Log in

View Full Version : KANDU-pris

TheCursedMuffin
02-12-2007, 16:49
Prisen på 800+37 er det hvis man er KANDU-medlem eller ikke?

merilin
02-12-2007, 16:50
Nei, det er hvis du ønsker å være KANDU-medlem. Hvis du IKKE vil være medlem i KANDU så koster det 1000 + 45 kr.

EDIT: Legger til oversikten som man finner på websiden:

Normalbillett:
Plassleie: 280 kr
Medlemsavgift KANDU: 200 kr
Partyavgift: 320 kr
Total billettpris: 800 kr
Billettavgift: 37 kr
Totalsum: 837 kr

Ikke-medlem:
Partyavgift: 720 kr
Total billettpris: 1000 kr
Billettavgift: 45 kr
Totalsum: 1045 kr

Foreigner ticket
Partyavgift: 120 kr
Totalt billettpris: 400 kr
Billettavgift: 21 kr
Totalsum: 421 kr

TheCursedMuffin
02-12-2007, 16:52
Nei, det er hvis du ønsker å være KANDU-medlem. Hvis du IKKE vil være medlem i KANDU så koster det 1000 + 45 kr.

EDIT: Med andre ord koster litt over 1000 kr uansett eller det blir billigere uansett hvis man melder seg inn?

merilin
02-12-2007, 16:56
Men koster da noe å være medlem? Eller burde man da bare melde seg inn?
La nettopp inn en oversikt over billettprisene. Du trenger ikke å melde deg inn om du kjøper normalbilletten. Da gjøres det automatisk :)

EDIT: Det koster 1000 +45 kr bare hvis du ikke vil være medlem i KANDU. Hvis vil være medlem i KANDU så er det 800+37 kr. Dette er uavhengig av om du har vært medlem tidligere eller ikke.

TheCursedMuffin
02-12-2007, 16:58
La nettopp inn en oversikt over billettprisene. Du trenger ikke å melde deg inn om du kjøper normalbilletten. Da gjøres det automatisk :)

EDIT: Det koster 1000 +45 kr bare hvis du ikke vil være medlem i KANDU. Hvis vil være medlem i KANDU så er det 800+37 kr. Dette er uavhengig av om du har vært medlem tidligere eller ikke.

Med andre ord er det bare å melde seg inn siden det da vil bli billigere?

merilin
02-12-2007, 16:59
Med andre ord er det bare å melde seg inn siden det da vil bli billigere?
Korrekt :) Da kjøper man normalbilletten.

TheCursedMuffin
02-12-2007, 17:05
Korrekt :) Da kjøper man normalbilletten.

Ja da takker jeg for hjelp. Holdt nemlig på å kjøpe den til tusen her :p Hvorfor har dere det andre alternativet egentlig? Det er vel ingen som hater KANDU såpass at de ikke vil melde seg inn når de sparer 200 kr på det?:rolleyes:

merilin
02-12-2007, 17:10
Ja da takker jeg for hjelp. Holdt nemlig på å kjøpe den til tusen her :p Hvorfor har dere det andre alternativet egentlig? Det er vel ingen som hater KANDU såpass at de ikke vil melde seg inn når de sparer 200 kr på det?:rolleyes:
Du har forhåpentligvis rett, men det er litt greit å kunne tilby et alternativ hvis noen virkelig ikke vil være medlem i KANDU :)

TheCursedMuffin
02-12-2007, 17:14
Du har forhåpentligvis rett, men det er litt greit å kunne tilby et alternativ hvis noen virkelig ikke vil være medlem i KANDU :)

HAHA, ja det finnes sikkert mange der ute som hater dere intenst :P Men som tips så burde det være mer opplagt at det er billigere hvis man melder seg inn. Vi holdt på å betale 1000 kr, da jeg reagerte på prisen :p

Torpedo
02-12-2007, 17:17
melder den seg inn automatisk eller hvordan er det man melder seg inn?

Bjelland
02-12-2007, 17:24
Det med alternative pris valg er litt dumt synst eg. Når du ser på prisene så er jo opplagt ka du skal velga, vist ikkje du HATER KANDU så mykje at du velger og betale 200kr ekstra for og beskriva dit hat for dei..

Eg såg på da som et ultimatum, og valgte medlemskap! Har kje noke imot og bli medlem der heller men....

merilin
02-12-2007, 17:35
melder den seg inn automatisk eller hvordan er det man melder seg inn?

Automatisk, men når du møter opp på TG må du signere i en perm like etter at du har sjekket inn :)

slappfisk
02-12-2007, 18:43
Prisen som er ekstra (200) tilsvarer cirka det KANDU får i statsstøtte per medlem, derfor er den satt slik :-)

Daniel
02-12-2007, 20:18
Hva innebærer det å være KANDU meldem da?

Vil jeg merke noe forskjell på livet mitt? :) Ingen senere avgifter vel?
Får man noe medlemsinfo elns?

slappfisk
02-12-2007, 20:27
Hva innebærer det å være KANDU meldem da?

Vil jeg merke noe forskjell på livet mitt? :) Ingen senere avgifter vel?
Får man noe medlemsinfo elns?

Nei, du får ingen avgifter senere. Du får derimot muligheten til å stille på KANDU sin generalforsamling og bestemme de store linjene i KANDU. Styret til KANDU er blant annet de som velger Organizers for TG :-)

Medlemsinformasjon kommer med små drypp her og der - KANDU forsøker å øke aktivitetsnivået :-)

#PK
02-12-2007, 20:48
Er en del info på hjemmesiden deres også - www.kandu.no ;)

brikT
02-12-2007, 21:52
Ikke for å tråkke på kandu men, dette ser vel i første øyekast ut som utpressing? Og de 200 kronene kandu tar i avgift virker som en naturlig forklaring på hvorfor prisen har gått opp nettopp 200 kroner siden ifjor (jeg sier ikke at det nødvendigvis er saken, jeg har fått med meg det med mva osv). Jeg har dessuten ikke i tidligere info om billetter fått med meg at jeg må bli medlem av kandu for å få billetten til den prisen det ble opplyst om.

Misforstå meg riktig nå. Jeg er ingen hater, men er mest komfortabel med å styre unna grupper som kan minne om aktivister og som har skjulte uskrevne forpliktelser.

Men hvis jeg nå i denne tråden får motbevist mine fordommer, er jeg mer enn villig til å "spare" 200 kroner på å bli medlem. :-)

simdal
02-12-2007, 21:55
Ikke for å tråkke på kandu men, dette ser vel i første øyekast ut som utpressing? Og de 200 kronene kandu tar i avgift virker som en naturlig forklaring på hvorfor prisen har gått opp nettopp 200 kroner siden ifjor (jeg sier ikke at det nødvendigvis er saken, jeg har fått med meg det med mva osv). Jeg har dessuten ikke i tidligere info om billetter fått med meg at jeg må bli medlem av kandu for å få billetten til den prisen det ble opplyst om.

Misforstå meg riktig nå. Jeg er ingen hater, men er mest komfortabel med å styre unna grupper som kan minne om aktivister og som har skjulte uskrevne forpliktelser.

Men hvis jeg nå i denne tråden får motbevist mine fordommer, er jeg mer enn villig til å "spare" 200 kroner på å bli medlem. :-)

Eneste "negative" delen med å bli medlem som jeg oppfatta det var at postkassa mi ble spamma med verdens teiteste blad som dem kaller "Pegasus" ellerno, som gikk rett i søpla..

Ellers har jeg ikke merka stort..

merilin
02-12-2007, 22:10

Hei!
Tidligere har man blitt medlem i KANDU automatisk og det er egentlig feil. Derfor har vi i år gått ut med et alternativ for de som ikke vil være medlem.

Årsaken til prisøkningen er forklart både på norsk og engelsk på gathering.org og i forumet.

Som medlem av KANDU forplikter du deg ikke til noe som helst, men du har rett til å delta på generalforsamlingen og der kan du påvirke mye av arbeidet til KANDU. Kanskje du til og med har lyst til å sitte i styret?

KANDU er en av medlemsforeningene til Hyperion (Norsk Forbund For Fantastiske Fritidsinteresser) og Pegasus er deres medlemsblad. Besøk gjerne nettsiden deres n4f.no (http://www.n4f.no). Hyperion har landsting en gang i året og som medlem av KANDU kan du delta. Vi er faktisk den største delegasjonen på landstinget :)

Det KANDU gjør for dere er å ivareta interessen for data og alt rundt dette, spesielt med tanke på MVA-kravet. KANDU og Hyperion jobber mye med det der. KANDU kan bistå med støtte til arrangering av datapartyer og muligens utleie av utstyr også. Ellers jobber vi med å forbedre medlemstilbudet og få opp aktivitetsnivået.

Nettsiden vår finner du på kandu.no (http://www.kandu.no).

--
Berit Emilie
Sekretær i KANDU

nitrofish
02-12-2007, 22:11
Eneste "negative" delen med å bli medlem som jeg oppfatta det var at postkassa mi ble spamma med verdens teiteste blad som dem kaller "Pegasus" ellerno, som gikk rett i søpla..

Ellers har jeg ikke merka stort..

Jeg fikk også et blad som het noe lignende. Hadde ikke peiling på hvorfor jeg fikk det, var ikke merka med kandu eller noe så vidt jeg husker.. ikke at dette plaget meg, men går jo an å si hvor det kommer fra og hvorfor man får det:P

brikT
02-12-2007, 22:12
Kjøpte 5 billetter nettopp. Regner med at jeg og hele gjengen jeg reiser med må underskrive kandu medlemskapet, men det virker jo OK. :p

Hvis vi ikke får høre mer om den merverdiavgiften så har vel den gått i lomma på kandu nå.

Neida, jeg tuller... eller? ;)

merilin
02-12-2007, 22:19
Kjøpte 5 billetter nettopp. Regner med at jeg med hele gjengen jeg reiser med blir beordret om å underskrive kandu medlemskapet / pegasus abonnementet, og jeg håper jeg ikke får meg en kavring av noen av de.

Hvis vi ikke får høre mer om den merverdiavgiften så har vel den gått i lomma på kandu nå.

Neida, jeg tuller... eller? ;)
Dere må skrive under for at medlemsskapet skal være gyldig. Når det gjelder Pegasus så er det fullt mulig å kontakte Hyperion og be om å ikke få medlemsbladet, men den utgis ikke ofte og er faktisk en ganske fantastisk blad :)

Når det gjelder MVA-saken kan jeg bekrefte at vi pr. i dag fremdeles ikke har hørt noe. Det er blitt sagt både av KANDU og TGs ledergruppe at dersom MVA-kravet faller bort SKAL beløpet gå tilbake til deltakerne på TG08 eller TG09. Det er en sjanse for at vi ikke vet hvordan saken ender før etter TG08, men forhåpentligvis kommer svaret før det. Dere SKAL få vite hvordan saken ender og hva som skjer.

brikT
02-12-2007, 22:27
Takk.

Godt sagt, liker folk som holder styr på ting :)

saita
03-12-2007, 00:38
Takk.

Godt sagt, liker folk som holder styr på ting :)

Merilin holder kontroll vet du ! :) Hun er kjempeflink! (Ikke bare hun, men alle andre også, som jobber rævva av seg før, under og etter TG! :) )

existemi
03-12-2007, 00:47
Merilin holder kontroll vet du ! :) Hun er kjempeflink! (Ikke bare hun, men alle andre også, som jobber rævva av seg før, under og etter TG! :) )

Godt vi blir satt pris på. ;)

saita
03-12-2007, 09:18
Godt vi blir satt pris på. ;)

Det gjør dere til de grader, og i år skal jeg endelig få være med å gjøre en innsats selv :)

Men litt topic også:
Fikk medlemsbladet mitt for et par dager siden, og der kan du lese om litt av hvert, og når du er ferdig, er det ikke værre enn å kaste det \ brenne det. Og som sagt tidligere, så kan du velge å ikke motta det.

I fjor ved inngangen spurte de hvertfall meg om jeg ville ha medlemsblad eller ikke.

Noiram
04-12-2007, 21:14
Dei spurte meg om eg ville ha blad, og eg takka ja. Har ikkje fått eit einaste blad så langt i år, og så vidt eg veit kjem det fire i året? :P