Log in

View Full Version : Hva skal man gjøre viss man blir scamma?

Zeelot
13-03-2008, 07:42
Har en kompiss som har betalt for biletten men så har han ikke fått den. Noen ideer?

mdj
13-03-2008, 07:45
Har en kompiss som har betalt for biletten men så har han ikke fått den. Noen ideer?

Meld fra til ptn, de får fixet det! :)

merilin
13-03-2008, 07:50
Må bare spørre: Har kompisen din fikset seg en konto på PTN og gitt brukernavnet sitt til selgeren? Det er nødvendig for å få billetten.

Trist hvis det viser seg at selgeren ikke er ærlig. Som mdj sier så skal du kontakte PTN, men hvis du ikke hører noe fra de så går det nok fint å kontakte deltagerombudet også. Håper dette løser seg snart :)

Zeelot
13-03-2008, 07:55
ja, han har det. Hvorfor skal PTN (partyticket.net ?) gi han bilett på grunnlag av at han har betalt en annen fyr 800kr.

merilin
13-03-2008, 08:08
Er ikke sikker på hva som er PTN's policy på dette, men det kan være greit for PTN å registrere dette i tilfelle den personen gjør det mot flere.

Dette er min personlige synspunkt og ikke TG's eller lignende:
PTN har gjort dette mulig fordi den andre kjøperen av billetten ikke står som eier av billetten uansett hva, det er den første kjøperen som gjør det. Akkurat dette er en risiko da det finnes uærlige selgere.

Jeg regner med at kameraten din har prøvd å kontakte selgeren flere ganger? Det kan være at selger ikke har hatt tilgang til PC eller lignende.. Hvis han har fått kontakt med selgeren og det er helt klart at selgeren har gjort dette med vilje, så antar jeg at det kan politianmeldes. Da trenger kameraten din hvertfall kvitteringer og alle relevante opplysninger.

Gilion
13-03-2008, 08:33
Dette er min personlige synspunkt og ikke TG's eller lignende:
PTN har gjort dette mulig fordi den andre kjøperen av billetten ikke står som eier av billetten uansett hva, det er den første kjøperen som gjør det. Akkurat dette er en risiko da det finnes uærlige selgere.

PTN gjør jo dette for å unngå svartebørshandel nettopp for at de skal være en risiko med å kjøpe billett av andre. Når man likevell tillater å selge billetter utenom PTN den siste tiden er det fordi det ikke vil være hensiktsmessig å selge gjennom PTN, og at TG ønsker at så mange som mulig skal være tilstede på arrangementet.

Når det gjelder den aktuelle saken har merilin rett. Kontakt PTN og forsøk å kontakt selgere igjen. Dersom du vet navn/nick/epost/whatever til selgeren vil det ikke være noe problem å spore han opp.

eladmir
13-03-2008, 10:08
generelit tips:

be han sette deg som user; før du overfører penger! for å garantere at han har billett, da vet du desuten navnet hans også (som er registrert på PTN) og vis du siden får problemer har du jo kvittering på at du har betalt + all informasjon om personen som skulle selge deg billetten.