Log in

View Full Version : Litt hjelp? O.o

BlueDevilNor
26-09-2007, 16:16
Skal nå ha 10.klasse-Arbeidsuke og sliter med å bestemme meg hvor jeg skal jobbe.
Noen som har noen tips hvor jeg kan jobbe? KAnskje noen tidligere jobber eller noe :)
Tar gjerne imot forslag og historier :)

Rabagast
26-09-2007, 17:23
Søk ved en av forsvarets leire:D Da får du en opplevelse du aldri glemmer :D Been there, tried that. Leke vognkommandør med de store gutta :p
Evt hurtigruta e.l. Noe som er litt mer spesielt enn comfort rørleggere:p

cart
26-09-2007, 18:45
Søk ved en av forsvarets leire:D Da får du en opplevelse du aldri glemmer :D Been there, tried that. Leke vognkommandør med de store gutta :p
Evt hurtigruta e.l. Noe som er litt mer spesielt enn comfort rørleggere:p

Velg SAS :) Eller en eller annen plass der du får gjøre noe enn å stå i ro på en butikk og knapt lov til å gjøre noe som helst :) Evt. eplehuset, hvis du satser på fin "takk for hjelpen"-presang :)

BlueDevilNor
26-09-2007, 20:24
Velg SAS :) Eller en eller annen plass der du får gjøre noe enn å stå i ro på en butikk og knapt lov til å gjøre noe som helst :) Evt. eplehuset, hvis du satser på fin "takk for hjelpen"-presang :)

Eplehuset? O.o
Hvor og hva er det? :D

merilin
26-09-2007, 20:38
Eplehuset? O.o
Hvor og hva er det? :D

Det er en butikk hvor man får kjøpt produkter fra Apple. Macbook f.eks. De selger ikke Piece of Crap :p

Eplehuset finnes i Trondheim, Ålesund, Bergen og Oslo.

Rabagast
26-09-2007, 22:08
Bare du er kreativ når du søker :) Det er kjedelig å komme etter ei uke og si "jaja, jeg hadde det dritmoro bak disken på Ringo... Få deg et yrke der du må gjøre litt mer enn å plinge varer og smile, du får så veldig mye mer igjen for det :)

Lillegutt
26-09-2007, 23:10
Bare du er kreativ når du søker :) Det er kjedelig å komme etter ei uke og si "jaja, jeg hadde det dritmoro bak disken på Ringo... Få deg et yrke der du må gjøre litt mer enn å plinge varer og smile, du får så veldig mye mer igjen for det :)

Hadde jeg skulle gjort denne arbeidsuken om igjen hadde jeg prøvd meg på kondomeriet eller liknende... hahahaha! :P (kødda)
Men slike ting som forsvaret og evt. politiet (vet ikke kom de tillater det da pga. taushetsplikt osv.) Evt. SAS, jernbaneverket/Baneservice (www.jbv.no) NSB eller cargonet (om du har lyst til å være med å kjøre tog).
Det er bare fantasien som setter grenser for hva du kan gjøre.

Rabagast
27-09-2007, 08:10
Politiet tillater vel ikke, men jeg f.eks. var på Rena leir :D 81 mil unna Mosjøen :D Det var ei arbeidsuke jeg aldri glemmer. I forhold til venner som var ryddehjelp på steder som Ringo og sånt, så vil jeg jo si at jeg hadde ei helt utrolig uke :)

Det du kan gjøre er å sette ned ei liste over slike litt mer "uvanlige" steder. Sas, NSB/Cargo, langtransport(er du heldig kan du få skikkelig langtur(tyskland, italia), forsvaret, flyplasser, avinor(som flygeleder).

Det verste de kan gjøre er å si nei, de dukker ikke opp hjemme hos deg og banker deg fordi du søker :)

saita
27-09-2007, 10:12
Det verste de kan gjøre er å si nei, de dukker ikke opp hjemme hos deg og banker deg fordi du søker :)

Du kan aldri være 100% sikker ^^

Rabagast
27-09-2007, 21:13
Du kan aldri være 100% sikker ^^

Hehe nei, men det hadde jo vært ei grei arbeidsuke det også :p
"I løpet av hele arbeidsuka mi lå jeg hjemme med sykemelding etter at det dukket opp tre lagergutter, to butikkmedarbeidere, en daglig leder og en revisor fra 'Incworld skrivere og skriverblekk' hjemme og grisebanka meg for å ha sendt søknad om å få være der denne uka:eek:":p

BlueDevilNor
27-09-2007, 21:53
Hehe nei, men det hadde jo vært ei grei arbeidsuke det også :p
"I løpet av hele arbeidsuka mi lå jeg hjemme med sykemelding etter at det dukket opp tre lagergutter, to butikkmedarbeidere, en daglig leder og en revisor fra 'Incworld skrivere og skriverblekk' hjemme og grisebanka meg for å ha sendt søknad om å få være der denne uka:eek:":p

Haha :) Den må jeg prøve meg på :P

Elverum
27-09-2007, 22:17
Kjør arbeidsuka di i millitæret!! utrolig morsomt! Vi lekte krig, var i gasskammer, fikk skyte med AG3 og det var snø ute! masse snø, noe som gjorde det ekstra konge! hehe
Du kommer garantert til å digge det ^^
HOAH ! :P

cLtmstr
27-09-2007, 22:52
En lokal data butikk / forhandler?

cart
28-09-2007, 00:12
En lokal data butikk / forhandler?

Man blir fort stående i ro uten å få gjort så mye interessant på disse stedene.. Jeg foreslår en "uvanlig" arbeidsplass :-)

cLtmstr
28-09-2007, 08:22
Hehe, stå i ro kan være kjekt det også! :P

Rabagast
28-09-2007, 09:18
Hehe, stå i ro kan være kjekt det også! :P

Ikke i arbeidsuka ;)

cLtmstr
28-09-2007, 09:26
Hehe det spørs.

Jobbe på Gundersens Ekspresslevering av tunge ting?

eller

Jobbe bak disken på Datakjeden?

cart
28-09-2007, 09:28
Hehe det spørs.

Jobbe på Gundersens Ekspresslevering av tunge ting?

eller

Jobbe bak disken på Datakjeden?

Hvis jeg skulle jobbet på et utsalgsted av dataprodukter, ville eplehuset helt klart vært førstevalget.. :)

Vet ikke om det er blitt foreslått, for jeg har ikke orket å lese hele tråden nå så tidlig, men slottet ? :-) Jeg vet det var to jenter fra Haugesund som fikk den jobben i fjor eller året før i følge haugesunds avis