Log in

View Full Version : PTN card

panserhagen
06-12-2007, 15:02
Åssen fixer man egentlig merbercard på PTN?

Jeg la inn kontonr. og klikka ok. Da kom dette:
Er membercard(et) registrert da? hva må jeg gjøre?

. Card number Description State
4925 XXXX XXXX XX26 ]VISA card ] Ok

Click a card number to assign that card to a user, report a card lost or take ownership of one.

New card
If you have a card that is not listed above please select the type of card here:

merilin
06-12-2007, 16:37
Det ser ut som om du har registrert VISA-kortet ditt som medlemskort (PTN-kort), og utifra det jeg leser så er det ok.

Aiin
06-12-2007, 16:42
Tok sjansen til å spørre her jeg, så slapp jeg å åpne en ny tråd.

Jeg har da Visa Electron, og har ofte opplevd at dette ikke går ann å registrere mange steder på nettet, er det samme greien med PTN - kortregistrering ? Tenkte egentlig å betale ticketen med nettbank, men må jeg registrere kortet da, eller trenger jeg bare å bruke kid og alt der der?

Cheers :)
-Ole Henrik

#PK
06-12-2007, 16:50
Tok sjansen til å spørre her jeg, så slapp jeg å åpne en ny tråd.

Jeg har da Visa Electron, og har ofte opplevd at dette ikke går ann å registrere mange steder på nettet, er det samme greien med PTN - kortregistrering ? Tenkte egentlig å betale ticketen med nettbank, men må jeg registrere kortet da, eller trenger jeg bare å bruke kid og alt der der?

Cheers :)
-Ole Henrik

PTN tar KUN VISA eller Mastercard. IKKE VISA Electron :( Så du må enten a) Betale via nettbank/giro, eller b) Låne noen andres VISA/Mastercard-kort :)
Membercard må du da kjøpe i tillegg (35,- (??)) eller bare skrive ut en papirkopi av billetten :)

Aiin
06-12-2007, 18:52
Takker :) *stjele mamma's visa* moahaha:D

Anki
06-12-2007, 19:11
MÅ man ha visa (kort) for å betale bilettene?? kan man få tilsendt regning i post eller noe??

mamma er så skeptisk på å ji kortNR :mad:

merilin
06-12-2007, 19:15
MÅ man ha visa (kort) for å betale bilettene?? kan man få tilsendt regning i post eller noe??

mamma er så skeptisk på å ji kortNR :mad:
Nei, men man kan betale over nettbank. Det er bare det at VISA er så kjapt og enkelt. Jeg har bestilt billetter gjennom PTN de 4 årene jeg var der som deltaker, og det er helt trygt å bruke VISA-kortet sitt :)

Ellers en påminnelse:
Hvis dere registrerer VISA-kortet deres som membercard MÅ den tas med! PTN-kortene har billettinformasjonen i seg og det samme gjelder VISA-kortet dersom den registreres som membercard. Dette gjelder ikke automatisk hvis dere bruker andres VISA-kort, bare hvis dere registrerer kortet.

Daniel
06-12-2007, 21:27
Membercard må du da kjøpe i tillegg (35,- (??)) eller bare skrive ut en papirkopi av billetten :)

Hvordan er membercardet? Er det noe man får tilsendt i posten hvis man kjøper det? Er det som et vanlig kredittkort? :confused:

merilin
06-12-2007, 21:42
Hvordan er membercardet? Er det noe man får tilsendt i posten hvis man kjøper det? Er det som et vanlig kredittkort? :confused:
Ja, du får det tilsendt i posten. PTN-kortet mitt ser ut som et vanlig kredittkort med nummer på, magnetstripe og kanskje strekkode (husker ikke helt). Men det er ikke kredittkort eller betalingskort :)

Gwethir
08-12-2007, 03:37
Hvordan bestiller jeg et PTN kort? Your account - member card? Da må jeg fylle inn et nr og registrere det, så da må jeg ha noe fra før? Eller skal man lage eget nr :O ?

Når jeg skal registrere nytt kort, kan jeg velge enten "PTN member card - Plain Style" eller "- TG01 special edition" Går det fortsatt ann å få TG versionen? Hvordan ser den ut? Er jo mye kulere med et TG-kort.

Mosy
08-12-2007, 10:32
Hvordan bestiller jeg et PTN kort? Your account - member card? Da må jeg fylle inn et nr og registrere det, så da må jeg ha noe fra før? Eller skal man lage eget nr :O ?

Når jeg skal registrere nytt kort, kan jeg velge enten "PTN member card - Plain Style" eller "- TG01 special edition" Går det fortsatt ann å få TG versionen? Hvordan ser den ut? Er jo mye kulere med et TG-kort.

Tror ikke den er tilgjengelig, den er akkurat som det vanlige kortet, men med en TG01-logo oppe i hjørnet.

#PK
10-12-2007, 17:28
MÅ den enkelte som skal ha kort, kjøpe det selv?
Altså, kan jeg kjøpe et kort for en kamerat, slik at han kan bruke det?
HASTER!

merilin
10-12-2007, 17:30
MÅ den enkelte som skal ha kort, kjøpe det selv?
Altså, kan jeg kjøpe et kort for en kamerat, slik at han kan bruke det?
HASTER!
Ja, det går an men han må registrere kortet på hans konto.

#PK
10-12-2007, 17:44
Ja, det går an men han må registrere kortet på hans konto.

Takk pus :D :cool:

espen112
12-12-2007, 20:24
Hvilket nummer skal jeg skrive der det står card nummer??

merilin
12-12-2007, 20:29
Hvilket nummer skal jeg skrive der det står card nummer??
Hvis du tenker på PTN-kortet må du vente til du har fått kortet og det blir sendt en gang mellom nyttår og TG08. Nummeret står foran på kortet slik som hos f.eks VISA/kredittkort

espen112
12-12-2007, 22:01
ok men hvordan får jeg kjøpt pnt kort???

merilin
12-12-2007, 22:07
ok men hvordan får jeg kjøpt pnt kort???
samme sted som du får kjøpt tg-billettene. altså på partyticket.net, men det er ikke nødvendig å ha PTN-kort.

espen112
12-12-2007, 22:10
ok men det er vel sikkert greit å ha hvis du kommer kjappere inn med det :D

aviruse
12-12-2007, 22:25
ok men det er vel sikkert greit å ha hvis du kommer kjappere inn med det :D

de siste to årene har du ikke kommet raskere inn

2K3
12-12-2007, 23:07
Du kan også registrere et VISA kort vist du har det. Samme opplegget!

#PK
13-12-2007, 08:19
Men en ting jeg ikke ser poenget med - hvorfor må vi stå i TG-kø for å kjøpe PTN-kort? Det funker da på alle PTN sine arrangementer... :confused:

Mosy
13-12-2007, 08:33
Men en ting jeg ikke ser poenget med - hvorfor må vi stå i TG-kø for å kjøpe PTN-kort? Det funker da på alle PTN sine arrangementer... :confused:

DU står i kø hos PTN.... men ja, du sier noe, kanskje hvis du hadde kjøpt PTN-kortet førbilettene ble lagt ut:p. Men hvis man skal ha biletter uansett, må man jo stå i køen uansett. Dersom du nå står i kø etter å ha kjøpt biletter, bare for å få PTN-kort, er det jo ikke så farlig, du kommer frem til shopen lenge før TG starter, så det er jo ikke noe stress. Du trenger jo ikke det kortet før selve TG starter.

Thylio
16-12-2007, 22:51
Hei, jeg har akkurat bestillt 5biletter + 2 PTN-kort. Hvordan skifter jeg eier på PTN-kortene? Ligger kortnr. på bestillingen, og derreter registrere nytt kort på kompisene_mine sine accounter på PTN? Finner liksom ikke ptn-kortene på min account, bare bilettene. Forvirret :confused:

2K3
16-12-2007, 23:12
Du bare gir det andre PTN kortet til den andre eieren. Så må dere registrere dem på www.partyticket.net under kort vist jeg husker korrekt.

Mosy
16-12-2007, 23:53
De som skal ha PTN-kort må selv logge seg inn på sin konto på PTN og registrere kortene på sin brukerkonto. Trenger bare å skrive inn kort-nummeret.

Thylio
17-12-2007, 10:01
Hvor finner jeg kort_nr da? :o

weq
17-12-2007, 10:11
Du kjøper PTN kortet via Partyticket. Så får du kortet tilsendt i posten. Deretter går du inn på PTN sine sider så registrerer kortnummeret som STÅR PÅ ptn kortet.

Med andre ord, du må FÅ kortet først.

Thylio
17-12-2007, 10:45
Tusen takk! ;D

[4th-age] Tirza
17-12-2007, 20:54
Jeg har rota bort PTN-kortet mitt én av de tre gangene jeg har flytta i år. Det er jævlig kjipt, for det var et fancy kort fra 2001, første utgave! Ai ai ai... noen som vet hvor det er?

TheCursedMuffin
17-12-2007, 21:04
Tirza;92647']Jeg har rota bort PTN-kortet mitt én av de tre gangene jeg har flytta i år. Det er jævlig kjipt, for det var et fancy kort fra 2001, første utgave! Ai ai ai... noen som vet hvor det er?

Under hodeputa di ;)

simdal
18-12-2007, 07:21
Tirza;92647']Jeg har rota bort PTN-kortet mitt én av de tre gangene jeg har flytta i år. Det er jævlig kjipt, for det var et fancy kort fra 2001, første utgave! Ai ai ai... noen som vet hvor det er?

Under sofaputene?!:O En klassiker :p

Anki
22-12-2007, 23:04
jeg har sån leve ung bonkkort, og der går det ikke ant å registrere PTN kort på, fordi det er sikkret mot sån internett atraksjoner osv...
så det går som sakt å ikke registrere PTN kard på det..

hva skal jeg gjøre?????

Mosy
22-12-2007, 23:13
jeg har sån leve ung bonkkort, og der går det ikke ant å registrere PTN kort på, fordi det er sikkret mot sån internett atraksjoner osv...

hva skal jeg gjøre?????

Du overlever uten PTN-kort da. Må bare skrive ut papir-biletter istedenfor;).
Eventuelt kan du stille deg i køen på nytt:P

Anki
22-12-2007, 23:25
Du overlever uten PTN-kort da. Må bare skrive ut papir-biletter istedenfor;).
Eventuelt kan du stille deg i køen på nytt:P
skriver ut bilettene da jeg da..
mene når jeg "starter" opp acrobat reader der bilettene ligger, så står det at det er zooma til 138% så når jeg zoomer ut til 100% så blir strek koden helt anderledes har det noe å si???

-------------------
åsså på bilettene står det
User Emile ****
Owner kim **** ******

må emile stå som owner eller kan det stå sån?

vil lism være 150% sikker på dette :P

aviruse
22-12-2007, 23:34
skriver ut bilettene da jeg da..
mene når jeg "starter" opp acrobat reader der bilettene ligger, så står det at det er zooma til 138% så når jeg zoomer ut til 100% så blir strek koden helt anderledes har det noe å si???

-------------------
åsså på bilettene står det
User Emile ****
Owner kim **** ******

må emile stå som owner eller kan det stå sån?

vil lism være 150% sikker på dette :P

nope. bare skriv den ut. det spiller ingen rolle hva du har zoomet på. desuten hvis strekkoden blir feil så kan man bruke nr.et

Anki
22-12-2007, 23:40
nope. bare skriv den ut. det spiller ingen rolle hva du har zoomet på. desuten hvis strekkoden blir feil så kan man bruke nr.et
okei, takk :)

skriver ut masse sånne biletter i tilfele jeg mister noen på TG :)

merilin
22-12-2007, 23:45

hva skal jeg gjøre?????

Da bestiller du selve PTN-kortet og knytter den opp mot din konto på PTN. Det med VISA og PTN er slik at man kan knytte PTN-kontoen opp mot VISA-kortet og bruke VISA-kortet som PTN-kort. Håper jeg forklarte dette bra nok :p

Men det er ikke nødvendig med PTN-kort. Som andre sier så er det nok med papirbillett (og legitimasjon)

ReaLX
27-12-2007, 16:36
Buying this item will make us send you a PTN card that you can register as your member card, it will be mailed to you by snailmail.

Ehm??
Kjøpt og ikkje fått noke mail med PTN card..

merilin
27-12-2007, 16:48
Du får det via snailmail. Altså i posten på den gammeldagse måten :)

aviruse
27-12-2007, 17:38
Du får det via snailmail. Altså i posten på den gammeldagse måten :)

jepp den er treg. i fjord så var det folk som ikke hadde fått den to uker før tg... de bruker LANG tid på å få de ut

tigersager
07-01-2008, 14:41
er det sånn som ifjord at man får ptn kortet 1-2 uker før TG starter? en venn av meg som lurer

2K3
07-01-2008, 21:19
er det sånn som ifjord at man får ptn kortet 1-2 uker før TG starter? en venn av meg som lurer

Tror det. Får det nok ikke tidligere enn en måneds før.

Aiin
13-01-2008, 20:20
Jeg bare benytter anledningen her, til å spørre om en liten ting nettopp ang. PTN member card..
Jeg bestilte PTNcard på PTN, og da lurer jeg på, sendes dette ut etterhvert, eller er det en spesiell dato slikt sendes ut på ?

-Ole :)

aviruse
13-01-2008, 20:44
Jeg bare benytter anledningen her, til å spørre om en liten ting nettopp ang. PTN member card..
Jeg bestilte PTNcard på PTN, og da lurer jeg på, sendes dette ut etterhvert, eller er det en spesiell dato slikt sendes ut på ?

-Ole :)

nope, men de kommer forhåpentligvis før tg. i fjord så var det bare på håret at de kom for mange

Aiin
13-01-2008, 20:47
nope, men de kommer forhåpentligvis før tg. i fjord så var det bare på håret at de kom for mange

Hmm, jaok.. Får håpe jeg får det før TG, da.. Ellers må jeg nok bare ta med den utskrevne billetten min, værre er det ikke :)

Bjelland
15-01-2008, 11:53
Eg har mitt PTN card fra i fjor, også kjøpte eg 2 billeter i år til meg sjøl.
Da eg lurer er:
-Blir begge billetene overført automatisk til PTN Card som allerede er registrert på meg fra i fjor?

Mosy
15-01-2008, 13:01
Eg har mitt PTN card fra i fjor, også kjøpte eg 2 billeter i år til meg sjøl.
Da eg lurer er:
-Blir begge billetene overført automatisk til PTN Card som allerede er registrert på meg fra i fjor?

Ja, alle dine biletter er registrert på ditt PTN-kort. (Vel, egentlig er kort og biletter registrert på din konto hos PTN, men effekten er den samme). Bare dra kortet, vis leg, og spaser rett inn til plassene dine:)

Bjelland
15-01-2008, 17:37
Sweeeeet! Takk for hjelpen :)