Log in

View Full Version : JuleStemning

BlueDevilNor
17-10-2007, 20:38
Hallo (:
En god stund siden jeg har hatt ordentlig julestemning,
og nå har jeg startet å få det en god stund før jul.
Noen tips til å få ordentlig julestemning?
I år skal det være som når man er liten unge og venter på pakkene ^^
Har handla inn julebrus og venter på pepperkaker :)

merilin
17-10-2007, 20:50
Jeg skal gi deg et *beep* godt tips!
Vent til desember! =P

Men for å være saklig: julesanger og filmer som har med jul å gjøre kanskje? Polarekspressen er veldig fin ;D Husker jeg stod opp tidlige en gang og spiste brød med brunost mens jeg så på den filmen. Kos :D

Scotty
17-10-2007, 20:52
What? Prøve på julestemning allerede? Vi har jo ikke byttet til vintertid ennå engang :p

BlueDevilNor
17-10-2007, 21:05
Jeg skal gi deg et *beep* godt tips!
Vent til desember! =P

Men for å være saklig: julesanger og filmer som har med jul å gjøre kanskje? Polarekspressen er veldig fin ;D Husker jeg stod opp tidlige en gang og spiste brød med brunost mens jeg så på den filmen. Kos :D

Orker ikke å vente :P Må få se på noen julefilmer ^^
Scotty, jeg har hatt julestemning lenge nå, aner ikke hvorfor men er bare sånn

existemi
17-10-2007, 21:18
Orker ikke å vente :P Må få se på noen julefilmer ^^
Scotty, jeg har hatt julestemning lenge nå, aner ikke hvorfor men er bare sånn

Hvis du ikke orker å vente med å få julestemning, høres det da ut som du gleder deg til jul. Og når du gleder deg til jul over to måneder før julaften, virker det som du har stort potensiale til å bli helt gal etter jul før julen er forbi. ;)

cart
18-10-2007, 00:56
Jule marsipan er i alle handlesteder som selger godteri.. Jeg syns det er fantastisk at de faktisk bruker orddelingen HELT PÅ TRYNET fordi de synes det så bedre ut på etiketten.. Kjøss meg..

Forresten.. Jul sucks

existemi
18-10-2007, 01:16
Forresten.. Jul sucks

*kjøpe stor fin julegave til Mats, slik at han blir kjempeglad og gleder seg som en unge*

BlueDevilNor
18-10-2007, 17:46
Forresten.. Jul sucks

skal plante en julesang på en epost så når du åpner den vil den spille 24/7

Badfuru
18-10-2007, 21:43
skal du få ordentlig julestemning kjøper du et par liter julebrus , masse pepperkaker også har du filmkveld med alene hjemme 1 og 2 :D

ellers så kan du kose deg med litt heavy wenche myhre og alf prøysen:p

BlueDevilNor
18-10-2007, 21:51
skal du få ordentlig julestemning kjøper du et par liter julebrus , masse pepperkaker også har du filmkveld med alene hjemme 1 og 2 :D

ellers så kan du kose deg med litt heavy wenche myhre og alf prøysen:p
Hehe :) Kjøpte inn 7*1.5 litere med julebrus igår, og venter på pepperkaker :)
Filmer skal jeg fikse ;D

HotelEkko
18-10-2007, 23:38
Vet ikke hvorfor, men kommer alltid i julestemning når jeg ser "Trading Places" med Eddie Murphy og Dan Aykroyd

At de selger julebrus i oktober har jeg ingen problem med. Det er den eneste rødbrusen som selges i Norge som ikke smaker avkokt såpevann. Hva som står på etiketten er meg revnende likegyldig.

Elverum
18-10-2007, 23:53
Juuuks!! Ærnte sesong enda! ;)

Mosy
19-10-2007, 00:25
Nei, helt enig. Altfor tidlig å begyne med julen nå. Må hvetfall vente en månde til...

Zarbon
19-10-2007, 13:33
Vitsen med julestemning i Oktober...?
Julebrus, julemarsipan etc i butikkene 2.5 / 3 mnd før Jul? Nei, faen heller... :(

merilin
19-10-2007, 14:17
Nei, jeg skal vente med julebrus og denslags til 1. desember. Da skal vi lage verdens beste smultringer hjemme på gården :D

existemi
19-10-2007, 14:24
Nei, jeg skal vente med julebrus og denslags til 1. desember. Da skal vi lage verdens beste smultringer hjemme på gården :D

Nå fikk jeg virkelig lyst på Hamar Lillehammer Julebrus! :D

merilin
19-10-2007, 14:32
Pft. Det er Dahls julebrus som gjelder!

existemi
19-10-2007, 14:35
Pft. Det er Dahls julebrus som gjelder!

Aggravation of pain!

evil_t
19-10-2007, 15:21
Helt enig. Gi oss jula tilbake. Men jukser litt jeg da. 1 pakke med marsipan og 1 flaske med julebrus så fort dette kommer. Og så intet før 1. des.

Den er best ja. Men kommer nettopp fra tannlegen med bedøvelse i hele kjeften så spørs om det blir en smule mindre i år enn i fjor.

BlueDevilNor
19-10-2007, 16:27

DA MÅ DU SPARE TIL MEG ;D
Elsker smultringer :P

merilin
19-10-2007, 16:41
DA MÅ DU SPARE TIL MEG ;D
Elsker smultringer :P
Kan sikkert spare, men tviler på at jeg greier å huske på det når jeg drar nedover/oppover :p

#PK
19-10-2007, 17:15
...og da er de sikkert bra grønne :D

Lillehammer-julebrusen er den beste <3 har gått et par flaske allerede! :eek: :p

BlueDevilNor
19-10-2007, 23:46
Kan sikkert spare, men tviler på at jeg greier å huske på det når jeg drar nedover/oppover :p

Kan sikkert minne deg på det ;D

Glennj
20-10-2007, 02:00
Altså, det er mange forskjellige julebrus flasker. Alle har hver sin favoritt når det gjelder brus. Grans julebrus er tidligst ute i år virker det som. siden jeg så Grans julebrus på rimi og kiwi. Syns det er litt tidlig enda for julebrus sesong :P .. Men gleder meg til desember tiden. Da er det julebrus og julefilmer som gjelder ;) hjelper å piffe opp julestemningen med julefilmer ^^

cart
20-10-2007, 08:23
*kjøpe stor fin julegave til Mats, slik at han blir kjempeglad og gleder seg som en unge*

You make my year, hun :-)

safarikjx
20-10-2007, 12:49
Nydelig med julestemning, men for min del må den ikke komme for tidlig.

Jeg har hatt skikkelig julestemning nå en god stund, men jeg har måttet finne meg i å prøve og holde den tilbake.
Det er altfor tidlig å ha julebrus, julegodteri, julemusikk og julefilmer i september/oktober.
Når 1. desember endelig kommer, ja da skal jeg ikke bekymre meg noe mer.
Regner med at The Grinch, The Nightmare Before Christmas og Home Alone 1 & 2 skal sees både 3 og 4 ganger, om ikke fler. Hvis jeg får tid da.

Jeg arbeider nokså aktivt med å få folk rundt meg til å vente til adventstida kommer, men alle disse herlighetene frister folk veldig lett.
Så den oppgaven er veldig vanskelig.

Men for all del. Jeg vil ikke ødelegge for folk heller.

Så koselig med en sånn post :)

aviruse
20-10-2007, 16:19
hva med å bare nye halloween først?, så st lusia, så jul?

saXin
20-10-2007, 17:58
Det er da ingen i Norge som feirer halloween. Julefeeling her i gården i alle fall :)

#PK
20-10-2007, 19:04
safarikjx: Godt poeng, god plan! :D Men ikke faen om jeg klarer det :o Har toucha innom julemusikken min bittelitt nå i det siste, mounta alle sanga mine i winamp :p Men det får vel klare seg med julebrusen for nå :D

cart
20-10-2007, 19:45
Det er da ingen i Norge som feirer halloween. Julefeeling her i gården i alle fall :)

Det var da å dra alle under èn kam.. Vi har halloweenfest hvert år, og skal ha det i år også, dog går jeg glipp av den p.g.a. NM.. :S

zoylster
21-10-2007, 01:32
Vet ikke helt hva man kan legge i ordet "feirer" i denne sammenhengen, men det blir da alltid til at man sitter og ser på en eller annen tafatt film som Halloween :p

Det med å gå fra hus til hus er jo helt forferdelig.. Kommer hjem med en bærepose full av godteri, som har gått ut på dato, fra skapet til naboene.

Gleder meg egentlig ikke noe sånn voldsomt til Jul, men satser på å få litt ram kanskje :p Maten er jo noe av det beste med jula da! =)

Lillegutt
21-10-2007, 08:16
Jula er en oppskrytt og kjedelig institusjon!!

Nyttårsaften derimot! Da blir det fæst! =D

Extreme_H_H_H
21-10-2007, 22:16
Muwhaha... drakk Julebrus på LAN i helga :D så episk...

merilin
21-10-2007, 22:22
Muwhaha... drakk Julebrus på LAN i helga :D så episk...

Skuffende. Hvorfor må alle drikke julebrus så tidlig? =P

evil_t
22-10-2007, 10:17
Jeg har ikke drukket riktig julebrus ennå. Smakte på de andre skvipene for å konstantere at Hamarbrusen fremdeles var best.

merilin
22-10-2007, 11:00
Jeg har ikke drukket riktig julebrus ennå. Smakte på de andre skvipene for å konstantere at Hamarbrusen fremdeles var best. Må prøve Hamarbrusen en gang etter 1.desember. Kan da ikke være så mye bedre enn Dahls =P

existemi
22-10-2007, 22:12
Må prøve Hamarbrusen en gang etter 1.desember. Kan da ikke være så mye bedre enn Dahls =P

Ja, det må du så absolutt. Alle vi som bor eller har bodd i nærheten av der det selges, bare elsker den. ;)

merilin
22-10-2007, 22:15
Ja, det må du så absolutt. Alle vi som bor eller har bodd i nærheten av der det selges, bare elsker den. ;)
Den er sikkert god, men jeg vet hvilken jeg elsker og skal elske til verdens ende :p

existemi
22-10-2007, 22:16
Den er sikkert god, men jeg vet hvilken jeg elsker og skal elske til verdens ende :p

Det er noe som lett kan endres. ;)

merilin
22-10-2007, 22:20
Det er noe som lett kan endres. ;)
Lett? Tviler sterkt på det :p

existemi
22-10-2007, 22:24
Lett? Tviler sterkt på det :p

Du kjenner meg, Emilie ;)

Forøvrig synes jeg den brusen burde eksistere utenom jul, den hadde gjort seg godt som en helårsbrus.

merilin
22-10-2007, 22:31
Du kjenner meg, Emilie ;)

Forøvrig synes jeg den brusen burde eksistere utenom jul, den hadde gjort seg godt som en helårsbrus.
Den kanskje, men ikke Dahls julebrus. Julebrus av ypperste kvalitet, som Dahls, skal kun nytes fra og med 1.desember til litt ut i januar ;)

existemi
22-10-2007, 22:39
Den kanskje, men ikke Dahls julebrus. Julebrus av ypperste kvalitet, som Dahls, skal kun nytes fra og med 1.desember til litt ut i januar ;)

Det er hva jeg kaller sært :P

merilin
22-10-2007, 22:43
Det er hva jeg kaller sært :P
Jeg er jo litt sær ;)

existemi
22-10-2007, 22:53
Jeg er jo litt sær ;)

Jepp :D Og godt er det.

Men du kommer til å elske Hamar Lillehammer Julebrus! :P

merilin
22-10-2007, 23:01
Jepp :D Og godt er det.

Men du kommer til å elske Hamar Lillehammer Julebrus! :P
Får se om jeg finner slike når jeg er i Oslo da :p

evil_t
23-10-2007, 12:17
Mener å huske at butikken i østbanehallen selger hamarbrus.

BlueDevilNor
23-10-2007, 17:07
Skuffende. Hvorfor må alle drikke julebrus så tidlig? =P

Fordi vi er tøffe ;D

Extreme_H_H_H
23-10-2007, 19:44
tøffe vil vel kanskje ikke gi en bra forklaring, men kanskje fordi... vi liker brusen? :p

existemi
23-10-2007, 19:57
Får se om jeg finner slike når jeg er i Oslo da :p

Fikk kjøpt idag! 12 flasker! Yum!

Mener å huske at butikken i østbanehallen selger hamarbrus.

Det stemmer nok. Meny på Oslo City selger også.

tøffe vil vel kanskje ikke gi en bra forklaring, men kanskje fordi... vi liker brusen? :p

Altså, det er nok som du sier, at vi liker brusen.

Men come-on, vi er da vel tøffe i tillegg? ;)

Extreme_H_H_H
23-10-2007, 20:02
vet n ikke helt det da :p "jezz, jeg er såååååå kul fordi.... jeg drikker JULEBRUS JEG!"

existemi
23-10-2007, 20:04
vet n ikke helt det da :p "jezz, jeg er såååååå kul fordi.... jeg drikker JULEBRUS JEG!"

Nei, altså, nå må du huske at det er "fordi.... vi drikker HAMAR LILLEHAMMER JULEBRUS VI!" ;)

Extreme_H_H_H
23-10-2007, 20:24
haha... episk... okey, n ble det jo litt kult da :D

existemi
23-10-2007, 20:27
haha... episk... okey, n ble det jo litt kult da :D

Ja! Det var jo det jeg sa! :D

merilin
23-10-2007, 21:08
Fordi vi er tøffe ;D
Hm. Du er sikkert klar over at du er ille ute hvis du mener at jeg ikke er tøff ;)

Fikk kjøpt idag! 12 flasker! Yum!
Spar en til meg da. Jeg vil ikke -kjøpe- julebrus før 1. desember/advent :p

evil_t
23-10-2007, 21:14
Spar en til meg da. Jeg vil ikke -kjøpe- julebrus før 1. desember/advent :p
"I disobey the rules and substitute them with my own" Dette burde klassifiseres som cheat. :p

merilin
23-10-2007, 21:18
"I disobey the rules and substitute them with my own" Dette burde klassifiseres som cheat. :p
Cheat? Du spiller for mye =p

Vel, jeg vil ikke kjøpe julemarsipan (spiser ikke det anyway da), julesnop, julebrus eller pepperkake før det er desember og/eller advent. Kan sikkert drikke -litt- julebrus så lenge det ikke er Dahls ;)

evil_t
23-10-2007, 21:23
Vel, jeg vil ikke kjøpe julemarsipan (spiser ikke det anyway da), julesnop, julebrus eller pepperkake før det er desember og/eller advent. Kan sikkert drikke -litt- julebrus så lenge det ikke er Dahls ;)
Hehe. Du kommer til å bli endre mening, er jeg sikker på. :p

Synes det egentlig er riktig å vente til selve jula begynner, men har allerede fallt for godene.

Apropos spille for mye så har det ikke vært mye spilling den siste tiden. Gått mest i skole.

merilin
23-10-2007, 21:27
Hehe. Du kommer til å bli endre mening, er jeg sikker på. :p
Jeg vedder gjerne et par tusenlapper på at jeg klarer å holde meg unna Dahls og julemarsipan, pepperkake etc. til 1. desember ;) Eneste unntaket er den derre Hamarskvipet folk snakker så varmt om *dukke* :p

Cuddrow
23-10-2007, 21:49
Å begynne nå er blasfemi...

Og skal man først ha julebrus, så er det Grans Julebrus det handler om! Eller den fra trondheim...

merilin
23-10-2007, 22:20
Og skal man først ha julebrus, så er det Grans Julebrus det handler om! Eller den fra trondheim...
Det er Dahls som er den nydelige julebrusen fra Trondheim ;)

Lillegutt
24-10-2007, 03:39
Må prøve Hamarbrusen en gang etter 1.desember. Kan da ikke være så mye bedre enn Dahls =P

Drikk den på glassflaske, plastflaske blir bare sært.

mdj
26-10-2007, 17:33
Grans julebrus er god :D

Hamarbrusen er jeg ikke helt fan av... ok smak meeen julebrus skal være rød :D

Honda_Lover
26-10-2007, 23:12
Hamar er best!

merilin
26-10-2007, 23:21
Hamar er best!
Jeg har nå smakt Hamar Lillehammer julebrus som jeg IKKE har kjøpt selv. Må vite! La faktisk merke til at det er samme farge, akkurat samme kork, samme flaske og som om det ikke er nok så har etikettene samme fasong :p

Det var en del likhetstrekk mellom H/L og Dahls i smaken, men.. Dahls smaker bedre. Jeg kan ikke helt sette fingeren på hva som er bedre siden jeg må prøve begge ca samtidig.

evil_t
27-10-2007, 00:00
Jeg har nå smakt Hamar Lillehammer julebrus som jeg IKKE har kjøpt selv. Må vite! La faktisk merke til at det er samme farge, akkurat samme kork, samme flaske og som om det ikke er nok så har etikettene samme fasong :p

Det var en del likhetstrekk mellom H/L og Dahls i smaken, men.. Dahls smaker bedre. Jeg kan ikke helt sette fingeren på hva som er bedre siden jeg må prøve begge ca samtidig.
Jeg la og merke til nøyaktig det samme. Er samme pappholder også. Forskjellen er at Dahls smaker litt mer likt euroshopper champagnebrus. Liksom litt mer frukt.

bdj
28-10-2007, 20:05
julestemning= bøll i gata :D.. vi skulle ta fisketråd med isopor på ruta, så kom han som sto innenfor ruta :P vi beina som bare det.. så kommer han nedover etterhvert, så tryner han og blir tatt :D Julebrus <3 pepperkaker<3 best av alt gløøøøøggg!

Cuddrow
29-10-2007, 00:43

Den er helt fantastisk... Får brodern til å ta med så mye han kan når han sleper seg nedover i Jula. Det er jo Dahls(tydeligvis) som skaper prinsessa og halve julestemninga.

les_paul92
05-12-2007, 22:07
Spør Julebruskongen. Handle 800 liter Aass julebrus. det er julestemning:P

simdal
05-12-2007, 23:14
Spør Julebruskongen. Handle 800 liter Aass julebrus. det er julestemning:P

Nei æsj, ringnes sin er best...

Notox
07-12-2007, 08:30
hamar lillehammer julebrus.....konge..

Det at den ikke er rød har ikke noe å si, det er smaken det kommer an på......og der vinner denne garantert

weq
07-12-2007, 11:47
hamar lillehammer julebrus.....konge..

Det at den ikke er rød har ikke noe å si, det er smaken det kommer an på......og der vinner denne garantert

Her er jeg faktisk enig. Har smakt 9 varianter hittil i år. Så langt leder Hamar Lillehammer ganske greit. Aas har skuffet i år.

BlueDevilNor
10-12-2007, 19:04
Her er jeg faktisk enig. Har smakt 9 varianter hittil i år. Så langt leder Hamar Lillehammer ganske greit. Aas har skuffet i år.

Den julebrusen som er på myk plastikk flaske, som selges på kiwi og ultra smakte saft :confused:

SiQux
10-12-2007, 21:06
Hamar brusen er god den... men smaker for mye champagnebrus, også er den ikke rød :(

Unn Kristin
10-12-2007, 23:19

Der er jeg helt enig!

Dahls julebrus på flaske!
Ingen over!

Notox
11-12-2007, 21:22
Som jeg sa.....hva har det å si at brusen ikke er rød? DET er fortsatt smaken det kommer ann på... blir for dumt å si at en (jule)brus ikke er god fordi den ikke har den amerikansk-julenisserøde-fargen...

Glenn^_^
12-12-2007, 13:47
Hamar sin er faktisk en slager! På glassflaske ;)

BlueDevilNor
18-12-2007, 15:03
Øy, nå må jeg begynne å fikse meg julefilmer :D
litt hjelp kanskje?
Fikser alene hjemme nå, men må jo ha fler.
Tell me :D

2K3
19-12-2007, 00:13
Hva med A nightmare before Christmas eller Love Actually :)

evil_t
19-12-2007, 06:55
Flåklypa Grand Prix.
Ace ventura er og konge. Kanskje ikke de mest typiske julefilmene da men.

saXin
19-12-2007, 12:47
Home Alone 1 og 2, Polar-ekspressen :)

Aiin
19-12-2007, 19:54
Home Alone 1 og 2, Polar-ekspressen :)

Ahh, jeg har ikke sett Polarekspressen ennå :| Må få sett:)

Men som det er sagt tidligere i tråden, er jo mange slagere som Fåklype Grand Prix, A Nightmare Before Christmas, Donald Ducks juleventyr (:D), Bad Santa osv =)

LT T1G3RN
19-12-2007, 20:59
Nightmare before christmas er en godfilm som putter deg i julestemning (ser den nå, har ikke lasta den ned, jeg lover xD)
Bad santa har vel heller den motsatte effekten :P
Hjelp, vi feirer jul er jo en klassiker ;)
Fjols til fjells, white christmas og et førjulsmareritt er jo noen titler som kanskje kan få deg i stemning? :)

TheCursedMuffin
19-12-2007, 21:09
Nightmare before christmas er en godfilm som putter deg i julestemning (ser den nå, har ikke lasta den ned, jeg lover xD)
Fjols til fjells, white christmas og et førjulsmareritt er jo noen titler som kanskje kan få deg i stemning? :)

Hvorfor må alle filmer oversatt til norsk få en tittel som begynner på "hjelp,"?

#PK
19-12-2007, 21:15
Da var det kjempestore juletreet på hele 60cm satt opp på den ene høyttaleren :) Men desverre så var lysene fucked :( Men men..

saXin
19-12-2007, 23:28
Haha, har du juletre uten fungerende lys på? :D Lite kult da...

Aiin
20-12-2007, 00:19

Fjols til Fjells er jo THE classic :D Men imo synes jeg Bad Santa gir en veldig humoristisk side av jula og julenissen ;) Artig synes jeg =)