Log in

View Full Version : Hva skjer med forumet nå?

TheCursedMuffin
23-03-2008, 18:16
Vel da var nok et TG over, for meg og noen det første, og for andre ett i rekken av mange. Og muligens også det siste...
Men skal nå forumet dø ut til uti oktober/november igjen når folk begynner å spørre om når billettene blir lagt ut for salg og hva prisen på CS-compoen blir på? Begge deler konsekvent besvart med "gathering.org".:p Eller skal vi prøve å holde om ikke mye, så i det minste LITT liv i dette forumet?:) Vi har tross alt en Off-TG-Topic del der vi kan snakke om alt mulig, i likhet med andre forum. Så kort ned ventetiden til neste TG ved å glede deg her sammen med alle andre.=)

Winaxiz
23-03-2008, 19:21
Jeg er helt enig . :D Vi burde holde forumet gående! Så absolutt :)

Aiin
23-03-2008, 20:34
Enig der, ja.. Jeg liker veldig godt forumet, og ved hjelp av dette har jeg fått med meg så utrolig mye mer av The Gathering enn jeg ellers ville fått ;)
Om det blir dette, eller om det blir TG'09 forum er jo det samme :)

Spoofe
24-03-2008, 01:06
Agreed! Vi holder forumet sammen, sånn at ingen går seg vill frem til neste års TG =)

merilin
24-03-2008, 01:12
TG08 forumet holdes åpent til omtrent november, da burde det være på tide å flytte seg over til TG09 forumet ;)

solbekk
24-03-2008, 01:13
Yay! Da kan jeg sitte her og trolle i mattetimen :D

Badfuru
24-03-2008, 01:20
lenge leve forum :D

Zarbon
24-03-2008, 13:00
TG08 forumet holdes åpent til omtrent november, da burde det være på tide å flytte seg over til TG09 forumet ;)

Så det blir et TG09 ja ..? ;)

FragnastiC
24-03-2008, 13:27

Du så jo på colatavla.
"See you next year" "Come back next year"
osv.
Pluss at de sa det på anlegget når de stengte om at vi måtte huske å komme igjen neste år.
Og at vi måtte være forsiktig med vannkokerne fordi de skulle bli brukt neste år.
Så mest sannsynlig, ja.

dgg
24-03-2008, 14:07

Så lenge momsen blir borte.

Og med den fantastiske demonstrasjonen og alle de som støtter TG skulle ikke det være noe problem.

Og tenk slik:

Hva er et spill?

En god bok i film format, men ikke en film fordi en filmatisering av en bok setter det fram slik de oppfatter forfatteren, men i et spill er det forfatteren som bestemmer hvordan spillet blir seende ut.
Deretter gjøres denne gode filmboken interaktiv med godt komponert musikk og design.

Hva er ikke kultur her?
bok? Film? Musikk? interaktivitet?

Spill finnes jo også i sport format og kreativ og tenkende format.
Sport er jo kultur og spill som hjelper på kreativiteten eller hjernen er vel ikke å legge moms på?

Elmotrix
24-03-2008, 16:40
det er rimelig sterke beviser på at TG holder på mye kultur i mange forskjellige formater. så at TG blir momsfritt igjenn før neste år er rimelig sikkert.

men selv om det skylle skje noe mystisk, og momsen forblir stviler jeg på at TG forsvinner. for forblir momsen så må kandu og gjengen betale tilbake moms for TG alle årene som har vært. noen million kroner så vidt jeg hørte. men det å kreve så mye penger fra et arangement som holder sted bare 1 gang i året ville det vært selvakt å ha en nedbetalings ordning. Så f.eks ville tg 09 - 10 - 11 og 12 koste 1000-1200 per bilett, bare for å kunne nedbetale gjeld. men jeg tviler på at de hadde hatt problemer med å fylle salen, selv med den prisen. så om bare kandu er villige til å holde det gående, så ville nok deltakerne betalt for det.

grunnen til at vi ble fortalt at tg09 ikke ville finne sted om de ble momspålagt er bare fordi de ønsket flest mulig å engasjere seg. skrive under her og der, og delta i demonstrasjons toget. slik at kandu ville få enda flere tromfkort å spille med.

men alt dette er usansylig uansett. vi har et flott retsystem i norge, og ved hjelp av de lover som er, definisjonen av "kultur" og bevisene på hva som faktisk skjer på TG så vil nok dette kravet "forsvinne" veldig fort.

2K3
24-03-2008, 18:01
Blir nok en del posting her ja. Vi er flinke til og chatte i løpet av sommeren, selv om det er ca et par poster i uken. Uänsett må jeg si årets TG var kjempe bra, bare synd jeg ble matforgifta på lørdag og mista hele lørdag og søndag :(

#PK
24-03-2008, 20:35
Det blir TG09. Jeg kommer selv om jeg må betale 800 for å komme inn. Null stress det! Bare å vite om det, også spare opp litt for de som ikke har store, faste inntekter :) Men, selvfølgelig klarer vi å EIE staten :D Så blir det VI som får igjen penger! (i form av dyrere ting i goodiebag, lavere billettpris etc.)
Og ja, lenge leve forum :D

Extreme_H_H_H
24-03-2008, 22:29
Hehe.. Da lurte KANDU meg rett rundt nesetippen xD, og Seff. På forumet skal jeg frsøke å holde liv... Vanlige skoledagen siden okt i fjord gikk med på å skjekke forumet her, og freakforum.nu, for å så fortsette med skolearbeid xD