Log in

View Full Version : Fra togstasjonen til Vikingskipet

Karauna
20-08-2008, 20:53
Hei,

jeg lurte på hvor langt det er fra togstasjonen i Hamar og til Vikingskipet?
Vurderer taxi, og isåfall - hvor mye kommer det til å koste?

Eller kan man rett og slett gå dit? :p

marilla
20-08-2008, 21:09
Jeg er elendig til å anslå avstander. Det er "et lite stykke". For min del er det for langt til at jeg ville giddet å bære pc / skjerm / bag osv. Tror uansett ikke jeg kunne fått med meg alt på én tur, og kjipt å måtte gå flere ganger. Prisen på taxi vet jeg rett og slett ikke, men i Oslo er ihvertfall vanlig "startavgift" på rundt 70kr, og et par kroner til pr km. Det holder seg nok under 100kr, men er jo greit å være flere som deler på taxien om du ser noen andre stående rundt deg med pc-er osv. :P

Beklager at det ikke ble så presist med prisen, kanskje noen som har tatt taxi denne strekningen kan komme med noe mer konkret.

krage
20-08-2008, 22:54
Min erfaring er at det koster rundt hundrelappen. Noen ganer mer andre ganger mindre. Med en bærbar PC og en bag ville jeg vurdert å gå avstanden. Men treffer du noen andre på togstasjonen som skal til TG (eller på toget). Så er det å anbefale :-)

Tips: Tidligere år, har TG-crew og NSB sammarbeidet om noen avganger som har blitt anbefalt grunnet doble togsett og ekstra bagasjeplass. Om dette skjer for TG09 også, vil du finne togtidene på gathering.org tar du et av de togene så vil du garantert finne andre deltagere. (Gjelder toget fra Oslo).

Karauna
20-08-2008, 23:37
Ah, okey. Takk for svar! :)

Ardoetia
22-08-2008, 13:44
Man kan også håpe på å møte noen på toget å spleise på Taxi, og hvis man er like heldig som meg møte en av de som faktisk har bil i Hamar;D Men tviler på at det koster veldig mye mer enn 100 kr. Og hvis du har planlagt godt og spart en stund er jo 100 kr ingenting;D

Edit: Møtte en som jobba med Hypherion på toget;D

Aiin
22-08-2008, 14:13
Tror igrunn Hamar folk hadde tjent en god slant på å kjørt TG deltakere fra stasjonen til Skipet, ankomstdagen, og tilbake på avreisedagen! =)

solbekk
22-08-2008, 14:39
as in privat taxi? ulovelig vettu :)

evil_t
26-08-2008, 11:26
Sjekket distansen fra stasjonen til skipet i fjor og det var ganske nøyaktig 1.5km. Nå skal ikke jeg hevde at dette ikke har endret seg i og med all den globale oppvarminga som har vært, men tror nok det er ca like langt i år.

Ardoetia
26-08-2008, 12:28
Hmm, hvor mye per km er det for taxi da?

krage
26-08-2008, 18:22
Hmm, hvor mye per km er det for taxi da?

Tror takstene er litt forskjellig fra selskap til selskap.

Men som nevnt tidligere har det pleid å ligge rundt en hundrelapp, dog det kan jo ha skjedd endringer på takstene til Hamar taxi :-)

solbekk
27-08-2008, 16:23
I kragerø er det en start takst på omtrent 60-90 kr(kommer ann på avstand fra taxi sentralen, ukedag/helg, sommer/vinter osv osv), og i London er det omtrent 3 pund(GROVT AVRUNDET: 30kr) per km, så si 90-130kr da for å komme fra stasjon til Vikingskipet.

krage
28-08-2008, 01:17
Synes det er litt morsomt at folk her regner ut ting, og spør et kilometerpriser i taxi, etter at folk som har tatt den ruten i taxi flere ganger har uttalt seg om prisnivået :-)

Regn ca. en hundrings :-)

Forøvrig er Hamar Taxi sin sentral på togstasjonen :-)

TheCursedMuffin
28-08-2008, 18:12
Enig med raud-fyr her, uansett hvor mye dere regner på det er det begrenset hvor mye prisen vil variere. Hør heller på de som har tatt taxi der allerede, og ta kanskje med 150 kr for sikkerhets skyld.:)

Zlokex
16-09-2008, 02:12
Jeg og vennegjengen har alltid gått fra togstasjonen og til vikingskipet, fram og tilbake :p 06 07 og 08 på meg. Og i 06 hadde jeg til og med en svær stasjoner (og husker ikke om jeg fikk lånt en lcd skjerm eller brukte crt'en da :p)og noe jævli med bagasje, og i 07 hadde jeg i tillegg med et lite men sykelig tungt annlegg, haha. Skal si det føltes deilig med lappis siste året. Har alltid syns det har vært stusselig med folk som går, nesten litt overraskende. Pffh, dagens ungdom, for late! :D

Men det har alltid gått fint for oss. Blitt en liten tradisjon, og en del av tg opplevelsen, og en grei deal for kroppen, intensiv treningsøkt på 1.5 km, for så å fete seg opp i 5 dager, og brenne det vekk på tilbakeveien :)

tigersager
16-09-2008, 02:35
Jeg og vennegjengen har alltid gått fra togstasjonen og til vikingskipet, fram og tilbake :p 06 07 og 08 på meg. Og i 06 hadde jeg til og med en svær stasjoner (og husker ikke om jeg fikk lånt en lcd skjerm eller brukte crt'en da :p)og noe jævli med bagasje, og i 07 hadde jeg i tillegg med et lite men sykelig tungt annlegg, haha. Skal si det føltes deilig med lappis siste året. Har alltid syns det har vært stusselig med folk som går, nesten litt overraskende. Pffh, dagens ungdom, for late! :D

Men det har alltid gått fint for oss. Blitt en liten tradisjon, og en del av tg opplevelsen, og en grei deal for kroppen, intensiv treningsøkt på 1.5 km, for så å fete seg opp i 5 dager, og brenne det vekk på tilbakeveien :)

har vært på TG07 og 08 og har vel aldri giddi å engang vurdere å bruke beina, hehe. på TG07 så ble det taxi fra tog stasjonen til hotellet, taxi fra hotellet til skipet og fra skipet til tog. på TG08 så ble jeg kjørt opp til hotellet av morra mi og derfra til skipet av morra og faren til en av gutta jeg var med da, altså han som var compo ansvarlig på TS rekka det året... det som er hele poenget her nå er vel at jeg aldri har brukt beina for å komme meg til skipet, det eneste stedet jeg har måtte bruke beina er vel på trekningen p-plassen og inn i selve skipet, og jeg syntes det var slitsomt, men når jeg ser nå hva du/dere har gjort så kan vel egentlig jeg bare gå å legge meg, hehe! syntes det er rart at jeg er så tynn når jeg lever kun på dritmat og nesten ikke trener, går mere i pc, hehe

solbekk
16-09-2008, 07:49
er rart at jeg er så tynn når jeg lever kun på dritmat og nesten ikke trener, går mere i pc, hehe

Rart med det:p Jeg og resten av Kragerøfolka som satt sammen med meg i år tok enten tog, eller satt på med meg. De som satt på meg med overnattet utenfor skipet en tidlig tidlig (og kald) tirsdag 2008, tror jeg det var. De andre som tok toget overnattet også utenfor, men de fikk skyss med noen fra hypherion opp. TG 2007 så var det bare meg som reiste opp aleine og da overnattet jeg på motellet og fikk pappa til å kjøre over tingene når tiden nærmet seg (syvsover han ^^)