Log in

View Full Version : Bærehjelp inn og ut fra TG

darkestdark2
13-03-2008, 11:28
jeg skal også være med på TG for første gang
Gleder meg også veldig mye
jeg skal nok bli kjørt opp ditt av min far, og han lurer på om han kunne være med inn i hallen for å se om hvordan jeg skal ha det resten av uka.

solbekk
13-03-2008, 11:51
Det kan han, men han må i såfall betale en fin pris for det.. Det koster 2-400 kr for dagspass

marilla
13-03-2008, 11:51
darkestdark: Personer uten billett slipper ikke inn i hallen, selv ikke foreldre som "skal bare". Tidligere har det vært mulig å kjøpe dagsbillett på torsdag, fredag og lørdag, men det er kanskje ikke aktuelt da det ser ut til at han må kjøre et stykke. Det er mange som vil se, men vi har en streng policy på det for deltagernes sikkerhet, og utstyrets sikkerhet.

eladmir
13-03-2008, 12:39
jeg vet at før om åra har det hvert tilat med noe bærehjelp når man skal hjem. men vet ikke om det praktiseres lenger, vet i allefall at jeg fikk tilatelse til å ta med mine foreldre inn i vikingskipet da de skulle hente meg,

burde kanskje sies at det var enten 2000 eller 2001.

synes det kanskje er litt rart at det ikke er tilatt med dagspass onsdag og søndag ? hva er grunnen til det?

darkestdark2
13-03-2008, 12:49
darkestdark: Personer uten billett slipper ikke inn i hallen, selv ikke foreldre som "skal bare". Tidligere har det vært mulig å kjøpe dagsbillett på torsdag, fredag og lørdag, men det er kanskje ikke aktuelt da det ser ut til at han må kjøre et stykke. Det er mange som vil se, men vi har en streng policy på det for deltagernes sikkerhet, og utstyrets sikkerhet.

ok...
det er sjekkt å vite.

marilla
13-03-2008, 13:00
eladmir: på søndag er det lite poeng å selge da alle må være ute innen 14, mens på onsdagen tar det lang tid før vi åpner resepsjonen der man selger dagspass osv. Det er ikke sagt noe om dette i år, men det er rimelig å anta at det vil være ca det samme i år frem til det kommer noe info om det. Tror ikke vi tillot bærehjelp ut av skipet i fjor, men jeg er litt usikker da jeg er (og var) på nattskiftet, og det er dagskiftet som i hovedsak tar seg av det. Som sagt - det er bare for deres sikkerhet, slik at ikke noen kan gå inn og ta med seg en PC ut.

Da det sikkert er flere som lurer på dette flyttet jeg de relevante postene til en egen tråd.

Scotty
13-03-2008, 16:26
jeg skal også være med på TG for første gang
Gleder meg også veldig mye
jeg skal nok bli kjørt opp ditt av min far, og han lurer på om han kunne være med inn i hallen for å se om hvordan jeg skal ha det resten av uka.
Faren din kan hjelpe deg helt opp til inngangsporten, utenfor skipet.
Så kan han bare passe på tingene mens du er i skipet, om du ikke
har hylle etc så skal det jo gå fint med et par runder. ;)

Badfuru
13-03-2008, 17:31
hm. mamma fikk lov til å hjelpe meg i fjor.. blle med inn helt til plassen :P

marilla
13-03-2008, 17:33
Badfuru: da har noen vært "snillere" enn de får lov til. Ville nok ikke satset på det igjen.

Badfuru
13-03-2008, 17:37
Badfuru: da har noen vært "snillere" enn de får lov til. Ville nok ikke satset på det igjen.

måtte se litt pent på for å få det til :P men går det ikke ann å spørre crew om de kan hjelpe til med å bære?

marilla
13-03-2008, 17:47
I hovedrushet har crew veldig mye å gjøre, man kan alltids spørre, men jeg tror ikke vi kan hjelpe til der. Pluss at det såklart er urettferdig å hjelpe noen, men ikke alle som spør osv.

Gilion
13-03-2008, 21:31
En av grunnene til at det ikke er lov med dagspass på onsdag er at det er så mye transport av utstyr at det er lettere å stjele. Resepsjonen har også hendene fulle med å slippe inn folk som skal inn. Skulle man også sluppet inn dagsbesøkende på onsdag ville dette tatt alt for lang tid.
Alt i alt, det er slik for at ting skal flyte så godt som mulig og for sikkerheten til utstyret ditt.