Log in

View Full Version : Hvordan kommer folk seg fra Bergen til TG?

Bernsen
05-12-2007, 20:02
Heisann, lurte på hvordan folk kom seg fra Bergen til TG i år. Er det tog det for det meste går i? hadde vært herlig vis noen satt opp en TG buss fra Bergen!:D

Mvh. Basse

Edit: Vi er 2 gutter på 15 og 16 år. Vis noen har planer om å sette opp buss, eller vis de har plass til oss i bil evt. ta med noe av bagagen våres plz PM me! ;)

Chiobe
05-12-2007, 23:32
er vel tog og buss det går i trur jeg. men det hadde vært greit med en tg buss ja.

Bjelland
05-12-2007, 23:48
Er fra Stord (2 timer sør for bergen). Tok tog i fjor. Veldig behaglig.
Kjører bil i år ;D

saita
06-12-2007, 00:14
Er fra Stord (2 timer sør for bergen). Tok tog i fjor. Veldig behaglig.
Kjører bil i år ;D

Jeg flytter til Førde nå snart. Er det kjappest å ta Sogn og Fjordane ekspressen over Gol til Oslo og deretter til Hamar, eller buss til Bergen og tog derfra?

Bjelland
06-12-2007, 14:10
Da veit eg ikkje. Har aldri tatt Sogn og Fjordane ekspressen. Men vist eg skulle ha tatt eg utdanna gjett, så ville eg ha sagt at buss til Bergen og tog derfra var og er lettast.
For då sitter du behaglig på tog fra Bergen til Oslo S også bytter du kjapt på Oslo S (Null stress) så er du plutselig på Hamar Stasjon :) NSB toget fra Bergen går jo over Gol og Geilo. Håper det hjelper!

Edit:
Dessuten, vist du ikkje visste detta til no, så er da grise billig med tog Bergen - Oslo S - Hamar. 199kr + taxi fra stasjon til Vikingskipet. :)

saita
06-12-2007, 20:17
Da veit eg ikkje. Har aldri tatt Sogn og Fjordane ekspressen. Men vist eg skulle ha tatt eg utdanna gjett, så ville eg ha sagt at buss til Bergen og tog derfra var og er lettast.
For då sitter du behaglig på tog fra Bergen til Oslo S også bytter du kjapt på Oslo S (Null stress) så er du plutselig på Hamar Stasjon :) NSB toget fra Bergen går jo over Gol og Geilo. Håper det hjelper!

Edit:
Dessuten, vist du ikkje visste detta til no, så er da grise billig med tog Bergen - Oslo S - Hamar. 199kr + taxi fra stasjon til Vikingskipet. :)

Takk for tipset, skal sjekke litt mer rundt dette når den tid kommer :)

Blue_D
01-01-2008, 19:05
Blir det ikke litt vanskelig med bagasje på toget da? Hvor setter du det? Over deg i de lukene, eller blir utstyret plassert ved inngangene på toget( Hvor vanligvis skiutstyr ligger)?

Tenkte selv på tog, andre som skal det?

krage
01-01-2008, 21:34
Et kjapt søk i forumet, eller evt. og sett litt nedover i dette underformet, ville dere sett denne: http://forums.gathering.org/showthread.php?t=4911 folk som planlegger å leie buss, som går helt fra Bergen til vikingskipet :-) om interessen er stor nok :-)