Log in

View Full Version : mat

Rumble
13-11-2007, 14:08
hvordan funker det egentlig med mat? er det kapasitet til å ta med seg en vannkoker eller noe? Eller noober jeg nå? tips forslag hjelp?

TheCursedMuffin
13-11-2007, 14:10
Gathering.org ;) Står der at vannkoker o.l. er forbudt fordi det tar strøm.

Rumble
13-11-2007, 14:11
hvordan mat tar du med deg da? Jeg lurer litt på hva andre folk tar med

Gilion
13-11-2007, 14:12
det er ikke lov å benytte seg av hvitevarer, og vannkoker er inkludert der (http://gathering.org/tg08/faq.html#tg08.faq.equipment). Men det vil nok bli satt opp vannkokere og microbølgeovner i skipet av crewet som er for deltakerne. Oppbevaringen av maten kan foregå i feks en kjølebagg. Det vil bli system for bytting av kjøleelementer, slik at du alltid vil ha tilgang på kalde. Ellers er det muligheter for å kjøpe seg mat i skipet, og Hamar sentrum er bare en kort gåtur unna.

Rumble
13-11-2007, 14:14
okay okay! det er ikke lov til å ta med noe kjøkkenting!

Gilion
13-11-2007, 14:20
Riktig ;) Jeg liker at folk oppfatter ting fort og ikke krangler :D

Rumble
13-11-2007, 14:29
Riktig ;) Jeg liker at folk oppfatter ting fort og ikke krangler :D
takk takk!
har du lyst til å si hvordan mat du skal ha med/hadde med?

Gilion
13-11-2007, 14:49
er i crew, så jeg får servert mat :p (SØK CREW! så slipper du tenke på mat!)
men sånne bøtter med nudler er fine. Ferdigoppskjært brød er fint. Og knekkebrød. Det holder seg fint. Og sånn sqeezy syltetøy osv. Evt tubeost osv. Enkelt og godt. Drikk vann. Cola er godt, men vann er bra. Vann finner du i skipet :p

TheCursedMuffin
13-11-2007, 15:03
hvordan mat tar du med deg da? Jeg lurer litt på hva andre folk tar med

Vel jeg vet ikke, for har aldri vært der. Jeg bare leste på gathering.org ;)

Zarbon
13-11-2007, 15:11
Det har blitt satt opp vannkokere og microer av crewet som deltakere kan bruke, men det har vært en katastrofe tidligere, av diverse grunner.. Så om de gidder det i '08 får vi jo se på.. :)

oleerik
13-11-2007, 15:17
Det har blitt satt opp vannkokere og microer av crewet som deltakere kan bruke, men det har vært en katastrofe tidligere, av diverse grunner.. Så om de gidder det i '08 får vi jo se på.. :)

Katastrofe? Synes det var bra i år/07. Brukte microene flere ganger, og det fungerte bra.

Gilion
13-11-2007, 15:37
Så lenge folk klarer å oppføre seg og vaske microbølgeovnene om de søler der, vil ting gå bra. Crew fløy rundt å vaska de hele tida i fjor, noe som ikke er spes akseptabelt...

TheCursedMuffin
13-11-2007, 15:42
Så lenge folk klarer å oppføre seg og vaske microbølgeovnene om de søler der, vil ting gå bra. Crew fløy rundt å vaska de hele tida i fjor, noe som ikke er spes akseptabelt...

Forståelig... :rolleyes:

oleerik
13-11-2007, 16:20

Skjønner dette godt. Hadde aldri giddi å løpe hele tg og vaske de ^^,

Men, hva med å få lagt fram noe kluter eller noe så folk kan vaske de lett?

Gilion
13-11-2007, 17:28
Det sto, så vidt jeg vet masse pappir der. Så jeg tror ikke det var mangel på mulighet det sto på.

evil_t
13-11-2007, 18:10
Satse på at strømmen ikke går hele tia i år da...

Zarbon
14-11-2007, 01:30
Satse på at strømmen ikke går hele tia i år da...

Ingen fare, ettersom det ikke vil bli noe TG i år... :rolleyes:
*pirke*

TheCursedMuffin
14-11-2007, 07:45
*pirke*

HAHAHAHAHAHA...Fy SØREN du er morsom! xD

evil_t
14-11-2007, 09:30
*pirke*
Vi følger den TGtianske kalenderen. Dette er diskutert og vedtatt. Og nyttår i den kalenderen er siste søndag i påsken. :p

Zarbon
14-11-2007, 09:42
Vi følger den TGtianske kalenderen. Dette er diskutert og vedtatt. Og nyttår i den kalenderen er siste søndag i påsken. :p

He he he... Sant nok... ^_^

UdieIlol
10-12-2007, 00:56
Mat: Nudler, smash, smågodt, sjokolade, de påskeegg sjokolade greiene i lilla kartong er MUST!, seffs cola, battery, panther, sjokomelk, ellers så spiser man burger eller pizza som kan kjøper i skipet! Oppskjert brød som sagt før her er bra om man er short on cash.
+Kaffe!
Da er du klar til tg =D Vann er kanskje også lurt, jeg ble avhengig av cola mens jeg var der, for å si det sånn..^^ hehe. gl.

Mosy
10-12-2007, 02:09
Oppskjert brød som sagt før her er bra om man er short on cash.

Brød er digg/bra uansett. Anbefaler alle å ha med seg oppskåret brød...

saita
10-12-2007, 03:17

Brød = Næring. Sammen med vann er dette noe du kan leve lenge på! :)

weq
10-12-2007, 08:16
Knekkebrød er sunnere :)

^Bear
10-12-2007, 10:09

den der, er helt korrekt :P får litt stygge blikk blant kameratene når jeg sier TG i år hehe

[4th-age] Tirza
17-12-2007, 21:03
Et år hadde jeg så dilla på pistasjenøtter at det var omtrent det eneste jeg spiste de tre første dagene. Jeg drakk så sinnsykt mye vann, og det kjentes ut som leppene ble skikkelig monsterhovne, hahahaaa. Salte, vøtt.

Spiser ikke så mye pistasjenøtter nå lenger... :p

Kvanli
17-12-2007, 22:31
Knekkebrød er sunnere :)

Det er relativt, for hvis man har et brød som er lagd av grovmalt speltmel, kan det godt være mye, mye sunnere enn knekkebrød <:

jallamann
18-12-2007, 00:48
brød blir sløvt... blir nok til at jeg kjøper et, men jeg for min del satser på å ha med en del kjøtt (jerky og et fenalår :P) og pålegg som peanøttsmør og syltetøy... sunt og gøtt. er ikke så påpasselig med hva jeg spiser, men det går lite i brød.

TheCursedMuffin
18-12-2007, 08:14
og pålegg som peanøttsmør og syltetøy... sunt og gøtt.

Første gang jeg har hørt at syltetøy er sunt...er gjerne rundt 30-50% sukker i det :p

[VK]Boogieman
18-12-2007, 08:26

Hahaha! :D
Sant det der.. Husker det ble kraftig diskutert, og vedtatt her på forumet for et par år siden :P

Rumble
18-12-2007, 15:58

Brød = Næring. Sammen med vann er dette noe du kan leve lenge på! :)

Vann og brød?! Jeg trodde dette var tg, ikke fengsel o.o'

krage
18-12-2007, 16:35
Boogieman;92684']Hahaha! :D
Sant det der.. Husker det ble kraftig diskutert, og vedtatt her på forumet for et par år siden :P

Ja var vel du boogie som startet innføringen av den?

Noiram
18-12-2007, 16:56
Brød er berre næring. Mat, rett og slett.
Funka fjell med oppskåret brød og ein tube Nugatti i fjor (Ein treng ikkje kniv, og om brødet er tørt går det greitt å ete likevel med nugatti.).
Trur eg skal satse på mest vatn som drikke. Litt avhengig av kor bra vatnet er der.. Ellers brus, sida det ikkje er såå nøye med kjøling. (Urge og Cola Zero her. ^^) Reknar med eg tek med rett i koppen og. Kunne tenkt meg Litago, men eg har ikkje planar om å ta med moglegheiter til kjøling av mat, så det blir det lite av. Må og finne noko micromat/mat eg kan lage med vannkokar som ikkje treng kjøling. (Er lite begeistra for nudlar..)
Og diverse snop.

Satsar på å kjøpe det meste av mat fyrste dagen i staden for å ta med meg heimafrå. Har nok å drasse på..

[VK]Boogieman
19-12-2007, 08:29
Ja var vel du boogie som startet innføringen av den?

Jeg hadde nok en finger med i spillet ja.. startet vel som en spøk fra min side tror jeg :p

Breiker
19-12-2007, 08:30
Boogieman;92765']Jeg hadde nok en finger med i spillet ja.. startet vel som en spøk fra min side tror jeg :p

Hehe.. husker den jeg også. Er en del år siden det der.

Sceptic
19-12-2007, 12:01
Angående microene så bestemte jeg meg for å ikke røre dem etter wrestlingen.
Han ene stakk jo huet til han andre inn i microen!

Så det ble kjøpe hamburger og pølser alle dagene :D

2K3
19-12-2007, 13:46
Micro hjørnet blir vel vasket hver dag, vist jeg husker riktig. Så tror ikke det skal ha vært noe problem ;)

aviruse
19-12-2007, 20:59
Micro hjørnet blir vel vasket hver dag, vist jeg husker riktig. Så tror ikke det skal ha vært noe problem ;)

tror det er mer enn en gang per dag... et problem som har skjedd noen ganger er at folk har kokt nudler i vannkokerne.... (så langt jeg har hørt)

krage
19-12-2007, 23:52
et problem som har skjedd noen ganger er at folk har kokt nudler i vannkokerne.... (så langt jeg har hørt)

Jah, det har jeg selv observert med mine to små blå...

Altså skal dere ha med nudler ha med slike, som en har varmt vann oppi, ikke slike du skal koke...

Aiin
20-12-2007, 00:18
Personlig liker jeg å ha med meg Polar brød på dataparty =) Ferskt, godt og næringsrikt brød. Pleier jo å ta det med fullkorn ellerno :) Også en tube syltetøy og kanskje en ost.. :) I tillegg et ferdig oppskjært brød eller lignende.. Holder lenge :)

aviruse
20-12-2007, 01:21
Personlig liker jeg å ha med meg Polar brød på dataparty =) Ferskt, godt og næringsrikt brød. Pleier jo å ta det med fullkorn ellerno :) Også en tube syltetøy og kanskje en ost.. :) I tillegg et ferdig oppskjært brød eller lignende.. Holder lenge :)
Det der minner meg om første året mitt på tg (2006) da siste natta hvor jeg ikke hadde sovet på 24 timer (ikke så lenge for noen her, men jeg trenger faktisk min søvn, og dette var utolig nokk mitt første lan... noen gang) og var sulten, alt jeg hadde var Polarbrød, syltetøy på tube og nudler... og gjett om jeg ver lei alt det der da. det er det lengste måltidet jeg noen gang har hatt (fra mitt synspungt), det slår til og med brokoli.... Det jeg mener er at man ikke bare skal ta med seg slikt som passer til frokost og spise det til middag, du blir dårlig av slikt. ta da også med deg div boksemat (som spagetti og joikaboller), posesupper, og andre ting som gir variasjon.

Jeg lerte av mine feil, og på tg07 så tokk jeg med meg et mer variert kosthold. Jeg Fordelte det slik at det ikke var sansynelig at jeg skulle spise det samme mer enn 2 ganger gjennom lanet.

et hint er å ta med seg ferdigkokt ris på pastboks. ha også med deg en gryterett og så vips har du et ordentlig måltid. (både risen og gryteretten varmes bare i microen)

saita
20-12-2007, 02:21
Det der minner meg om første året mitt på tg (2006) da siste natta hvor jeg ikke hadde sovet på 24 timer (ikke så lenge for noen her, men jeg trenger faktisk min søvn, og dette var utolig nokk mitt første lan... noen gang) og var sulten, alt jeg hadde var Polarbrød, syltetøy på tube og nudler... og gjett om jeg ver lei alt det der da. det er det lengste måltidet jeg noen gang har hatt (fra mitt synspungt), det slår til og med brokoli.... Det jeg mener er at man ikke bare skal ta med seg slikt som passer til frokost og spise det til middag, du blir dårlig av slikt. ta da også med deg div boksemat (som spagetti og joikaboller), posesupper, og andre ting som gir variasjon.

Jeg lerte av mine feil, og på tg07 så tokk jeg med meg et mer variert kosthold. Jeg Fordelte det slik at det ikke var sansynelig at jeg skulle spise det samme mer enn 2 ganger gjennom lanet.

et hint er å ta med seg ferdigkokt ris på pastboks. ha også med deg en gryterett og så vips har du et ordentlig måltid. (både risen og gryteretten varmes bare i microen)

ikke dumt, men jeg vil igjen påstå at du da er avhengig av kjølelementer. Noe som kanskje var poenget at minst mulig skulle være, iom at du ikker er 100% garantert å få et til en hver tid.

Badfuru
20-12-2007, 03:00
er det ikke mulig å senke prisene på maten nå som billettprisen har økt?

[VK]Boogieman
20-12-2007, 08:27
er det ikke mulig å senke prisene på maten nå som billettprisen har økt?

Billettprisen har økt pga mva-kravet fra staten, ikke pga utgiftene har økt, eller at TG har blitt mer grådige.. Så maten kommer nok til å koste det samme som i fjor, om ikke noen kroner mer..

saXin
20-12-2007, 08:56
TG selger jo ikke noe mat heller vel? Er vel andre folk som selger mat der.

weq
20-12-2007, 09:33
Er vel HOA som har ansvaret for servering osv?

[VK]Boogieman
20-12-2007, 10:07
Veit ikke om det er TG eller HOA som har den standen nede på gulvet med pizza, burger etc..
Er HOA som drifter kantinen i hvert fall.

aviruse
20-12-2007, 12:30
ikke dumt, men jeg vil igjen påstå at du da er avhengig av kjølelementer. Noe som kanskje var poenget at minst mulig skulle være, iom at du ikker er 100% garantert å få et til en hver tid.

nei, man trenger ikke ha kjølevarer for å ha variert mat. risen holder seg fint en god stund. bokser med spagetti ogl holder til verdens undergang. i tilleg så finnes det mange andre typer mat som ikke trenger spesielt mye kjøling. f.eks. saltet skinke.

Det er bare spørre sin mor (eller far) om hva som holder seg, eller bare gå rundt i butikken å være litt kreativ

merilin
20-12-2007, 12:36
Boogieman;92860']Veit ikke om det er TG eller HOA som har den standen nede på gulvet med pizza, burger etc..
Er HOA som drifter kantinen i hvert fall.
Jeg er ikke 150% sikker, men ganske sikker på at det er HOA som har standen da det er HOA/kantina som har eneretten på serveringen og det er de som har siste ordet. Det er vel derfor Peppes ikke kan levere mat inne i skipet f.eks.

aviruse
20-12-2007, 12:45
Jeg er ikke 150% sikker, men ganske sikker på at det er HOA som har standen da det er HOA/kantina som har eneretten på serveringen og det er de som har siste ordet. Det er vel derfor Peppes ikke kan levere mat inne i skipet f.eks.

dere kan vel ikke sende en forespørsel til HOA om de kan lage en litt bedre meny?

merilin
20-12-2007, 13:15
dere kan vel ikke sende en forespørsel til HOA om de kan lage en litt bedre meny?
Jeg aner ikke hva som ble servert der ifjor. Det er dere deltakere som vet best :-) Foreslår at du/noen oppretter en tråd i suggestions eller deltakerombudet slik at dere kan komme med forslag til forbedringer og eventuelle menyønsker, så regner jeg med at de kan formidle beskjeden videre :)

[VK]Boogieman
20-12-2007, 13:57
Har man lyst på noe annet enn det som er på standen, så er det ikke værre enn å komme seg inn til Hamar sentrum, og fikse mat der..
De fleste har vel godt av en tur ut i frisk luft uansett :P

Mosy
20-12-2007, 16:42
Peppes leverer på døren. (100 meter utenfor, men nerme nok), ypperlig. Det er Nordre sving som driver kantinen både inne på lokalene og den nede på gulvet. Nordre sving har en avtale med HOA, og er de eneste som får lov til å selge varm mat inne i hallen. (Det er mao. ikke HOA som selger mat, men et eget firma.). Derfor kan ikke TG selge mat inne i hallen.

Personlig anbefaler jeg en spasertur ut i Hamar by. Mye god mat der, sjekk forøvrig ut kartet til evil_t (http://home.no/evil-twin/dump/karthamar.JPG).