Log in

View Full Version : Hva er en god sitteplass?

TheCursedMuffin
25-10-2007, 19:40
Ok, TG08 blir min første og med mindre noe særdeles kjipt skjer, ikke den siste. Siden jeg aldri har vært der, og aldri har vært i Vikingskipet noen gang egentlig, lurer jeg på hvor det er bra å sitte? Jeg er ikke ute etter den plassen du alltid har sittet på og som ergo er den beste, men hvilke plasser som er best hvis man vil ha det stille, se musikk, game, komme seg raskt og ofte på do, liker lukten av dusjavløp og andre behov som måtte falle meg eller andre inn. Ville også vært konge hvis noen hadde et kart over hallen med rader og plasser inntegnet, og hva som var hvor av andre ting =)

Mosy
25-10-2007, 23:05
Midten er varmt og digg (Type t-shorte). I nord-og sør-enden blir det fort litt kalt når det luftes. Scenen lager lyd, så hvis du vil ha det stille, sett deg helt i sør-enden. (Det er til høyre på alle kart over hallen som jeg har sett). Dasser finst det rundt om hele skipet. Så det blir et spørsmål om stillhet versus varme. Personlig pleier jeg å ende opp i midten. Midt i smør-øyet:D.

aviruse
25-10-2007, 23:26
har laget et lite kart jeg, men ikke klag på kvaliteten, laget i paint og på 5 min...
kunne laget bedre hvis jeg hadde funnet større kart

merilin
26-10-2007, 06:40
har laget et lite kart jeg, men ikke klag på kvaliteten, laget i paint og på 5 min...
De hvite setene du har markert som crewområde er VIP-område. Crewområdet er omtrent samme sted, men på nedre del.

"Crewområdet. De pleier å ha høytalere. De sitter i et bur." Hihi, artig beskrivelse ;D

glennviruzz1
26-10-2007, 07:53
Ok.. så det varme området er det grønne på kartet til "avirus"?

TheCursedMuffin
26-10-2007, 08:09
takk for hjelp mosy, avirus og merilin :D hvor er de forskjellige radene? starter det på 1 fra scenen? og starter plassene på 1 ved soveplassene eller standsene?
Mosy? Er scenen nord siden sør er stille?

merilin
26-10-2007, 09:36
Ok.. så det varme området er det grønne på kartet til "avirus"?
Ja, det er som regel varme i alle radene bortsett fra de som er nærmest sidene både på nordre og søndre sving. Det luftes i begge retninger iblandt.

hvor er de forskjellige radene? starter det på 1 fra scenen? og starter plassene på 1 ved soveplassene eller standsene?

Radene starter med nr 1 fra scenen (nordre sving) og nummeret øker mot høyre (søndre sving). Tror plassene starter fra standsene, men det er nok noen andre som kan bekrefte/avkrefte det.

TheCursedMuffin
26-10-2007, 09:50
ok =)

aviruse, stemmer kartet med antall rader? eller er det mer fritegnet?

aviruse
26-10-2007, 11:11
kartet stemmer med radene, men du må belage deg på at det er en litt mer glidene overgang mellom sonene

TheCursedMuffin
26-10-2007, 11:13
kartet stemmer med radene, men du må belage deg på at det er en litt mer glidene overgang mellom sonene

ja ok, takk skal du ha =)

#PK
26-10-2007, 17:20
På kartet er den plassen nederst i VENSTRE hjørne rad 1 sete 1 ;) Vil tørre å påstå at det er størst fordel å sitte ca. midt i - kort avstand til det meste. Greit med kort avstand til InfoDesk, så ser du når de får inn nye kjøleelementer.... :p

aviruse
27-10-2007, 11:59
bare skaff meg et større kart så skal jeg lage et mye større og bedre

#PK
27-10-2007, 17:30
Here you go! Gå inn i '07-forumet og søke på sating: Første resultatet som kom opp :)

http://www.svett.org/seats.JPG

merilin
27-10-2007, 19:36
Here you go! Gå inn i '07-forumet og søke på sating: Første resultatet som kom opp :)

http://www.svett.org/seats.JPG

Vet ikke om det har så mye å si, men en ting avviker fra tegningen i forhold til hvordan det faktisk var. Info-desk ble plassert omtrent i midten av midtgangen, ikke i nordre sving som på tegningen.

aviruse
27-10-2007, 21:16
da karte klart!!!!!!!!!!!!

ps strekene er ikke jeg som har laget
http://bayimg.com/kahGhAaBM <-- funker ikke

funker:
http://img508.imageshack.us/img508/1959/seatsdo1.jpg <--- utdatert
http://img152.imageshack.us/img152/9377/seatsmh3.jpg <--- oppdatert

oleerik
27-10-2007, 23:43
Bildet kommer ikke fram :O

aviruse
28-10-2007, 00:09
Bildet kommer ikke fram :O

da er det fikset, viste seg å være noe galt med bayimg.org...

her er den nye:
http://img508.imageshack.us/img508/1959/seatsdo1.jpg <-- gammel
http://img152.imageshack.us/img152/9377/seatsmh3.jpg <-- ny

Mosy
28-10-2007, 00:41
da er det fikset, viste seg å være noe galt med bayimg.org...

her er den nye:
http://img508.imageshack.us/img508/1959/seatsdo1.jpg

Ikke dårlig, men jeg mener å huske de lufter i sør-enden også. Eller kanskje det var en gang for lenge siden:P.

merilin
28-10-2007, 00:59
Ikke dårlig, men jeg mener å huske de lufter i sør-enden også. Eller kanskje det var en gang for lenge siden:P.
De lufter sør-enden også, men kanskje ikke så ofte som nord-enden siden vareutlevering og sånt skjer der.

aviruse
28-10-2007, 01:15
De lufter sør-enden også, men kanskje ikke så ofte som nord-enden siden vareutlevering og sånt skjer der.

fiksa det, nytt bilde
http://img152.imageshack.us/img152/9377/seatsmh3.jpg

ps alle de andre er også oppdatert

Andreasftw
28-10-2007, 15:00
er det et bra sted man kan sitte å spille høy musikk uten at folk klager?:P

saita
28-10-2007, 23:43
er det et bra sted man kan sitte å spille høy musikk uten at folk klager?:P

Hvor som helst? :O TG = LYD!

though, ha respekt hvis naboen ligger å sover.

TheCursedMuffin
29-10-2007, 10:38
de fleste som sitter foran bryr seg vel ikke om musikken er høy, det er vel kanskje bak gamerne sitter...

Andreasftw
30-10-2007, 13:44
de fleste som sitter foran bryr seg vel ikke om musikken er høy, det er vel kanskje bak gamerne sitter...

Ja, viste jeg egentlig. Var ganske bråkete i fjor foran der:P

TheCursedMuffin
30-10-2007, 16:24
blir min første gang i år så satser på å sitt sånn midt i...

det beste hadde vært seat 13, row 37 ^^ men det skal nok endel til at ingen andre har den er jeg redd for:rolleyes:

Mosy
30-10-2007, 20:29
blir min første gang i år så satser på å sitt sånn midt i...

det beste hadde vært seat 13, row 37 ^^ men det skal nok endel til at ingen andre har den er jeg redd for:rolleyes:

Nei, beste er der jeg satt i fjor, rad 42 sete 42...

TheCursedMuffin
30-10-2007, 22:05
lest hitchhikers guide to the galaxy mosy?^^

Mosy
31-10-2007, 13:18
lest hitchhikers guide to the galaxy mosy?^^

2 ganger:D...

TheCursedMuffin
31-10-2007, 13:27
2 ganger:D...

den er nice, i hvert fall den første boka :D

Mosy
31-10-2007, 14:41
den er nice, i hvert fall den første boka :D

Ja, har lest alle 5 da, ser på det som en historie og en bok...

TheCursedMuffin
31-10-2007, 16:05
Ja, har lest alle 5 da, ser på det som en historie og en bok...

ja skjønner, leste dem alle på en gang jeg og, men de siste ble en liten skuffelse etter at den første var så konge :rolleyes:

aviruse
31-10-2007, 21:24
ja skjønner, leste dem alle på en gang jeg og, men de siste ble en liten skuffelse etter at den første var så konge :rolleyes:

nå må dere komme dere "litt" tilbake til topic....

foresten så er jeg enig med at de andre bøkene ble litt slappe etter enern..

TheCursedMuffin
31-10-2007, 21:25
nå må dere komme dere "litt" tilbake til topic....

foresten så er jeg enig med at de andre bøkene ble litt slappe etter enern..

det kaller du topic? :p

aviruse
31-10-2007, 21:36
det kaller du topic? :p

hehe, den siste bemerkningen om boka var der mest som spøk (men jeg mente det)

merilin
31-10-2007, 21:41
Vennligst gå tilbake til topic. Dersom dere er interessert i å fortsette diskusjonen kan dere starte en ny tråd og flytte off-topic-postene herfra og dit. Regner med at dere har lest reglene? Si fra hvis dere trenger hjelp til dette.

aviruse
01-11-2007, 00:06
Vennligst gå tilbake til topic. Dersom dere er interessert i å fortsette diskusjonen kan dere starte en ny tråd og flytte off-topic-postene herfra og dit. Regner med at dere har lest reglene? Si fra hvis dere trenger hjelp til dette.
ja vi skal bøye oss for deres ønske.

men topic: burde det ikke være litt info om at det er mye lyd ved scenen og generelle ting på tg sia? og ikke minst en kopi av kartet jeg brukte, uten streker, bare med plasser på?

Localhost
12-11-2007, 21:07
Jeg annbefaler og sitte der det går flest folk forbi. Ingen ting ble stjålet :D Og jeg var mye borte fra plassen min.
Dette er ett must hvis du skal sove mye. :P

godfatherehf
15-11-2007, 10:52
h2g2 er en fin bok sereie her lest den på norsk og engelsk
:)

Olumvolum
19-11-2007, 18:22
Jeg satt litt lite sentralt i fjor (seat 71, row 61). Vil sitte mer sentralt neste år. Mulig jeg velger HW-rekka. Hvilken rad brukes til HW-rekka?

merilin
19-11-2007, 19:14
Jeg satt litt lite sentralt i fjor (seat 71, row 61). Vil sitte mer sentralt neste år. Mulig jeg velger HW-rekka. Hvilken rad brukes til HW-rekka?
The Gathering reserverer ikke en spesiell rad til HW-rekka, dette organiserer de på egenhånd. Det som er vanlig er at store grupper får reservere seter før grupper på 5 personer eller mindre.

_vix_
24-11-2007, 22:14
Her er noe jeg svarte til en deltager til TG07, er vel ikke stort som har forandret seg.

Håper du kommer tilbake til oss. :)

Ja, hvor befinner den beste plassen seg inni vikingeskipet?

* Beste plass hvis man vil ha bråk rundt seg/ha med høytalere?

Flere svaralt. avhengig av hva du tenker rundt dette.
Vil du sitte i nærheten av høy lyd og støy, så vil radene nærmest scenen samt standene være et godt valg.

Vil du selv ha med høyttalere, så må du tenke på at bordplassen din er begrenset. MEN, hvis du tenker på å ha med gulvstående høyttalere, så er det en god idè å plassere seg langs endene på bordradene, altså plass 1 og 72. I tilegg så er raden nærmest scene samt den øverste raden ved hovedinngang veldig greie, for da har man ingen rader bak seg, slik at man kan plassere litt ting under bordene. NB!! Dette vil ikke si at du kan bygge ut plassen din bakover, i det uendelige.

Det samme gjelder også for de radene langs "Hovedgatene" som går på tvers av skipet.

Ellers, finn ut hvilke grupper som skal oppover, og sett deg ned sammen med de. Var en gjeng i år, som hadde noe sinnsyke greier, med hyller og alt mulig. husker ikke hvem de var, men sikkert noen med bilder. Et stort pluss for at de hadde det ryddig på plassen sin også.

* Beste plass hvis man vil sitte å ha det stille/headset - CS-gamer?

Er du gamer, hold deg laaaangt unna scenen. Sitt gjerne lengst ned i hallen, nærmest VIP radene. Der har du som regel ingen stander med musikk, helt i andre enden for scene og de siste 5 årene jeg har vært der, et generellt stille område.

* Beste plass når det gjelder varme kulde?

Nå blir det verre.... Vikingskipet er en stor hall, og med 5000 mennesker som produserer varme (og lukter), samt en maskinpark som også lager en god del varme, så må skipet luftes med jevne mellomrom.
Vil du sitte varmt, så plasser deg i midten av skipet, der er det lengst vekk i fra portene som blir åpnet ved lufting, men der er luften også tørrest og varmest. Vil du sitte kaldt, plasser deg nærmest mulig scene, da vinden som blåser gjennom nordporten når den blir åpnet (ganske ofte pga transport) er temmelig guffen av seg. Den mest behagelig plassen når det gjelder en balansegang av dette, tror jeg er på radene rett bak crewburet. Der henger den presening som sørger for at den verste vinden ikke kommer rett på, samt at luften blir fort byttet ut og kjølt ned til et behagelig nivå ved lufting.

* Beste plass generelt?

Avhengig av hva du er ute etter, se ovenfor. Men tror nok, at enhver plassering langs med "Hovedgatene" på tvers av skipet, eller den store på langs, er fine plasser. Det samme gjelder på endene av radene.

Sørg for å ha det ryddig på plassen din, så blir det ikke trangt, og heller ikke dårlig luft eller lukt, pga deg.