Log in

View Full Version : Legge inn Vista p nytt eller recovery?

Honda_Lover
27-06-2008, 23:19
Hei.

Har hatt en brbar pc i nesten ett r n. Og tenkte jeg skulle legge inn Vista p nytt. Fordi det er en del skole programmer p den som jeg skulle ha fjernet. Er det bare ta system recovery? Eller m man gjre noe annet? Skafe Vista cd?

Sindre

2K3
30-06-2008, 23:26
Du m bruke recovery cd'en som flgte med. For Vista er ikke like lett legge inn igjen slik som XP er. S recovery er den sikreste mten.

Honda_Lover
04-08-2008, 21:43
Dumt det ikke fulgte med noen recovery cd da.... Men finner vel ut en mte.

solbekk
11-08-2008, 20:14
jo da 2k3 Vista er like lett som XP legge inn igjen. Du kan kjpe deg den versjonen av Vista du behager, formatere disken din og installere p nytt. S gr du bare til hjemmesiden av din laptop (Dell, HP, PackardBell whatever) og laster ned drivere :)
(sjekk at de faktisk har drivere fr du formaterer o.lign)

Have phun

Honda_Lover
07-09-2008, 22:54
Jeg har jo pc med vista. M jeg da kjpe vista utenom?

solbekk
08-09-2008, 07:41
Jeg har jo pc med vista. M jeg da kjpe vista utenom?

Om du har recovery(gjennopprettings) cd'en til pcen din, nei du trenger ikke kjpe vista utenom.
Hvis du ikke har recovery cden, s er ikke vista grusomt dyrt, vi snakker ca 800kr for helt plain norsk vista home basic.
h.. Trykk p meg. Jeg er en link (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330702)

Hper det hjalp litt :)

Honda_Lover
08-09-2008, 16:30
Om du har recovery(gjennopprettings) cd'en til pcen din, nei du trenger ikke kjpe vista utenom.
Hvis du ikke har recovery cden, s er ikke vista grusomt dyrt, vi snakker ca 800kr for helt plain norsk vista home basic.
h.. Trykk p meg. Jeg er en link (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330702)

Hper det hjalp litt :)

Det er problemet. Har ikke vista cd eller recovery cd...

TheCursedMuffin
08-09-2008, 18:28
Da m du nok kjpe er jeg redd.:p

Hobbit
08-09-2008, 20:25
Men snt skal da flge med nr du kjper en komplett ferdiginstallert maskin?

Hvis du har en maskin av relativt ny type, s kanskje den har en knapp p toppen av tastaturet som starter recovery for deg.
Det har ihvertfall mange av de nye pcne jeg har satt opp p jobben i det siste.

Hvis du skriver hvilken modell du har s kan jeg sjekke.

solbekk
09-09-2008, 07:40
Hvis du har en maskin av relativt ny type, s kanskje den har en knapp p toppen av tastaturet som starter recovery for deg.

Har aldri funka for meg.

Og har du ikke cd fr du nok kjpe en=\ Sowwy.

Hobbit
09-09-2008, 08:26
Har aldri funka for meg.

Og har du ikke cd fr du nok kjpe en=\ Sowwy.

Har funka alle ganger jeg har prvd.

Cuddrow
09-09-2008, 16:26
Man fr Vista ganske rimelig, dersom det skulle brenne p dass. 800kr for 64-bit, tror jeg. Ta en enkel backup, kopier filene dine til en ekstern disk, formater/installer og mat dem tilbake inn. Husk at alt som skriver i registry br installeres om igjen, s du slipper kluss.

Bjotte
09-09-2008, 16:40
skal man ha recovery CD m man ringe/maile Microsoft og forklare hvorfor man skal reinsatlere datamaskinen sin. D fr du kansje en recovery CD i posten etter 2 - 4 uker.