Log in

View Full Version : Buss fra Hamar Stasjon?

embef
01-12-2007, 13:03
Howdy, siden dette blir min første ferd til TG har jeg et par spørsmål å rutte med. :0)
Jeg kommer med god gammal CRT-skjerm og stasjonær PC, så å komme seg fra Hamar Stasjon virker som et rent helvete. Dog har jeg hørt at det er busser lokalisert på stasjonen som kjører deg direkte til vikingskipet (?)
Eventuelt, er det andre transportmidler fra stasjonen som det er mulig å bruke?

På forhånd tusen takk. =)

Gilion
01-12-2007, 18:44
det er en relativt kort tur, så det vil ikke bli spes dyrt for taxi. Gå sammen 2 stk, så får dere det vell for en 50-lapp hver. :)

merilin
01-12-2007, 18:47
Dog har jeg hørt at det er busser lokalisert på stasjonen som kjører deg direkte til vikingskipet (?)

KANDU hadde en buss før, men den ble solgt for et par år siden. Det går lokale busser, men det enkleste er nok å gå sammen med andre og spleise på f.eks maxitaxi :)

Mosy
02-12-2007, 22:42
Med relativt kort så menes det 1,5 km. Sånn til informasjon;).

Bjelland
03-12-2007, 00:38
Me (eg og to kompiser) tok taxi på søndagen TG07. Betalte vell ein 100 lapp bort. :)
Veldig greit! :D

Myhre
31-12-2007, 03:18
Drar opp denne jeg.
For oss som eventuelt velger å gå fra Hamar Stasjon, blir det godt merket oppover mot Skipet, eller blir det såpass mange som går at det bare er å følge strømmen?

merilin
31-12-2007, 03:59
Jeg er ikke sikker på om det er merket eller om noen fra Security er tilstede, men det er bare å spørre f.eks taxisjåførene om veien. Du trenger egentlig bare å vite at du skal gå i den retningen siden det er bare å følge veien :p Man går litt oppover og veien svinger litt mot høyre og man går over en bro over jernbanen og tar trappa nedover eller følger veien videre. Uansett hvilke alternativ man tar så ser man Vikingskipet fra broa :)

evil_t
31-12-2007, 04:34
Om du kommer fra Oslo siden av Hamar så ser du skipet på høyre side av toget rett før du kommer inn på stasjonen.