Log in

View Full Version : Plasser

Andreasftw
26-12-2007, 15:24
Lurte på om noen hadde en oversikt over hvor mange plasser det er imellom hver "switch"(den internett-boksen) ?? Så at det var en person som hadde sagt det, men fant ikke igjen den "posten" hans.

Stekri88
26-12-2007, 15:52
"switchene har 24 plugger. en switch dekker et område av tolv ganger to plasser (12 plasser i lengde på raden) og 6 til hver side for switchen.

det betyr at de første 6 plassene på raden ikke har switch, så switch, så de tolv neste uten"

Dette er det Aviruse som har sagt, Ivrig og snill fyr som har vært på TG en del ganger, Han har helt sikkert rett :P

Andreasftw
26-12-2007, 15:56
"switchene har 24 plugger. en switch dekker et område av tolv ganger to plasser (12 plasser i lengde på raden) og 6 til hver side for switchen.

det betyr at de første 6 plassene på raden ikke har switch, så switch, så de tolv neste uten"

Dette er det Aviruse som har sagt, Ivrig og snill fyr som har vært på TG en del ganger, Han har helt sikkert rett :P

Thx, skal ha hylle med 4 andre så greit å sette seg riktig;)

#PK
26-12-2007, 21:33
Mellom plass 30 og 31 er det switch, om det hjelper :p

aviruse
26-12-2007, 23:42
Thx, skal ha hylle med 4 andre så greit å sette seg riktig;)

jepp det er som sagt tidligere.

en annen ting du bør tenke på når du skal plasere hylle for 5 stk er å få veggene (de som går ned til bordet) på pallene som står rett (de er hver tredje plass, og første er på starten av raden) slik at vekten går rett ned i gulvet ogg ikke må gjennom plata. vi hadde ett problem med dette første året, plata bøyde seg noe veldig

trygveaa
03-01-2008, 01:04
jepp det er som sagt tidligere.

en annen ting du bør tenke på når du skal plasere hylle for 5 stk er å få veggene (de som går ned til bordet) på pallene som står rett (de er hver tredje plass, og første er på starten av raden) slik at vekten går rett ned i gulvet ogg ikke må gjennom plata. vi hadde ett problem med dette første året, plata bøyde seg noe veldig

Jeg og noen venner skal også lage hylle, og jeg tenkte på dette, men jeg sliter med å finne ut hvor stor avstand det er mellom hver pall. Og pallene er vel plassert så det er to mellom to paller så en mellom de neste to, så to igjen osv, og ikke hver tredje plass?

lagde nettopp en tråd (http://forum.gathering.org/showthread.php?t=4997) hvor jeg spurte om blant annet dette.

tigersager
07-01-2008, 14:52
det som provoserte meg no jævliog ifjord var jo at vakta tvang meg og kompisen min til å sette oss mere sammen, og den plasser man får på TG er jo den plassen man har, trenger jo ikke å dele no plass da, står tilomed på TG siden d

marilla
07-01-2008, 15:27
Det var flere situasjoner lik den du beskriver, tigersager. Problemet er at mange antar at de skal ha området mellom to pallbein for seg selv - dette er feil. Det er tre personer per to slike åpninger, slik jeg har vist under. Når folk bruker for mye plass er det mange betalende deltagere som ikke får plass, bare fordi de kommer senere, og det regner jeg med at alle skjønner at ikke er riktig. Dere har betalt for 80x60cm, dette får dere, ikke mer.
(Tre stk deler altså på 240cm, (2*120cm))
http://marilla.no/div/forklaring.jpg

Så - vi i security vil be dere flytte dere nærmere hverandre om dere bruker mer plass enn dere skal. Det er faktisk ikke rettferdig at folk ikke skal ha plassen de har betalt for selv om de kommer litt senere.

tigersager
07-01-2008, 18:12
Det var flere situasjoner lik den du beskriver, tigersager. Problemet er at mange antar at de skal ha området mellom to pallbein for seg selv - dette er feil. Det er tre personer per to slike åpninger, slik jeg har vist under. Når folk bruker for mye plass er det mange betalende deltagere som ikke får plass, bare fordi de kommer senere, og det regner jeg med at alle skjønner at ikke er riktig. Dere har betalt for 80x60cm, dette får dere, ikke mer.
(Tre stk deler altså på 240cm, (2*120cm))
http://marilla.no/div/forklaring.jpg

Så - vi i security vil be dere flytte dere nærmere hverandre om dere bruker mer plass enn dere skal. Det er faktisk ikke rettferdig at folk ikke skal ha plassen de har betalt for selv om de kommer litt senere.

da fikk jeg svaret på d jeg har lurt på siden TG07, jeg trodde at en sånn rute for å si d sånn var 80x60 cm, hehe. men takk for god forklaring:D

Nirre
12-01-2008, 16:54
noen som har noen peiling på hvor høyt det er opp til bordet står helt stille her! så håper noen kan helpe tnx anyway ;)

aviruse
12-01-2008, 18:27
noen som har noen peiling på hvor høyt det er opp til bordet står helt stille her! så håper noen kan helpe tnx anyway ;)

det ca 82 cm fra gulvet til toppen av bordplate
det er snakk om en europalle som er 80 cm bred pluss plate som er ca 1.5-2 cm

Nirre
12-01-2008, 18:34
takker så meget :)

Wishy
14-01-2008, 23:44
Aldri vært på TG før, men har endelig biletter i år =)
Jeg lurer på om det er noen slags bakvegg på bordet, eller om d eneste som tar vekten er de pallene med 120cm mellomrom?

tigersager
14-01-2008, 23:51
Aldri vært på TG før, men har endelig biletter i år =)
Jeg lurer på om det er noen slags bakvegg på bordet, eller om d eneste som tar vekten er de pallene med 120cm mellomrom?

ikke vært der før? bli med på rekka vår davel

Wishy
15-01-2008, 00:02
ikke vært der før? bli med på rekka vår davel

Kanskje d... Vi er tre kompiser, og ingen av oss har vært der før, så vi har i grunn ingen planer om hvor vi skal sitte =P

Men trenger fremdeles svar på spørsmålet mitt =)