View Full Version : Legge inn Vista på nytt eller recovery?
Honda_Lover
27-06-2008, 23:19
Hei.
Har hatt en bærbar pc i nesten ett år nå. Og tenkte jeg skulle legge inn Vista på nytt. Fordi det er en del skole programmer på den som jeg skulle ha fjernet. Er det bare å ta system recovery? Eller må man gjøre noe annet? Skafe Vista cd?
Sindre
Du må bruke recovery cd'en som følgte med. For Vista er ikke like lett å legge inn igjen slik som XP er. Så recovery er den sikreste måten.
Honda_Lover
04-08-2008, 21:43
Dumt det ikke fulgte med noen recovery cd da.... Men finner vel ut en måte.
Å jo da 2k3 Vista er like lett som XP å legge inn igjen. Du kan kjøpe deg den versjonen av Vista du behager, formatere disken din og installere på nytt. Så går du bare til hjemmesiden av din laptop (Dell, HP, PackardBell whatever) og laster ned drivere :)
(sjekk at de faktisk har drivere før du formaterer o.lign)
Have phun
Honda_Lover
07-09-2008, 22:54
Jeg har jo pc med vista. Må jeg da kjøpe vista utenom?
Jeg har jo pc med vista. Må jeg da kjøpe vista utenom?
Om du har recovery(gjennopprettings) cd'en til pcen din, nei du trenger ikke å kjøpe vista utenom.
Hvis du ikke har recovery cden, så er ikke vista grusomt dyrt, vi snakker ca 800kr for helt plain norsk vista home basic.
Ååååh.. Trykk på meg. Jeg er en link (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330702)
Håper det hjalp litt :)
Honda_Lover
08-09-2008, 16:30
Om du har recovery(gjennopprettings) cd'en til pcen din, nei du trenger ikke å kjøpe vista utenom.
Hvis du ikke har recovery cden, så er ikke vista grusomt dyrt, vi snakker ca 800kr for helt plain norsk vista home basic.
Ååååh.. Trykk på meg. Jeg er en link (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330702)
Håper det hjalp litt :)
Det er problemet. Har ikke vista cd eller recovery cd...
TheCursedMuffin
08-09-2008, 18:28
Da må du nok kjøpe er jeg redd.:p
Men sånt skal da følge med når du kjøper en komplett ferdiginstallert maskin?
Hvis du har en maskin av relativt ny type, så kanskje den har en knapp på toppen av tastaturet som starter recovery for deg.
Det har ihvertfall mange av de nye pcne jeg har satt opp på jobben i det siste.
Hvis du skriver hvilken modell du har så kan jeg sjekke.
Hvis du har en maskin av relativt ny type, så kanskje den har en knapp på toppen av tastaturet som starter recovery for deg.
Har aldri funka for meg.
Og har du ikke cd får du nok kjøpe en=\ Sowwy.
Har aldri funka for meg.
Og har du ikke cd får du nok kjøpe en=\ Sowwy.
Har funka alle ganger jeg har prøvd.
Man får Vista ganske rimelig, dersom det skulle brenne på dass. 800kr for 64-bit, tror jeg. Ta en enkel backup, kopier filene dine til en ekstern disk, formater/installer og mat dem tilbake inn. Husk at alt som skriver i registry bør installeres om igjen, så du slipper kluss.
skal man ha recovery CD må man ringe/maile Microsoft og forklare hvorfor man skal reinsatlere datamaskinen sin. D får du kansje en recovery CD i posten etter 2 - 4 uker.