Log in

View Full Version : Hvordan kommer DU opp til TG08?

Pages : [1] 2

Glennj
07-09-2007, 02:24
Til påske så håper jeg for all del at jeg har giddi å tatt lappen. Har gått så lenge uten lappen nå at jeg er lei :P. Så til påska så tar jeg min egen bil! (hvis jeg har) ^^:p

merilin
07-09-2007, 03:16
Tog ftw! :)

existemi
07-09-2007, 03:20
Må vel heller si meg fan av bil.:rolleyes:

merilin
07-09-2007, 03:22
Jepp, men tror ikke det frister veldig å kjøre Hamar - Trondheim etter TG =P

existemi
07-09-2007, 03:38

Pøh. Når den tid kommer, bor du i Oslo. Og da kan du kjøre med meg! :p

merilin
07-09-2007, 03:46
Til påske så håper jeg for all del at jeg har giddi å tatt lappen. Har gått så lenge uten lappen nå at jeg er lei :P. Så til påska så tar jeg min egen bil! (hvis jeg har) ^^:p

Hvis du kjører, så husk å få deg nok søvn! Dette gjelder alle deltakere og crewmedlemmer. Vi vil ikke miste noen ;)

Pøh. Når den tid kommer, bor du i Oslo. Og da kan du kjøre med meg! :p

Skeptisk :p

existemi
07-09-2007, 04:35
Skeptisk :p

Du vet som jeg vet at det er sant.:rolleyes:

Zarbon
07-09-2007, 06:48
Tog ftw! :)

Tok tog for første gang til TG07, og det var et helvette...
Anbefalles ikke! :p

merilin
07-09-2007, 07:10
Tok tog for første gang til TG07, og det var et helvette...
Anbefalles ikke! :p
Tror det kommer an på bagasjen? =P Hadde med meg en liten og söt macbook, ikke en diger stasjonær PC ;)

existemi
07-09-2007, 07:13
Tror det kommer an på bagasjen? =P Hadde med meg en liten og söt macbook, ikke en diger stasjonær PC ;)

Har du bare tatt toget en gang?

merilin
07-09-2007, 07:23
Ja, tok toget for første gang i år.
Årene før det tok jeg en buss sammen med flere deltakere :P
De tre første gangene med en stasjonær PC. Det var et lite helvete :p

existemi
07-09-2007, 07:40
Ja, det jeg tenkte. Så da kan du neppe si "Tog ftw!" uten å legge på en "hvis du bare har med deg laptop btw!" :P

*mobbe merilin*:D

merilin
07-09-2007, 08:09
D'oh! Tog ftw uansett!
Bil: Du må enten kjøre eller sannsynligvis sitte trangt. Stress i parkeringen. Du må sove og være uthvilt når du skal kjøre den lange veien hjem.
Fly: Altfor tungvint og upraktisk, hvertfall for min del.
Buss: Ikke digg å måtte sitte "musestille" i flere timer.
Tog: Elsk, spesielt på komfortavdelingen. Ble ganske høy på kaffe den kvelden :D

Så det så..! =P

Uansett: Mobbing er no-no på forumet, trodde du var klar over det? O.o

krage
07-09-2007, 10:05
Tog selvfølgelig, tog opp til hamarstasjon, også en sånn bil med taxtameter derfra :-)

existemi
07-09-2007, 14:38

You just can't resist, can you? :D

GeeMore
07-09-2007, 14:45
Roadtrippin' from Trånnheijm

merilin
07-09-2007, 14:48
You just can't resist, can you? :D
Prøver så godt jeg kan, men nei.. klarer ikke det =)

Stian0
07-09-2007, 17:22
Tar lappen nå i vinter, så blir nok første gang jeg kjører selv opp :D

Noiram
07-09-2007, 17:25
Reknar med det blir tog om det ikkje dukkar opp ein bil..
Tok tog Hamar-> Oppdal i fjor, og det funka finfint. (Å oppdage at bussen Oppdal -> Kristiansund ikkje gikk på grunn av helligdag var ikkje fullt så digg..)
Kan heldigvis ta toget heile vegen til Trondheim denne gongen. ^^

saXin
07-09-2007, 19:27
Kjører bil i år også :)

#PK
07-09-2007, 22:01
Blir vel bil i år også :D Med ei *campingvogn* (aka vrak på hjul) i år også :P Har desverre solgt den diggbare jeg hadde med i fjor, største vogna på plassen å greier! Blir fin overgang: Fra den største og mest luksuriøse vogna, og over til den minste, kaldeste og styggeste :D

A.Hubred
08-09-2007, 00:25
Blir vel bil i år også :D Med ei *campingvogn* (aka vrak på hjul) i år også :P Har desverre solgt den diggbare jeg hadde med i fjor, største vogna på plassen å greier! Blir fin overgang: Fra den største og mest luksuriøse vogna, og over til den minste, kaldeste og styggeste :D
... Teip... -.-

#PK
08-09-2007, 11:58
... Teip... -.-

Ja, desverre... Blir vel ikke så aller verst når vi får rulle-malt den svart, og spraya på TG08 med neon-rosa lakk, da :D

A.Hubred
08-09-2007, 12:55
Ja, desverre... Blir vel ikke så aller verst når vi får rulle-malt den svart, og spraya på TG08 med neon-rosa lakk, da :D

Haha xD :D

Elverum
08-09-2007, 15:34
Bil tur på 3 timer opp og ned ^^

cart
08-09-2007, 17:58
Drar fra Grimstad, og satser på igjen at det er noen som kan svippe meg oppover, som det alltid har kommet noen i siste liten, de siste årene :) Jeg har bare med meg laptop ++ så det går greit om jeg skulle måtte ta bussen også.

Dersom det ikke blir satt opp busser fra der du bor ( eller umiddelbar nærhet ) vil jeg anbefale lavprisekspressen på det varmeste. Bestill tidlig, og billettene er råbillige ( ned til 49,- ) , ikke flere stopp enn nødvendig, og strømuttak ved setene. Kombinert med bord mellom setene.. :) *GENIALT*

merilin
08-09-2007, 21:33
ikke flere stopp enn nødvendig, og strømuttak ved setene.
Alle setene? Dobbeltetasjebussen?
Jeg tror jeg har gått glipp av noe..>.<

Chibi
08-09-2007, 21:51
Last year I drove for 11 hours to the other side of Iceland. From there I took a ship (and brought my car) to Bergen which took 3 days. Then I drove from Bergen to Hamar. Same thing on the way back.

It was worth it...so I'm coming again this year although I'm considering flying this time and renting a car.

A lot of people have shown interest in joining me to TG08 but I'm not sure what they'll do.

Anyone here with a private airplane? ;-)

Proof
08-09-2007, 21:58
Privatfly, ja. Er nok den beste måten å reise innenlands med.

Blir nok mamma og pappa, eller tog fra tr. heim. Får se..

existemi
09-09-2007, 01:25

Da er vi to! Aldri oppdaget det der. :P

dronefucaz
09-09-2007, 12:51
Tog eller bil. For se når vi nærmer oss lanet.

mckvakk
09-09-2007, 17:15
Last year I drove for 11 hours to the other side of Iceland. From there I took a ship (and brought my car) to Bergen which took 3 days. Then I drove from Bergen to Hamar. Same thing on the way back.

It was worth it...so I'm coming again this year although I'm considering flying this time and renting a car.

Hey, that's a long drive (the boat trip counts:p)
But if you don't have tons of luggage i definetively would reccomend a plane/train (direct train to hamar from Oslo airport) or car combo instead.

Since i've moved from Hamar to Oslo since last TG i guess i'll take the train. Maybe i'll join merilin. Train FTW:D

oleerik
09-09-2007, 19:01
Blir nok bil her. Veldig greit med mye bagasje og slikt :)

existemi
09-09-2007, 19:03
Blir nok bil her. Veldig greit med mye bagasje og slikt :)

Laptop er tingen! ;)

oleerik
09-09-2007, 19:05
Laptop er tingen! ;)

Sant nok ;) Bare det å ha råd til en god laptop da=) Hvis jeg får råd før tg blir det nok laptop og tog ja ^^

existemi
09-09-2007, 19:08
Sant nok ;) Bare det å ha råd til en god laptop da=) Hvis jeg får råd før tg blir det nok laptop og tog ja ^^

Er jo ikke så dyrt for enn mer en god nok laptop for tiden. Bare husk kensington-lås! :rolleyes:

oleerik
09-09-2007, 19:10
Er jo ikke så dyrt for enn mer en god nok laptop for tiden. Bare husk kensington-lås! :rolleyes:

Har for tiden en laptop med 1gb minne, 120gb harddisk og eget skjermkort. Vi få se hva det blir til.
Lås ja, det har jeg ikke tenkt på. Dyrt?

Og passer den på alle laptoper?

existemi
09-09-2007, 19:16
Har for tiden en laptop med 1gb minne, 120gb harddisk og eget skjermkort. Vi få se hva det blir til.

Virker da som det er en grei nok PC til TG, med mindre du har noen hardcore krav til diverse.

Lås ja, det har jeg ikke tenkt på. Dyrt?

Og passer den på alle laptoper?

Det er virkelig å anbefale når han har med seg bærebart utstyr. Koster i lag rundt 200 til 600 kroner for en lås. Alt av bærebart jeg har, har mulighet for tilkobling til lås, til og med eksterne harddisker. Jeg tror nok derfor ikke det finnes noe ute i verden som ikke har den muligheten.

aviruse
09-09-2007, 19:48
Virker da som det er en grei nok PC til TG, med mindre du har noen hardcore krav til diverse.

vell.... han MÅ ha eksterne hardisker da....

mckvakk
09-09-2007, 20:07
Må han det? Hvorfor?

Jeg planlegger å dra på tg med kun den interne laptopdisken min på 60GB...

oleerik
09-09-2007, 20:22

Det er virkelig å anbefale når han har med seg bærebart utstyr. Koster i lag rundt 200 til 600 kroner for en lås. Alt av bærebart jeg har, har mulighet for tilkobling til lås, til og med eksterne harddisker. Jeg tror nok derfor ikke det finnes noe ute i verden som ikke har den muligheten.
Takk.. Åssen ser en slik tilkobling ut?
En liten svart lang firkant på kanskje underkant av en cm? :)

mckvakk
09-09-2007, 20:27
Stemmer :)

cart
09-09-2007, 20:48

Ikke alle nei... men der jeg satt ;) hehe.. taktisk

Cuddrow
10-09-2007, 00:08
Pris per performance i laptop-gata er jo ikke akkurat det vakreste, men jeg skal ærlig inrømme at jeg mer enn gjerne skulle betalt for å slippe å drasse alt det stasjonære oppover.
Heldigvis varer det så lenge som det gjør, og man får minst en dag på hver side av arrangementet til å føle seg utilpass med at man akkurat har pakka ut, eller akkurat skal pakke sammen, flott!
Ellers er det vel bil som er tingen, tror jeg?

existemi
10-09-2007, 01:50
Må han det? Hvorfor?

Jeg planlegger å dra på tg med kun den interne laptopdisken min på 60GB...

Blir nok ikke TG for mange uten mye harddisk-plass å fylle opp. :p
Dog skal jeg selv heller ikke ha med meg den interne på laptop'en.

Pris per performance i laptop-gata er jo ikke akkurat det vakreste, men jeg skal ærlig inrømme at jeg mer enn gjerne skulle betalt for å slippe å drasse alt det stasjonære oppover.

Det går vel mest i multiplay og mmorpg og lignende spill, i tillegg til diverse andre *kremt* ting. Av den grunn tror jeg neppe noen kommer til å savne all den helt ville ytelsen på en litt mindre kostbar bærbar. :p

Men som du sier, er jo tanken bak det hele å ikke måtte frakte alt utstyret til og fra Vikingskipet. ;)

aviruse
10-09-2007, 12:09
Heldigvis varer det så lenge som det gjør, og man får minst en dag på hver side av arrangementet til å føle seg utilpass med at man akkurat har pakka ut, eller akkurat skal pakke sammen, flott!
Ellers er det vel bil som er tingen, tror jeg?

bare ta med et stort stilas / hylle for ca 18 plasser og et anlegge på over 100 KG, da gjør det ikke noe ¨ha med stasjonær pc.... det blir som å tisse i havet i forhold:D

Scampi
10-09-2007, 17:11
Blir nok bil for min del, null stress på crew-parkeringa ;P
Får prøve å unngå reprise av 2005, da tok bilen min kvelden i Stangeveien :P

Cuddrow
10-09-2007, 17:57
bare ta med et stort stilas / hylle for ca 18 plasser og et anlegge på over 100 KG, da gjør det ikke noe ¨ha med stasjonær pc.... det blir som å tisse i havet i forhold:D

Det er fint at løsningen finnes der ute, takk for at du ble født!<3
Ålreit med kontraster, joda, og la meg gjette, det var ikke hundre prosent hypotese, kanskje?

Jeg har faktisk ikke bygd en hylle enda jeg har vært der de siste årene, det er vel en tanke, nå som du nevner det...

Scotty
10-09-2007, 18:01
Kommer sannsynligvis ditt med en feit amerikansk bil med sofa baki,
og en rimelig stor tilhenger med to hyller på. :)

mask
10-09-2007, 22:12

kjørt hamar - Trondheim etter TG 2 ganger.. og ikkeno problem i det heletatt... skal jeg i år blir det enten buss eller kjøre selv.. dyrt å kjøre selv om du ikke får fylt opp bilen.. men da blir det så helsikkes trangt, men går fortere enn buss... og kan stoppe når du vil å ta pauser...

men får jo absolutt slappa av bedre når du tar buss...

evil_t
10-09-2007, 22:17
Blir vel litt annerledes i år en tidligere år for meg da jeg har tullet meg opp til Trondheim. Satser på tog og privatskyss til skipet.

Apropos lavprisekspressen og strømuttak så er det det det ved bordene nede, ved de stolene rett ovenfor trappa og foran ved vinduet.

existemi
10-09-2007, 23:49
Apropos lavprisekspressen og strømuttak så er det det det ved bordene nede, ved de stolene rett ovenfor trappa og foran ved vinduet.

Meget godt å vite. :D

merilin
11-09-2007, 00:00
I love you! Nå vet jeg hvor jeg skal sitte neste gang =P
Foran ved vinduet i første eller andre etasje?

evil_t
11-09-2007, 00:03
I andre. Plassen foran ved vinduet i første er holdt av til sjåføren. :P

merilin
11-09-2007, 00:06
I andre. Plassen foran ved vinduet i første er holdt av til sjåføren. :P
Jo, det er det vel =P Tenkte mer på første passasjersete sånn foran nede =p Satt oppe en gang og da fant jeg ikke noe. Hm. Får sjekke bedre neste gang ;p

evil_t
11-09-2007, 00:22
Satt der forrige gang og da var det uttak der. Men kan hende de bytter busser mellom ruter og...?

merilin
11-09-2007, 00:24
Satt der forrige gang og da var det uttak der. Men kan hende de bytter busser mellom ruter og...?

Det kan være. Har bare tatt Trondheim-Oslo.

existemi
11-09-2007, 00:25

Er nok slik at de gjør det. Har vært med utallige forskjellige busser på diverse strekninger med lavprisekspressen. Tror nok neppe alle har noe særlig med strømuttak, dog. Hehe. ;)

|Night|
11-09-2007, 01:32
her blir det bil, med tilhenger.
Kommer opp dagen før så blir det Grilling :D, tar med en engangs grill og noen pepperbiff og Indrefilet.

merilin
11-09-2007, 01:35
Kommer opp dagen før så blir det Grilling :D, tar med en engangs grill og noen pepperbiff og Indrefilet.
Høres digg ut, men kaldt =P

|Night|
11-09-2007, 01:41
er jo ikke så kaldt i mars

existemi
11-09-2007, 16:28
er jo ikke så kaldt i mars

Det er da ikke akkurat godt og varmt og grill-vær. :p

evil_t
11-09-2007, 16:36
merilin og existemi: Mhm. Tar trondheim-oslo-trondheim bussen jeg og. Så må vel være foskjell mellom bussene.

merilin
11-09-2007, 16:41
merilin og existemi: Mhm. Tar trondheim-oslo-trondheim bussen jeg og. Så må vel være foskjell mellom bussene.
Existemi er ikke tøff nok til å dra til Trondheim, så det er vel en annen buss antar jeg :p. Nå vet jeg i det minste at de strømuttakene eksisterer og ja, da får jeg se etter i stedet for å sette meg ned en random plass :p

existemi
11-09-2007, 16:45
Existemi er ikke tøff nok til å dra til Trondheim, så det er vel en annen buss antar jeg :p. Nå vet jeg i det minste at de strømuttakene eksisterer og ja, da får jeg se etter i stedet for å sette meg ned en random plass :p

Forsiktig nå, frøken. ;)

Tror det har seg slik at Trondheims-ruten er den ene jeg ikke har tatt. :p

Crow
11-09-2007, 23:01
Pappa er grei nok til å kjøre oss dit :)

Veldig lite stress. Alt får gode plassen, og vi kommer nesten helt frem til hallen, iom at vi ikke parkerer for lang tid

krage
11-09-2007, 23:26
pappa, hmm tror han hadde ledd av meg om jeg foreslo at han skulle kjøre meg....

Men det har vel mest med at jeg bor i Oslo, mens pappa bor i Tromsø og det blir jo en liten omvei når en skal til Hamar :P

existemi
11-09-2007, 23:44
Men det har vel mest med at jeg bor i Oslo, mens pappa bor i Tromsø og det blir jo en liten omvei når en skal til Hamar :P

Min far har faktisk kjørt meg flere ganger, selv om han måtte kjøre Lillehammer-Oslo-Hamar-Lillehammer. :p

Greit nok, ikke så ille som Tromsø, men nevertheless.

krage
11-09-2007, 23:46
he he, nei ikke så ille med tanke på at
oslo - tromsø er omentrent 180 mil

existemi
11-09-2007, 23:49
Helt pingle-kjøretur. :D

Glennj
12-09-2007, 04:11
Mars er absolutt grill-vær :P. Grilla på TG06 ;) hele to ganger. Den andre gangen så klarte kameratene mine å få tilsnakk av crew folka. De måtte flytte grillen lenger bort fra tg ^^,. Det hadde kommet røyklukt i luftsjaktene på tg og folk hadde reagert :P hehe.
I år håper jeg at vi får planlagt mer ang. hyller osv. Hvis noen husker hyllene våres fra 06? Der hvor det store colaboks tårnet stod fast i den ene store hvite hylla med sølvteip. Neon lys osv. gøyalt! TG07 hadde vi 4 hyller fra biltema som vi satt sammen. Skal ta med alt i bilen oppover (håper jeg har bil :S)..

Mobkiller
12-09-2007, 17:26
Tar vell toget fra Trondheim når den tid kommer.
Men Husker ikke datoen for TG08 noen som husker den ??
Mente jeg leste den her en plasse eller kunne det vert 07 ? :rolleyes:

cart
12-09-2007, 17:32
Blir nok ikke TG for mange uten mye harddisk-plass å fylle opp. :p
Dog skal jeg selv heller ikke ha med meg den interne på laptop'en.

Kanskje litt dumt å legge den igjen ? Så mye styr da gitt :P

merilin
12-09-2007, 18:28
Tar vell toget fra Trondheim når den tid kommer.
Men Husker ikke datoen for TG08 noen som husker den ??
Mente jeg leste den her en plasse eller kunne det vert 07 ? :rolleyes:

Påskeferien er fom mandag 17.mars tom mandag 24.mars, så du kan gjette deg til datoene :)

DraZeL
12-09-2007, 18:59
Så klart kjøring;D full stappa bil til taket og kanskje litt på taket er jo en del av tg stemningen;D

cart
12-09-2007, 19:24
Det er veldig greit for de som har bil å ta med så mye som de selv har lyst til... Jeg sitter enten på med noen ( som kanskje har masse med seg fra før ) eller så tar jeg bussen / toget, og da er greit å bare skulle ha med seg laptop :)

Mobkiller
12-09-2007, 19:48
Påskeferien er fom mandag 17.mars tom mandag 24.mars, så du kan gjette deg til datoene :)

Øhhhh :S

19-24 ?
håper det fordi 18mars er bursdagen min så da er jeg 16 :D

Tar vell med en kompis gjeng.

Gleder meg :D

cart
12-09-2007, 19:50
19. - 23. er vel korrekte datoer :) Men da rekker du i hvertfall å bli 16 før TG starter :)

Mobkiller
12-09-2007, 19:59
Bursdag sang på scene :D
Godt å høre:)
er det et rent helvette å få plass eller hvor lenge er billettene på markede før det er utsolgt?

merilin
12-09-2007, 20:02
Bursdag sang på scene :D
Godt å høre:)
er det et rent helvette å få plass eller hvor lenge er billettene på markede før det er utsolgt?

- Jeg har aldri opplevd det som et rent helvete å få plass. Det gjelder å være litt tidlig ute.
- Billettene har de siste årene blitt solgt bort ganske kjapt, men det er alltid noen som kjøper ekstra billetter. Derfor kommer det som regel en del tilbake iløpet av ukene etter salgstart.

Hvordan billettordningen blir denne gangen er ikke bestemt, men det kommer informasjon i god tid før salget starter :)

cart
12-09-2007, 20:03
Nå er det ikke bestem hvilket billettsystem som skal brukes i år, men de tidligere årene har folk som har stilt seg i kø fått billett, så lenge de har kjøpt når de har kommet frem i køen :)

cart
12-09-2007, 20:04
- Jeg har aldri opplevd det som et rent helvete å få plass. Det gjelder å være litt tidlig ute.
- Billettene har de siste årene blitt solgt bort ganske kjapt, men det er alltid noen som kjøper ekstra billetter. Derfor kommer det som regel en del tilbake iløpet av ukene etter salgstart.

Hvordan billettordningen blir denne gangen er ikke bestemt, men det kommer informasjon i god tid før salget starter :)

Du vant, du var raskere enn meg ;)

Mobkiller
12-09-2007, 20:04
ok :) Raske svar og god service er pluss i margen :)

Da krysser vi fingrene å håper.

cart
12-09-2007, 20:06
Hvis! det blir brukt samme system som tidligere, så vil du etter all sannsynlighet få billett hvis du kjøper første gang du er fremst og har mulighet til å kjøpe :)

Mobkiller
12-09-2007, 20:29
ok. takk for all hjelp :)
for holde nøye med på siden da :)

cart
12-09-2007, 20:34
Det får du gjøre vet du :)

existemi
12-09-2007, 21:00
Kanskje litt dumt å legge den igjen ? Så mye styr da gitt :P

Du ville ikke tro hvor lett det er å skifte harddisk på MacBook Pro! ;)

cart
12-09-2007, 21:14
Du ville ikke tro hvor lett det er å skifte harddisk på MacBook Pro! ;)

Det stemmer, aldri hatt galskapen jeg ;)

existemi
12-09-2007, 21:22
Det stemmer, aldri hatt galskapen jeg ;)

Pass på hva du sier, gutt. :p

cart
12-09-2007, 21:26
Hihi, du vet at jeg bare er misunnelig :)

existemi
12-09-2007, 21:31
Hihi, du vet at jeg bare er misunnelig :)

Altså, hvem er ikke _det_ da? :D

cart
12-09-2007, 21:32
Altså, hvem er ikke _det_ da? :D

*meg ikke skjønne de som ikke vil ha sånn hvit PC :P*

existemi
12-09-2007, 21:34
*meg ikke skjønne de som ikke vil ha sånn hvit PC :P*

Kremt.. Hvit? :eek:

cart
12-09-2007, 21:35
Kremt.. Hvit? :eek:

Har du ikke hvit ? Har du sånn helt ny ?

evil_t
12-09-2007, 21:36
Svart Macbook er tingen. Holdt på å bli sånn på meg i fjor, men slapp det gitt.

existemi
12-09-2007, 21:37
Har du ikke hvit ? Har du sånn helt ny ?

Helt ny aluminiums Macbook Pro. :p

Svart Macbook er tingen. Holdt på å bli sånn på meg i fjor, men slapp det gitt.

Synes man betaler uhyre mye for fargen, på akkurat den modellen.

cart
12-09-2007, 21:39
Helt ny aluminiums Macbook Pro. :p

Fikk ikke noe mindre lyst på en sånn nå :)

existemi
12-09-2007, 21:40
Fikk ikke noe mindre lyst på en sånn nå :)

Hihi.. Bare å spare. :p

Jeg brukte lang tid. :p

cart
12-09-2007, 21:41
Hehe, det måtte jeg også gjort.. kanskje etter jul :)

evil_t
12-09-2007, 21:41
existemi: Kanskje derfor jeg slapp. :p Ble en Thinkpad til samme prisen istedenfor.

existemi
12-09-2007, 21:43
Hehe, det måtte jeg også gjort.. kanskje etter jul :)

Vel, begynn å spar. Det er verdt det. :D

Kanskje derfor jeg slapp. :p Ble en Thinkpad til samme prisen istedenfor.

Greit nok, men man kan jo ikke gå glipp av Mac OS X. ;)

evil_t
12-09-2007, 21:45
Jeg ville isåfall emigrert til et *nix os. Var og litt derfor jeg ikke gikk for mac. Litt usikker på om det var mulig å sitte igjen med en fullt brukbar laptop.

existemi
12-09-2007, 21:48
Jeg ville isåfall emigrert til et *nix os. Var og litt derfor jeg ikke gikk for mac. Litt usikker på om det var mulig å sitte igjen med en fullt brukbar laptop.

Med tanke på at Mac OS er et *nix basert OS, kan jeg garantere deg det er enkelt. Men man har alt man trenger av *nix i Mac OS, og null Windows. Man får i pose og i sekk! ;)

cart
12-09-2007, 21:49
Med tanke på at Mac OS er et *nix basert OS, kan jeg garantere deg det er enkelt. Men man har alt man trenger av *nix i Mac OS, og null Windows. Man får i pose og i sekk! ;)

En ting er sikkert, er at dere ikke har dårligere operativsystem enn det CRAP VISTA MOTHERFUCKER som fulgte med på min nye asus :P

evil_t
12-09-2007, 21:51
Fullt klar over at Mac os'et baserer seg på *nix, men ville valgt en annen distro da... Samt det å slippe windows ble og litt vanskelig grunnet directx* og spill. Per dags dato står laptoppen med hdd'en delt 8:1 i favør debian for å ha mulighet til å spille spill.

edit: cart: Pcen til modern hadde 50 driverfeil på 2 dager i Vista, så ja jeg vet hva du snakker om. Satt 1 dag og rettet feil før jeg tilslutt formaterte og la inn xp.

cart
12-09-2007, 21:54
Fordelen med å ikke spille spill *plystre*

evil_t
12-09-2007, 21:55
Spiller ikke så altfor mye att det gjør noe jeg heller. Men plutselig får man ett innfall eller ett spill som det faktisk er verdt å spille. Akkurat nå ligger bare xp'en å tar plass, men er ikke altfor lenge til Starcraft 2 kommer. *plystre,plystre*

cart
12-09-2007, 21:58
, men er ikke altfor lenge til Starcraft 2 kommer. *plystre,plystre*

Når er relase på det? Blir det sånn at alle kommer til å spille det på TG ?

existemi
12-09-2007, 22:00
Spiller ikke så altfor mye att det gjør noe jeg heller. Men plutselig får man ett innfall eller ett spill som det faktisk er verdt å spille. Akkurat nå ligger bare xp'en å tar plass, men er ikke altfor lenge til Starcraft 2 kommer. *plystre,plystre*

Blizzard announces StarCraft II for Mac (http://www.macnn.com/articles/07/05/21/starcraft.ii.for.mac/)

Så det så! ;)

evil_t
12-09-2007, 22:01
Tviler. Er ikke satt noen release på det ennå. Noen sier første kvartal av 2008 og noen sier slutten av 2008. Mest håper jeg på at det kommer snart. Hadde vært kult om det rakk å komme samt få stor nok vidde til at det kunne bli en compo i det.

cart
12-09-2007, 22:02
Tviler. Er ikke satt noen release på det ennå. Noen sier første kvartal av 2008 og noen sier slutten av 2008. Mest håper jeg på at det kommer snart. Hadde vært kult om det rakk å komme samt få stor nok vidde til at det kunne bli en compo i det.

Var det ikke et spill i fjor som det var compo i, som akkurat var kommet ut ?

evil_t
12-09-2007, 22:04
existemi: Old news. Blizzard har alltid vært flinke til å har støtte for mac.

Satser på at linux blir tatt mer særiøst som spillplattform fremover og nå. Ati har ihvertfall begynt å skjønne det.

edit: C&C tiberium wars?

existemi
12-09-2007, 22:06
existemi: Old news. Blizzard har alltid vært flinke til å har støtte for mac.

Såklart, men jeg bare understreker at man klarer seg uten Windows. ;)

evil_t
12-09-2007, 22:08
Hehe. Ja man kan kjøre linux :p

existemi
12-09-2007, 22:10
Hehe. Ja man kan kjøre linux :p

Egen erfaring tilsier at for min del egner linux seg best som tjener. Klientsiden har aldri vært så ideell for meg som hjemmebruker.

cart
12-09-2007, 22:12
Egen erfaring tilsier at for min del egner linux seg best som tjener. Klientsiden har aldri vært så ideell for meg som hjemmebruker.

Jeg har aldri sett grunnen til å bruke linux som klient, når man har enklere og fullt operative alternativer :)

evil_t
12-09-2007, 22:15
Jeg vet. Der mye av problemet til linux ligger. Heldigvis har ubuntu og andre nyerere distroer rettet opp en god del av det ryktet som sier at linux fungerer dårlig straigt out of the box.

Største problemet mitt til å begynne med ble stort sett en tilvenningssak. Nå bruker jeg det som standard os uten noen problemer.

existemi
12-09-2007, 22:16
Jeg har aldri sett grunnen til å bruke linux som klient, når man har enklere og fullt operative alternativer :)

Nettopp. Derfor oppfyller Mac OS mine krav.. Enkelt.. Brukervennlig.. Tilgang til Unix-verktøy, og gode applikasjoner.

Innen profesjonelle applikasjoner har linux også null poeng.

cart
12-09-2007, 22:39
Nettopp. Derfor oppfyller Mac OS mine krav.. Enkelt.. Brukervennlig.. Tilgang til Unix-verktøy, og gode applikasjoner.

Innen profesjonelle applikasjoner har linux også null poeng.

Det er veldig sant :) Det jeg lurer på er grunnlaget til designere/grafikere.. Hvorfor bruker de mac og ikke en PC ? Er det store forskjeller ?

existemi
12-09-2007, 22:51
Det er veldig sant :) Det jeg lurer på er grunnlaget til designere/grafikere.. Hvorfor bruker de mac og ikke en PC ? Er det store forskjeller ?

Mac OS er som oftest en plattform som har alt du trenger som profesjonell. Du har programmer som Aperture, Logic, Final Cut. Disse er kun for Mac OS, da de er utviklet av Apple selv. I tillegg har du støtte for alle Adobe-produkter, selv om disse også finnes til Windows. Mac OS har også god støtte for skrivere, fotokameraer og videokameraer. Programmer på Mac kommuniserer også veldig godt med hverandre. Finnes sikkert også mange andre grunner.

cart
12-09-2007, 22:57
Mac OS er som oftest en plattform som har alt du trenger som profesjonell. Du har programmer som Aperture, Logic, Final Cut. Disse er kun for Mac OS, da de er utviklet av Apple selv. I tillegg har du støtte for alle Adobe-produkter, selv om disse også finnes til Windows. Mac OS har også god støtte for skrivere, fotokameraer og videokameraer. Programmer på Mac kommuniserer også veldig godt med hverandre. Finnes sikkert også mange andre grunner.

Ok.. Finnes det ikke tilsvarende windowsprogrammvare som gjør samme jobben? Jeg har ikke vært borti verken Aperture, Logic eller FInal Cut...

existemi
12-09-2007, 23:05
Ok.. Finnes det ikke tilsvarende windowsprogrammvare som gjør samme jobben? Jeg har ikke vært borti verken Aperture, Logic eller FInal Cut...

Disse programmene har mer eller mindre monopol innenfor bruksområdet. Spesielt Logic og Final Cut, som er profesjonelle lyd, og video redigeringsprogram. Dog finnes det noen programmer som gjøre noe av det samme, men for cutting edge profesjonelle, er Apple de eneste som lager hva du har brukt for.

cart
12-09-2007, 23:07
Disse programmene har mer eller mindre monopol innenfor bruksområdet. Spesielt Logic og Final Cut, som er profesjonelle lyd, og video redigeringsprogram. Dog finnes det noen programmer som gjøre noe av det samme, men for cutting edge profesjonelle, er Apple de eneste som lager hva du har brukt for.

Okei .. Kanskje jeg skulle invistert i en sånn en da.. :P Hvor mye gav du for din sa du ?

existemi
12-09-2007, 23:16
Okei .. Kanskje jeg skulle invistert i en sånn en da.. :P Hvor mye gav du for din sa du ?

14k.. Det er gjennom ADC Student, og det koster en 700 kroner.

Link til ADC (http://connect.apple.com/)

I tillegg får jeg Mac OS X Leopard når det kommer ut gjennom ADC. :)

Guide til ADC Student på mac1.no (http://mac1.no/adc)

cart
12-09-2007, 23:19
14k.. Det er gjennom ADC Student, og det koster en 700 kroner.

Link til ADC (http://connect.apple.com/)

I tillegg får jeg Mac OS X Leopard når det kommer ut gjennom ADC. :)

Guide til ADC Student på mac1.no (http://mac1.no/adc)

Hørtes jo riktig så greit ut :) Hmm.. Jaja, jeg mangler ikke såå mye, så kan hende det går i boks rundt bursdagen min som er like i forkant av TG :)

existemi
12-09-2007, 23:20
Hørtes jo riktig så greit ut :) Hmm.. Jaja, jeg mangler ikke såå mye, så kan hende det går i boks rundt bursdagen min som er like i forkant av TG :)

Legg merke til at det tar god tid før de bestiller ADC til du sitter med Mac'en i hånden.

Men jeg kan hjelpe deg jeg, Mats. ;)

cart
12-09-2007, 23:21
Legg merke til at det tar god tid før de bestiller ADC til du sitter med Mac'en i hånden.

Men jeg kan hjelpe deg jeg, Mats. ;)

Kan du deffinere lang tid ? Og du kan hjelpe meg ? :) Du er nå så søt :)

existemi
12-09-2007, 23:28
Kan du deffinere lang tid ? Og du kan hjelpe meg ? :) Du er nå så søt :)

Kommer ann på leveringtid på hva du betaler. For øyeblikket ville det tatt 4-6 uker.

Bare ta kontakt når du vil ha hjelp du, Mats. ;)

evil_t
13-09-2007, 00:26
En kompis av meg får macen sin fredag neste uke og han bestilte onsdag forrige uke. Også fra ADC.

cart
13-09-2007, 01:19
Heldiggris.. Jeg vil også FÅ en mac :)

existemi
13-09-2007, 02:14
En kompis av meg får macen sin fredag neste uke og han bestilte onsdag forrige uke. Også fra ADC.

Hvordan Mac snakker vi om?

evil_t
13-09-2007, 07:18
Mac ? :p

Ikke helt sikker, men det macbook pro ihvertfall.

evil_t
13-09-2007, 13:38
Sjekket det opp i dag. Macbook pro 15". Og var snakk om 3-4 uker ja. Men var 2uker igjen til han fikk den.

DraZeL
13-09-2007, 14:06
Litt off-topic? haha

merilin
13-09-2007, 14:49
Litt off-topic? haha

Veldig off-topic så.. Hvis dere skal snakke mer om mac (gjerne!) så kan dere lage en thread i off-tg-topic eller en annen passende plass ;)

liten
14-09-2007, 20:29
Vi kan snakke om merilin istedet!

merilin
14-09-2007, 20:31
Vi kan snakke om merilin istedet!

Ingenting å si om meg. Nytt tema! :p

EDIT: Heller on-topic! ;)

liten
14-09-2007, 20:47
Jeje, jeg ville nå egentlig heller snakke om merilin enn å si at jeg skal vel kjøre en godt brukt og litt halvrusten Renault. Den bilen er ikke akkurat spennende for å si det sånn.

krage
14-09-2007, 20:49
Ikke den har sikkert vært med på mye rart siden den gikk ut av samlebåndet :-)

merilin
14-09-2007, 20:56
Kanskje jeg er heldig med timingen på flytting og TG, da kan jeg låne bilen til foreldrene. En svart Ford Focus etellerannet. I hope so.
Hvis ikke skal jeg være miljøvennlig og ta toget.. =P

krage
14-09-2007, 21:01
Skal du gjøre sånn lur ting å flytte mot tigerstaden?

merilin
14-09-2007, 21:39
Skal du gjøre sånn lur ting å flytte mot tigerstaden?
Ja, det har jeg tenkt å gjøre :)

existemi
15-09-2007, 16:05
Ja, det har jeg tenkt å gjøre :)

Litt gammelt nytt for meg, men jeg sitter fremdeles med to tomler opp! :D

Og genialt hvis du kan få kjørt bil opp til skipet. Fordelen med å kjøre opp til skipet, er jo at gjør en veldig mobil. "Bare en svipptur til butikken" ;)

merilin
15-09-2007, 16:15
Fordelen med å kjøre opp til skipet, er jo at gjør en veldig mobil. "Bare en svipptur til butikken" ;)

Jeg tror faktisk at jeg foretrekker å gå til CC mart'n selv om jeg har bil :p

mckvakk
15-09-2007, 16:21
Og genialt hvis du kan få kjørt bil opp til skipet. Fordelen med å kjøre opp til skipet, er jo at gjør en veldig mobil. "Bare en svipptur til butikken" ;)

Du vet, nå hørtes du ekstremt lat ut :p

CC er nærme, og selv hamar sentrum er en kjapp gåtur unna;)

existemi
15-09-2007, 16:34
Jeg tror faktisk at jeg foretrekker å gå til CC mart'n selv om jeg har bil :p

Jeg foretrekker nemlig Kiwi. Og hvis du skal handle en del, for eksempel på søndag, eller mandag, før crewcare har ankommet, tror jeg ingen ville si meg mot at en bil ville vært foretrukket. ;)

Du vet, nå hørtes du ekstremt lat ut :p

CC er nærme, og selv hamar sentrum er en kjapp gåtur unna;)

Etter å ha kodet i 36 timer før deltagerne ankommer, man er sliten, man er overtrøtt, og man er sulten, og man vil helst ikke sitte i skipet å spise, føler jeg meg ikke lat hvis jeg heller vil ta bilen bort til Peppes, enn å gå. :p

merilin
15-09-2007, 16:37
Jeg foretrekker nemlig Kiwi.

Da må du vise meg veien dit, for jeg aner ikke hvor det ligger :p

mckvakk
15-09-2007, 16:45
Til hvilken kiwi? det fins.. 3 i gåavstand, og det er null problem å bære med seg. evt går det masse busser:p

*late som om man er miljøvennlig*

Etter å ha kodet i 36 timer før deltagerne ankommer, man er sliten, man er overtrøtt, og man er sulten, og man vil helst ikke sitte i skipet å spise, føler jeg meg ikke lat hvis jeg heller vil ta bilen bort til Peppes, enn å gå. :p

Tjoda, men man våkner av å gå :p

existemi
15-09-2007, 16:48
Da må du vise meg veien dit, for jeg aner ikke hvor det ligger :p

Sure. Kiwi er ikke bare billigere, men har bedre åpningtider, også. :)

Og det blir aldri en svipptur til Kiwi, da det blir lengre å gå. Derfor er bil er kjekk ting å ha ved skipet når man bare skal bort og tilbake. ;)

Men for all del. En gåtur er nydelig.

Til hvilken kiwi? det fins.. 3 i gåavstand, og det er null problem å bære med seg. evt går det masse busser:p

Som lokalkjent, vet du sikkert om bedre løsninger enn meg. Det er Kiwien som ligger på oversiden av parkeringplass en sentrum det er snakk om. Så vidt jeg husker.

Tjoda, men man våkner av å gå :p

Vel, i det tilfellet, tror jeg jeg vil foretrekke å ikke gå. :p

mckvakk
15-09-2007, 16:54
Som lokalkjent, vet du sikkert om bedre løsninger enn meg. Det er Kiwien som ligger på oversiden av parkeringplass en sentrum det er snakk om. Så vidt jeg husker.

Jeg tror den i ottestad er lettest å komme seg til, den er også hakket nærmere.
Men ja, er nok bedre å kjøre, isåfall henger jeg meg på og:p

Man kjører ut til rundkjøringen ved hydro og tar til venstre og bare fortsetter over brua og frem til man kommer til kiwi på venstre side.

existemi
15-09-2007, 16:57
Man kjører ut til rundkjøringen ved hydro og tar til venstre og bare fortsetter over brua og frem til man kommer til kiwi på venstre side.

Ikke rart man ikke tenker på den. Er jo "feil vei" ;)

mckvakk
15-09-2007, 16:58
Hehe, men den er jo like bra den og. man passerer også rimi og mega på veien opp. og kjører man litt til kommer man til den tidligere nærbutikken min, spar:p

existemi
15-09-2007, 16:59
Hehe, men den er jo like bra den og. man passerer også rimi og mega på veien opp. og kjører man litt til kommer man til den tidligere nærbutikken min, spar:p

Sikkert veldig bra, det er bare ikke den første butikken man tenker på. ;)

mckvakk
15-09-2007, 17:00
hva? trodde alle tenkte på kiwi ottestad først :eek:

evil_t
15-09-2007, 20:35
Hmm. Lagde kart i fjor med alle stedene/butikkene i byen.

existemi: du tenker på den som ligger i Grønnegata midt i mellom fuglesettomtparkering og lærerhøgskolen.

CaZpeR
16-09-2007, 01:57
Blir nok å kjøre NED til TG08 (ikke alle som bor under Hamar) ;) Med bil. Standard gjengen i år og :)

Djspritus
16-09-2007, 15:17
Blir nok Buss i år også , Bussen vår var ensom i fjor , sto helt alene utenfor skipet hele uka :)

Mosy
16-09-2007, 16:57
Kommer til å kjøre opp til Hamar. Spørsmålet blir hva jeg skal kjøre. Enten blir det en golf:), eller så blir det en stor en. En som vi kan sove i, og ta med oss alle tingene våre:D. (Det skal vi jo uansett, men kanskje vi slipper unna med bare en bil;))
Edit: yay, post nummer 2000.

existemi
16-09-2007, 17:54
Blir nok Buss i år også , Bussen vår var ensom i fjor , sto helt alene utenfor skipet hele uka :)

Føler kanskje det var litt unødvendig med buss, om det bare sto der alene? :p Stakars bussen. :D

krage
16-09-2007, 20:40
Edit: yay, post nummer 2000.

Grattis, men pass deg så du ikke tar igjen boogie

John Morten
17-09-2007, 00:53
Blir nok bil for min del, null stress på crew-parkeringa ;P
Får prøve å unngå reprise av 2005, da tok bilen min kvelden i Stangeveien :P

"Tok kvelden"!?! Høres ut som om bilen stoppa. Så vidt jeg husker så var det noen som slengte den bilen på taket ned i renna ;)

John Morten

cart
17-09-2007, 19:01
"Tok kvelden"!?! Høres ut som om bilen stoppa. Så vidt jeg husker så var det noen som slengte den bilen på taket ned i renna ;)

John Morten

Om en person dør av naturlige årsaker eller av å bli hogga opp av en eller annen kjøttkvern på gilde, tar han da likefullt kvelden :P

evil_t
18-09-2007, 14:49
Slengt i renna? Type sladding eller *vi går sammen også kaster vi bilen hans i renna*?

existemi
18-09-2007, 20:34
Slengt i renna? Type sladding eller *vi går sammen også kaster vi bilen hans i renna*?

Husker du ikke den gode gamle Japp-reklamen? ;)

BlueDevilNor
18-09-2007, 20:34
Hehe.. Skal på TG for første gang jeg nå...
Gleder meg sinnsykt.
Har sett på TG-Tv eller hva det heter og har mange kamerater som er der hvert år.
Hadde tenkt til å ta tog hvis ikke muttern kan kjøre meg...
Har også søkt på crew btw, så jeg får krysse fingrene :p Håper dere krysser fingrene og ^^

existemi
18-09-2007, 20:49
Hehe.. Skal på TG for første gang jeg nå...
Gleder meg sinnsykt.
Har sett på TG-Tv eller hva det heter og har mange kamerater som er der hvert år.
Hadde tenkt til å ta tog hvis ikke muttern kan kjøre meg...
Har også søkt på crew btw, så jeg får krysse fingrene :p Håper dere krysser fingrene og ^^

Håper du får et godt opphold under TG, enten som deltaker eller crew. Du finner all informasjon på www.gathering.org, og om det er noe du ikke skulle finne, bare spør i vei på forumet. Vi er mange her som er glade for å hjelpe.

Lykke til med crewsøknaden!

BlueDevilNor
18-09-2007, 20:56
Håper du får et godt opphold under TG, enten som deltaker eller crew. Du finner all informasjon på www.gathering.org, og om det er noe du ikke skulle finne, bare spør i vei på forumet. Vi er mange her som er glade for å hjelpe.

Lykke til med crewsøknaden!

Tusen Takk :) Har søkt på Events og håper jeg blir med.
Vet du sånn ca sjansene for å være med og hvor mange de tar inn?:D

existemi
18-09-2007, 21:20
Vet du sånn ca sjansene for å være med og hvor mange de tar inn?:D

Sjansene for å komme inn har med hvilke kvalifikasjoner du har, og med hvordan søknaden din er skrevet. Hva man ser etter, varierer selvfølgelig hva crew til crew. Akkurat hva forskjellige sjefene ser etter er veldig opp til dem, og jeg har ingen oversikt over det utover crewbeskrivelsene som du finner her (http://wannabe.gathering.org/tg08/crew/description).

BlueDevilNor
18-09-2007, 21:25
Noen som skal ta tog til TG? Bor i sarpsborg så må ta tog til Oslo og deretter videre..
Hvis jeg ikke får sitte på noen da xD
Hvis noen skal fra Oslo til TG og har litt ekstra plass hadde jeg blitt glad for å sitte på:P
PM Meg ^^

evil_t
18-09-2007, 21:44
existemi: Haha. Kan se det for meg. :p

krage
18-09-2007, 21:54
Noen som skal ta tog til TG? Bor i sarpsborg så må ta tog til Oslo og deretter videre..
Hvis noen skal fra Oslo til TG og har litt ekstra plass hadde jeg blitt glad for å sitte på:P
PM Meg ^^

Jada, er folk som tar toget til hamar, ta et av formidagstoga fra Oslo, så ser du sikkert noen med datamaskin og et lass av annet stæsj, prat med dem og spleis på takstameterbil til skipet, er ikke så langt men er kaldt å gå, samt at det er tungt å bære...

En får som regel taxi for rundt hundringsen (min erfaring)

existemi
18-09-2007, 22:15
existemi: Haha. Kan se det for meg. :p

Kanskje man gjerne skulle referere seg frem til hva man ser for seg? :p

Quote er en fin ting, bare blir det litt lettere å lese. ;)

evil_t
18-09-2007, 22:29
Jeg er ikke noe fan av qouteing. Samt at kommentaren var mest ment til deg. Klart at da kunne vi tatt det på pm, menmen.

edit: bah... jeg glemte jo qoute igjen.

Kanskje man gjerne skulle referere seg frem til hva man ser for seg?

Quote er en fin ting, bare blir det litt lettere å lese.

hiTmanhiT
18-09-2007, 22:42
Må nok ta fly, i med at Førde er langt fra Hamar.
Så må nok ta fly til Oslo, og deretter tog til Hamar.
Veit ikkje kor godt ein må pakke PC'en?
Isopor og bobleplast FTW!

krage
18-09-2007, 23:12
De gangene jeg har tatt med stasjonær-pc har jeg hatt en sånn stoff, sekk rundt kabinettet, men først sørget for at alle skruer står godt i, samt tatt ut diskene :-)

Skjerm (lcd) har vært pakket i orginalembalasjen.
Dette har alltid fungert helt fint :-)

evil_t
18-09-2007, 23:27
Samme tenkte jeg på og. Plukke ut hdder og ta av cpu/gpu vifter og kjøleribber. Ellers så burde kabinettet være forholdsvis solid så lenge du pakker det inn litt.

krage
19-09-2007, 00:13
mine cpu kjølesystemer klarte seg fint både de gangene den ble fraktet pr. fly tromsø - oslo og når de tok turen tromsø (via Oslo) - Bergen

Og ja, når den ble sendt som flyfrakt oslo - dublin...

Sistnevnte tur hadde jeg ikke lenger orginalembalasje til lcd-skjermen, så da pakka jeg den i en annen eske, og inni eska var det to puter på hver side av skjermen, insurret i mye søppelsekker og gaffateip, gikk fint to ganger :)

BlueDevilNor
20-09-2007, 17:06
Har bag til PC'en og flatskjermen vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med ennå... Noen tips? Tar gjerne imot pakkelistetips til TG08 også ...
Blir første gang nå vettu :eek:

Mosy
20-09-2007, 21:51
Har bag til PC'en og flatskjermen vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med ennå... Noen tips? Tar gjerne imot pakkelistetips til TG08 også ...
Blir første gang nå vettu :eek:

Skru av foten, pakk den inn i en genser eller lignende, og putt den i en sekk aller bag sammen med klær og andre myke ting;)

Vektern
20-09-2007, 22:03
Skru av foten, pakk den inn i en genser eller lignende, og putt den i en sekk aller bag sammen med klær og andre myke ting;)

Gjerne puta som du trenger og ikke minst soveposen som du også trenger å ta med. vips du pakker fornuftig og får med deg mere=) Så har kabinettet det trygt og fint hele turen

Glennj
21-09-2007, 02:54
PM Meg ^^

Jeg kommer ifra Skiptvet ;) hvis du vet hvor det er? Isåfall, hvis jeg ikke skal ha med noen så kan du sitte på, men hvis jeg har med noen så kan jeg kanskje ta noe bagasje med opp for deg? så slipper du alt på toget osv :P.. Har vært på tg i to år på rad og skal dit i år også. Har ikke lappen nå, men er ca ferdig etter jul ;)..

edit: pokker, skulle kanskje pm han om det :P jaja..

BlueDevilNor
21-09-2007, 17:19
Jeg kommer ifra Skiptvet ;) hvis du vet hvor det er? Isåfall, hvis jeg ikke skal ha med noen så kan du sitte på, men hvis jeg har med noen så kan jeg kanskje ta noe bagasje med opp for deg? så slipper du alt på toget osv :P.. Har vært på tg i to år på rad og skal dit i år også. Har ikke lappen nå, men er ca ferdig etter jul ;)..

edit: pokker, skulle kanskje pm han om det :P jaja..

Hehe.. Hadde vært flott å slippe bagasje eller få lift :)
Snakkes sikkert om det siden.. Minn meg på det,
Er ganske glemsk :cool:

thomasw
23-09-2007, 02:26
Hammerfest - Alta = Bil/buss/båt
Alta - Oslo = Fly
Oslo - Hamar = Tog

blir vel cirka 2000 km :-p

med mindre jeg har lappen da, da går vel turen gjennom sverige :p

Rabagast
24-09-2007, 01:22
Jeg kommer til å kjøre fra Stjørdal til hamar ja ;)

Balthier
24-09-2007, 04:00
jeg skal sykle baklengs på en rød trehjulssykkel fra Hallingdal til Hamar :)

eller.......
nei, blir vel å sette seg i en fullpakket gammel sliten seat og kjøre selv, på samme måte som de 2 forrige årene

cart
24-09-2007, 10:24
jeg skal sykle baklengs på en rød trehjulssykkel fra Hallingdal til Hamar :)

Hørtes ut som du ikke had planer om å være veldig opplagt de første..ehh.. 5 dagene ? :P

God tur :)

Olumvolum
29-09-2007, 22:28
I fjor tok jeg bil. Er ikke sikker på om jeg får skaffa meg noen bil i år. Er tog et slit?

saXin
29-09-2007, 23:01
Tog er fint det. Du må nesten se ann hvor mye utstyr du skal ta med deg. Hvor du reiser fra har jo også mye å si!

Turmoil
29-09-2007, 23:22
blir vel bil fra Lillehammer til Hamar for min del ^^ slipper man alt stress med tog/buss tider og slik :)

Olumvolum
29-09-2007, 23:57
Jeg drar fra Oslo. Skal ha med meg hylle og stol.

espen112
30-09-2007, 16:19
sykkel eller bil :D

Edit: Bor like ovenfor Spar i Ottestad :P

saXin
30-09-2007, 16:23
Jeg drar fra Oslo. Skal ha med meg hylle og stol.
Da ville jeg satset på bil, med henger ;)

Cragen
07-10-2007, 07:21
Blir vel at jeg tvinger fattern til å kjøre meg i år også.
Van ftw! Plass til absolutt alt og mye mer :P

Winaxiz
07-10-2007, 19:01
Jeg tror ivertfall at jeg blir kjørt av faren min eller mora mi eller noe sånt ;)

Mosy
08-10-2007, 00:50
Blir vel at jeg tvinger fattern til å kjøre meg i år også.
Van ftw! Plass til absolutt alt og mye mer :P

Og utrolig digg til soving...

Spliteye
08-10-2007, 06:08
blir kanskje kjørt, eller håper at det blir arrangert buss bare for The Gathering, hørte noe snakk om at deet var det engang i tia her i sørlandet... Arendal eller no...

Badfuru
08-10-2007, 20:15
håper på tg buss fra oslo :/ bare å si ifra om noen har plass til 3 jenter oppover :D

cart
08-10-2007, 22:38
håper på tg buss fra oslo :/ bare å si ifra om noen har plass til 3 jenter oppover :D

Jeg har sagt det før, men mange leser ikke hele tråder, så jeg nevner det igjen: Det blir lagt opp informasjon, så fort vi får vite om noen arrangerte bussturer til TG, på gathering.org :-)

Badfuru
09-10-2007, 09:20
nå synes jeg du maser veldig her!

Scampi
09-10-2007, 13:32

Jeg skal oppover med egen bil... ;P

leikarnes
09-10-2007, 14:43
Blir nok bil i år. satt på minibuss me 12 andre ifjor....Ålesund-Hamar -Ålesund. Never again

Badfuru
09-10-2007, 16:05
Jeg skal oppover med egen bil... ;P

haha hintet du til noe?:rolleyes::p;)

Pilgrim1337
09-10-2007, 16:53
Toyota HiLux pickup fylle opp plana med stuff, og campingvogn bak;) perkfekt!

solbekk
10-10-2007, 04:54
A: Spørre pent om Pappa gidder å kjøre
B: Spørre kompis om jeg kan sitte på
C: Si til pappa: "men hvis ikke du kjører får jeg spørre en villt fremmed da.. snufs" :p

Scampi
10-10-2007, 14:40
haha hintet du til noe?:rolleyes::p;)

Hum?
Jeg?
Neeeih....

;P

generalbjartish
10-10-2007, 20:45
Taxi til byn - Buss til Oslo - Mamma kjører meg og 3 kompiser derfra til døren ^^,

godfatherehf
30-10-2007, 08:49
sitter på med en venn:-)

Localhost
30-10-2007, 20:57
Enten så kjører jeg selv og plukker opp randoms, eller så blir jeg kjørt.. :P

eXpecT
07-11-2007, 12:56
jeg tar tog fra trondheim til Hamar ^^

#PK
11-11-2007, 16:11
Da er det vel bestemt! Citroen Jumper med campingvogn bak - hvis den henger isammen :p Dere som kommer oppover dagen før har værsågod å komme innom vogna mi! Dere kan UMULIG misse den!!! ;)

amens
12-11-2007, 11:37
Jeg bor i Bergen og kunnde godt tenke meg å sitte på med noen østover. Jeg er selfølgelig med på å punge ut for bomringer og bensin. Jeg skal være Crew (håper jeg) og bør dermed være der dagen i forveien.
Skulle det være noe mer du/dere trenger å vite, send en mail: amens85@hotmail.com.

Localhost
12-11-2007, 21:00
Hvordan er det med parkering på TG?

evil_t
12-11-2007, 21:05
Hvordan er det med parkering på TG?
Alltid plass på parkeringa. Skipet har jo vært OL-arena så må være en god del plasser.

Localhost
13-11-2007, 17:15
Alltid plass på parkeringa. Skipet har jo vært OL-arena så må være en god del plasser.

Er det gratis?

#PK
13-11-2007, 17:52
Er det gratis?

Jepp, det er det ;) Hvis du har med campingvogn, blir du henvist til nederst på parkeringsplassen (på grusen) men det funker fett det også :D

BlueDevilNor
20-11-2007, 21:17
Er ikke sikker på om jeg må opp en dag før elns pga Event:Activity.
Hvis noen skal oppover som er i activity eller sånn og skal reise fra Sarpsborg/Østfold eller rundt Oslo området som har plass til en ekstra, hadde det vært flotters.

Glennj
20-11-2007, 21:40
Off topic: Ville bare si at denne topicen er den mest kommenterte og besøkte hittil ^^, Rett bak kommer "hvem vi vil høre på TG08" med over 3300 besøkte og 105 kommentarer. Kult.. :P..

On topic: Jeg skal få ræva i gir å ta lappen. Er så kjedelig å lese :( vil kjøre opp til TG med egen bil. Road trip to Vikingskipet ftw! :D

leikarnes
21-11-2007, 13:16
Enig der ja Glennj.

Blir nok roadtrip frå Ålesun til hamar for meg og en til frå Security:Security

tigersager
23-11-2007, 01:34
hørte flere rykter om TG buss ifjord, blir d i år? og hvor går den fra?

marilla
23-11-2007, 01:37
TG-busser er noe deltagere selv setter opp, ikke noe som arrangeres offisielt. Etter hvert som folk setter opp busser blir de bedt om å informere crew om dette, så formidles det videre gjennom nettsidene. Så, følg med på forumet, følg med på nettsidene, eller sett opp en bussreise selv. :)

SuperTeD
23-11-2007, 22:40
Tromsø - Ålesund: fly
Pakke ned pc og stash
Ålesund - Hamar blir vel nattbuss om jeg ikke får haik nedover

og når det gjelder pakking av pc bruker jeg å stappe headset, mus, strømledninger etc inn under harddiskene, stappe puta mi inni kabinettet, legge lcd'en med billedsida ned og gaffe det sammen også pakke det ned i en stor trillekoffert sammen med resten av stashet. Da blir d bare et kolli, og enkelt å holde rede på...

gather
26-11-2007, 08:11
Skjønner ikke hvorfor folk sier det er stress med tog, har bestandig reist med fly til gardermoen også toget videre. De to siste årene har jeg riktignok ikke hatt med meg stasjonær, men har uansett dratt på en svær koffert.

Mine tips når det gjelder pakking av pc,skjerm og lignende er.

1. Om mulig bruk en towerbag(stor bagg med plass til et chieftec Bigtower som de solgte på komplett i gamle dager. Du kan sikkert finne noe lignende på nettet fremdeles)
2. Skjermen i orginalembalasjen. Det er det som funker desidert best, spesielt om du skal på fly.

Det er ikke så mye styr med stasjonærpc som alle skal ha det til, men det er definitivt mer styr enn med laptop ;)

Kimnazk
29-11-2007, 00:25
Regner med at jeg kjører fra Oslo til Hamar =)

Myhre
29-11-2007, 23:41
Buss fra Skåla i Molde - Åndalsnes
Tog Åndalsnes - Dombås
Tog Dombås - Hamar
Og samme greia hjem igjen.

Skal vel bare ha med en snerten macbook og en trillekoffert, så tog blir bare chill :D

Noen som vet når nsb åpner for bestilling av billetter i mars? Må være tidlig ute for minipris :p

marilla
30-11-2007, 09:17
Ang NSB: for ca tre-fire uker siden åpnet de for billettsalget i januar, så det er bare å ta litt hoderegning derfra. :P

evil_t
30-11-2007, 12:30
Billetter legges ut for salg 90 dager før avreise
. .

haakond89
06-12-2007, 19:10
Hm....tror nok det blir biltur i år også på meg!
Har et litt anstrengt forhold til kollektiv-transport...
Er dessuten få ting som legger stemningen mer enn når gutta setter seg i bilen klokka 6 om morgenen, pcene i bagasjerommet og tg'sangene på anlegget.....

Stekri88
06-12-2007, 22:54
Bil og henger FTW! :D

aviruse
06-12-2007, 23:25
mor med bil som har taklastningsmuligheter FTW!

[4th-age] Tirza
13-12-2007, 21:27
Ååå, er det noen som husker fra TG07, da crew foreslo en togavgang fra Oslo S til Hamar som gikk klokka 13:37. Det var jo bare superLOL og greier for denne gjengen :p

PS: Mulig dette er mimret over her før, men jeg gidder ikke lese tre hundre innlegg for å finne uuut. ;)

ekwathne
10-01-2008, 22:00
Blir kystbuss fra haugesund til bergen og tog til hamar fra bergen. Reiser noen dager før da vi har leid leilighet like utenfor vikingskipet. Tar det som en ferie. :)

Aiin
10-01-2008, 22:26
Sitter på med en kammerat :) "Demp lyden" er et bannet ord i den bilen, så gleder meg til en tur fylt av metal! \m/ (//_-) \m/

godfatherehf
11-01-2008, 11:04
det blir vell og sitte på med en kammert som skal ditt og med full tec i bakksetet:)

[VK]Boogieman
11-01-2008, 11:12
Vi blir vel en liten convoi med 3-4 biler som kjører opp fra Oslo tiiiidlig Onsdag morgen ^^
Same procedure as last year :P

Aiin
11-01-2008, 14:43
Boogieman;93967']Vi blir vel en liten convoi med 3-4 biler som kjører opp fra Oslo tiiiidlig Onsdag morgen ^^
Same procedure as last year :P

' Same procedure as every year ....Boogieman ! ' Uten at jeg egentlig vet så mye, men klarte ei å la være :D

Glenn^_^
11-01-2008, 17:35
13:37 toget går i år også :P

Nestorn
15-02-2008, 05:19
D'oh! Tog ftw uansett!
Bil: Du må enten kjøre eller sannsynligvis sitte trangt. Stress i parkeringen. Du må sove og være uthvilt når du skal kjøre den lange veien hjem.
Fly: Altfor tungvint og upraktisk, hvertfall for min del.
Buss: Ikke digg å måtte sitte "musestille" i flere timer.
Tog: Elsk, spesielt på komfortavdelingen. Ble ganske høy på kaffe den kvelden :D

Så det så..! =P

Volvo 740, 2 pers, genialt med plass :) Selv etter at vi har fyllt den til randen med alt slags dill dall.

I tillegg drar vi oppover på tirsdag kveld sånn at vi er i hamar rundt klokka 24.00, og drar alltid nedover natt til søndag siden vi slipper motgående trafikk.

Var også glad ingen av fotoboksene hadde film da vi kjørte hjemover igjen, det kunne blitt en dyr affære :P

Svenniz
15-02-2008, 08:17
jeg og 4 kammerater kommer oss opp med bilen min:

http://i11.photobucket.com/albums/a177/Svenniz/Bilen%20min/CIMG1231.jpg

Tror nok det blir litt lite plass når det kommer til utstyret, så tror at jeg også må ha en liten henger =)

Crazy_Man
15-02-2008, 18:04
skal ta halv 6 toget fra kristiansand :yawn:

Rabagast
15-02-2008, 20:12
Road Trip med min nye bil :D:D

Volvo 850 2.5 10v 144hk
Stv.

Blue_D
17-02-2008, 00:01
Blir buss på meg fra bergen, takker safi for finfin innsats når det gjelder bussleie osv!

Phoenix-JE
17-02-2008, 13:40
Yeah:D Blir bergen-bussen på mg og:P all hyllest til safi;)

mckvakk
17-02-2008, 16:25
Tirza;92469']Ååå, er det noen som husker fra TG07, da crew foreslo en togavgang fra Oslo S til Hamar som gikk klokka 13:37. Det var jo bare superLOL og greier for denne gjengen :p

Fremdeles mulig å ta dette toget ;)
Så du kan jo ta det til tg hvis du vil komme litt senere på dagen :)

Nirre
20-02-2008, 05:15
jeg tar nok bilen i år som alle andre år jah hehe ;) ikke noe stress med å rekke tog eller buss ;) kan bruke akkurat den tia jeg vil hehe ;) men tar ikke så lange tia å kjøre fra Tønsberg see u all @ the ship ehhe ;):D

Stian0
20-02-2008, 22:24
Skal kjøre opp til TG i år, endelig fått lappen! Men er spent på om vi får plass til alt i min MB 190E :p 2x pc'r med skjermer/utstyr, stoler, soveposer og kanskje madrasser + brus og mat osv. Vi får pakke jævla smart for å få til det :P!

Drunk_Panda
22-02-2008, 16:08
mitt 4. år, kjører selv i år, fikk nylig lappen. Bor rundt to timer unna.

Tror jeg drar grytidlig, skal være der fra det åpner :)

Scampi
23-02-2008, 04:14
Skal kjøre opp til TG i år, endelig fått lappen! Men er spent på om vi får plass til alt i min MB 190E :p 2x pc'r med skjermer/utstyr, stoler, soveposer og kanskje madrasser + brus og mat osv. Vi får pakke jævla smart for å få til det :P!

Jeg har selv en 190E, og ble overrasket over hvor mye rart som faktisk får plass i den!

Jeg fikk, med litt kreativ pakking, plass til 4 ølfat, et tappetårn og en haug med grillmat i bagasjerommet... o_O

eladmir
23-02-2008, 13:25
i år skal jeg kjøre bil, :D

kennychr
27-02-2008, 18:36
I Denne =)
http://i4.photobucket.com/albums/y116/kekky2/Bilde130.jpg
Desverre er den full =)

Glennj
29-02-2008, 10:54
Helsike som denne posten er blitt besøkt! =) 7000 besøkende er nådd.
Jeg får nok ikke lappen innen tg gitt. Har vært jævli treig i ræva og lite lysten til å lese. Må nok enten spørre mor og far eller ta tog =/.. Men I will be there!