Log in

View Full Version : Betalingsfrist ved giro?

#PK
10-12-2007, 00:02
Noen som vet hvor lenge jeg kan vente med å betale billettene via giro? Må det betales i morgen?
"Pay by transfering money into our account, using netbank, with a KID number
This is only available to Norwegians with netbank or telebank
Payments are cleared within 3 banking days after the transfer, possibly sooner."
Den siste linja, betyr vel at det blir registrert hos de innen 3 dager..? Finner ingen info noen steder, men har hørt bl.a. 14 dager.. :confused:

EDIT: 14 DAGER ER BEKREFTET - KAN STENGES!

merilin
10-12-2007, 00:08
Ja, det stemmer at du har 14 dager på deg, men IKKE vent til siste dag. Det tar tid å få overført pengene, hvertfall hvis du gjør det manuelt i banken. I tillegg kommer helger og eventuelle helligdager.

krage
10-12-2007, 00:40
Som kundebehandler, som blant annet behandler fakturasaker fra kunder, så veit jeg at tommelfingerregelen er: «det tar mellom 1 og 3 virkedager fra pengene er trukket fra din konto til dem står på vår konto». Virkedager er mandag til fredag, lørdag/søndag samt andre rødedager tells ikke.

Dette er ved bruk av nettbank/telefonbank, betaler du over skranke i banken, eller via brevgiro, så tar det evigheter.

saita
10-12-2007, 03:13
Vanlig betalingsfrist er vel 14 dager, så det er sannsynligvis det som gjelder på PTN også hvis det ikke står noe annet.
Og som sagt, beregn et par dager for pengenes reise gjennom bankenes servere :)

#PK
10-12-2007, 15:39
Ja, det stemmer at du har 14 dager på deg, men IKKE vent til siste dag. Det tar tid å få overført pengene, hvertfall hvis du gjør det manuelt i banken. I tillegg kommer helger og eventuelle helligdager.

Okey, så det holder at jeg betaler på neste mandag, da? (Lønningsdag)

merilin
10-12-2007, 15:41
Okey, så det holder at jeg betaler på neste mandag, da? (Lønningsdag)
Det spørs når du fikk tilgang til ptn-shoppen, men det burde gå greit.

#PK
10-12-2007, 15:42
Det spørs når du fikk tilgang til ptn-shoppen, men det burde gå greit.

Har igjen 52 timer før de kaster meg ut.. Men da trenger jeg ikke stå og ta opp plass, da?

merilin
10-12-2007, 15:49
Har igjen 52 timer før de kaster meg ut.. Men da trenger jeg ikke stå og ta opp plass, da?

Hvis du ikke har gjort et valg enda så burde det gå fint med tanke på at du har 7 dager til på deg fra mandagen neste uke om du velger nå :) Men da er det best at du betaler via nettbank. Over disk i banken kan ta lang tid.

#PK
10-12-2007, 15:52
Hvis du ikke har gjort et valg enda så burde det gå fint med tanke på at du har 7 dager til på deg fra mandagen neste uke om du velger nå :) Men da er det best at du betaler via nettbank. Over disk i banken kan ta lang tid.

Nettbank har jeg ^_^ Hvis det ikke funker, skylder du meg en plass i shop'n :p

"Please note that you will have a limited time to complete the payment, so if you cannot get to your bank soon after placing the order you might not be able to make it before the order is canceled."

:confused: Rart at det ikke står antall dager der... o.O

merilin
10-12-2007, 16:38
Nettbank har jeg ^_^ Hvis det ikke funker, skylder du meg en plass i shop'n :p

"Please note that you will have a limited time to complete the payment, so if you cannot get to your bank soon after placing the order you might not be able to make it before the order is canceled."

:confused: Rart at det ikke står antall dager der... o.O
PTN brukes av andre arrangementer enn The Gathering så det må være på generelt grunnlag, men offisielt info er at det er 14 dager for TG. Nettbank skal funke.

#PK
10-12-2007, 17:47
Ah, takker ^_^

"Status of order number 70078: Payment pending

...but unless something happens it will automatically become Canceled by timeout at 24. des 2007 kl 17.46 CET (335 hours from now)"

335 timer tilsvarer nesten 14 dager, så da er det vel 14 dager fra jeg kom inn i shop'n :D

Du kan godt stenge denne nå, da saken er oppklart :D