Log in

View Full Version : Butikker

espen112
02-10-2007, 16:46
Hvis noen lurer på når butikker er åpene og hvilke som er nermest så kan jeg skjekke det. Jeg bor like ved så kan skjekke litt opp.;)
Så bare skriv i vei :D

oleerik
02-10-2007, 17:20
Lurer egentlig mest på om det er noen kebabsjapper i nærheten som er oppe under tg..

Rabagast
02-10-2007, 19:03
Hvis noen lurer på når butikker er åpene og hvilke som er nermest så kan jeg skjekke det. Jeg bor like ved så kan skjekke litt opp.;)
Så bare skriv i vei :D

Det er vel ikke så mange butikker som har oppe under TG, stort sett bare statoil, matbutikken et par dager, og sånt.. Helligdager vettu...

evil_t
02-10-2007, 19:06
Butikker:
CC: Ligger på cc kjøpesenteret
Rema 1000: Ligger nedenfor Mcdonald som ligger i enden av gågata
Prix: Ligger i kjelleren i kjøpesenteret som Mcdon ligger i. (se lenger ned)
Ica: Rett overfor togstasjonen.
Rimi: Ligger ved siden av Maxi (kjøpesenter) Ligger 1km lenger bort om du følger veien som går forbi stasjonen.
Maxi matbutikk: Ligger på maxi (doh?)
kiwi: Ligger ved sykehuset og ved den store parkeringsplassen midt i hamar.
Prix2: TIl cc og oppover forbi statoil.
Frukt og grønt: Forbi prix2 og 500 meter til.
Rimi2: Forbi frukt og grønt og 50meter til.

Bensinstasjoner:
Statoil: Ved CC
Hydro texaco: Gå mot stasjonen. Ligger i rundkjøring du ser fra skipet.
Hydro texaco2: Gå forbi rimi2 og rett til høyre. 300meter til.
Statoil2: Gå forbi rimi2, men rett fram. 300m, Venstre i lyskrysset og 100m til
Esso: Ligger ved Maxi.

Spisesteder:
7-11: Ligger rett overfor stasjonen.
Peppes: Gå til høyre ved den trekantetet parken som ligger mellom stasjonen og 7-11.
Pizzanini: Du går fordi det på vei til peppes.
Pizza driver'n(Et til du driter): Ligger rett ovenfor CC
Baguettsjappe: Rett ved siden av peppes på torget.
Baguettsjappe2: I gata over mcdonald (baksiden)
Mcdonald: I enden av gågata ved neste torg. Gågata ligger rett fra når du er ved peppes. Ligger i ett kjøpesenter.
Gatekjøkken: Til høyre ved peppes. 200m
Kebabsjappe/gatekjøkken: Ned i tverrgate til gågata når du nærmer deg enden av den.
Kebabsjappe/gatekjøkken: Forbi stasjonen og bortover ca 200m

Annet:
Elkjøp: Ligger ved maxi
Clas ohlson: Ligger på maxi
Narvesen: Ligger i samme bygg som Mcdon og prix, og på togstasjonen.
http://home.no/evil-twin/dump/karthamar.JPG Lista jeg skrev for ett par år siden. Poster den nå også skal jeg få validert den så fort jeg har tid.

Mosy
02-10-2007, 21:55
Digger det kartet. KOmmer til å printe det ut og ha i bilen:D

evil_t
02-10-2007, 22:03
Ikke sikker på om kartet og stedene er helt riktigt. Snakk om 2 år gammel info så kan hende ting har endret seg. Skjekker alle punktene og legger til/fjerner eventuelle når jeg stikker hjem den 27.

eql1zr
02-10-2007, 23:13
Hvor er vikingskipet på kartet? Nålen?

evil_t
02-10-2007, 23:15
Der vikingskipet er avbildet i ovenfra profil med navnet "Vikingskipet"? :p

Helt til høyre

eql1zr
03-10-2007, 00:09
Derja. Utenfor skjermen. Var ikke så lett å få øye på. :p

Rabagast
03-10-2007, 04:10
For de som ikke har vært der før vil jeg si at på det kartet virker ting jævli mye lengre unna enn det egentlg er :p Jeg greide ikke å orientere meg på første forsøk, for det så tykjelangt ut mellom statoil og skipet, men det er jo bare tull :p

evil_t
03-10-2007, 10:59
Med andre ord, distanser er ønskelig. Kan ordne det òg når jeg sjekker opp lista.

Vetle
03-10-2007, 14:24
Kan vel også være en ide å tegne inn pizzanini, ligger rett ved peppes, og de er litt raskere med å levere maten enn peppes.. Kvaliteten er omtrent den samme..

espen112
03-10-2007, 15:26
Det du ikke har med på kartet er alle butikkene i Ottestad (bare over brua) I Ottestad er det et bitte lite kjøpesenter og mange butikker. nærmeste er rett over brua som heter Vika det er det lille kjøpesenteret. De har coop mega , jysk, bank, ok spillebar, nille, sportsbutikk, dressman osv.... kan kanskje finne et kart. :D

Scampi
03-10-2007, 15:36
Husk også potetvogna som står rett utenfor crewparkeringa, tror de har babb og sånne ting også.

evil_t
03-10-2007, 16:04
Vetle: Har nevnt pizzanini, men mangler teksta på kartet.
espen112: Vikasenteret var annerledes da jeg tegnet kartet. Blitt litt mer der i det siste.
Scampi: Potetbaker'n som står mot motellet?

Scampi
03-10-2007, 17:39
Scampi: Potetbaker'n som står mot motellet?

Mulig det var den...var aldri innom, kjørte forbi et par ganger.

Vetle
03-10-2007, 18:13
Vetle: Har nevnt pizzanini, men mangler teksta på kartet.

Så bare på kartet, beklager.. Men ang. beskrivelsen.. Jeg har fått intrykket at ganske mange går over togbanen, forbi pizzadriver og ned den veien der.. Så å tegne det inn er kanskje en ide.
Uansett, veldig bra kart du har laget der. :D

evil_t
03-10-2007, 18:14
Mulig det var den...var aldri innom, kjørte forbi et par ganger.
Jeg aner ikke. Har aldri vært innom jeg heller.

espen112
05-10-2007, 17:33
jepp evil_t har blitt litt større men fant ikke noe bra kart over ottestad

bdj
21-10-2007, 17:26
Hvor ligger den skateparken i hamar :O, trenger luft av og til........

Badfuru
21-10-2007, 17:50
hva skal du med skating når du heller kan tilbringe hele tiden din inne i hallen med deilig nerdeluft liksom!

espen112
21-10-2007, 21:53
skateparken ligger like ved stranda

oleerik
21-10-2007, 21:55
hva skal du med skating når du heller kan tilbringe hele tiden din inne i hallen med deilig nerdeluft liksom!

Godt sagt!=)

espen112
21-10-2007, 21:59
la de som vil puste få lov til det da:P

Extreme_H_H_H
21-10-2007, 22:14
hehe.... hade det ikke vært fr at jeg har solgt trialbike`n min innen TG, skulle jeg hatt med den, å chillan i by`n en dag, med skikkelig friskt inndrag av luft, fordi ettersom jeg repeterende drar på Tg å lever som en gris ( ikke en dråpe leskedrikk annet en cola / redbull / Panther.. med andre ord, alt annet en vann som har kullsyre i seg :D ) med junkfood hele dagen, og konstant inndrag av udusjede nerder som veier godt over 100 kg ( ikke noe mobbing, men enkelte rader jeg gikk forbi fjord måtte jeg faktsikt holde meg på nesa å holde pusten fordi folk ikke dusja :S ) så trur jeg frisk luft er 100% lurt å ta en gang i løpet av TG... så skateparken hørtes ikke dumt ut :D

saita
22-10-2007, 03:10
Mange som går ut for å røyke også, det kan vel NESTEN telle som frisk luft? :P

aviruse
22-10-2007, 07:54
nei nei og atter nei, det er frisk luft før det går gjennom et brennene filter som tilsetter luften giftstoffer. morale er: røyking er ikke sundt, men det viste dere vell alerede?

Mosy
22-10-2007, 13:21
nei nei og atter nei, det er frisk luft før det går gjennom et brennene filter som tilsetter luften giftstoffer. morale er: røyking er ikke sundt, men det viste dere vell alerede?

Jepp. Det står på pakken;).

existemi
22-10-2007, 22:15

Så puster man jo også gjerne mellom røyktrekkene, så man får jo bittelitt frisk luft ;)

saita
23-10-2007, 09:20
Så puster man jo også gjerne mellom røyktrekkene, så man får jo bittelitt frisk luft ;)

My point exactly;)

evil_t
23-10-2007, 12:05
Ja dere gjør dere selv til både aktive og passive røykere. Wuhu...

existemi
23-10-2007, 19:52
Ja dere gjør dere selv til både aktive og passive røykere. Wuhu...

Paktive røykere :P

Hørtes ut som en kult ;)

Extreme_H_H_H
23-10-2007, 19:59
*flexe* har levd i 17 år, men har faen ikke prvd å røyke sigarett enda :p men har blitt noe vannpipe på fest da :D samt en gang hvor jeg røyka sprit :D

existemi
23-10-2007, 20:05
*flexe* har levd i 17 år, men har faen ikke prvd å røyke sigarett enda :p men har blitt noe vannpipe på fest da :D samt en gang hvor jeg røyka sprit :D

Har levd over 17 år av livet mitt uten røyk jeg også. Men ikke alle årene ;)

Forresten blir man jo også ødelagt av alkohol. :p

Extreme_H_H_H
23-10-2007, 20:23
Har levd over 17 år av livet mitt uten røyk jeg også. Men ikke alle årene ;)

Forresten blir man jo også ødelagt av alkohol. :p

hehe, sant at alkohol ødelegger kroppen ja... men jeg drikker iallefall ikke like mye som en vanlig røyker, røyker :p men poenget mitt er jo at, jeg har ikke prøvd, elelr tenkt til å prve røyk, så hvorfor begyne noe usundt nå... rikek begynnte jeg med i en alt for tidlig alder som jeg egentlig har en mistanke på at de fleste gjør... ;)

existemi
23-10-2007, 20:24
rikek begynnte jeg med i en alt for tidlig alder som jeg egentlig har en mistanke på at de fleste gjør... ;)

Ja, det tror jeg de gjør.

Jeg er et unntak ;)

Extreme_H_H_H
23-10-2007, 20:31
"jeg er et untak" hehe... lurer på hvor mange ganger jeg har hørt den jeg :D men joda.. samma det... nå drikker jeg ikke for å bli dritings lenger, som jeg gjorde når jeg begynnte å drikke... er vel mer for kosens skyld, og så er det jo mye å smake på som er godt da =) som kalinka, eller fishermans friend, elelr så drikekr jeg ikke så mye, går mer i noen heiniken hvis jeg er på fest, elelr 1-3 pils på en kose kveld med film og pizza... =)

evil_t
23-10-2007, 21:07
Kan da si at jeg hverken drikker, røyker eller snuser. Kommer ikke til å starte heller.

cart
23-10-2007, 21:29
Jeg røyker, jeg drikker og jeg lever for det :-) Jeg forsvarer ikke røyking, for det er noe dritt, men alkohol i godt lag har jeg ingenting i mot :-) Derimot.. Alkohol og TG is no go

existemi
24-10-2007, 10:28
"jeg er et untak" hehe... lurer på hvor mange ganger jeg har hørt den jeg :D

Folk liker jo ikke å være så normale. :P

Jeg forsvarer ikke røyking, for det er noe dritt

Men vi slutter da ikke for det. ;)

Zarbon
10-03-2008, 22:19
Genialt map. ^^

madsscott
11-03-2008, 12:39
Lista jeg skrev for ett par år siden. Poster den nå også skal jeg få validert den så fort jeg har tid.

Ikke glem Rema 1000 og Pucken ved Hamar OL-Amfi..

beste gatekjøkkenet i hamar btw!!

Notox
11-03-2008, 16:49
Begynte tidlig med internett jeg. Avhengig allerede :(

marilla
11-03-2008, 18:29
Og da er det på tide å gå tilbake til topic, ellers blir denne tråden stengt.

Bjotte
11-03-2008, 20:56
Paktive røykere :P

Hørtes ut som en kult ;)

passiv røyking er over 400% så farlig som det er å røyke
for når du røyker pasivt får du ren røyik rett i lungene mens når du røyker selv blir den filtrert om du røyker med eller uten filter. vell og merke er dete under forhold som at du er i et rom uten vind men passiv røyking er og blir farligere uansett.

men on Topic: butikker er det mangen av i hamar bra at det blir vist til hvor de er men det å gå over jernbana hørtest ikke trykt ut:eek:.
det finnes såklart veier rundt men hjelp ve er nærder vi kan ikke ga så langt men pytt pytt ingen merker det om en blir borte. ikkesant:rolleyes:

eladmir
12-03-2008, 13:47
passiv røyking er over 400% så farlig som det er å røyke
for når du røyker pasivt får du ren røyik rett i lungene mens når du røyker selv blir den filtrert om du røyker med eller uten filter. vell og merke er dete under forhold som at du er i et rom uten vind men passiv røyking er og blir farligere uansett.

beklager men blir offtopic igjen:

kan ikke komme å fortelle meg at det er 400% verre å være passiv røyker en å røyke, hvor har du fått de talle fra? VG?

når du røyker trekker du jo faktisk inn BEGGE DELER! både den passive røyken og den aktive røyken eller hva du kaller det.

når man er passiv røyker står du tross alt ikke oppi sneipen og puster! høres ut som noen har målt røyken på tuppen av røyken og på munnstykket, og da er det klart det blir en forskjell, men ikke kom å si at det er et forsøk som er representativ for passiv og aktiv røyking!!

TheCursedMuffin
12-03-2008, 14:34
Høres ut som VG ja. "Sjokkerende nyhet! Bedre å røyke enn å la være sier ny forskning!"

Elverum
13-03-2008, 02:46
Er ingen som vet om noen åpnings tider på de forskjellige spisestedene ?
Er alle spisestedene åpne under hele tg tiden, eller har dem stengt som Butikkene?
Genialt kart hvertfall! Nå ser jo jeg flere mat steder som må prøves ut !! ^^
MCÆÆRN :P

FragnastiC
13-03-2008, 08:34
beklager men blir offtopic igjen:

kan ikke komme å fortelle meg at det er 400% verre å være passiv røyker en å røyke, hvor har du fått de talle fra? VG?

når du røyker trekker du jo faktisk inn BEGGE DELER! både den passive røyken og den aktive røyken eller hva du kaller det.

når man er passiv røyker står du tross alt ikke oppi sneipen og puster! høres ut som noen har målt røyken på tuppen av røyken og på munnstykket, og da er det klart det blir en forskjell, men ikke kom å si at det er et forsøk som er representativ for passiv og aktiv røyking!!

Når jeg så den posten du quota tenkte jeg : 400 ? nå har du tråkka i salaten og hvor blir det av komma og punktum. ikke sant. ;)
haha, men ontopic, vært greit med en liste over åpningstider ja, og karter er og blir printa ut ^^

Olumvolum
22-03-2008, 16:27
Men når stenger matbutikkene i dag? Jeg så på nettsida til CC at de stengte klokka 16 og det fant jeg ut litt for seint.