Log in

View Full Version : Billetter

Alli
06-09-2007, 13:03
hey
Når kommer billettene ut?

cart
06-09-2007, 13:12
All offisiell informasjon vil komme på gathering.org

Stay tuned :)

Zarbon
06-09-2007, 14:55
hey
Når kommer billettene ut?

Hvert år er det en haug brødhuer som spør om det samme, og hvert år får de det samme svaret: Følg med på www.gathering.org

De kommer når de kommer! ;)

Scotty
06-09-2007, 17:10
Virker som om det prøver å bli skjult når billettene blir lagt ut.
Kan selv bli litt het i toppen når jeg får svar som vent og se på gathering.org

Hvorfor si dette når billettene har kommet ca midten av desember hvert år? ;)

saXin
06-09-2007, 18:42
Fordi de ikke kan garantere 100% at de kommer da?

Scotty
06-09-2007, 19:03
Fordi de ikke kan garantere 100% at de kommer da?
Men å si at det har kommet som oftest i mid-desember sier vell litt mer enn "gathering.org"?

merilin
06-09-2007, 19:37
Dere er så söte, men dette er fakta: All offisiell informasjon kommer først på gathering.org (http://www.gathering.org).
Dere kan selvfølgelig diskutere, det er jo en del av ventetida, men det er ingen vits i å forsøke å fiske ut et svar ;)

Scotty
06-09-2007, 20:30
Jeg stemmer 90% sjanse for at det blir ca midten av desember. :)

aviruse
06-09-2007, 20:49
nja, jeg vill si at det er større sanse for at det kommer i starten av desember / slutten av november siden tg er en stund tidligere i år enn i fjor

#PK
06-09-2007, 20:56
Stemmer på aviruse der ja! :D

aviruse
06-09-2007, 21:58
Stemmer på aviruse der ja! :D

yey... kansje jeg kommer inn i bystyre da:)

men: hadde jo vert greit å få det litt tidligere i år så vi som planlegger litt mye kan få orden (får ikke helt orden før etter bilettsalget) i planene

existemi
06-09-2007, 22:17
men: hadde jo vert greit å få det litt tidligere i år så vi som planlegger litt mye kan få orden (får ikke helt orden før etter bilettsalget) i planene

Blir vel ikke helt orden før du får valg deg sitteplass? ;)

aviruse
06-09-2007, 22:28
Blir vel ikke helt orden før du får valg deg sitteplass? ;)

ja du har rett i det, men etter bilettsalget vet jeg nøyaktig hvor mange som skal med og derfor hvor stort stilas jeg skal ha, plassene kan vi jo flytte på

simdal
06-09-2007, 22:28
Billettene kommer i desember...! EOD

:p

existemi
06-09-2007, 22:39
ja du har rett i det, men etter bilettsalget vet jeg nøyaktig hvor mange som skal med og derfor hvor stort stilas jeg skal ha, plassene kan vi jo flytte på

Hehe.. Ser for meg at du og dine er en av de som har med seg så mye at jeg får vondt i magen. :p

krage
07-09-2007, 00:39
Ta det med ro, alle skal få lov å kjøpe biletter, følger dere med på gathering.org veit dere når dere får lov, og hvordan årets kø-system fungerer.

som alltid vil bilettslippet være i god tid før påske, selv om ingen dato er satt enda :-)

jak5255
12-09-2007, 19:19
Hva med bilettpris, blir det det samme som ifjor?
Pleier det å være det samme vært år?
hadde vært litt hyggelig å vite siden jeg har samlet sammen en 30 stykk jeg kjenner og hadde tenkt meg å samle inn penger snart for å bestille plasser på samme rad.
Jeg innser at det ikke er noe hastverk altså, jeg liker bare å være tidlig ute.

HVIS det er bestemt noen pris da.

cart
12-09-2007, 19:21
Det er ikke fastsatt noen pris enda. Denne informasjonen vil komme på gathering.org så fort den er fastsatt :)

Scotty
12-09-2007, 19:23
Hva med bilettpris, blir det det samme som ifjor?
Pleier det å være det samme vært år?
hadde vært litt hyggelig å vite siden jeg har samlet sammen en 30 stykk jeg kjenner og hadde tenkt meg å samle inn penger snart for å bestille plasser på samme rad.
Jeg innser at det ikke er noe hastverk altså, jeg liker bare å være tidlig ute.

HVIS det er bestemt noen pris da.

Jeg ville bare tenkt prisen fra de siste gangene.. 640 + 30 = 670kr
Er ihvertfall den største sannsynligheten.

cart
12-09-2007, 19:26
Denne informasjonen vil komme tidsnok til at det ikke vil bli noe problem i forhold til kjøp av billetter :)

existemi
12-09-2007, 21:09
hadde tenkt meg å samle inn penger snart for å bestille plasser på samme rad.

Sett fra tidligere år er plasser ikke noe du velger i samme omgang som du kjøper selve billetten(e).

Når du har fått kjøpt en billett, har vært billett en eier, en bruker, og en seater. Måten man får satt seg på samme plass på, er at alle i din vennegjeng setter en bestemt person som seater, slik at han kan velge hvor alle han er seater for skal sitte. På denne måten kan nemlig alle du kjenner kjøpe billetter for seg selv, men la én person bestemme plassene.

Mer informasjon om dette blir som sagt tilgjengelig på gathering.org når den tid kommer.

Andreasftw
27-09-2007, 22:18
Når blir TG i 2008?

cart
28-09-2007, 00:11
Når blir TG i 2008?

19. - 23. mars

Proof
29-09-2007, 19:36
Hehe.. Ser for meg at du og dine er en av de som har med seg så mye at jeg får vondt i magen. :p

Jeg har med PC, klær og penger.

Skjønner ikke vitsen i å ha med mer enn det. o.O

cLtmstr
29-09-2007, 19:42
Jeg har med PC, klær og penger.

Skjønner ikke vitsen i å ha med mer enn det. o.O

Såpe?

Sovepose?

Liggeunderlag?

Matpakke på veien?

Sko? (NEI, det går ikke under klær)

Eller kjøper du alt det når du kommer fram?

tigerjenta
06-10-2007, 16:10
matpakke??? hahahaha.
er en grunn til mac donalds ble til

cart
06-10-2007, 18:03
matpakke??? hahahaha.

Litt off topic nå, men.. Har du sett supersize me ? Egen sunn matpakke anbefales på det sterkeste fremfor å spise mcdonalds og pizza og annet junk hele uka

existemi
06-10-2007, 19:13
matpakke??? hahahaha.

Legg merke til at han sa "matpakke på veien" ;)

Litt off topic nå, men.. Har du sett supersize me ? Egen sunn matpakke anbefales på det sterkeste fremfor å spise mcdonalds og pizza og annet junk hele uka

Hele tråden har gått off topic, men å minne om at folk skal spise sundt, er alltid velkommen. ;)

Drikk juice!

saita
06-10-2007, 20:36
Legg merke til at han sa "matpakke på veien" ;)

Drikk juice!

Må si meg enig det, for juice er faktisk veldig sunt, oppfriskende og bra for deg, istedenfor bare cola (evnt andre slags brus).

evil_t
06-10-2007, 20:40
Bortsett ifra at juice dreper tennene da. Men sunnere enn brus ja.

oleerik
06-10-2007, 22:47
Bortsett ifra at juice dreper tennene da. Men sunnere enn brus ja.

Kjekt å pusse tenna godt og sånt da ^^ Får ihvertfal ikke så store skader ;)

Spliteye
06-10-2007, 23:29
Det er faktisk ikke så bra å pusse etter brus og slikt har jeg hørt...
Da pusser man jo vekk tenna pga syrer osv, gnir det inn og slikt.
det jeg gjør er å skyller munnen, vet ikke om det hjelper, men da slipper jeg iallefall tannkremsmak i munnen og kjennes litt bedre ut.

tigerjenta
06-10-2007, 23:38
siden vi er utenfor fortsetter jeg...

vi lever bare en gang :) spis og kos dere

mdj
10-10-2007, 17:31
det var kanskje litt off-topic men:P

Vi har en edit funksjon :rolleyes:

Andreasftw
10-10-2007, 17:47
Sånn;) Fjerna det:P

zoylster
11-10-2007, 03:23
Det er faktisk ikke så bra å pusse etter brus og slikt har jeg hørt...
Da pusser man jo vekk tenna pga syrer osv, gnir det inn og slikt.

Kort og godt: man sliter ned emalien ved å skrubbe tenna med syre og tannkrem ^.^

Drikk vann sier nå jeg, man har bare ett sett med tenner.. egentlig to, men ja :p

Andreasftw
11-10-2007, 15:32
Hvor tidlig får man bestemt plasser etter at man har kjøpt billetter?
Gjorde det i siste liten i fjor.

Andreasftw
11-10-2007, 15:34
var igjen 50plasser eller noe sånt, og de var ganske spredt. Fikk såklart plass med venna mine, men skal ha med fler i fjor, så greit å finne det ut.

saXin
11-10-2007, 16:01
Ca. en mnd før TG. Men om det blir slik i år også, det er det ikk no offisiell informasjon om. Følg med på www.gathering.org ;)

Andreasftw
11-10-2007, 16:01
ok, takk:)

Andreasftw
19-10-2007, 16:44
Noen som har en guide eller noe sånt som kan vise meg åssen man setter navn på hver billett?.. Glemte det i fjor.
Var noen som viste meg en guide til å bestemme seater, kanskje det var en for å sette på navn også.

cart
20-10-2007, 08:29
Noen som har en guide eller noe sånt som kan vise meg åssen man setter navn på hver billett?.. Glemte det i fjor.
Var noen som viste meg en guide til å bestemme seater, kanskje det var en for å sette på navn også.

http://techserver.gathering.org/seaterhowto

På bilde 4 her kan du se like over den røde ringen :-)

Andreasftw
20-10-2007, 12:40
http://techserver.gathering.org/seaterhowto

På bilde 4 her kan du se like over den røde ringen :-)

Takk:) Men, må den personen som skal være "User" på billetten ha en partyticket.net bruker?(hvis partyticket.net bruker i år også)

merilin
20-10-2007, 12:49
Takk:) Men, må den personen som skal være "User" på billetten ha en partyticket.net bruker?(hvis partyticket.net bruker i år også)
Ja, eventuelt kan eieren av billetten være user på to billetter, men de som skal ha billettene bør virkelig registrere seg på PTN dersom det brukes i år. Ingen grunn til å ikke gjøre det :)

Andreasftw
20-10-2007, 13:16
Ja, eventuelt kan eieren av billetten være user på to billetter, men de som skal ha billettene bør virkelig registrere seg på PTN dersom det brukes i år. Ingen grunn til å ikke gjøre det :)

Ok, takk:)

Big D
22-10-2007, 23:30
er vel ca midt i desember

Breiker
03-11-2007, 11:22
Etter det jeg har hørt vil prisene gå opp ganske mye i år grunnet no rot.

hørte priser over 850kr.

Da blir det nok et skikkelig mannefall ja

aviruse
03-11-2007, 12:14

hørte priser over 850kr.

kilder?

(og bekreftelse / avkreftelse fra crew?)

Breiker
03-11-2007, 12:20
De kommer neppe til å bli bekreftet av crew før billettene blir lagt ut

cart
03-11-2007, 12:33

hørte priser over 850kr.

Billettprisene er ikke bestemt enda, og dette er da altså bare ubekreftede rykter. Offisiell informasjon vil dere få, som vanlig, på www.gathering.org, når den tiden kommer :-)

Extreme_H_H_H
03-11-2007, 13:44
hehe... som Breiker sa, benektes til det endelige er satt :p

oleerik
03-11-2007, 13:52

hørte priser over 850kr.

Håper ikke dette er sant, prisen som var i fjord var grei, men blir det enda dyrere kommer det til å bli for dyrt med tanke på bensin osv.

Gleder meg til dette blir avkreftet

Mosy
03-11-2007, 15:58
Kommer til å dra på TG (nesten) uansett bilett-pris. Betaler med glede 850 spenn for å komme på TG;).

aviruse
03-11-2007, 17:43
håper ikke det blir så dyrt.. ved mindre vi får noe mer for det (les: band, mer strøm osv)

evil_t
03-11-2007, 18:29
Om prisen går opp så mye så kommer jeg ikke til å komme. Sliter med å få alt til å gå opp fra før av.

Ikke ser jeg hvorfor prisen skal gå opp heller. Med mindre det er snakk om heftige omrokkeringer.

oleerik
03-11-2007, 23:11
Om prisen går opp så mye så kommer jeg ikke til å komme. Sliter med å få alt til å gå opp fra før av.

Ikke ser jeg hvorfor prisen skal gå opp heller. Med mindre det er snakk om heftige omrokkeringer.

Helt riktig.

Sliter nok med å få råd til TG som det er, tviler sterkt på at jeg kommer hvis prisen går opp så mye.

aviruse
03-11-2007, 23:24
setter man opp prisen så mye blir det ikke så mye igjen av den normale tgstemninga ettersom mange av de som bygger opp den ikke kommer hvis prisen går opp så mye, og da sitter man igjen med de som er eldre og har jobb, og bortskjemte cs drittunger(ja jeg hater disse)

kunne kansje vert retferdiggjort hvis alle får 3 måltider dagelig...

oleerik
03-11-2007, 23:35

haha

Hadde kanskje vært greit med den prisen om det var inkludert nok mat ja ^^,

Andreasftw
05-11-2007, 20:59
setter man opp prisen så mye blir det ikke så mye igjen av den normale tgstemninga ettersom mange av de som bygger opp den ikke kommer hvis prisen går opp så mye, og da sitter man igjen med de som er eldre og har jobb, og bortskjemte cs drittunger(ja jeg hater disse)

Hva med bortskjemte WoW drittunger?:P haha:P

quakie
05-11-2007, 21:16
Breiker, du kunne ikke sagt hvor du har hørt disse ryktene?

aviruse
05-11-2007, 22:13
Hva med bortskjemte WoW drittunger?:P haha:P

cs drittunger er et uttrykk som brukes om alle sånne, wow drittunger like dann (selvom wow drittunger pleier å være mindre agresive og plagsome å ha med å gjøre)

AtomiC
06-11-2007, 01:04
Til alle dere som sitter og sutrer over prisen på billettene(hvis de går opp),
skjerp dere. Det er over 4 måneder til TG, dette er ikke afrika, skaff dere en jobb, ikke kjøp så mye cola og annet tull, etc.

TheCursedMuffin
06-11-2007, 10:09
Hvert år er det en haug brødhuer som spør om det samme, og hvert år får de det samme svaret: Følg med på www.gathering.org

De kommer når de kommer! ;)

Ja, jeg har fått med meg at den første måten å få vite når billettene kommer ut, er å se på gathering.org. Men er det da at billettene blir lagt ut, eller at vi får vite NÅR de blir lagt ut?

merilin
06-11-2007, 10:25
Ja, jeg har fått med meg at den første måten å få vite når billettene kommer ut, er å se på gathering.org. Men er det da at billettene blir lagt ut, eller at vi får vite NÅR de blir lagt ut?
Informasjon om når billettene blir lagt ut og hvor dere får kjøpt den kommer en stund før selve billettsalget starter. Slik har det vært de siste årene.

evil_t
06-11-2007, 17:49
Til alle dere som sitter og sutrer over prisen på billettene(hvis de går opp),
skjerp dere. Det er over 4 måneder til TG, dette er ikke afrika, skaff dere en jobb, ikke kjøp så mye cola og annet tull, etc.
Jeg er student og har kun lånet mitt å leve på. Det er på 6218kr i måneden og av de går 4900kr til faste utgifter. Det gir meg ca 1300kr til mat.

Og jobb har jeg ikke tid til. Sitter ca 50-60 timer i uka på skolen pluss det jeg jobber hjemme.

Så ikke kom her og vær så stor på det.

TheCursedMuffin
06-11-2007, 17:53
har fortsatt igjen komf-penger jeg :p sånn sett stiller jeg kanskje i kategorien bortskjemt CS-drittunge, selv om jeg ikke spiller CS.^^

Andreasftw
12-11-2007, 22:02
cs drittunger er et uttrykk som brukes om alle sånne, wow drittunger like dann (selvom wow drittunger pleier å være mindre agresive og plagsome å ha med å gjøre)

hahahaha:P

saita
13-11-2007, 00:44

wow er igrunn et veldig stille og rolig spill, der det ikke trenger å være stille rundt deg, fordi alt du trenger av info kommer opp midt på skjermen din : ) Du hører ikke footsteps på wow, for å si det slik^^

Olumvolum
15-11-2007, 13:34
Om billettene blir satt opp til 850kr. (jeg tviler) så vil ikke det hindre meg. Jeg hadde dratt dit nesten uansett pris.

Breiker
20-11-2007, 09:16
jaja.. bommet med bare 13 kr. Bare grunnet MVA rot av styret

merilin
20-11-2007, 09:32
jaja.. bommet med bare 13 kr. Bare grunnet MVA rot av styret

Som det står på gathering.org så er det slik at skattemyndighetene og KANDU har forskjellig syn på om The Gathering defineres som et kulturarrangement eller ikke.

Legg merke til at vi ikke har satt opp selve billettprisen, men trenger å reservere 160 kroner i tilfelle MVA-kravet står fast. Hvis vi ikke gjør dette og MVA-kravet blir stående så får vi store problemer med å holde tilbudet på samme nivå som de tidligere årene.

Denne saken gjelder ikke bare The Gathering, men også alle andre datapartyer i Norge og lignende arrangementer. Det er rett og slett en prinsippsak.

Rabagast
20-11-2007, 11:26
Men hvis The Gathering merkes av staten som et "kulturarrangement", er det ikke bare da å loppe staten for penger øremerket slike "kulturarrangementer"?

Er selv DJ, og har mekket et par arrangementer der jeg ble gjort oppmerksom på at jeg burde søke hos staten, fordi de hadde så mye "kulturkroner" til overs...

Skal de være hestkuk, bruk det mot dem! :D

Nestorn
20-11-2007, 12:49
Tviler på at noen liker at prisene går opp. Men til syvende og sist så er det jo fortsatt ikke over 1000 lappen, og dermed fortsatt rimelig greit for all den servicen man får på TG.

Håper at dersom dere vinner frem mot staten før TG, at dere bruker disse 5k * 160 reserverte kronene på TG08 :)

TheCursedMuffin
20-11-2007, 12:59
Uansett, bare de materielle godene man får er jo verd pengene i form av filmer o.l. I tillegg kommer jo opplevelsen.=)

merilin
20-11-2007, 13:11
Håper at dersom dere vinner frem mot staten før TG, at dere bruker disse 5k * 160 reserverte kronene på TG08 :)

Slik som det står på websiden så vil de pengene gå til deltakerne på enten TG08 eler TG09 dersom MVA-kravet faller bort. Om det blir TG08 eller 09 avhenger av når vi får svaret fra skattemyndighetene. Hvis MVA-kravet faller bort så får dere beskjed om når, hva og hvordan pengene skal brukes.

Rabagast
20-11-2007, 14:17
Uansett, bare de materielle godene man får er jo verd pengene i form av filmer o.l. I tillegg kommer jo opplevelsen.=)

Hehe ja. En dag på The Gathering, så har man fylt opp harddisken for ganske mange tusen :D Men sånt driver vi ikke med! Fy fy!!

TheCursedMuffin
20-11-2007, 16:05
Hehe ja. En dag på The Gathering, så har man fylt opp harddisken for ganske mange tusen :D Men sånt driver vi ikke med! Fy fy!!

Nei ikke på noen måte:rolleyes:

mikkemurk
20-11-2007, 20:37
Hvor på partyticket finenr jeg tg08 køen og slikt?:S er det, det som kommer 1 desember, eller er det da bilettlotteriet blir trukket? tyty for svar

merilin
20-11-2007, 20:41
Hvor på partyticket finenr jeg tg08 køen og slikt?:S er det, det som kommer 1 desember, eller er det da bilettlotteriet blir trukket? tyty for svar
The Gathering 08 skal komme opp på lista en stund før 1. desember, men det er fullt mulig å registrere en konto på PTN. Dette kan du gjøre nå hvis du ikke har gjort det.

Husk å skrive korrekt adresse og fødselsdato :)

TheCursedMuffin
20-11-2007, 21:05
For de av oss som ikke har kjøpt før kunne dere kanskje lage en guide for hvordan man gjør hele greia, registering, betaling og sånn?=)

merilin
20-11-2007, 21:26
For de av oss som ikke har kjøpt før kunne dere kanskje lage en guide for hvordan man gjør hele greia, registering, betaling og sånn?=)

En liten guide: gathering.org/tg08/ptnregguide.html (http://www.gathering.org/tg08/ptnregguide.html)

I tillegg har PTN god forklaring på hva man skal gjøre underveis.

TheCursedMuffin
20-11-2007, 21:28
En liten guide: gathering.org/tg08/ptnregguide.html (http://www.gathering.org/tg08/ptnregguide.html)

I tillegg har PTN god forklaring på hva man skal gjøre underveis.

Ja men da er det ikke noe problem da =)

triX xD
21-11-2007, 08:17
Ja men da er det ikke noe problem da =)

Detta fikser du Pedro-muffin! xD MAsse lærdom og hente her ja!

TheCursedMuffin
21-11-2007, 08:19
Detta fikser du Pedro-muffin! xD MAsse lærdom og hente her ja!

Ja jøss Kris!

mikkemurk
21-11-2007, 08:43
The Gathering 08 skal komme opp på lista en stund før 1. desember, men det er fullt mulig å registrere en konto på PTN. Dette kan du gjøre nå hvis du ikke har gjort det.

Husk å skrive korrekt adresse og fødselsdato :)

Jeg har konto og slikt, var på tg06 og 07 bare var usikker på hvor jeg fant tg08, tusen takk for hjelp:)

[Schanti]™
22-11-2007, 12:48
Jeg finner ikke TG08 på partyticket :/ kan noen hjelpe meg? eller har den ikke kommet opp enda? og er det i det hele tatt noen som har blitt med i køen enda? for det begynner jo å nærme seg 1 desember nå :S

TheCursedMuffin
22-11-2007, 12:55
™;90330']Jeg finner ikke TG08 på partyticket :/ kan noen hjelpe meg? eller har den ikke kommet opp enda? og er det i det hele tatt noen som har blitt med i køen enda? for det begynner jo å nærme seg 1 desember nå :S

Den har ikke kommet nei, men de sier at den skal komme før 1. desember. Så nei, det er ingen i køen heller ;)