Log in

View Full Version : Headset problemer

FragnastiC
06-03-2008, 17:38
Vet ikke helt om dette skal på tech eller hvor det skal jeg.
Men prøver å få svar her.
Ihvertfall, har seg sånn at i November kjøpte jeg et nytt headset, spesiellt for at jeg skulle ha det på tg. Kjøpte et Steel 5H V.2, dog jeg bruker ikke USB tilgangen, selv om jeg betalte 300 kroner mer for den.
Men det er ikke problemet.
Problemet er at hver gang jeg har det på meg, så velger det litt selv om det skal være mono eller stereo, eller ingen lyd i det hele tatt.
Hvis jeg rører litt på det, eller legger det litt spesiellt, så har jeg stereo, men varer ikke lenge.
Virker som om det enten er et lodde-problem eller en kontaktproblem.
Eller hva tror dere?
Noen plasser som Mamoz, datakjeden eller Spaceworld eller noe hvor de kunne fikset noe slikt for 2-3 hundre kroner.
Takk for alle svar.

Scotty
06-03-2008, 17:46
Kjøpte du det via privat person eller forhandler?
Om det er forhandler, så er dette en garantisak.

FragnastiC
06-03-2008, 17:53
Kjøpte du det via privat person eller forhandler?
Om det er forhandler, så er dette en garantisak.

Forhandler.
Men da må jeg lete opp kviteringa, som jeg tviler på at jeg har.
Går ikke ann å bare ordne det ? :p

edit: Btw, tar ikke det lang tid også ?
Jeg trenger det til TG sant.

Scotty
06-03-2008, 17:58
Forhandler.
Men da må jeg lete opp kviteringa, som jeg tviler på at jeg har.
Går ikke ann å bare ordne det ? :p

Ekstremt dumt å ikke beholde kvitteringer, for det er
noe man alltid skal gjøre! Å sette kvitteringer i en egen
perm er det beste. Om du ikke finner kvitteringa så
er du nødt til å betale for reperasjon/nytt headset.

Om du finner kvitteringa/ordrebekreftelse på mail etc,
så ring til forhandleren og si problemet og at du ønsker
reperasjon/evt få nytt. Dette er da gratis selvsagt.

FragnastiC
06-03-2008, 18:04
Om du finner kvitteringa/ordrebekreftelse på mail etc,
så ring til forhandleren og si problemet og at du ønsker
reperasjon/evt få nytt. Dette er da gratis selvsagt.

Hmmm.. Men reperasjon tar kortere tid enn hvis jeg sender den tilbake til reperasjon hos forhandler?
Jeg betaler glederlig 200 - 400 kroner for å få fiksa headsette til TG. Og hvis det er en loddejobb så koster det nok bare en lusen 200 hundrings.

Utifra det jeg har sagt, hvilket problem og hvor mye tror du jeg må betale for å få det fikset ?

Scotty
06-03-2008, 18:14
Hmmm.. Men reperasjon tar kortere tid enn hvis jeg sender den tilbake til reperasjon hos forhandler?
Jeg betaler glederlig 200 - 400 kroner for å få fiksa headsette til TG. Og hvis det er en loddejobb så koster det nok bare en lusen 200 hundrings.

Utifra det jeg har sagt, hvilket problem og hvor mye tror du jeg må betale for å få det fikset ?

Mente du å reparere selv gikk fortere enn forhandler? skjønte ikke helt det første.
Hvis du vil betale oppimot 400kr så er det smartere å kjøpe nytt?
Det som er feil med headsettet vil jeg tro er dårlig kontakt til inngangen av
øreklokkene, er et vanlig problem, ettersom det bøyes frem og tilbake ofte.
Har selv hatt et annet headset som det har skjedd to ganger på, har sendt
det til forhandler for reperasjon, og har fått nytt begge gangene.
Så hvis du ikke har noe som helst kvittering/ordrebekreftelse/historikk på kjøp,
så ville jeg selv bare kjøpt et nytt et. Er håpløst å reparere noe slikt, blir lik
pris å kjøpe et nytt et.

FragnastiC
06-03-2008, 18:21
Mente du å reparere selv gikk fortere enn forhandler? skjønte ikke helt det første.
Hvis du vil betale oppimot 400kr så er det smartere å kjøpe nytt?
Det som er feil med headsettet vil jeg tro er dårlig kontakt til inngangen av
øreklokkene, er et vanlig problem, ettersom det bøyes frem og tilbake ofte.
Har selv hatt et annet headset som det har skjedd to ganger på, har sendt
det til forhandler for reperasjon, og har fått nytt begge gangene.
Så hvis du ikke har noe som helst kvittering/ordrebekreftelse/historikk på kjøp,
så ville jeg selv bare kjøpt et nytt et. Er håpløst å reparere noe slikt, blir lik
pris å kjøpe et nytt et.

Hmm, mener å stikke innom Mamoz eller noe sånt her i Trondheim å høre om de kan fikse det, er jo bare en liten gåtur fra der jeg bor det dit.
Er alltid så koslige der, så vi får se.
Headsette er enda på rundt en tusen kroner. men skal se litt rundt om jeg finner noe brukbart å ha på TG.

Takk for svar btw, Scotty :D

Scotty
06-03-2008, 18:22
1000 kr? Ligger vel heller på 500-600kr
http://prisguide.hardware.no/product.php?productId=52561
;)

FragnastiC
06-03-2008, 18:26
1000 kr? Ligger vel heller på 500-600kr
http://prisguide.hardware.no/product.php?productId=52561
;)

Jadæven, det var det ja.
Gått ned litt siden jeg kjøpte det da.
Men ihvertfall, er litt skuffende headset egentlig, alle de store, dyre headsettene jeg har kjøpt i det siste har vært det.
Både Icemat og Steel.
Husker jeg kjøpte et billig headset med "Bass booster" og USB til 350 elns, mye bedre. ^^

madsscott
06-03-2008, 19:29
du trenger ikke å beholde kvittering egentlig... men det er selvfølgelig alltid lurt, men som sagt. du trenger ikke å ha den... snakk med forhandleren du kjøpte den fra så løser det seg nok.

kjøp noen skikkelig headset neste gang.. fra AKG, Beyer Dynamic eller noe slikt... Noe som musikkprodusenter bruker osv...

kjøpte selv AKG k271 nå.. er noe av det beste på markedet for musikk osv. mange produsenter som bruker det ;)

FragnastiC
06-03-2008, 19:45
du trenger ikke å beholde kvittering egentlig... men det er selvfølgelig alltid lurt, men som sagt. du trenger ikke å ha den... snakk med forhandleren du kjøpte den fra så løser det seg nok.

kjøp noen skikkelig headset neste gang.. fra AKG, Beyer Dynamic eller noe slikt... Noe som musikkprodusenter bruker osv...

kjøpte selv AKG k271 nå.. er noe av det beste på markedet for musikk osv. mange produsenter som bruker det ;)

Problemet madsscott er at jeg ikke bare bruker det til musikk, men mest til gaming.
har anlegg til musikk.
Men har en hobbyløsning nå, hvis jeg legger linein og micin over volumgreia så funker det i stereo ; D
1,2k var ikke bad for et studioheadset da ^^

madsscott
06-03-2008, 23:23
mener du de jeg har???? kjøpte de for 959,- eller noe.. ;)

De funker dritbra til gaming også.. bedre enn såkalte "gaming"headset..

FragnastiC
06-03-2008, 23:31
mener du de jeg har???? kjøpte de for 959,- eller noe.. ;)

De funker dritbra til gaming også.. bedre enn såkalte "gaming"headset..

Var innebygget 7.1 på de jeg har nå.
Skal prøve å dratt innom spaceworld i morgen å se om jeg får et nytt et, står 1 års garanti på steel. ^^,

FragnastiC
07-03-2008, 16:16
Kjøpte meg et nytt headset ^^, Fatal1ty sitt nye :) Funker fett, tester det ut nå :)

madsscott
07-03-2008, 17:36
Så bra ;) da blir TG bra for deg også ;) thats good

FragnastiC
07-03-2008, 18:14
Så bra ;) da blir TG bra for deg også ;) thats good

Jepp ;D takk for all hjelp, håper jeg ikke sprenger det før tg da ^^, typisk meg