Log in

View Full Version : Priser på biletter og MYE snakk rundt det

aviruse
19-11-2007, 19:52
jeg lurer på et par ting:
1) hva synes andre her på forumet om prisene
2) er det mulig å få vite om crewt har fått noen dokumentasjon fra skattemyndighetene på hvorfor de nåe er "profit" selskap?

TheCursedMuffin
19-11-2007, 20:11
1. Jeg synes det er verdt det uansett nesten.
2. Det kan vel egentlig ikke jeg svare på :p

Scotty
19-11-2007, 20:15
Det jeg lurer på er hvorfor dette med momsen ikke startet tidligere?
Og antar at det kommer til å bli slik hvert år? Uansett om prisen
er slik fremover så kunne jeg fremdeles godtatt å betale enda mer,
The Gathering er et flott arrangement og det skaper underholdning
i 5 fantastiske dager. :)

merilin
19-11-2007, 20:22
jeg lurer på et par ting:
2) er det mulig å få vite om crewt har fått noen dokumentasjon fra skattemyndighetene på hvorfor de nåe er "profit" selskap?

KANDU (Kreativ Aktiv Norsk Dataungdom), som er en organisasjon som eier The Gathering, har fått brev fra skattemyndighetene og er i dialog med de sammen med andre organisasjoner som f.eks Hyperion.

Skattemyndighetene påstår at The Gathering/KANDU er MVA-pliktig. The Gathering/KANDU er ikke enig og da må papirer, regnskap etc gjennomgås for å vurdere om TG/KANDU faktisk er MVA-pliktig eller ikke.

Det tar en god stund, og vi krysser fingrene for at de bruker tiden godt og til fordel for oss :)

--
Berit Emilie Nordbø
KANDU

#PK
19-11-2007, 21:09
Prisen er bra, og ikke for lav! :) Det er faenmeg verdt det :D

SuperTeD
19-11-2007, 21:29
det som er synd er at dersom the gathering blir funnet mva-pliktig kommer ikke prisøkningen partyet til gode... men hva skjer om tg blir "frikjent"?

merilin
19-11-2007, 21:34
det som er synd er at dersom the gathering blir funnet mva-pliktig kommer ikke prisøkningen partyet til gode... men hva skjer om tg blir "frikjent"?
Det står på websiden :)

Hvis MVA-kravet går bort så skal pengene selvfølgelig gå tilbake til dere deltakere. Hvordan dette blir gjort er ikke bestemt enda, men dere skal få beskjed :) Om MVA-kravet går bort så har vi en grunn til å feire :D

#PK
19-11-2007, 21:56
Da syns jeg vi kan bruke de 160kr * (ca) 5000 på noe til oss deltagere :D Noe ekstra dyrt i goodiebagen? Gratis et-eller-annet? Eller rett og slett ta det igjen på neste års billetter? :)

merilin
19-11-2007, 22:06
Da syns jeg vi kan bruke de 160kr * (ca) 5000 på noe til oss deltagere :D Noe ekstra dyrt i goodiebagen? Gratis et-eller-annet? Eller rett og slett ta det igjen på neste års billetter? :)

Tja, vi hadde jo egentlig tenkt å bruke de på sydentur til crewet =P Neida, pengene SKAL gå tilbake til deltakerne hvis de ikke brukes til MVA :)

Selv om vi må være forberedt på å dekke MVA-kravet, så er det lov å komme med forslag til hva vi kan bruke pengene på hvis kravet faller bort :) Det er dog opp til ledergruppa hvordan de skal brukes, men de ønsker sikkert innspill fra dere :)

.com
19-11-2007, 23:07
jeg stemmer for bedre armbånd hvis kravet går bort! evt. sprite opp goodiebagen

merilin
19-11-2007, 23:34
jeg stemmer for bedre armbånd hvis kravet går bort! evt. sprite opp goodiebagen
Tror nok armbåndet blir bedre uavhengig av MVA-kravet. Var ikke bare deltakerne som irriterte seg over kvaliteten på disse :)

Badfuru
19-11-2007, 23:54
prisen var turn off... som faen!
men det kan hende at man slipper å betale MVA?

leikarnes
19-11-2007, 23:56
Badfuru: Nei må nok betale NOK837 for billeten - uansett om TG må betale moms til staten, eller om TG blir fritatt (såklart), men da blir de extra pengene brukt på deltakerne på TG08 eller TG09.

evt. kan du søke som crew :p

Amplexor
20-11-2007, 00:19
usj.. enda flere utgifter.. Kan ikke si det trekker i positiv retning på om 2006 skulle bli siste året eller ikke.. :(

På tide å utvide med flere dager, hvis det skal koste så mye.. er klar for en hel uke jeg

merilin
20-11-2007, 00:25
På tide å utvide med flere dager, hvis det skal koste så mye.. er klar for en hel uke jeg
Skal vi utvide med flere dager, så må billettprisen settes opp enda mer. Hvis du ikke har lest hele nyheten på gathering.org så anbefaler jeg deg å gjøre det :)

Elverum
20-11-2007, 00:49
Leit å se at prisen har blitt høyere, dvs si at for oss som har en lengre reise må ut med mere penger! 160kr ca er jo ikke sååå mye, men for bare håpe at det ikke blir noen prisøkning igjen :) Hamar folket driter sikkert i det, men det gjør ikke vi langt reisende nerdene ;)

cart
20-11-2007, 00:54
Hvis navnet ditt står til plassen du bor på, så er det vel folk som reiser et GODT stykke lenger enn deg. Men ja, det er som det er skrevet på gathering.org, ikke TG som sitter igjen med noe ekstra av disse pengene, da dette er en buffer for å ikke gå på en smell nå som staten vil ha mva av billettinntektene

Amplexor
20-11-2007, 05:32
Skal vi utvide med flere dager, så må billettprisen settes opp enda mer. Hvis du ikke har lest hele nyheten på gathering.org så anbefaler jeg deg å gjøre det :)

Joda, har lest det meste jeg.. Og vet vel egentlig at det er veldig lite sansynlig med lengre TG.. Bare en ønsketenkning.. ;)

Jeg dukker helt sikkert opp på TG08 også.. klarer liksom ikke å holde meg vekk.. Får klare meg med 1 plass, istedenfor 2 som jeg har hatt de siste 3 årene..

Breiker
20-11-2007, 09:19
moro. jeg bommet bare med 13 kr. Begynner å bli ganske dyrt å dra bort i påsken her også ja.

Dette vil nok påvirke antall tilreisende fra det store utland. Det er allerede ganske dyrt å reise til norge. og så skal man jo betale for å komme seg til hallen og være der i 5 dager før men tar fatt på den lange veien hjem. Jeg husker tilbake da prisen på en billett var godt under 500kr. Det var tider det.

KANDU er jo en frivillig organisasjon. Får styret noen goder ut av dette arbeidet de gjør?

Forresten, hvis deltakerne skal "få igjen" pengene (160kr), hvordan vil dette da gjøres? De fleste vil nok si nei til at det skal flere artister inn i hallen. I de siste årene har konsertopplevelsene var heller dårlige. Det samme kan sies om åpningsshowet. Jeg tror ikke jeg vil se en kar i trang kjole hoppe rundt og skrike i mikrofonen en gang til.

Hvor blir det av de store konkurransene? F. eks da ATI hadde en "finn ati dama" konkurranse og må vant et skikkelig skjermkort. Hvor blir det av de store aktørene? Konkurranser som holdes av andre enn TG selv (no offense trym).

Beste konsertopplevelsen jeg har hatt der oppe var vel Satcom101. Har albumet enda.
Beste åpningsshow var det året da det var masse folk på stylter o.l. Husker ikke helt årstallet men showet var ganske bra. Faktisk noe man ikke ser hele tiden. Man plukket også ut en vinner som vant et opphold i en colacampingvogn.

Nei, med utviklingen som har vært på scenefronten er det like greit at vi får et avslag på neste års billetter. Slik at vi alle blir fornøyde

merilin
20-11-2007, 09:26
KANDU er jo en frivillig organisasjon. Får styret noen goder ut av dette arbeidet de gjør?
Jeg er ny i KANDU og har ikke hørt noe som helst om goder. Som du sier.. det er en frivillig organisasjon :) Det er nok for meg å få lære nye ting, bli kjent med fantastiske mennesker og jobbe med ting som engasjerer meg :)

Breiker
20-11-2007, 09:37
skulle gjerne lest referatet fra årets generalforsamling. hvorfor har ikke det kommet på nett enda?

merilin
20-11-2007, 09:44
skulle gjerne lest referatet fra årets generalforsamling. hvorfor har ikke det kommet på nett enda?
Det ble nylig signert og dermed endelig godkjent, så det skal komme på nett så snart det er scannet inn.

Elverum
20-11-2007, 15:31
nope, gjør ikke det :)

Glennj
20-11-2007, 21:59
Pokker! Staten skal pokker meg momse The Gathering også (kanskje). Fant vel ut at det lå litt penger på TG. Håper The Gathering og Co blir fri for det crappet der.

^Bear
20-11-2007, 22:12
Vell, med ny pris, og en lommebok som er tynnere enn den noen gang har vært, så tviler jeg på at det blir TG på meg i år(TG'giansk kallender) Og ja, du har et godt poeng der glennj, staten er bare uter mer å mer penger som vanlig ;) Norge er ett godt land å bo i, men, staten å all den dritten der er alt for grådige syns nå jeg :P

SuperTeD
21-11-2007, 21:45
men når vi snakker om biletter, når kan vi vente å få stille oss i bilettkø på ptn?

merilin
21-11-2007, 21:50
men når vi snakker om biletter, når kan vi vente å få stille oss i bilettkø på ptn?

Det er et par ting i PTN som må fikses på og jeg lover at dere skal få beskjed på gathering.org når det er klart :) Selv om TG08 ikke er klar nå, så kan du/dere registrere deg/dere. Husk korrekt adresse og fødselsdato, det er viktig! :)

existemi
21-11-2007, 21:58
Det er et par ting i PTN som må fikses på og jeg lover at dere skal få beskjed på gathering.org når det er klart :) Selv om TG08 ikke er klar nå, så kan du/dere registrere deg/dere. Husk korrekt adresse og fødselsdato, det er viktig! :)

Nå burde også min kjære kollega også nevne at lotteriet blir trekt ut i en helt tilfeldig rekkefølge, og at det ikke er førstemann til køen. Uansett når du sitter deg i kø, helt frem til billettene slippes, vil plassen din i køen blir trukket ut tilfeldig da de blir sluppet. Det holde med å være innom å stille seg i kø dagen før slippet. :)

tigersager
23-11-2007, 01:13
for min del så er 5 dager på TG nok, når jeg satt på toget på vei hjem til oslo så var d ikke langt ifra før jeg sovna, oki, TG går for jævlig fort, men fy faen så sliten man blir når d først er ferdig, d diggeste med å komme hjem etter TG er jo d å legge seg til å sove uten all musikken man hører i 24 timer på TG

-=PuNkGuY=-
24-11-2007, 14:10

Syntes det er helt tragisk at de upper prisene i det hele tatt, jeg gidder ikke sette meg inn i noe avansert regnskap eller noe, men denne utviklinga der de tar seg bedre betalt år for år gagner ikke oss i det hele tatt.

Boikotter TG i år.

exentler
24-11-2007, 14:41

Syntes det er helt tragisk at de upper prisene i det hele tatt, jeg gidder ikke sette meg inn i noe avansert regnskap eller noe, men denne utviklinga der de tar seg bedre betalt år for år gagner ikke oss i det hele tatt.

Boikotter TG i år.

hvis du sette deg litt inn regnskap så er prisen den samme 640 kr. (uten mva) , men det har kommet krav fra staten om at de skal betale moms.. de vil si 160 kr (25 %) ekstra...

640 + 160 = 800 kr

merilin
24-11-2007, 17:10

Boikotter TG i år.

Vi har ikke satt opp selve prisen, men reservert, som exentler sier, 160 kroner pr billett. Årsaken til dette er at The Gathering er MVA-pliktig ifølge skattemyndighetene. KANDU (som eier TG) er ikke enig og denne saken er under behandling. Vi vet ikke når vi får svaret og i verste fall vet vi ikke noe før etter TG08.

Selv om vi er optimistiske så velger vi å forberede oss på det verste. Dersom vi ikke gjør dette og vedtaket sier at MVA-kravet skal stå, så vil det gå utover kvaliteten på The Gathering. Kvaliteten er sikret nå da vi har valgt å forberede oss på det verste.

Hvis MVA-kravet faller bort så vil beløpet vi har reservert gå tilbake til dere deltakere. Hvordan dette skal foregå er ikke avklart enda, men dere skal få beskjed.

Anbefaler deg å lese hele nyheten på gathering.org. Informasjonen om prisøkningen er gitt på både norsk og engelsk.

Rabagast
24-11-2007, 20:22

Boikotter TG i år.

Min gode mann, du aner visst ikke hva du snakker om du :)
De tar seg ikke bedre betalt, og det trenger du ikke sette deg inn i noen ting for å skjønne. KANDU får samme prisen som de har fått før..

Frenor
25-11-2007, 21:11
Vet at det ikke hjelper å klage her, men jeg er fortsatt overrasket over at staten kan kalle TG MVA-pliktig

Lov om Merverdiavgift
§5 Unntatt bestemmelsene i kapitlene XI, XII, XIX og XX gjelder loven ikke for:
c) Museer, teatre, arrangører av utstillinger, konserter og stevner, av kataloger, programmer, prospektkort og suvenirer.
g) Veldedige, allmennyttige, ideelle institusjoner, organisasjoner og foreninger av tjenester til ledd innenfor samme organisasjon mv. Tjenestene må være direkte knyttet til den ideelle virksomheten. Vederlaget for tjenestene må være basert på hel eller delvis kostnadsdekning. Det er et vilkår at tjenestene ikke ytes eksternt, og at tjenestene ikke utføres av et rettssubjekt utenfor organisasjonen mv. En eller flere enheter eller ledd innenfor en organisasjon mv. kan etter søknad utelukkes fra unntaket.

Konserten er ihvertfall fritatt.
TG kan vel egentlig defineres som et Data-stevne og er derfor fritatt etter §5 c, dersom ikke stevnet godtas kan man også bruke §5 g. Denne sier jo at man ikke er MVA-pliktig dersom det er en tjeneste innenfor organisasjonen. Siden alle deltagere melder seg inn i KANDU før inngang til skipet vil jo dette være en tjeneste ytt av KANDU til alle medlemmer i KANDU.
Men jeg tar tydeligvis feil ett eller annet sted...

merilin
26-11-2007, 00:28
Men jeg tar tydeligvis feil ett eller annet sted...

Ikke nødvendigvis. Skattemyndighetene og KANDU/TG har forskjellige synspunkter på dette, og som nevnt tidligere så er saken under behandling.
Ting tar tydeligvis tid så det er nok bare å vente på respons fra skattemyndighetene.

Rabagast
26-11-2007, 01:02
Ting tar tydeligvis tid så det er nok bare å vente på respons fra skattemyndighetene.

Hovedregel: TTT! Ting Tar Tid!

Ellers, det stemmer nok fort det som blir nevnt av Frenor, men nå har også staten masse smutthull de bruker mot dem som fortjener det minst, pga at de som fortjener det mest slipper unna... :(

tigersager
26-11-2007, 13:58
jeg fikk et sjokk når jeg så prisene, men for å si d sånn, å sette opp prisen, så finner man jo ut av hvilken interesse folk har til TG, når de, sånn som meg, uten problemer bettaler 160 kr mere, så viser jo det hvor glad folk er i TG, har jeg rett?

Rabagast
26-11-2007, 14:09
jeg fikk et sjokk når jeg så prisene, men for å si d sånn, å sette opp prisen, så finner man jo ut av hvilken interesse folk har til TG, når de, sånn som meg, uten problemer bettaler 160 kr mere, så viser jo det hvor glad folk er i TG, har jeg rett?

w0rd=)

Jeg skjønner forsatt ikke at folk klager jeg :) Det er ikke KANDU som gjør dette, og det nytter ikke å sitte her og være sure på dem. Det er den norske, folkevalgte stat som gjør.. Uten at jeg vet det, så er det sikkert noen av de som klager, og tenker "faen så dyrt, jeg gidder ikke", som har stemt på dem..

Gilion
26-11-2007, 15:27
w0rd=)

Jeg skjønner forsatt ikke at folk klager jeg :) Det er ikke KANDU som gjør dette, og det nytter ikke å sitte her og være sure på dem. Det er den norske, folkevalgte stat som gjør.. Uten at jeg vet det, så er det sikkert noen av de som klager, og tenker "faen så dyrt, jeg gidder ikke", som har stemt på dem..

Nå er det ikke politikerne som sitter å tolker lovene. Politikerne lager lovene, byråkratene tolker de. Lovene har vært de samme i ganske så mange år, men skatteetaten har funnet ut at de vil tolke de litt annerledes plutselig.

TheCursedMuffin
26-11-2007, 15:37
Nå er det ikke politikerne som sitter å tolker lovene. Politikerne lager lovene, byråkratene tolker de. Lovene har vært de samme i ganske så mange år, men skatteetaten har funnet ut at de vil tolke de litt annerledes plutselig.

Indeed, det er ikke regjeringen som plutselig bestemte seg for å hente inn en knapp million og derfor overfalt TG, det er en byråkratisk greie med hva som går innenfor og utenfor å være pålagt å skatte av inntektene, og det er det det nå diskuteres om mellom EtEllerAnnetDepartementet og KANDU.

nitrofish
26-11-2007, 16:00
OMG, Heia Norge! <3

TheCursedMuffin
26-11-2007, 16:42
OMG, Heia Norge! <3

Vel, sånn er det å ikke bo i et land der myndighetene, gjerne representert ved en mann som ofte omtales med et navn (Mao, Hitler, Napoleon, Stalin...) kan hente inn det de måtte ønske. Her går det gjennom byråkratiet istedet, i maktens korridorer der lunsjpausene er hyppigere enn hygieneavvikene på kebabkjøkkenene på Karl Johan...

Rabagast
26-11-2007, 20:13
Uavhengig av om det er regjeringen, eller byråkratene i departementene, de er svært ofte nært knyttet til våre folkevalgte, og mange av byråkratene blir mye styrt av lobbyvirksomhet. Det ser vi jo alltid når noe går galt. Politikerne får skylda selv om det er byråkratene som har utført det.. Ofte på ordre fra politikerne..

tigersager
26-11-2007, 23:35
men er det forresten noen som har en ellr anen tegning av en hylle jeg evt kunne prøvd å lage?

leikarnes
27-11-2007, 00:03
http://www.multidesign.org/aviruse/Stilas_Guide.pdf

Glennj
27-11-2007, 00:41
men er det forresten noen som har en ellr anen tegning av en hylle jeg evt kunne prøvd å lage?

En utrolig avsporing i forhold til emnet.. Prøv å søk på forrige års forum. Der får du nok en del tegninger osv av hyller folk har lagd.

thomasw
27-11-2007, 09:29
Ikke bryr det meg stort at jeg må ut med 160 kroner ekstra. Det er virkelig verdt det uansett, og når jeg ser på det totale regnskapet mitt så er 160 kroner ingenting.

Det koster fort over 1000 kr bare å ta fly fra alta til oslo, så 200 kr med tog hver vei, så skal man kanskje sove et par netter på hotell, også må man ha mat, drikker og diverse andre ting i løpet av dagene.

Tror det gikk nærmere 5k på tg07, dvs. 160 kroner == null :p

Gleder meg som en unge til TG08 og har akkurat joina lotteriet :p

edit: alta-oslo for 1000 kr t/r, altså :p

existemi
27-11-2007, 16:56
Tror det gikk nærmere 5k på tg07, dvs. 160 kroner == null :p

Slik er del vel for de fleste. ;)

Er nok få som bruker mindre penger under TG en selve billetten.

-=PuNkGuY=-
28-11-2007, 12:51
hva du bruker under oppholdet på TG er nå helt ravende irrelevant i denne sammenhengen. Tror det er mange her som ikke er rike nok til å brenne 160kr bare for gøy..

TG burde heller kreve inn mer fra spons. eller kutte i arrangement fremfor å tyne sluttbrukeren.. IMO.

merilin
28-11-2007, 13:21
hva du bruker under oppholdet på TG er nå helt ravende irrelevant i denne sammenhengen. Tror det er mange her som ikke er rike nok til å brenne 160kr bare for gøy..

TG burde heller kreve inn mer fra spons. eller kutte i arrangement fremfor å tyne sluttbrukeren.. IMO.

Dersom vedtaket sier at MVA-kravet skal stå så er det nettopp sluttbrukeren som må betale.

La meg bruke togbilletten min som en eksempel. Den koster 61 kroner og det er inkludert 8% mva. Det du mener TG bør gjøre er som å si at NSB bør kreve mer av deres sponsorer eller kutte i tilbudet deres. Det blir litt feil.

Breiker
28-11-2007, 13:44
Det er stor forskjell på NSB og The Gathering.

For det første: NSB er en bedrift som gir sine tilsette lønn! Dette gjør vel ikke The Gathering / KANDU? Etter det jeg har hørt var det noen i styret som fikk lønn. (dette vil dere sikkert ikke bekrefte/avkrefte)

for det andre: Det er stor forskjell på tilbudene dere gir i forhold til det skrevet over og sammenligningen din er helt på jordet

leikarnes
28-11-2007, 14:07
synest egentlig ikkje den var så gale den sammeligninga eg da

cart
28-11-2007, 14:20

For det første: NSB er en bedrift som gir sine tilsette lønn! Dette gjør vel ikke The Gathering / KANDU? Etter det jeg har hørt var det noen i styret som fikk lønn. (dette vil dere sikkert ikke bekrefte/avkrefte)

for det andre: Det er stor forskjell på tilbudene dere gir i forhold til det skrevet over og sammenligningen din er helt på jordet

Jeg kan bekrefte at de som arbeider med The Gathering arbeider på frivllig basis, og at det ikke blir utbetalt lønn til disse.

merilin
28-11-2007, 14:24

Jeg sammenligner ikke TG med NSB, men bruker det som en eksempel for å få fram at MVA ikke skal dekkes av The Gathering. MVA skal være inkludert i billettprisen og altså betales av sluttbrukeren.

leikarnes
28-11-2007, 14:36
Dersom Tg selv skulle dekt utgiftene som kommer som følge av MVA og 5000 deltakere kommer til TG08 hadde regnestykket sett slik ut

800 NOK/125=640 NOK
640 NOK/125=512 NOK

640 NOK-512=128 NOK

128 NOK*5000=640 000NOK

Som vil si at TG08 hadde hatt 640 000 NOK mindre på budsjettet

Caldazar
28-11-2007, 14:58
160 kr = 2 øl på byen
160 kr = 2 kinobilletter

160 kr kan virke som en formue for en 5-åring, men for et voksent menneske er 160 kr ingenting. Hvis dere gjør en liten innsats, f.eks drikker 2 øl mindre i løpet av den neste måneden, klarer dere nok å hoste opp 160 kr.
Slutt å syte. Dette er ikke noe styret i TG gjør for å være griske, men for å møte de krav staten setter.
Står valget mellom 2 øl og TG, skulle valget være enkelt...

leikarnes
28-11-2007, 15:02
2ØL! wtf det bør ihverfall ikkje være O,5L du drikker da

betaler til vanlig 50-52,- når jeg er ute på byn

Caldazar
28-11-2007, 15:06
Ok, da. Drikk 3 øl mindre hvis du er på happy hour på studentpuben og drikker oppvaskvann.

leikarnes
28-11-2007, 15:08
sitter nok på en god og gammel brun bar og drikker Guinnes, Heineken eller Dalhs ja

Smuttheullet i Ålesund

evil_t
28-11-2007, 15:28
Caldazar: Jeg drikker ikke. Hva skal jeg gjøre...?

leikarnes
28-11-2007, 15:31
bytt ut god mat med first price
råne mindre
låne/kjøpe noen færre filmer
skaffe deg en 4 timers jobb

merilin
28-11-2007, 16:37
Prøv å komme ontopic :)

Rabagast
28-11-2007, 18:48
Er den dokumentasjonen kommet? :)

merilin
28-11-2007, 18:53
Er den dokumentasjonen kommet? :)
Hvilken dokumentasjon? Er en fordel å quote :)

tigersager
28-11-2007, 23:29
hva skjer med at det er 5000 billetter i år a? og ikke 5200?

existemi
28-11-2007, 23:57
hva skjer med at det er 5000 billetter i år a? og ikke 5200?

Tallet 5200 har aldri vært antall billetter.

5200 er inkludert deltakere, crew og sponsorer. Altså samtlige som er på The Gathering,

Rabagast
29-11-2007, 03:59
Hvilken dokumentasjon? Er en fordel å quote :)

Du ba om å få On Topic, og siden ene topic er "finnes det noe dokumentasjon på hvorfor TG er blitt MVA-pliktig" :) Og jeg svarte on topic :)

merilin
29-11-2007, 06:07
Du ba om å få On Topic, og siden ene topic er "finnes det noe dokumentasjon på hvorfor TG er blitt MVA-pliktig" :) Og jeg svarte on topic :)
Svaret er nok det samme som tidligere:

KANDU (Kreativ Aktiv Norsk Dataungdom), som er en organisasjon som eier The Gathering, har fått brev fra skattemyndighetene og er i dialog med de sammen med andre organisasjoner som f.eks Hyperion.

KANDU har altså fått brev fra skattemyndighetene, men saken er fremdeles under behandling og vi har ikke hørt noe mer enda.

Rabagast
29-11-2007, 12:33
KANDU har altså fått brev fra skattemyndighetene, men saken er fremdeles under behandling og vi har ikke hørt noe mer enda.

Typisk den norske stat.. TTT!
Og veldig ulogisk i enkelte av sine avgjørelser, trekke penger overalt.. avgifter avgifter avgifter!

TheCursedMuffin
29-11-2007, 12:43
Typisk den norske stat.. TTT!
Og veldig ulogisk i enkelte av sine avgjørelser, trekke penger overalt.. avgifter avgifter avgifter!

...for å kunne bruke dem på ting...

saita
29-11-2007, 14:24
...for å kunne bruke dem på ting...

Ja, som 1 mill i lønn til folk i stortinget.. Hvertfall slik jeg oppfatter det.

leikarnes
29-11-2007, 14:28
er nok kunn statsministeren som tjener 1mill i året.

saita
29-11-2007, 14:44
er nok kunn statsministeren som tjener 1mill i året.

Joda, men de andre politikerne sliter ikke akkurat med inntekten de heller. Kjenner personlig flere lokale politikere, som har sittet på stortinget, og som du sa, de tjener ikke en mill, men de ligger godt over en vanlig inntekt, som f.eks en sveiser. (Hvilket min far er btw :))

Rabagast
29-11-2007, 15:26
Ja, som 1 mill i lønn til folk i stortinget.. Hvertfall slik jeg oppfatter det.

Det blir jo satt opp nå...

Og jeg kan ikke si at de har vært særlig flinke til å forvalte de pengene de allerede har, så da stiller ikke jeg meg like positiv til at de legger enda mere avgifter..

TheCursedMuffin
29-11-2007, 17:33
Diskuterer vi hvorvidt TG er verdt pengene eller politikk...? ;P

tigersager
29-11-2007, 18:25
Tallet 5200 har aldri vært antall billetter.

5200 er inkludert deltakere, crew og sponsorer. Altså samtlige som er på The Gathering,

oki! da fikk jeg svar på d oxo! takk så mye=)

Rabagast
29-11-2007, 18:31
Diskuterer vi hvorvidt TG er verdt pengene eller politikk...? ;P

Tror det er litt både og :p Topic er vel strengt tatt hva deltagerne synes, og hva slags dokumentasjon som foreligger mtp. at staten ser på The Gathering som avgiftspliktig :)

Og at vi har fått vite at det er kommet et brev fra staten, er visstnok godt nok svar på punkt 2., så da gjenstår det bare at alle forteller hva de synes :)

saita
29-11-2007, 23:52
Det blir jo satt opp nå...

Og jeg kan ikke si at de har vært særlig flinke til å forvalte de pengene de allerede har, så da stiller ikke jeg meg like positiv til at de legger enda mere avgifter..

Veldig enig i det der. Synes de burde klare å bruke pengene de allerede har ordentlig, før de i det hele tatt burde tørre å be om mer.

AtomiC
03-12-2007, 12:57
Få dere en jobb for svingende.

Og de som er på videregående og har stipend klarer å få 800 smurt.

saita
03-12-2007, 17:03
Få dere en jobb for svingende.

Og de som er på videregående og har stipend klarer å få 800 smurt.

Ikke det som er poenget. Staten tar allerede inn nok penger, men de bruker det feil. De burde la frivillige organisasjoner som KANDU\TG være, og heller finne ut hva de skal gjøre med f.eks. eldreomsorg\barnehageplasser etc.. Det er ikke pengene det står på, det er forvaltningen.

TheCursedMuffin
03-12-2007, 17:53
De burde la frivillige organisasjoner som KANDU\TG være, og heller finne ut hva de skal gjøre med f.eks. eldreomsorg\barnehageplasser etc.. Det er ikke pengene det står på, det er forvaltningen.

Så de skal kreve skatter av eldreomsorg\barnehageplasser istedet da? :p

saita
04-12-2007, 00:15
Så de skal kreve skatter av eldreomsorg\barnehageplasser istedet da? :p

Var ikke det jeg sa. Men jeg vil ikke diskutere dette mer, fordi jeg ikke vet nok om emnet, og ikke gidder jeg å sette meg inn i det heller :)

TheCursedMuffin
04-12-2007, 12:18
Var ikke det jeg sa. Men jeg vil ikke diskutere dette mer, fordi jeg ikke vet nok om emnet, og ikke gidder jeg å sette meg inn i det heller :)

Neida, bare tulla med deg, kjeda meg og misforsto med vilje :p

Gwethir
05-12-2007, 00:51
Kan ikke alle sende mail til staten og "bumpe" opp saken litt? Få litt fart i sakene, tror nok denne saken er ganske nedprioritert. Men, den staten tar vel sin tid uansett. Vi burde tipse noen aviser etc.?

saita
05-12-2007, 02:59
Kan ikke alle sende mail til staten og "bumpe" opp saken litt? Få litt fart i sakene, tror nok denne saken er ganske nedprioritert. Men, den staten tar vel sin tid uansett. Vi burde tipse noen aviser etc.?

Ikke en dum idè.

Rabagast
05-12-2007, 03:09
Ikke en dum idè.

Pleier å hjelpe lite. Funker ofte veldig mot sin mening da.. :s

tigersager
05-12-2007, 21:32
yesda, da er 4 billetter i box, nå mangler jeg 5 til, så min bruker er på 98 plass, så det blir en runde til i vente rommet

saita
06-12-2007, 00:17
Pleier å hjelpe lite. Funker ofte veldig mot sin mening da.. :s

Kommer alt ann på hvordan saken blir seende ut til slutt det. Om f.eks. VG hadde fått den til å se ut som det er KANDU som er den store, stygge ulven her, så er det klart det virker mot sin mening.

tigersager
06-12-2007, 23:42
da er endelig alle mine 9 billetter i box! jippi!

saXin
10-12-2007, 23:25
Mine også... Ingen kompiser som hadde tid/ville være med i år. Det stopper dog ikke meg, for TG skal man være med på. Tar med meg broren min og et par av kompisene hans på TG08! :)

saita
10-12-2007, 23:33
Mine også... Ingen kompiser som hadde tid/ville være med i år. Det stopper dog ikke meg, for TG skal man være med på. Tar med meg broren min og et par av kompisene hans på TG08! :)

Høres bra ut :) Det er ikke ordentlig påske uten TG!

2K3
11-12-2007, 09:26
Høres bra ut :) Det er ikke ordentlig påske uten TG!

Så sant så sant. Forrige påske så dro jeg og beøskte ei venninne i Finnmark. Var fett, men ikke helt det samme. Så nå skal jeg tilbake :D

merilin
11-12-2007, 09:36
Siden tråden begynner å gå offtopic stenges denne.