Log in

View Full Version : I need help (Norwegian) ;)

Fatzo
04-01-2008, 13:11
Hei! Det er første gangen jeg er på TG i år, sammen med 3 kompiser, vi prøver å finne en sistemann, men jeg trenger hjelp med noen spørsmål:

Kan noen forklare meg steg for steg prosessen fra å stille seg i kø, til å sette opp PC'en på TG08?

Og jeg har stilt meg i kø for lenge siden, er på plass 130

Dennis_max at hotmail dot com om du kan hjelpe meg!

PS. Må klare det, kan velge TG eller dra til mormor på fjellet :S

EDITERT AV ADMIN: Tok bort slik at eposten din ikke snappes opp av spam-bots.

TheCursedMuffin
04-01-2008, 13:14
Jeg kommer antakelig crew i forkjøpet ved å si gathering.org eller at du leser på forumet her, der det finnes mengder av informasjon ;)

[VK]Boogieman
04-01-2008, 13:44
Etter bilettene er i boks er dette stort sett det som skjer frem til du sitter på plassen din på TG:

1) Bilettene deres blir fordelt av kjøperen (regner med det er deg) til de andre som skal reise. Dette gjøres på partyticket.net
2) Følg med på gathering.org når det blir annonsert at seatingen begynner.
3) Når seatingen begynner er det mulig for hver enkelt å sette en i kameratgjengen som seater. (gjøres på samme måte som du fordelte bilettene, men i stedet for user, setter man seater)
4) Ut i fra hvor mange seateren skal plassere, blir det avgjort når man kan velge plasser i hallen. (grupper større enn 20 får reservere plass før grupper på 10 osv)
5) Vente på dagen da TG begynner :p
6) Dra til Vikingskipet, og parker bilen/less av utstyret hvis du blir kjørt.
7) Still dere i billettkøen, der bilett og ID blir kontrollert, og du får bånd på armen, og goodiebag i hånden (Goodiebaggen inneholder 1stk T-shirt, litt reklame, og annet snaks)
8) Dørene på TG åpner som regel mellom kl 09:00 og 10:00.
9) Når dere kommer inn i hallen, finn frem til raden der dere har reservert plasser, og se etter navnet deres på bordene. Alle plasser er merket med nick og navn.
10) Sett opp maskinene deres på plassene deres, lokaliser switchen dere skal på og plugg dere i. HUSK at dere bare får 1 port i switchen, og 1 stikkontakt, så ta med dere strømfordeler.
11) Nyt de neste dagene :)

marilla
04-01-2008, 13:47
For å utdype Boogiemans første punkt: ALLE som skal ha en billett til TG må ha en konto på Partyticket.net.

(Veldig grei guide, Boogieman. :-) )

existemi
04-01-2008, 22:40
Også et par tips til deg som er ny på forumet.

Forumet er norsk med unntak av English Only, så engelske emnefelt og spesifisering at det er en norsk tråd er ikke nødvendig.

Forklar hva tråden omhandler. Man kan umulig forstå hva du mener med "I need help".

Det finnes også mange andre informative tråder her på forumet som omhandler samme tema. Det er mange brukere her på forumet som gledelig hjelper deg, men det er ikke like morsomt å skrive det samme i ti forskjellige tråder.

Aldri oppgi en epostadresse slik: "epost@adresse.no" Bruk heller "epost at adresse dot no". På den måten er det mindre sjanse for at din epostadresse blir snappet opp av en spam-bot. Vi har utallige boter innom siden hver dag, som besøker alle mulig steder på siden. Det er ikke moro å få hundrevis av uønskede epost hver dag. Bruk også gjerne fornorskningen "æt" og "dått" så blir det enda verre for bot'ene å snappe opp adressen.

Om du ikke har lest det, ta en titt på reglementet (http://forums.gathering.org/announcement.php?f=99).