Log in

View Full Version : Windows XP SP3

haakond89
03-01-2008, 15:07
Er det noen som har klart å finne noen nye funksjoner med windows XP SP3 RC?
Har brukt den i snart 2 dager, og ennå ikke oppdaget noe nytt med den som man kan se visuelt:p

Lurer derfor på om noen andre her har sett hva den har å by på av positive ting?

Breiker
03-01-2008, 15:16
hmmm.. beta eller er det en skikkelig release? hvor finner jeg denne?

[VK]Boogieman
03-01-2008, 15:22
Det er RC.. Release Candidate..

haakond89
03-01-2008, 23:10
Ligger tilgjengelig for nedlasting hos microsoft.
Er sikkert verd et forsøk ettersom service-packene jo er gratis å laste ned...også den ferdige utgaven. Har sett litt tester rundt på nettet som viser at den skal være med på å gjøre ytelsen i XP bedre. Selvom den har falt litt i skyggen av SP1 til vista, har det...for de som er interesserte vært nok å lese om endel vista/nye funskjoner som skulle integreres i XP. Synes derfor det er rart at jeg ikke har klart å finne en ENESTE ting som er forksjellig.
Bortsett fra ikonet for "internett options" i kontrollpanelet...det tror jeg de har byttet!

Her er microsofts "What's new in XP SP3? (http://download.microsoft.com/download/6/8/7/687484ed-8174-496d-8db9-f02b40c12982/Overview%20of%20Windows%20XP%20Service%20Pack%203. pdf)"

Her er forresten en link til å laste ned:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=75ed934c-8423-4386-ad98-36b124a720aa&DisplayLang=en

Gilion
03-01-2008, 23:13
Jeg og gruppa mi installerte denne på en klient under praktisk eksamen i drift av datasystemer. Dette førte til at vi fikk store problemer med et add-user-script til Active Directory. Så jeg vil anbefale alle som faktisk gjør seriøse ting med pcn sin og ikke bare leker å vente til ferdigversonen kommer, for denne er ikke helt 100% enda.

haakond89
03-01-2008, 23:20
=)Mulig du har vært uheldig der altså.

Jeg har flere bekjente som fikk tak på den tidligere enn meg og som har brukt den sammenhengende siden den ble sluppet i begynnelsen av september, uten problemer.

Jeg kan heller ikke si jeg har nett noen problemer, hverken på laptop, hvor jeg installerte den, eller på den stasjonere maskina jeg bruker mest.
Nå vet jeg ikke hva du legger i begrepet å "bruke maskina seriøst" men for meg er det sannsynligvis et av stedene hvor jeg tilbringer størsteparten av fritiden min, spes nå som det har vært ferie.

Har drevet med mye gaming, og andre tyngre operasjoner for pc'en som konvertering osv., samt endel konfigurering og optimalisering av ny hardware jeg har fått til pc'en i forbindelse med jul uten at SP3 har bydd på noen problemer.

Må si at jeg faktisk er veldig positivt overrasket over hvor stabilt det har vært. Foreksempel i forhold til andre RC'er jeg har prøvd fra Microsoft som f.eks. Vista RC...

Gilion
04-01-2008, 00:43
Med seriøst mener jeg at den brukes til jobb/ting som ikke bør slå feil.

[VK]Boogieman
04-01-2008, 08:04
Heh.. hvis den feiler på AD, så skal den ikke inn på denne maskinen i hvert fall :p

haakond89
04-01-2008, 10:13
Du kan så si:rolleyes:
Jeg følte ihvertfall at risikoen her var verd å ta, når det værste som kan skje er at jeg er nødt til å formatere system-partisjonen. Noe jeg sannsynligvis gjør en gang i månenden eller så uansett...