Log in

View Full Version : Valgresultatet

krage
11-09-2007, 23:50
Hva synes dere om resultatet fra gårdagensvalg?

Jeg er i lykkerus, som RVer kan en jo ikke være annet :-)

Og som utflyttet tromsøværing, hvor vi har fått 4 folk inn i kommunestyret, mot 1 tidligere, og rappet det siste mandatet med 60 stemmer fra Ap så er det jo bare å glise :-)

merilin
11-09-2007, 23:54

Jeg er fornøyd med at Trondheim fortsetter å være rød. Rita Ottervik er flink.

Lillegutt
12-09-2007, 00:15
Jeg hadde stemt blått eller blankt... Hadde jeg stemt..

evil_t
12-09-2007, 00:24
Hadde jeg ikke glemt å forhåndstemme på skolen så ville jeg ikke visst hva jeg skulle stemt. Partiene smelter, i min mening, for mye inn i hverandre til å skulle kunne ta ett standpunkt. Satser bare på at hjemkommunepolitikerne mine styrer like bra som de gjorde de forrige fire årene

merilin: hva vil det si for meg som student at Trondheim forblir rød?

merilin
12-09-2007, 00:42
merilin: hva vil det si for meg som student at Trondheim forblir rød?

Som du sier så smelter partiene litt sammen på tvers, og det synes jeg også iblant. Av ulike grunner har jeg ikke satt meg godt inn i dette valget, og kan (eller vil) derfor ikke ramse opp punkter for deg som student. Jeg vil også prøve å være partipolitisk nøytral i dette forumet.

Jeg kan ihvertfall si at Rita Ottervik er engasjert og har innfridd flere av løftene fra forrige periode. Hun er den som faktisk får gjort noe isteden for å snakke svada. Derfor har jeg stor tro på at hun vil gjøre en like god jobb i denne perioden. Gode og sterke politikere som henne og Marvin Wiseth (Høyre-politiker som var ordfører her for flere år siden) vokser ikke på trær.

Tell
12-09-2007, 15:29
Akk, Arbeiderpartet stakk desverre av med seiern i min hjemmekommune. Heldigvis ble det blått i Oslo, da!

cart
12-09-2007, 16:54

Og som utflyttet tromsøværing, hvor vi har fått 4 folk inn i kommunestyret, mot 1 tidligere, og rappet det siste mandatet med 60 stemmer fra Ap så er det jo bare å glise :-)

Bare det å si at du er RV'er er jo skandale! For det andre.. Hvorfor så fornøyd ? De kommer jo ingen vei med sine mandater uansett, da alt de mener og alt de står for er så langt bak mål at det er på grensen til latterlig.

Vi ser jo at i hvertfall Oslo/Haugesund(der jeg stemte) og grimstad(der jeg bor) vil bli styrt av fornuftige partier.

En ting jeg var VELDIG fornøyd med er at SV tapte så det holdt. Det passet meg ypperlig, og jeg ser frem til 2009, når Siv Jensen blir statsminister og folk innser at vi trenger blått styre i dette landet :)

evil_t
12-09-2007, 17:41
Og jeg ser frem til jan 2010 da frp-regjeringa må gå pga ett misstillittsforslag.

cart
12-09-2007, 17:47
Det vil nok ikke skje, når de ikke har klart å få ut SV av regjeringa til nå, så beviser vel det at det skal ufattelig mye til!!

evil_t
12-09-2007, 18:53
Når frp starter med sitt så vil det ikke gå lenge. Ikke det at frp ikke har noe i politikken å gjøre, tro meg det har de, men de passer best som oposisjon enn som regjering og lovgivende maktorgan.

cart
12-09-2007, 19:05
Når frp starter med sitt så vil det ikke gå lenge. Ikke det at frp ikke har noe i politikken å gjøre, tro meg det har de, men de passer best som oposisjon enn som regjering og lovgivende maktorgan.

Det er en ærlig sak, at det kan se sånn ut, men jeg mener at de burde fått muligheten til å komme til makten. De vil uansett ikke kunne klare i 2009 ( sånn som det ser ut nå ) til å klare rent flertall, og vil dermed sitte igjen med muligheten til å måtte samarbeide med Høyre. Dersom dette skulle gå i orden, ville man fått litt mer moderat, men dog, handlekraftig politikk, noe jeg tror hadde vært bra for landet. :)

evil_t
12-09-2007, 21:23
Nja skeptisk... Min mening er at det finnes bedre løsninger.

cart
12-09-2007, 21:30
Fyr løs :) Og gi meg begrunnelse ;)

evil_t
12-09-2007, 21:33
Tror jeg lar den ligge død i kveld og evt. hente den opp i morgen.

Gilion
25-09-2007, 00:22
Jeg sitter nå i Trondheims bystyre for Arbeiderpartiet :D

Så, ja, Fornøyd! 44% er ganske så kult. Gå rundt på gata og vite at nesten annahver person man ser har stemt AP.

cart
25-09-2007, 10:31
Jeg sitter nå i Trondheims bystyre for Arbeiderpartiet :D

Så, ja, Fornøyd! 44% er ganske så kult. Gå rundt på gata og vite at nesten annahver person man ser har stemt AP.

Også fortsatt klare å være stolt over byen man bor i ? :-P

*Flamebait*

Rabagast
25-09-2007, 10:51
Hehe, partidebatt :p

Vil nå si at desverre så vant AP en ny runde hjemme i hjemkommunen min. Det har vært så mye tull med han, og to uker før valgdag så bestemmer AP-ordføreren seg for å gå ut i lokalavisa med kopiert FRP-program og si at det er deres :s

TheCursedMuffin
09-10-2007, 17:02
tenkte bare at jeg skulle nevne at på nesodden vgs vant RV skolevalget med 30% av stemmene :D

til dere frpere:
hva er moralen i at innvandrere som kommer hit skal lære seg norsk omtrent før de kommer hit, når dere drar på ferie til Spania og det eneste spanske ordet dere kan er "si", noen kan også "servesa", som resulterer i "servesa øl"?

Mosy
09-10-2007, 18:35
tenkte bare at jeg skulle nevne at på nesodden vgs vant RV skolevalget med 30% av stemmene :D

til dere frpere:
hva er moralen i at innvandrere som kommer hit skal lære seg norsk omtrent før de kommer hit, når dere drar på ferie til Spania og det eneste spanske ordet dere kan er "si", noen kan også "servesa", som resulterer i "servesa øl"?

Fordi vi er på ferie, mens innvandrere er nettopp det, innvandrere. De har tenkt å bo her. Forskjell på bo, resten av livet, og to ukers ferie;). Om du tenker på pansjonister med altfor mye penger som flytter til spania eller bor der om sommeren skjønner jeg poenget ditt. Selv om de stedene de ofte flytter nermest er for norske kolonier å regne:p.

TheCursedMuffin
09-10-2007, 18:38
Fordi vi er på ferie, mens innvandrere er nettopp det, innvandrere. De har tenkt å bo her. Forskjell på bo, resten av livet, og to ukers ferie;). Om du tenker på pansjonister med altfor mye penger som flytter til spania eller bor der om sommeren skjønner jeg poenget ditt. Selv om de stedene de ofte flytter nermest er for norske kolonier å regne:p.

som for så vidt var poenget mitt...norske kolonier. eller ghetto er kanskje ett bedre ord?

oleerik
09-10-2007, 19:00

Litt seint, men det er fordi jeg ikke følger med. Hadde håpet på FRP fordi de er de eneste som ville gjort noe for ungdom her jeg bor. Vi fikk alt for lite penger til ungdomsklubber og slikt forrige år og fikk beskjed om at det blir enda mindre i år, dette irriterer meg grenseløst! Må da være mulig å ta penger fra andre enn ungdommen? -.-

Kvanli
14-10-2007, 12:12
Må da være mulig å ta penger fra andre enn ungdommen? -.-

Har du SETT hvor mye penger som hentes inn fra bilistene? ^^

aviruse
14-10-2007, 12:20
som for så vidt var poenget mitt...norske kolonier. eller ghetto er kanskje ett bedre ord?

vell nå er det jo forskjell mellom invandrere og eldre som utvandrer til spania siden de har med seg kapital som er bra for økonomien i spania, mens mange av invandrerne som kommer til oss er lut fattige (mesteparten)

oleerik
14-10-2007, 13:28
Har du SETT hvor mye penger som hentes inn fra bilistene? ^^

Altså, det er ikke vits i å diskutere dette, det må da være mulig å la det være igjen nok penger til ungdommen til å kunne male et relativt lite lokale som brukes bl.a. til lan en gang i mnd og ungdomsklubb 2 ganger i uka...

Men som sagt, ikke vits i å diskutere. Jeg vil ikke at vi skal få råd til alt, men ihvertfall råd til å fikse det som trengs å fikses. ;)

evil_t
14-10-2007, 19:20
Altså, det er ikke vits i å diskutere dette, det må da være mulig å la det være igjen nok penger til ungdommen til å kunne male et relativt lite lokale som brukes bl.a. til lan en gang i mnd og ungdomsklubb 2 ganger i uka...

Men som sagt, ikke vits i å diskutere. Jeg vil ikke at vi skal få råd til alt, men ihvertfall råd til å fikse det som trengs å fikses. ;)
Husk at det huset må varmes og vedlikeholdes resten av året og da. Holder ikke bare å gjøre da det er folk der annenhver mnd.

oleerik
14-10-2007, 21:07
Husk at det huset må varmes og vedlikeholdes resten av året og da. Holder ikke bare å gjøre da det er folk der annenhver mnd.
Det er jo folk der flere ganger i uken.. 2 dager i uken er det ungdomsklubb, og er lan der en gang i mnd.. ;)

Altså, har vært engasjert i det lenge og vi får alt for lite penger...

TheCursedMuffin
19-10-2007, 08:12
vell nå er det jo forskjell mellom invandrere og eldre som utvandrer til spania siden de har med seg kapital som er bra for økonomien i spania, mens mange av invandrerne som kommer til oss er lut fattige (mesteparten)

det er forskjell i kapitalen ja, men sånn er det nordmenn imellom og.