View Full Version : Regjeringen satser på dataspill
Leste nettop på vg om dette, og tok en titt på selve stortingsmeldingen. Og da ser jeg plutselig at The gathering er nevnt (yaay) hehe.
Men er i allefall veldig spennende og se regjeringen går nye veier og satser :)
Les stortingsmeldingen her (http://www.regjeringen.no/nb/dep/kkd/dok/regpubl/stmeld/2007-2008/stmeld-nr-14-2007-2008-.html?id=502808)
The gahtering er nevnt på 5.10.1 altså på del 5 av stortingsmeldingen.
Hva er deres syn på dette?
Ja, min far nevnte det for meg. stilig det der! :)
ja men siden de synest at det er så fint kan de jo drite i momsen. for det står ikke en tøddel om det dr så jeg mener at siden de menaer at det er et bra arangement så kan de fjerne momsen.:cool:
Extreme_H_H_H
09-03-2008, 07:55
Pøh... Selvfølgelig skals staten ha pengerfor frivillig arbeid også... ikke snakk om at du kommer unna... begynner å bli serr lei nå egentlig... spørs om jeg ikke kommer til å flytte utenlads etter jeg er ferdig med utdanningen altså...
ja men siden de synest at det er så fint kan de jo drite i momsen. for det står ikke en tøddel om det dr så jeg mener at siden de menaer at det er et bra arangement så kan de fjerne momsen.:cool:
skriv et brev til jens..
Så skal du se det blir andre boller..
Kan noen gi et kort sammendrag av dette? 64 sider er litt mye å lese på en dataskjerm...
Sammendrag finner du på punkt 1.3 i dokumentet ;)
"Professor Birgit Hertzberg Kaare"
Genialt navn i forhold til at hun studerer spillkulturen :D lol
Uansett, synes det er bra at dette tas opp nå.. På tide ;-)
Edit: Fant faktisk en feil i teksten (hvis jeg skal være pirkete)..
Ettersom jeg vet er KANDU - Kreativ Aktiv Norsk DataUngdom .. Mens i teksten til stortinget står det: "The Gathering er drevet av den frivillige organisasjonen KANDU: Kreativ norsk dataspillungdom."
Hmm, det er jo ikke bare dataspill vi holder på med, er det vel? (Påpeke f.eks Demosceners:D)
Ettersom jeg vet er KANDU - Kreativ Aktiv Norsk DataUngdom .. Mens i teksten til stortinget står det: "The Gathering er drevet av den frivillige organisasjonen KANDU: Kreativ norsk dataspillungdom."
Ja, det der er feil og det irriterer meg litt :p Det skal være Kreativ Aktiv Norsk DataUngdom ;)
Bare å klage det da. Gi beskjed om at kildene er misvisende.
Forresten så tror jeg dette "skrivet" bare har vært bortkastet penger.
Bare å klage det da. Gi beskjed om at kildene er misvisende.
Forresten så tror jeg dette "skrivet" bare har vært bortkastet penger.
99% av hva kulturdepartemanet drive med er bortkastet.