Log in

View Full Version : Hva skjer med moms saken?

Honda_Lover
12-04-2008, 19:00
Er det noen her som vet hva som skjer med moms saken?

merilin
12-04-2008, 19:18
Hei!
Det har ikke skjedd noe stort enda. Ting Tar Lang Tid i dette tilfellet tydeligvis. Det ankes jo til Finansdepartementet, og når det skjer ting så regner jeg med at dere vil få info om dette, og forhåpentligvis blir det ny periode med medieomtale igjen :)

Honda_Lover
12-04-2008, 19:52
Ok. Takk for svar:)

K1mler
16-04-2008, 17:04
Jeg er ikke sikker men, tror Giske sa noe om at de i skattemyndighetene ikke har gjort leksa si:p

Så tror den forsvinner /hope

Gilion
20-04-2008, 21:41
Trond Giske har desverre ikke myndighet til å bestemme over skattekontorene. Det er ene og alene finansdepartementet som kan fikse dette...

TheCursedMuffin
20-04-2008, 22:41
Er det ikke de lokale skattemyndighetene? Uansett du har rett, det er ikke opp til Giske. Det er veldig sjelden at det er opp til statsrådene å bestemme i enkeltsaker. MEN, det at han uttaler seg og gir sin støtte til KANDU er nok positivt siden det legger press på de ansvarlige.

#PK
21-04-2008, 18:33
Det er vel Hamar kommune som vil ha mer penger inn i kassa slik at de får råd til nytt vegg-til-vegg-teppe på ordførerens kontor, og kona hans får råd til kjøpe-hyller.. :rolleyes: ;)

existemi
21-04-2008, 23:00
Det er vel Hamar kommune som vil ha mer penger inn i kassa slik at de får råd til nytt vegg-til-vegg-teppe på ordførerens kontor, og kona hans får råd til kjøpe-hyller.. :rolleyes: ;)

Nå er det ikke noen Kommune som innkrever pengene, men heller staten aka Skatt Øst.

Jeg kan aldri set for meg at Hamar kommune vil vi skal forsvinne, så mye penger alle vi legger fra oss i Hamar hver påske.

Zakura X
24-05-2008, 17:41
Ja, TG er jo en liten gullgruve for Hamar.
Og spesielt bensinstasjonene og pizzariene tjener vel på TG.
Nei, er vel ingen i Hamar som klager på at vi kommer dit hvert år.

aju
29-05-2008, 15:58
Se egen tråd (http://www.kandu.no/index.php?id=75) for oppdatering. Vi kommer til å poste en "myte og fakta"-artikkel også, pluss selvsagt det formelle svaret vårt til staten.

#PK
15-06-2008, 17:20
Nå er det ikke noen Kommune som innkrever pengene, men heller staten aka Skatt Øst.

Jeg kan aldri set for meg at Hamar kommune vil vi skal forsvinne, så mye penger alle vi legger fra oss i Hamar hver påske.

Det er Hamar kommune som har satt igang det hele, for det er de som tjener mest på det.. Men, vil tro at de tjener mer på å ha oss der :D Og hvem er det som eier Vikingskipet? Hamar kommune må da tjene noe bare på at vi leier skipet..? Uansett, ser jo hvor mye butikkene HAMSTRER av varer så vi kan komme og kjøpe, de tjener jo RÅTT på å ha oss der :D Såeh, tviler på at kommunen vil ha halve byen etter seg :D

aju
15-06-2008, 18:02
Det er Hamar kommune som har satt igang det hele, for det er de som tjener mest på det.. Men, vil tro at de tjener mer på å ha oss der :D Og hvem er det som eier Vikingskipet? Hamar kommune må da tjene noe bare på at vi leier skipet..? Uansett, ser jo hvor mye butikkene HAMSTRER av varer så vi kan komme og kjøpe, de tjener jo RÅTT på å ha oss der :D Såeh, tviler på at kommunen vil ha halve byen etter seg :D

Beklager, Hamar Kommune har ingenting med denne saken å gjøre. Skatt går til stat, fylke og kommune, men frivillige organisasjoner er fritatt for all skatt. Saken vår gjelder merverdiavgift, som går rett til statskassa :-)

aviruse
20-06-2008, 18:31
Trond Giske har desverre ikke myndighet til å bestemme over skattekontorene. Det er ene og alene finansdepartementet som kan fikse dette...

giske har noen myndighet i at det er spørsmål om tg er et kulturarangemang, og han er kulturminister ....

aju
20-06-2008, 18:59
giske har noen myndighet i at det er spørsmål om tg er et kulturarangemang, og han er kulturminister ....

Slik systemet er her i kongeriket, er det nok ikke problem at en ting som blir regna som kultur hos et departement, ikke blir regna som kultur (i lovens forstand) hos et annet :-D