Log in

View Full Version : Betalingsmetoder?

Jan Ola
16-03-2008, 21:44
Åssn gjør folk det med betaling for billetter?

Aiin
16-03-2008, 22:04
Man kan betale med kredittkort (VISA, Mastercard etc), eller man kan bruke elektronisk overføring ved hjelp av nettbank.

Jeg vet ikke om det går med PayPal, noen som vet? =)

Zarbon
16-03-2008, 22:20
Jeg vet ikke om det går med PayPal, noen som vet? =)

PayPal går ikke nei. :)

Jan Ola
16-03-2008, 23:41
Nå glemte jeg en del info i det spørsmålet. Tenkte på betaling til folk som har billetter. forhindring av scamming hos begge parter ser for meg umulig ut om man ikke kan møtes fysisk.

Aiin
16-03-2008, 23:51
Vel, det er isåfall bare den ene parten (han som kjøper billetten), som kan bli utsatt for scamming, da eieren av billetten står som Owner og har alle, jeg gjentar _alle_ rettigheter for billetten. Ja, til og med å ta den tilbake. Så han har ingenting å tape.

Kjøperen, however, kan tape billetten sin selv etter å ha betalt, noe som er utrolig kjedelig, og nok en grunn til å kjøpe billett på egenhånd. Rett og slett planlegge litt mer på forhånd ;)

Det finnes flere måter å betale selgeren på. F.eks. overføring ved hjelp av elektronisk nettbank, cash. Tror også man kan overføre penger til en annen bruker på PayPal.

Pnb
16-03-2008, 23:51
De som kjøper av meg kan, jeg står i itpro standen :)

Jan Ola
17-03-2008, 00:00
Er bare redd for at folk skal si de kjøper billetten og når tia er ute så sier de at de kjøpte av en annen. Penga først er vel tryggest for selgeren og når det er usikkert for kjøperen uansett så er det like greit å gi selgeren 100% trygghet?

Aiin
17-03-2008, 09:39
Det er nesten opp til deg. Jeg vil råde deg å kjøpe fra noen du kjenner, og har mulighet til å kontakte IRL.
Om du ikke har mulighet til dette, så må du nesten bare være godtroende altså. Dessverre.

Håper det får ordnet seg for deg ! :)