Log in

View Full Version : Dokument og bildearkiv på web (php, java e.l.)

Hobbit
17-10-2008, 02:15
Heisann.
Jeg er på jakt etter en form for aplikasjon eller webscript som jeg kan bruke til å legge opp bilder og andre dokumenter på web, og browse disse i en nettleser.
Det må være mulig å opprette flere brukere som har tilgang til hver sin mappe, eller kategori.

Det bør også være en enkel løsning for å laste opp nye filer (helst drag'n-drop), og et stoort pluss er hvis man kan få en forhåndsvisning av bildefiler når man klikker på dem.

Jeg har nå søkt internett rundt for å finne noe som funker, men begynner å bli litt lei av dette.

Løsningen trenger ikke nødvendigvis å være gratis, men det er selvfølgelig fint om den er det.

Håper noen har svar! :D

Gilion
21-10-2008, 13:53
FTP-tjener? evt SCP/SFTP dersom sikkerhet er viktig. Bare å sette opp en linuxboks. Kan legge til slik at disse får tilgang til eget webområde, samt felles.
Sikkert ikke akkurat det du ville ha, men vil funke fint!

Hobbit
21-10-2008, 20:26
Funker dessverre ikke fint for de som skal ha det.
De har ikke det fnugg kunnskap om data + at de skal bruke systemet for å hente ut dokumenter og bilder på møter/presentasjoner (da må det se fancy ut).
I tillegg skal man kunne logge inn og se på dokumentene uten noen ekstra programmer på pcn.

Hadde det vært til personlig bruk hadde jeg gått for FTP.
Noe jeg faktik alt har gjort :D

marilla
21-10-2008, 20:42
Dokumenter og bilder kan lagres i google docs. Det er kanskje ikke så hyperfancy som de helst vil ha, men jeg vet ikke om mange web-applikasjoner som kan åpne f.eks .doc-filer on the fly.

Hobbit
24-10-2008, 00:53
Dokumenter og bilder kan lagres i google docs. Det er kanskje ikke så hyperfancy som de helst vil ha, men jeg vet ikke om mange web-applikasjoner som kan åpne f.eks .doc-filer on the fly.

Nei. Må nok inngå et kompromiss her.
Men det må være noe vi kan hoste selv på en lokal server.
Kunden er ikke så veldig hypp på at deres dokumenter og bilder ligger på en server vi ikke har full kontroll over.

Tror jeg endre opp med å måtte lage noe simpelt selv :P