Log in

View Full Version : Hvor er hva på raden guide

aviruse
03-03-2008, 17:52
da har jeg gjort noe mange tidligere har spurt om, jeg har laget et bilde for å ilustrere dette her.

http://i244.photobucket.com/albums/gg37/aviruse/Hvorerhvapraden-1.jpg

bildet er laget i exsel.

jeg har brukt rad 26&27 som eksempel siden det er der jeg sitter

mdj
03-03-2008, 17:53
Meget bra aviruse :D Dette vet jeg mange har ønsket seg :D

Aiin
03-03-2008, 18:03
Flott levert, aviruse :)

*glede seg over at jeg ikke fikk palle mellom bena*

:D

TheCursedMuffin
03-03-2008, 18:05
*glede seg over at jeg ikke fikk palle mellom bena*

:D

Det fikk jeg :rolleyes:

Anki
03-03-2008, 18:12
takk, bra du laget denne, ser jeg må snakke med en venn jeg, ska ikke sitt me nå palle mellom fotan jeg.
er det helt for jevlig eller går det greit?

må passe på juvelan ;D

Arasonic
03-03-2008, 18:17
Yes :P
fikk ikke palle mellom beina :)|

Oxarix_ffs
03-03-2008, 18:49
Konge som alltid :D

Crazy_Man
03-03-2008, 22:36
YAY!! jeg fikk palle mellom beina...

asdfteam
03-03-2008, 22:54
Genialt kart! Har vært litt lotto det der...

#PK
03-03-2008, 23:11
Haha, det ang. palle mellom beina.. Hvis du sitter sammen med en kamerat, så er det null stress å organisere seg slik at dere kan dele ett "palle-mellomrom" :) Hadde med meg en kamerat i fjor, som fikk palleplass.. Jeg satt til høyre for han, med stasjonær PC og 22" WideScreen på bordet. Han satte da PCen sin på gulvet (MERK! Hylle funker også) og sin 19" 4:3-skjerm på bordet. Da hadde vi plass til mus og tastatur, begge to ^_^ Han brukte også joystick'n innimellom. Også var det seff plass til snop og cola, da :cool: :D
(Ble litt smålig trangt for beina hans, men han overlevde og tenkte egentlig ikke stort over det ;) )

lilfire
03-03-2008, 23:15
hmm.. har regnet litt på dette og er det så likt bortover? med tanke på at det er europaller i bruk satt opp i "h'er" som vil bli en lengde på 150cm som utgjør en forsyvning på 10cm pr 2. plass..

#PK
03-03-2008, 23:17
Alt er så å si parallellt.. Står masse paller rundt om :D De står alle likt, men tror ikke de står på rekke.. Så alt blir likt, hvis du skjønner.. :p

lilfire
03-03-2008, 23:20
får se om jeg har bommet på utregninga mi eller ikke når vi kommer opp. har jeg bommet har jeg palle mellom beina. er det 10cm forsyvning som jeg har regnet meg fra til slipper jeg...

Arkhan
03-03-2008, 23:23
hva betyr dette? palle mellom bena??

#PK
03-03-2008, 23:24
Er ikke forsyvning. Alle platene bare MÅ like lange (ikke kjøpt i metervis, men stk.) Kan UMULIG tenke meg at de setter opp 3 paller, legger plate, for så å MÅLE TIL neste plate, deretter MÅLE OPP plassen til pallen, før de legger platene oppå.. ;) Så sorry, men blir nok palleplass på den :(

lilfire
03-03-2008, 23:32
har tatt forbehold om lengden på platene. med utgangspunkt i 240 som er standar lengde på en sponplate. og da går det ikke opp at det ikke vil bli forskyvning. så enten er alle platene kappet til et annet mål en 240 ellers må det være en forsyvning.

Evergood
03-03-2008, 23:50
Yess! ingen palle :D

Xar0n
03-03-2008, 23:52
Jay, jeg fikk ingen palle mellom bena:D, det er drit å ha det. Hadde det ifjor og det var crappy med plass, drit irriterende:/

asdfteam
04-03-2008, 00:23
har tatt forbehold om lengden på platene. med utgangspunkt i 240 som er standar lengde på en sponplate. og da går det ikke opp at det ikke vil bli forskyvning. så enten er alle platene kappet til et annet mål en 240 ellers må det være en forsyvning.

Jeg tror platene er 180x160. Hver har 6 plasser á 60x80 cm. Så hver plate har pall i endene, og på midten.
Se f.eks. her. (http://www.gathering.org/tg08/gallery/tg07/dsc_7348.jpg.php)

lilfire
04-03-2008, 00:28
har sett og regnet og det er foeskyvning, men den "nuller" seg ut så det er minimal forskyvning.

aviruse
04-03-2008, 06:54

skjønner ikke helt hvor det skal være forskyvning, det er tre plasser per rad per plate. og en plass er 80 cm bred
80*3 =240 cm.....

i tilleg er platene 120 cm dype, og det er to plasser i dybden (en per rad)
2* 60 = 120 cm

og ja, det er noe forskyvning, men ikke mye

asdfteam
04-03-2008, 10:09
Ups, det stemmer, jeg tenkte på at hver rad var 60 cm bred, var nok litt trøtt i går kveld... ;) Men det stemmer likevel med det jeg sa at det er tre plasser pr. side på platen, og at den midterste plassen har en pall på tvers.

exentler
04-03-2008, 10:19
får palle mellom bena, men jeg ble i så plaget ifjor egentlig.

madsscott
05-03-2008, 13:31
Faen. ble palle mellom beina. men får bytte plass med en kamerat da. hehe... ikke noe problem.. satser på at flaksen min fikser det.. hehe. hadde knallplass i fjor. ikke palle mellom beina og ingen palle på tvers ved beina.. det var knallbra det ;)

jo. den stemmer ikke helt med hvordan det var i fjor da... for han som satt ved siden av meg hadde ikke palle mellom beina. begge hadde gode plasser. Så tror det er en liten forsyvning. kanskje ikke 10 cm, men noen cm.... får bare vente til vi kommer opp

marilla
05-03-2008, 13:44
Om det er forskyvning, så er den skapt av deltagerne. Det er mange som tar noen cm mer enn de skal ha, spesielt om det er plasser rundt dem som ikke er tatt enda. Om folk hadde holdt seg til sin nøyaktig oppmålte plass (kanskje ikke så lett å stå der med målebånd for alle deltagerne), så hadde det gått opp sånn.

Djspritus
05-03-2008, 16:53
Ser du har tegnet inn pall mellom plass 52 og 53 Aviruse. Sittet på samme plass men forksjellige rader de siste 5åra og aldri hatt no pall mellom beina men pall på hver side av de 2plassen jeg har.

Bernsen
05-03-2008, 17:19
Thnx Aviruse! Hjalp på den der, verken meg eller kompisen sitter med palle mellom beina :)

Elverum
05-03-2008, 21:35
Jeg får ikke den tegninen til å stemme men....
Vi har altid sittet |--|-|--|-| osv... Så er ingen som har fått en pall mellom beina... Men hvordan står den pallen som man skal få mellom beina?
Står den sånn at man ikke får kjørt stolen under pulten, å man må sitte med bøyd rygg på en måte??

http://www.gathering.org/tg08/gallery/tg07/dsc_7312.jpg.php ser jo ikke ut som at noen får en pall mellom beina der..

marilla
05-03-2008, 21:45
Pallen går helt ut til bordkanten, så man kan ikke trille noen stol under. Om man kjenner de rundt seg er det nok lurt å sette seg sånn som dere har gjort, Elverum, og heller ha bagasje på den "ledige plassen" ved siden av han som får et bord for seg selv. :-)

aviruse
05-03-2008, 23:32
Jeg får ikke den tegninen til å stemme men....
Vi har altid sittet |--|-|--|-| osv... Så er ingen som har fått en pall mellom beina... Men hvordan står den pallen som man skal få mellom beina?
Står den sånn at man ikke får kjørt stolen under pulten, å man må sitte med bøyd rygg på en måte??

http://www.gathering.org/tg08/gallery/tg07/dsc_7312.jpg.php ser jo ikke ut som at noen får en pall mellom beina der..

jeg får det fremdeles til å stemme. det er nokk bare dere som har vert heldige.

En palle er 120cm lang, 80 cm bred, og ca 17-20 cm høy.

opsettet er at man har tre paller stående i en H
de som går på tvers av radene (de du får mellom bena) er plasert med 120 cm mellomrom på ene siden. dette former H-en. den resterende er ikke så "fast".

som dere sikkert vet så er en plass 80 cm bred != 120 cm
120-80 = 40
80/2= 40
følgelig er den midt på plassen (teoretisk)

Elverum
06-03-2008, 21:51
Hmm.. Må si det er litt komisk når man betaler 800kr å faktisk kan få en så "genial" sitteplass..... (ehh..)
Jeg tror jeg holder meg til det jeg ser på bildet jeg postet jeg.. Det ser hvertfall normalt ut! ^^ Isåfall hvis det er slik at personer kan faktisk få en pall mellom beina. så syns jeg TG arrangørerne bør på se litt på hvordan bordene settes ut.. Sier seg jo selv at man kan få store smerter i ryggen ved å sitte sånn..
Man får jo ingen spesiel god avslapnings posisjon akkorat.. :\
Tror |--|-|--|- osv Er mere riktig jeg ;) hehe

Elmotrix
18-03-2008, 15:37
jeg har postet det samme på diskusjon.no, men er jo greit at dere får vite det her også.

Hei.

har sett mange som har stilst spørsmål om det at aviruses sin oversikt over plassene sier at 1 av 3 plasser får pall mellom beina. oversikten kan forøvrig finnes her (http://forum.gathering.org/showthread.php?t=5268).

jeg ønsker bare å vise til alle som tror de får en pall mellom beina at det er helt på jorde.
jeg satte opp 5 plasser, de som meg og mine venner vil bruke på TG, med hyllene våres i sketchup, for å se hvordan det blir. jeg lagde bordene med palle beinene og hylla hver for seg for å sikre meg at posisjonene ikke skulle påvirkes av hverandre, og brukte bare kjente mål.

http://img212.imageshack.us/img212/5766/palleo4.jpg

slik ser det altså ut. her er det den mitterste plassen som er merket som "pall mellom beina". her vil man veldig naturligvis IKKE sitte med noen pall mellom beina, men mindre man har et 6cm tykt venstre lår og virkelig føler for å klemme seg unaturlig mye opp på sideman.

hylla som er i dette bilde er den hylla som vi bruker, og har egentlig ikke noe med saken å gjøre annet enn at den viser veldig tydelig hvor plassene skifter.

jeg kan også si at det blir INGEN form for forsyvning da det får akkurat 3 plasser per bordplate. det er 12 bordplater, og 36 plasser per rad, rimelig nøyaktig 3 per plate. og platene er 240 lang, som også er det samme som 80 cm x 3 plasser...