Log in

View Full Version : Kunne gjerne trengt en oppdatering ang. billetter utenom PTN

Scotty
05-02-2008, 20:29
Hei. Jeg kunne gjerne trengt en liten oppdatering om hva som er lov/ikke lov angående kjøpt av billetter utenom Partyticket.
F.eks - All salg ulovlig før 1. Mars? / Under/over PTN pris, spiller det rolle?

Takker :)

Aiin
05-02-2008, 20:31
Jeg mener å ha sett meriilin har skrevet at all salg av billetter OVER ordinær pris er ulovlig. Mer kan ikke JEG si for øyeblikket, da jeg lacker info :p

marilla
05-02-2008, 20:34
24. februar, alt salg OVER originalpris er forbudt. PTN har tidligere hatt et "report"-system hvor folk som finner billetter til over originalpris kan rapportere dette inn, og vedkommende som eier billetten vil miste denne. (Etter litt undersøking først, såklart)

Vil tro at noe lignende kommer på plass i år.

Extreme_H_H_H
06-02-2008, 19:28
det systemet fungerte genialt xD en jeg kjenner dreit seg ut paa det der :p

#PK
10-02-2008, 11:59
Er vel lov å selge billetten til hvem og når du vil, så lenge du ikke tar mer enn 837,- for den! ;) Du kan f.eks. selge den nå for 500,-, men det er ingen vits å senke prisen :p

Gilion
10-02-2008, 17:58
Er vel lov å selge billetten til hvem og når du vil, så lenge du ikke tar mer enn 837,- for den! ;) Du kan f.eks. selge den nå for 500,-, men det er ingen vits å senke prisen :p

Dette stemmer ikke. Det er IKKE lov å selge billetter utenom PTN før etter at muligheten til å selge de tilbake til PTN er stengt. Dette skjer 24. februar klokken 12:00.
Etter dette er det lov til å selge billetter til andre personer utenom PTN, men det er fremdeles ikke lov til å selge til MER enn orginal pris (837). Dersom dette gjøres, kan man (som tidligere sakt) kontakte PTN som etter litt etterforskning beslaglegger billetten, og den som raporterte får så vidt jeg husker retten til å kjøpe billetten av PTN.

eladmir
13-02-2008, 14:12
en ting jeg var litt nyskjerrig på har du lov å selge billetten for 837 kr? når billettens verdi er 800 kr? 837 vil jo være å ta ekstra betalt siden 37 kroner er et gebyr for en tjeneste du har kjøpt å brukt.... har jeg lov å legge på administreings gebyr jeg og da? når jeg vidreselger min billett ? f.eks jeg kan si 800 kr for billetten og 50 kr i administrasjons gebyr? eller eventuelt 37 kr da. slik at det blir det samme som PTN?

TheCursedMuffin
13-02-2008, 14:14
en ting jeg var litt nyskjerrig på har du lov å selge billetten for 837 kr? når billettens verdi er 800 kr? 837 vil jo være å ta ekstra betalt siden 37 kroner er et gebyr for en tjeneste du har kjøpt å brukt.... har jeg lov å legge på administreings gebyr jeg og da? når jeg vidreselger min billett ? f.eks jeg kan si 800 kr for billetten og 50 kr i administrasjons gebyr? eller eventuelt 37 kr da. slik at det blir det samme som PTN?

Selg den for 800 kr du, så er du på den sikre siden. Med mindre de 37 kronene er veldig viktige? :p

tigersager
13-02-2008, 14:39
det er mulig jeg komemr til å ha 1-2 billetter til overst, så vis noen er interessert så bare si ifra, men de er ikke på salg enda

aviruse
13-02-2008, 14:53
det er mulig jeg komemr til å ha 1-2 billetter til overst, så vis noen er interessert så bare si ifra, men de er ikke på salg enda

ikke snakk om sånt før etter 24 feb.
det er ikke lov å selge før det, hvis du har til overs før det, selg dem til ptn

eladmir
13-02-2008, 14:57
jeg skal ikke selge mine billetter :P jeg bare synes det er rart at man ikke har klarer regler på hvordan man kan selge billetter videre, og jeg synes det gerenelt er tynt det som står på sidene til TG. så hvorfor ikke være litt kverulant :P hehe

Mosy
13-02-2008, 15:24
jeg skal ikke selge mine billetter :P jeg bare synes det er rart at man ikke har klarer regler på hvordan man kan selge billetter videre, og jeg synes det gerenelt er tynt det som står på sidene til TG. så hvorfor ikke være litt kverulant :P hehe

Jeg syntes reglene er ganske klare jeg. Du kan selge biletten, etter 24. februar, for det du betalte for den, 837 kroner.

Balthier
13-02-2008, 15:29
Jeg syntes reglene er ganske klare jeg. Du kan selge biletten, etter 24. februar, for det du betalte for den, 837 kroner.

Vel, du betalte faktisk ikke mer enn 800 for biletten, 37 kroner er det PTN krever i administrasjonsgebyr.

eladmir
13-02-2008, 15:53

du har IKKE betalt 837 kr for den, du har betalt 800 kr for den!! 37 kr er et gebyr for en tjeneste du alerede har fått som du ikke kan slege videre!

er det riktig at vi kan selge tjenester videre som alerde er levert og brukt? synes da det blir feil.

beklager at dette ble en dobbelt post, så ikke at du hadde svart også

Gilion
13-02-2008, 19:14
Blæ. sorry for feil info i tidligere post. Ikke selg for mer enn billettens pris, altså 800 kroner.

marilla
13-02-2008, 19:29
Administrasjonsgebyr eller ikke - det er jo det man har betalt for billetten? Er det ikke da fair at det er prisen man kan selge billetten for? Det er ikke som om man kan kjøpe billetten uten det gebyret..

Gilion
13-02-2008, 21:24
Reglene har alltid vært at man kan kreve det BILLETTEN koster. Man har tidligere også spesifisert at gebyret har man tapt.

tigersager
13-02-2008, 23:04
vis jeg etter den 24 kommer til å ende opp med 1-2 billetter, og jeg skal selge dem så kommer jo jeg seff til å kreve det jeg betalte, altså 837 kr. jeg sier ikke nødvendigvis at det var det BILLETTEN kosta, men det er den summen jeg måtte betale for å kunne få billetten

Gilion
14-02-2008, 00:27
I såfall kan du bli raportert til PTN, og du vil miste retten på billettene dine. Du har IKKE lov til å ta mer enn 800 kroner for billetter du skal selge etter den 24.

tigersager
14-02-2008, 01:36
jeg tar nøyaktig den summen jeg betalte jeg ass om jeg så skal raportele til ptn selv og infomere dem

Aiin
14-02-2008, 07:00
jeg tar nøyaktig den summen jeg betalte jeg ass om jeg så skal raportele til ptn selv og infomere dem

Er det virkelig verdt å kverulere over en regel, og være så sta som du er nå, over 37 kroner? Er det virkelig så viktig?

aviruse
14-02-2008, 07:44

og den du selger til sier fra til ptn, og du blir fratatt de, og uansett bare får 800 :D

slappfisk
14-02-2008, 10:00
800 kroner - PTN-avgiften går tapt - akkurat det samme som når du selger den tilbake til PTN. Ingen skal tjene på å vente og hjelpe noen med å snike i køen. Selg billetten tilbake - det er mest rettferdig for alle - spesielt de som står i køen og håper på å få delta på verdens beste dataparty :-)

Tråd stengt da temaet nå har gått frem og tilbake uten at noe nytt har kommet frem.