Log in

View Full Version : Live from TG?

NetSic
13-03-2002, 23:25
Kommer det til å bli sendt live video fra alt som skjer på TG? Husker at Cisco hadde noe IPTV greier for noen år siden(har fortsatt installasjonsfila til det IPTV RC6 :D ), og ifjor hadde TV2 sendinger hele tiden(når ikke nettet blei overbelasta:( ), blir det noe i år?
Jeg synes det er en god ide med "live from TG" fordi da kan folk som ikke er der(ikke fikke bilett) se hva som skjer på TG, også kan de i salen også få med seg hva som skjer på scena(uten å forlate stolen :D )...
Men hvis det blir burde det vere en lokal high-res steam og en på nettet som ikke bruker så mye av de dyrebare inet båndbredden våres...

eller hva synes dere?

LocaZoR
14-03-2002, 08:56
Originally posted by NetSic
Kommer det til å bli sendt live video fra alt som skjer på TG? Husker at Cisco hadde noe IPTV greier for noen år siden(har fortsatt installasjonsfila til det IPTV RC6 :D ), og ifjor hadde TV2 sendinger hele tiden(når ikke nettet blei overbelasta:( ), blir det noe i år?
Jeg synes det er en god ide med "live from TG" fordi da kan folk som ikke er der(ikke fikke bilett) se hva som skjer på TG, også kan de i salen også få med seg hva som skjer på scena(uten å forlate stolen :D )...
Men hvis det blir burde det vere en lokal high-res steam og en på nettet som ikke bruker så mye av de dyrebare inet båndbredden våres...

eller hva synes dere?

IPTV opplegget til Cisco var jo bare genialt. Mye bedre enn den Windows Media løsningen som var i fjor.

ByteX
19-03-2002, 15:40
Det blir nettsending i år ja. 24/7 med videoer og produksjoner fra hallen. Det er lagt ned uendelig mye mer jobb med dette i år enn tidligere, så jeg håper hvertfall noen flere blir fornøyd.

Med multicast for de som sitter på innsiden (pga noe tull så funka ikke dette i switchene i fjor)
Og flere distribution points utenfra.

Det blir Windows Media.
Problemet med kvaliteten på WM i fjor var at de som satt inne i hallen henta ned streamen som var beregna på de utenfra.

Nå skal multicast problematikken være løst, så da funker det nok litt bedre..

Neurook
19-03-2002, 16:09
Stilig....men blir det noe å se på? Og hva synes dere om ripping?

ByteX
19-03-2002, 16:14
Ser lixom ikke helt vitsen med å rippe...

Sånn siden vi sitter på kildemateriale i litt bedre kvalitet.
Og mesteparten av det som er egenprodusert skal releases.

Men jeg gidder ikke prøve å hindre deg så vær så god..
Så lenge du ikke tar credit for produksjona og dister det ut.
--------------
Om det blir noe å se på.. ja.. det vil jeg påstå..
sikkert mye en har sett før. men hele tidligere radio crew'et har blitt tvproduksjons team. skal bli interresant å se hva de klarer å hoste opp.

NetSic
21-03-2002, 12:22
høres show ut, /me gleder seg :)