Log in

View Full Version : iPhone

Sitron
12-03-2008, 16:35
Hei hei.

jeg lurer på om det er mange som skal på TG som har iPhone! bare sånn liten tanke, siden jeg har en selv.

Scotty
12-03-2008, 16:44
Veldig dumt å røpe dette!

Er best å si at man ikke har.

hvis du sier at du har iphone på TG så er jo sjansen for at den blir stjålet utrolig mye større.
f.eks jeg kan jo nå gå til Seat 48 Row 23 og se om jeg ser den der om du legger den igjen på hylla en gang../sovner

Har forøvrig en selv, tør å si det pga den er låst inn i skap.

Sitron
12-03-2008, 16:53
Så du råder meg til å ikke ta den med?

Scotty
12-03-2008, 17:02
Så du råder meg til å ikke ta den med?

Ikke hvis du ikke har den godt låst inn.
Når den kommer på markedet, neste år sannsynligvis, så kommer den til å koste 5-7000kr
Veldig mye penger for en så liten ting, så er mange som kan være interessert i å nappe med seg en slik.

eladmir
12-03-2008, 17:08
scotty fint du klarer å finne ut hvor han sitter ,men kanskje ikek så koselig å poste plassen hans på forumet som oppforderer folk som ikke tenkte åp det å stjele den?

synse denne tråden burde sensureres stenges eller slettes.

uansett hva slags utstyr du tar med deg så må du passe på det, det gjelder i alle fall en iPhone, fristende å stjele, om den ligger å slenger. men om du passer åp utstyret ditt ser jeg null problem med å ta med iPhone.

Scotty
12-03-2008, 17:22
scotty fint du klarer å finne ut hvor han sitter ,men kanskje ikek så koselig å poste plassen hans på forumet som oppforderer folk som ikke tenkte åp det å stjele den?
Det er ikke akkurat så vanskelig å se hvor han sitter når det står i regnbuens farger i signaturen hans.
Husk å ta en titt neste gang før det klages :)

marilla
12-03-2008, 17:25
Vel, så lenge man passer på sakene sine er man da trygg. Jeg legger aldri fra meg telefonen ubevoktet, og jeg ser ikke hvorfor Sitron skulle gjøre det heller, spesielt da han mest sannsynlig vet at iPhone er attraktivt i Norge.

Sitron: jeg vet ihvertfall at endel i crew har iPhones som de skal ta med, så du blir neppe den eneste!

solbekk
12-03-2008, 20:31
Gjør som jeg gjorde i fjord: ta med et jernskap med 0,75-1,00 cm tykke stålvegger og dobbel låssylinder aKa SAFE og lås verdi saker inn når du forlater plassen slik som Eksterne HD's, mobil, cams, trådløs mus(?) osv osv.. Lommebøker.. Alt av verdi

Og ikke glem et par meter med kjetting og et par solide hengelåser :D !!

Kimnazk
12-03-2008, 21:03
Jeg har også iPhone ^^

Aiin
12-03-2008, 21:24
*skrive ned* :rolleyes:

solbekk
12-03-2008, 21:32
Mange fremtidige tjuvrattar her ja! :p

Bare tuller med deg Aiin :D

Elverum
13-03-2008, 02:34
I got iphone to!
Bare at den er på reperasjon ^^

Tviler på at de "tøffe gutta" som stjeler på tg leser i forumet..

Svenniz
13-03-2008, 08:52
Jeg har Ipod Touch ^^ kan vell nesten gå under iphone :P

eladmir
13-03-2008, 09:59
Jeg har Ipod Touch ^^ kan vell nesten gå under iphone :P

ja med den viktige forskjellen at du ikke kan ringe med ipod :P

Svenniz
13-03-2008, 11:26
ja med den viktige forskjellen at du ikke kan ringe med ipod :P

Man får jo skype på den da ^^ sååå.. det forskjellen er liten når det er trålølst nett inærheten

DfenZ
14-03-2008, 14:12
Men er det mick på Ipod Touch?

Sitron
14-03-2008, 16:00
Lol, sant det, det er jo ikke mic på ipod touch.

KiReSt
19-03-2008, 18:06
sleng iPhone i nettet her! er latterlig lett a hacke, standard root PW på alle til SSH. så sant du ikke selv har koblet til SSH og byttet passordet manuelt, ikke ta den frem i nettverket heller :p lett å få sfpt tilgang også da..:p

Andreasftw
25-10-2008, 02:14
Hadde tenkt å kjøpe meg Iphone, så lurte på om noen hadde meninger, og/eller bra/dårlig erfaring med den?:)

merilin
25-10-2008, 12:28
Jeg er veldig fornøyd med min.
Det som er bra med den er at jeg kan bruke den på skolens trådløse nett, og den har ikke problemer med å åpne timeplaner eller andre dokumenter jeg henter fra Fronter. Kjekt å kunne stikke innom irc via ssh og sjekke facebook.

Lydkvaliteten skal visst være bedre enn 1.gen, men det kan jeg ikke si noe om siden jeg ikke har hatt 1.gen og i tillegg ikke har optimal hørsel.

Det kan være litt komplisert å skrive med sånne tastatur i begynnelsen, men du lærer fort!

Det som er dumt med den er at det bruker opp batteriet så fort, men det avhenger jo av hvordan du bruker den! Det går an å justere lysstyrken, slå av 3g, wifi, sjekke e-mail manuelt istedenfor at den skal sjekke automatisk osv.

Om du bruker en time foran PC'en hver dag kan du jo lade iPhonen samtidig. Sånn sett er det ikke plagsomt :) Det var mer plagsomt å måtte lade mobilen (Sony Ericsson) min annenhver dag egentlig. Rart med det :)

Andreasftw
25-10-2008, 13:27
Det med at man må lade den ofte er ikke noe problem, kan jo lade den om natta. Må jo lade mobil og mp3 spiller hver natt, så er vandt til dårlig batteri.

Har prøvd å skrive på Iphone før og det er ikke akkurat lett. Men man lærer det vell etterhvert som alt annet som du sa.

merilin
25-10-2008, 23:25
Jeg var skikkelig kløne første gangen jeg prøvde iPhone, men nå er jeg litt raskere enn iPhonen selv. Det er en treningssak ;)

desperat
28-10-2008, 09:00
jeg hadde med meg alt av verdifullt utstyr med meg da jeg skulle sove, puttet alt inn i soveposen og la meg en plass mange kunne se meg^^
fant en fin plass jeg aldri så noen legge seg på, håper jeg får beholde den i år også

oleerik
29-10-2008, 10:15
jeg hadde med meg alt av verdifullt utstyr med meg da jeg skulle sove, puttet alt inn i soveposen og la meg en plass mange kunne se meg^^
fant en fin plass jeg aldri så noen legge seg på, håper jeg får beholde den i år også

Noe slikt gjorde jeg når jeg lå i vikingskipet også :) Fungerer utmerket.

Og, iPhone.. Man venner seg fort til å skrive, og jeg er meget fornøyd med den.. Mitt hovedproblem er at den av og til er litt treig, men dette har nok noe å gjøre med at jeg har lagt inn alt for mye tull, intelliscreen bl.a.. ;) Jailbreak<3