulle sitter ved siden av noen som hadde kun spilt heavy metal! For det er crap musikk det :P

Hemo
09-04-2007, 23:46
Tirza;86020']...og hvis det må være elektronisk musikk, finnes det sinnsykt mye bra elektronika: Ralph Myerz, Bjørn Torske, Annie, Ugress, Stöv, Röyksopp osv.

Hadde vi fått nokon av desse på scena under TG08, måtte eg nesten laga button av avataren din! Det var gullrekka, det :-)

[4th-age] Tirza
10-04-2007, 17:04
Hadde vi fått nokon av desse på scena under TG08, måtte eg nesten laga button av avataren din! Det var gullrekka, det :-)

Yeah :) Hadde faktisk laget button av meg selv hvis det hadde skjedd. Forøvrig spilte jo Ugress der for...øh...tre-fire år siden, så det er ikke umulig!

Hemo
11-04-2007, 00:40
:-)
Veit! Var der :-) Var det i 2003? Det var ho dama som sang, som redda konserten, syns eg. Ugress gjor ein grei konsert, men lydnivået var i høgste laget.

"Høg lyd kan skjula mykje", seier enklete som jobber med lyd...

[4th-age] Tirza
11-04-2007, 08:41
:-)
Veit! Var der :-) Var det i 2003? Det var ho dama som sang, som redda konserten, syns eg. Ugress gjor ein grei konsert, men lydnivået var i høgste laget.

"Høg lyd kan skjula mykje", seier enklete som jobber med lyd...

2003, ja, det tror jeg. Virker veldig lenge siden :p

Synes det var kult, jeg altså. Men det er jo grenser for hvor party det kan bli med én fyr bak en laptop. Nå har han jo veldig fet musikk, så det er ikke meg imot om han kommer en gang til :)

Marley
11-04-2007, 15:50
Det er lett å kritisere oss for hva vi spiller på PAen, det skjønner jeg. Problemet er at vi har en viss type musikk å forholde oss til, og det er det vi hører mest av i salen. Det er som regel diverse ymse slag av elektronisk musikk, og derfor følger vi ofte på med mye av det.

Dere la kanskje ikke merke til de gangene vi spilte RHCP, Dire Straits og Muse (med flere)?

krypton
15-04-2007, 05:33
Jeg var på TG for første gang i fjor, og har vært på mange andre lan i mitt liv... TG er uten tvil det med høyest lydnivå og personlig hater jeg elektro musikk som feks techno. Jeg synes TG er et veldig bra LAN/data party og jeg kommer tilbake neste år. Litt variert musikk ville ikke skadet. Håper jeg kan bidra til det neste år hvis jeg får skaffet meg anelgg... Da kan jo alle som misliker Metal og Rock glede seg:D

er jo bare og sjekke Last.FM profilen for og se hva dere har i vente hvis ting går som planlagt... \m/

tigerjenta
11-05-2007, 23:46
liker mengden jeg... er tross alt ett dataparty og ikke ett r&b party :P
foreslår dere tar med dere gode headseat og setter på deres egen musikk jeg ;)

aviruse
13-05-2007, 02:10
Jeg var på TG for første gang i fjor, og har vært på mange andre lan i mitt liv... TG er uten tvil det med høyest lydnivå og personlig hater jeg elektro musikk som feks techno. Jeg synes TG er et veldig bra LAN/data party og jeg kommer tilbake neste år. Litt variert musikk ville ikke skadet. Håper jeg kan bidra til det neste år hvis jeg får skaffet meg anelgg... Da kan jo alle som misliker Metal og Rock glede seg:D

er jo bare og sjekke Last.FM profilen for og se hva dere har i vente hvis ting går som planlagt... \m/

hvis du liker det bør du sette deg på rad 26 (ca) på øvre side for der sitter jeg M/folk (det var vi som hadde det store flagget med ulven på), vi spiller rock, mettal og div andre ting 17/5 (17 timer om dagen, de fem dagene de er). i år hadde vi med 2 høytalere, og vi var i toppen på lydkrigen, neste år tar vi med 4 av de samma høytalerne og 4 subber (ca en 5 dobling av effekt)

btw, morsomt jeg komm på nå: i år så satt det en person rett bak oss som likte rapp, han hadde med seg et sånt standard pc høytalersett fra logitec, så skrudde han på det, vi hørte han gjorde det, skrude på vårt annlegg med ac/nyannyan, så snudde han seg, så på oss og anlegget og ristet på hodet, skrudde av anlegget sitt og rørte det ikke før tg var over

Crow
23-06-2007, 22:41
Hva faen... Dette blir feil, folkens :P En KOLOSSAL del av TG-ånden handler om at man ikke kan snakke med sidemann pga dundrende techno. Jeg kommer til å denge løs på folk som klager med reservetastaturet mitt...

aviruse
24-06-2007, 03:01
Hva faen... Dette blir feil, folkens :P En KOLOSSAL del av TG-ånden handler om at man ikke kan snakke med sidemann pga dundrende techno. Jeg kommer til å denge løs på folk som klager med reservetastaturet mitt...

ta det het med ro, vi kunne ikke snakke med side mannen pga dundrende metal (det kunne foresten inne de på de 5 radene etter oss heller ikke) så vi ødeleger ikke