Log in

View Full Version : Første gang ^^

Patti
03-12-2007, 16:15
jeg skal kjøpe billetter til meg og en kompis, men så skjønner jeg ikke helt hva jeg skal gjøre osv :confused:

så jeg lurer på:
- hva må jeg gjøre for å kjøpe til kompisen min?
- hvordan får komipsen min billetten sin?
- og hva med seating, av både kompis og noen andre venner?

jeg lurer også på om man må fylle inn IRC channel og den andre IRC greia? :p

første gang som sagt, så jeg er litt noob :D

#PK
03-12-2007, 16:27
Bare å lese andre tråder/søke her på forumet, men jeg kan forklare :)
Du kjøper det totale antallet billetter dere skal ha (i dette tilfellet totalt 2 plasser?)
Deretter kommer du inn i "kontrollpanelet" for billettene du har kjøpt. Du må da velge en OWNER (eier) til hver av billettene, og en SEATER (den som bestemmer hvilke plass dere skal sitte på) for hver.
ALLE som skal ha billett, MÅ være registrert på PartyTicket.net, men de trenger ikke kjøpe hver sin billett :)

Uklart? ASK ME :D

simdal
03-12-2007, 16:32
Q: - hva må jeg gjøre for å kjøpe til kompisen min?
A: Han gir deg penger for billetten, og du kjøper begge med din konto på www.partyticket.net

Q: - hvordan får komipsen min billetten sin?
A: Han oppretter også en konto på ptn (partyticket.net) og når billettene er kjøpt kan du sette hans konto som bruker av en av billettene.

Q: - og hva med seating, av både kompis og noen andre venner?
A: Når de fleste billettene er solgt vil ptn åpne for muligheten til å velge en såkalt seater til hver av billettene sine. Da får personen du setter som seater full kontroll over sete plasseringen av billetten. Dere blir da enig på forhånd om hvem som skal sitte ved siden av hvem..
Og etter en uke omtrent vil selve seatinga åpne..

Patti
03-12-2007, 16:34
jeg tror jeg skjønner :p

så kompisen min må være medlem av partyticket. Og jeg må velge han som owner av den andre billetten. Også må jeg da velge MEG som seater for begge billettene, i dette tilfelle. riktig?

simdal
03-12-2007, 16:35
jeg tror jeg skjønner :p

så kompisen min må være medlem av partyticket. Og jeg må velge han som owner av den andre billetten. Også må jeg da velge MEG som seater for begge billettene, i dette tilfelle. riktig?

Ja riktig.. og ikke glem og sette DEG som bruker av den andre billetten og da :p

Patti
03-12-2007, 16:38
jaja... :D

jeg har et spørsmål til :p

Hva slags billett er det jeg skal ha? den til 800+37 kr eller den til 1000+45 kr? :confused:

#PK
03-12-2007, 16:50
800+37!!! Hvis du ikke har EKSTREMT mye imot KANDU, da.. Er absolutt INGEN merkbar forskjell, bortsett fra at det svir mindre for lommeboka!
ABSOLUTT INGEN MERKBAR FORSKJELL!

Patti
03-12-2007, 16:51
haha... kk :p

#PK
03-12-2007, 16:51
Står mer om det HER (http://forum.gathering.org/showthread.php?t=4869) også :)

Patti
03-12-2007, 17:02
haha... jeg er ikke helt ferdig enda :p

når er det jeg får gitt bort billetten til min kompis? når er det jeg får valgt han som owner av den andre billetten?

#PK
03-12-2007, 17:15
Jepp. Først kjøper du billetten, og så velger du han som owner (søker opp brukernavnet hans på PTN) :)

Patti
03-12-2007, 17:17
åssen gjør jeg det? :p

Torpedo
03-12-2007, 17:56
Jeg bruker denne tråden til å spørre noe innenfor dette temaet. Jeg skal kjøpe 3 billetter, men kan jeg eie alle de 3 billettene uten å sende over til mine venner?

simdal
03-12-2007, 18:01
Jeg bruker denne tråden til å spørre noe innenfor dette temaet. Jeg skal kjøpe 3 billetter, men kan jeg eie alle de 3 billettene uten å sende over til mine venner?

Ja da setter du deg som eier på èn av de, også lar du de to andre være tomme.. Du vil da få advarselmail fra ptn om at to billetter er uten eier.. Men bare å ignorere de..

merilin
03-12-2007, 18:02
Ja, du kan ha de tre billettene for deg selv, men hvis vennene dine skal bruke de billettene så anbefales det at de oppretter en PTN-konto og registreres som bruker av disse. Du vil uansett stå som eier av billettene.

Patti
03-12-2007, 18:27
tusen takk for hjelpen :D:D:D

Stekri88
03-12-2007, 19:35
Lurer litt på en ting jeg og! =)

Har fått de "printable tickets" i .PDF format.

Bestilt 2 biletter 1 til meg 1 til en kamerat.
Så på bilettene står jeg som owner på begge
og så er jeg user av den ene og kameraten min user av den andre.

Blir dette riktig? Står ingenting om seater :confused:

Første gang for meg og, gleder meg sykt:D

merilin
03-12-2007, 19:41
Blir dette riktig? Står ingenting om seater :confused:

Ja, det er riktig. Det er fortsatt ikke mulig å velge seater eller plass, men informasjon om tidspunkt for dette vil bli annonsert på gathering.org.
Vent med å skrive ut billettene til dere har valgt plass ;)

Stekri88
03-12-2007, 19:45
Bra :P

Hva er KANDU?

merilin
03-12-2007, 19:51
Bra :P

Hva er KANDU?
Kreativ Aktiv Norsk Dataungdom er organisasjonen bak The Gathering. Står litt om KANDU på gathering.org, og du kan søke rundt i forumet eller besøke KANDUs nettside: kandu.no (http://www.kandu.no)

aviruse
03-12-2007, 20:23
må bare legge med en hevnisning til min guide når det kommer til velge seater (denne kan du sende til dine venner, så slipper du å forklare inviklet for alle dine venner)

du kan foresten velge seater for de du har kjøpt bilett for

Lisejeanine
04-12-2007, 15:30
Bare lurte på noe, siden dere er så og si inne på temaet...
Hvordan får man billetten? Sender de den i posten eller noe? :S

Kvanli
04-12-2007, 16:11
Bare lurte på noe, siden dere er så og si inne på temaet...
Hvordan får man billetten? Sender de den i posten eller noe? :S

Nei, man skriver den ut, viser PTN-card (medlemskort på partyticket.net) eller husker billettnummeret.. tror jeg :) Er ikke sikker på sistnevnte

merilin
04-12-2007, 19:58
Nei, man skriver den ut, viser PTN-card (medlemskort på partyticket.net) eller husker billettnummeret.. tror jeg :) Er ikke sikker på sistnevnte
Skriv ut billetten (en .pdf-fil) eller bruk PTN-kortet. Billettnummer kan man ta med for sikkerhets skyld i tilfelle man mister noen av de to, men det skal IKKE brukes som billett. Det er papirbillett og PTN-kort som gjelder. Dette for å gjøre innsjekkingen effektiv som mulig :)

Kvanli
04-12-2007, 20:12
Her er et mystisk spørsmål. Det står at man må bruke laserskriver for å skrive ut, men kan jeg bruke blekk-skriver og laminere billettene? Vi har en lamineringsmaskin vi aldri bruker uansett..

Dessuten kan jeg ikke printe ut min billett, fordi det står at jeg har PTN-card. Det har jeg ikke, kommer det i posten?

simdal
04-12-2007, 20:17
Her er et mystisk spørsmål. Det står at man må bruke laserskriver for å skrive ut, men kan jeg bruke blekk-skriver og laminere billettene? Vi har en lamineringsmaskin vi aldri bruker uansett..

Dessuten kan jeg ikke printe ut min billett, fordi det står at jeg har PTN-card. Det har jeg ikke, kommer det i posten?

Jeg og de jeg dro med skrev ut på blekkprinter i fjor og laminerte da aldri billettene.. De fungerte utmerket.

Det er bare i tilfelle billetten skulle bli våt etc da blekkutskrevne billetter har en tendens til å bli uleselige..

espen112
04-12-2007, 21:11
hvordan får man PTN-card??
kjøper man det sammtidig som man kjøper billetene??

saXin
04-12-2007, 21:18
Det stemmer.

TheCursedMuffin
04-12-2007, 21:24
Det stemmer.

Må man kjøpe det?

merilin
04-12-2007, 21:30
Må man kjøpe det?
Nei, det er helt frivillig :)

TheCursedMuffin
04-12-2007, 22:19
Nei, det er helt frivillig :)

Herlig, så da bare skriver man ut billetten og det holder til å framvise i på TG?

merilin
04-12-2007, 22:21
Herlig, så da bare skriver man ut billetten og det holder til å framvise i på TG?
Jepp, men du må også huske legitimasjon og samtykkeskjema hvis du ikke har fylt 16 år.

Oxarix_ffs
26-02-2008, 16:41
En ting jeg lurer på. Vis man har 2 biletter, og jeg er owner og user på begge. Og vi er 2 som skal dra, da setter jeg Owner OG User på han andre?:confused:

TheCursedMuffin
26-02-2008, 16:50
En ting jeg lurer på. Vis man har 2 biletter, og jeg er owner og user på begge. Og vi er 2 som skal dra, da setter jeg Owner OG User på han andre?:confused:

Nei, han skal bare være User på sin, du er fortsatt Owner av begge to. Og så må du sette deg eller hvem som nå skal bestemme hvor dere skal sitte som Seater for begge billettene.:) Og husk at den som skal være User og Seater på billetten må registrere seg på PTN også.

Oxarix_ffs
26-02-2008, 17:21
Nei, han skal bare være User på sin, du er fortsatt Owner av begge to. Og så må du sette deg eller hvem som nå skal bestemme hvor dere skal sitte som Seater for begge billettene.:) Og husk at den som skal være User og Seater på billetten må registrere seg på PTN også.

Den er brun=)

Men hva skjer om jeg setter han som Owner? Han har jo betalt meg liss.

marilla
26-02-2008, 17:48
Man kan ikke endre owner. Det er dette som er det skumle med å kjøpe billetter av folk man ikke kjenner, den som står som owner kan når som helst endre user av billetten.

Oxarix_ffs
26-02-2008, 17:54
Man kan ikke endre owner. Det er dette som er det skumle med å kjøpe billetter av folk man ikke kjenner, den som står som owner kan når som helst endre user av billetten.

Det er brun=)