Log in

View Full Version : Transport av utstyr

3nity
17-03-2008, 09:58
Hei , det blir første gang for meg på TG og jeg kom til å tenke på når man står utenfor TG i kø i noen timer , er det da best å pakke absolutt alt man skal ha i en stor pappeske eller noe ?

Aiin
17-03-2008, 11:47
Kommer litt ann på hvordan du kommer deg dit igrunn. Om du blir kjørt / kjører selv går det vel ann å ha stuffet i bilen imens du står i kø, for så å få armbånd og begynne å bære inn ;)

Bjotte
17-03-2008, 12:05
hvor lang tid må man son ca. stå i kø?

Aiin
17-03-2008, 12:18
Fra 9-12 er det ganske bra kø tror jeg. Men dem får unnagjort registrering osv på svært kort tid ettersom jeg vet. Så står ikke i kø så veldig lenge..

Var på et dataparty en gang kalt PolarParty, der sto jeg i kø i 2 timer (fra kl. 20.00 til 22.00). Der var det 500 deltakere alt i alt. TG har et mye MYE bedre system :P

eladmir
17-03-2008, 12:20
køen tar ca 1-2 timer, litt depending on når du kommer,

jeg vil anbefalle at vis du ikke har noen til å passe på utstyret mens du står i kø så la det stå i bilen, så bærer du så mye du klarer når du skal inn,
det er IKKE kø for å bære inn ustyret, men ikke ta med deg for mye omgang da blir du fort sliten av å bære,

personlig har jeg kjøpt meg tralle! tar du med stol er det også genialt å trille utstyret på en stol, men selvfølgelig klarer du deg med 2 turer er det jo bedre en å gå 3, men om du brekker ryggen i prossensen er det ikke verdt det ;) er litt hva du selv føler for!

eladmir
17-03-2008, 12:22
Fra 9-12 er det ganske bra kø tror jeg. Men dem får unnagjort registrering osv på svært kort tid ettersom jeg vet. Så står ikke i kø så veldig lenge..

Var på et dataparty en gang kalt PolarParty, der sto jeg i kø i 2 timer (fra kl. 20.00 til 22.00). Der var det 500 deltakere alt i alt. TG har et mye MYE bedre system :P

du skulle hvert på TG 1900, da hadde de TRAKT system,

de benytta ingangen ved brannstasjonen, og alle som skulle inn og ut med ustyr skulle også inn samme ingangen. kan love deg noe. den køen beveget seg ikke fort, er sikker på at det finnes noen bilder av det. men det er tidenes dårligeste løsning for å få folk inn i vikingskipet :P

Aiin
17-03-2008, 12:33
du skulle hvert på TG 1900, da hadde de TRAKT system,

de benytta ingangen ved brannstasjonen, og alle som skulle inn og ut med ustyr skulle også inn samme ingangen. kan love deg noe. den køen beveget seg ikke fort, er sikker på at det finnes noen bilder av det. men det er tidenes dårligeste løsning for å få folk inn i vikingskipet :P

Haha, kan tenke meg det, ja.. Grunnen til at køen på PolarParty tok så lang tid, var fordi at innsjekkinga ikke var godt nok organisert, og folk var altfor slappe til å ta med seg billetter osv, så de måtte logge seg inn for så å se om billetten var gyldig. Tipper det hadde tatt sin tid på TG, for å si det slik.

Bare et lite hint: Om du skal trille f.eks PCen / skjermen i stol med hjul, og det er asfalt med grus på, så prøv å trille litt forsiktig, så du ikke ødelegger oppholdet med en knust skjerm / malfunctioned PC :P Hjulene ødelegges fort på slik underlag.

eladmir
17-03-2008, 12:51
ja ikke gjør som meg og mist din nye 17" CRT skjerm i bakken, den sprekken irriterte meg helt fra 2002 til 2005 da jeg kvitta meg med den :P

Bjotte
17-03-2008, 16:45
ok jeg har nemelig en pappa som skal kjøre meg fra løten til skipet men han skal på jobb og han må jo da vente med alt utstyr i bilen til jeg har skjekka inn.

men eladmir det var da vel ikke noe TG for 108 år siden? for jeg tviler på at det var PC'er i 1900:P

Aiin
17-03-2008, 17:15
ok jeg har nemelig en pappa som skal kjøre meg fra løten til skipet men han skal på jobb og han må jo da vente med alt utstyr i bilen til jeg har skjekka inn.

men eladmir det var da vel ikke noe TG for 108 år siden? for jeg tviler på at det var PC'er i 1900:P

Ettersom jeg har forstått så het den TG som ble arrangert i 2000 "The Gathering 1900" og ikke "The Gathering 2000", if you catch my drift ;)

Gilion
17-03-2008, 17:18
Stemmer det, noe som kom av de spådde problemene med overgangen fra 1999 -> 2000 som vi aldri så no til.

Bjotte
17-03-2008, 18:01
men er det noen regler mot å ta med seg alt inn i køa?
itilfelle jeg ikke kan tvinge pappa til å stå der? eller må jeg skjekke inn før jeg begynner å bære? for vi håper å være i hamar en stund før kl 9

eladmir
17-03-2008, 18:40
det er null poeng å bære ting i køen siden du da bare bæårer utstyret fra INGANGEN TIL INGANGEN. dvs ikke bær noe i køen :P vis du ikke er veldig glad i å bære da?

Bjotte
17-03-2008, 19:33
det r med tanke på at pappa ikke skulle måtte stå 2 timer på parkeringsplassen å vent på meg, men heller dra på jobb

Notox
17-03-2008, 23:06
det r med tanke på at pappa ikke skulle måtte stå 2 timer på parkeringsplassen å vent på meg, men heller dra på jobb

Du plasserer alt utstyret i nærheten av køen. Noen av kompisene dine stør i køen og blir ferdig, mens noen passer på utstyret. Slik gjorde i hvertfall jeg og noen kompiser i fjor.
Men hvis det bare er deg og faren din så må han nok bare stå å passe på utstyret så lenge.

Bjotte
17-03-2008, 23:43
men er det egentlig noen regler mot å ha med eg utsyret i køa?

Notox
17-03-2008, 23:57
men er det egentlig noen regler mot å ha med eg utsyret i køa?

Vel. Det kan bli ganske trangt hvis alle skulle tatt med seg utstyret/bagasjen sin inn i køen. Så jeg regner med at det ikke er særlig smart. Men jeg vet ikke om det er "ulovlig", men kansje en mulighet for at du blir stoppet eller noe.

Ville heller bare fått faren din til å vente og passe på bagasjen din. Mye enklere.
Kansje ikke for han, men hvertfall for deg.

GalFisk
19-03-2008, 14:05
Bare et lite hint: Om du skal trille f.eks PCen / skjermen i stol med hjul, og det er asfalt med grus på, så prøv å trille litt forsiktig, så du ikke ødelegger oppholdet med en knust skjerm / malfunctioned PC :P Hjulene ødelegges fort på slik underlag.
Det lå igjen noen stolhjul og slikt på vei mot inngangen, syns synd på den som måtte kjøre inn resten av tinga på en stol med fire hjul...

Bjotte
19-03-2008, 16:25
blant anna meg:p