Log in

View Full Version : Har slettet verdifulle bilder fra hardisken!

Scotty
17-10-2007, 21:58
Hei. Installerte programmet Mediaportal og fikk lagt til litt filmer/bilder osv. Så gikk jeg på My Pictures i programmet og
skulle organisere litt, så høyreklikket på mappen i programmet og valgte fjern(trodde da at den bare skulle fjernes i programmet), men
når jeg gikk inn på mine bilder på hardisken så merket jeg at alt det jeg hadde fjernet i programmet er blitt fjernet på hardisken også!

Det er bilder som absolutt ikke skulle bli slettes! Feriebilder/barnebilder osv!

Er det noen sjanse for å redde dette?!

Svirrus
17-10-2007, 22:05
Ta et rask søk på google, det finnes mange programmer.

Men det som er viktig er at du ikke installerer programmet på samme disken som der du slettet bildene. Da er det fare for at du skriver over dem.

BlueDevilNor
17-10-2007, 22:48
Hei. Installerte programmet Mediaportal og fikk lagt til litt filmer/bilder osv. Så gikk jeg på My Pictures i programmet og
skulle organisere litt, så høyreklikket på mappen i programmet og valgte fjern(trodde da at den bare skulle fjernes i programmet), men
når jeg gikk inn på mine bilder på hardisken så merket jeg at alt det jeg hadde fjernet i programmet er blitt fjernet på hardisken også!

Det er bilder som absolutt ikke skulle bli slettes! Feriebilder/barnebilder osv!

Er det noen sjanse for å redde dette?!

Har du FAT eller NTFS? Har det du trenger...
Jeg går om ti min så hurry

Scotty
17-10-2007, 22:51
Har heldigvis fått det til nå *puster lettet ut*

Brukte programmet Recover My Files

BlueDevilNor
17-10-2007, 22:55
ok :) Har en del recovery program som du kunne brukt.
Glad du fikk det til ;)
Noen ganger når man ikke får tilbake sånne ting er det lett å bli forbanna xD

Mosy
17-10-2007, 22:57
Har brukt recover my files selv en del ganger. (Partisjonstabellen eller noe slikt på flere av mine HDr gikk fyken) Reddet bildene mine hvertfall. Og allt det andre jeg hadde på diskene...

krage
17-10-2007, 23:30
*host*backup*host*

Mosy
17-10-2007, 23:46
*host*backup*host*

Hehe, tar backup nå da.... :p.

krage
18-10-2007, 00:25
Hehe, tar backup nå da.... :p.

Ja er en vanlig ting å lære slikt den harde veien :D

evil_t
18-10-2007, 15:08
Jeg lærte og at 2cder er bedre enn 1 etter at både disken døde og backupen nektet å fungere.