Log in

View Full Version : Grønn

Shish
10-03-2009, 22:21
Heisann godtfolk!

Som noen kanskje har fått med har den grønne hylla vært med på de siste TG'ene siden 2006! Vi har nå RIVD den hylla dere har sett gang på gang, og kommer opp med noe enda mer fantastisk!

Vi har en facebook gruppe dere kan sjekke jevnlig for workload, evt. bli med i om dere vil det!

http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=60306501630&ref=mf

Og for de som ikke husker den, kan ; http://www.gathering.org/tg08/video_464 Være en trip down memory lane!

Bilder fra hvordan vi ligger ann:
http://img9.imageshack.us/img9/9640/26259485501068069327568.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/5624/26259485502568069327568.jpg
Her nærmer vi oss halvveis med kontrollpanelet
http://img21.imageshack.us/img21/4161/26259426100568069327568.jpg
http://img529.imageshack.us/img529/6343/img4050l.jpg
Litt mer kobling nå så tenker jeg vi er der...

-------------------------------

Litt informasjon om den tidligere hylla:

Hei. Han med sherlock holmes lua her.

Skal prøve å gi noen gode svar på spørsmålene her. Den gamle hylla er bygd i to moduler 1x2 plasser og 1x3 plasser. Hylla har tidligere delt et 12v ledningsnett og hatt 2 separate 230v ledningsnett. (dette blir endret i ny hylle)(Har veldig lite bilder men det meste kan sees på den TG videoen.)

Kjøleskap

Kjøleskapene har vært et unntak fra resten av hylla ettersom det ikke er lov til å ha kjøleskap koblet til på strømmen til TG.

Kjøleskapene består av to kjøleelementer som er blitt montert inn i et "skap". Dette skapet er blitt isolert med 50mm Sundolitt og etterpå blitt limt og fuget igjen så de er vantette i tilfelle eventuell is etc smelter.

De første årene gikk de på 12v fra noen vanlige bilbatterier, dette fungerte kanon og har sålangt vært den beste løsningen. Desverre så reagerte noen vakter på dette i 2007 (de kunne vistnok detonere når som helst, men vi slapp å evakuere området) og batteriene ble sprunget ut i hui og hast.

I 2008 skaffet vi derfor 18+ kg tørris fra en hyggelig lokal leverandør. Denne ble puttet i en egen kasse laget kun for oppbevaring så vi kunne ha den tilgjenglig under hele TG. Dette fungerte men anbefales ikke. For det første må man legge inn minst 2 kg tørris hver eneste dag. (sannsynligvis mer). For det andre så svinger temperaturen veldig ettersom tørrisen fordamper. Den varierte fra -5 til +10, den er også vanskelig å fordele gjevnt i

Gelebatterier er nok det beste alternativet, men dette er veldig dyrt! (rundt 2000,- per stk)

Generelt sett ser jeg ikke problemet med 2 kjøleelementer som bruker mindre strøm til sammen en det en av spottene våres gjør. Vi har også x-antall målere som viser at hylla (ink, pcer og alt annet) ikke overskrider antall amp som vi er tildelt. Det å ha fersk og god mat/drikke tilgjengelig til alle døgnets tider er så deilig at vi alltid vil finne nye løsninger på hvordan vi skal skvise inn et kjøleskap og samtidig holde oss innenfor TG's regler. Syntes bare at temaet kunne trengt en ny debatt med nye idèer ot tanker.

Hylla

Hylla er bygd i 18mm finèr med 36x98 og 36x68 k-virke som forsterkning under midterste etasjeskille. Totalt er det vel så langt brukt over 10 finèr plater :S. I alle overganger er det brukt BMF beslag for å stabilisere hylla. Ved en liten test der vi satt 100kg midt på første "etasje" så sank den med 3mm. Noe som burde holde for brus, pcer og digg :P

Planer for i år

Planen er vel å utbedre en del små detaljer, samle alt det elektriske på ett ledningsnett så vi får færre målere. Det er også meningen å putte på en prosjektor/tv eller noe, samme som vi hadde i 2006.

All info kommer i facebook gruppa, inkl worklogs, bilder og mye mer.

Håper å se MANGE nye hyller på TG i år ;) (er det noe så kom gjerne bort for en prat)

Takk for alle de positive postene forresten :D

Sgb91
10-03-2009, 22:23
Kult, gleder meg til å se hylla deres på TG ; )

Shish
10-03-2009, 22:55
Kult, gleder meg til å se hylla deres på TG ; )

Bra! Nå skal det sies at vi har også et grønnt barskap på hjul som vi hadde i bruk natta før på parkeringsplassen ved hamarskipet ifjor. Det har også vært med til Roskilde etc. Bilder av det og i gruppa : )

Estella
11-03-2009, 00:22
hvorfor hadde dere kjøleskap når det ikke er lov?

ellers fin grønn hylle dere hadde

Evelen
11-03-2009, 00:28
hvorfor hadde dere kjøleskap når det ikke er lov?

ellers fin grønn hylle dere hadde

det fungerer som en kjølebagg om jeg ikke tar feil.

Estella
11-03-2009, 01:50
hvis det er den blå så er det strøm koblet til den :P(edit så løsningen nå...tydeligvis endra på det. så bare en ledning jeg

is i kjøleskap`? :P

Shish
11-03-2009, 03:25
hvis det er den blå så er det strøm koblet til den :P(edit så løsningen nå...tydeligvis endra på det. så bare en ledning jeg

is i kjøleskap`? :P

Heisann, før hadde vi kjøleskapende gående på syrebatterier, også hadde vi med 4 batterier. Da crew krevde at vi gikk over til gelèbatterier pga. eksplosjonsfare(!) gikk vi heller til innkjøp av en del kilo Tørris.
Kjøleskapene vi har hatt har alltid vært i tråd med reglemanget :-)

Daniel
11-03-2009, 09:20
Jævlig fet hylle da!
Har lyst til å bygge meg en sånn med lys og vifter, som styres via et kontrollpanel, men det passa litt dårlig i år...

Estella
11-03-2009, 14:23
Hvor lenge holder tørris seg egentlig?

CV-Erik
11-03-2009, 14:46
Den grønne hylla var rå :)
Husker i fjor mens TG pågikk, og jeg så videon av den :D

Shish
11-03-2009, 15:16
Hvor lenge holder tørris seg egentlig?

Vi kjøpte plater, som holdt 3-5 timer hver husker jeg ikke feil.

CV-Erik, thanks! Vi kommer bedre tilbake i år ;)

CV-Erik
11-03-2009, 15:20
Vi kjøpte plater, som holdt 3-5 timer hver husker jeg ikke feil.

CV-Erik, thanks! Vi kommer bedre tilbake i år ;)

Det er bra! :D
For den grønne var helt rå hehe.

Har dere noen tegninger osv dere kan vise fram eller? :)

Polysic
11-03-2009, 21:28
Hei. Han med sherlock holmes lua her.

Skal prøve å gi noen gode svar på spørsmålene her. Den gamle hylla er bygd i to moduler 1x2 plasser og 1x3 plasser. Hylla har tidligere delt et 12v ledningsnett og hatt 2 separate 230v ledningsnett. (dette blir endret i ny hylle)(Har veldig lite bilder men det meste kan sees på den TG videoen.)

Kjøleskap

Kjøleskapene har vært et unntak fra resten av hylla ettersom det ikke er lov til å ha kjøleskap koblet til på strømmen til TG.

Kjøleskapene består av to kjøleelementer som er blitt montert inn i et "skap". Dette skapet er blitt isolert med 50mm Sundolitt og etterpå blitt limt og fuget igjen så de er vantette i tilfelle eventuell is etc smelter.

De første årene gikk de på 12v fra noen vanlige bilbatterier, dette fungerte kanon og har sålangt vært den beste løsningen. Desverre så reagerte noen vakter på dette i 2007 (de kunne vistnok detonere når som helst, men vi slapp å evakuere området) og batteriene ble sprunget ut i hui og hast.

I 2008 skaffet vi derfor 18+ kg tørris fra en hyggelig lokal leverandør. Denne ble puttet i en egen kasse laget kun for oppbevaring så vi kunne ha den tilgjenglig under hele TG. Dette fungerte men anbefales ikke. For det første må man legge inn minst 2 kg tørris hver eneste dag. (sannsynligvis mer). For det andre så svinger temperaturen veldig ettersom tørrisen fordamper. Den varierte fra -5 til +10, den er også vanskelig å fordele gjevnt i

Gelebatterier er nok det beste alternativet, men dette er veldig dyrt! (rundt 2000,- per stk)

Generelt sett ser jeg ikke problemet med 2 kjøleelementer som bruker mindre strøm til sammen en det en av spottene våres gjør. Vi har også x-antall målere som viser at hylla (ink, pcer og alt annet) ikke overskrider antall amp som vi er tildelt. Det å ha fersk og god mat/drikke tilgjengelig til alle døgnets tider er så deilig at vi alltid vil finne nye løsninger på hvordan vi skal skvise inn et kjøleskap og samtidig holde oss innenfor TG's regler. Syntes bare at temaet kunne trengt en ny debatt med nye idèer ot tanker.

Hylla

Hylla er bygd i 18mm finèr med 36x98 og 36x68 k-virke som forsterkning under midterste etasjeskille. Totalt er det vel så langt brukt over 10 finèr plater :S. I alle overganger er det brukt BMF beslag for å stabilisere hylla. Ved en liten test der vi satt 100kg midt på første "etasje" så sank den med 3mm. Noe som burde holde for brus, pcer og digg :P

Planer for i år

Planen er vel å utbedre en del små detaljer, samle alt det elektriske på ett ledningsnett så vi får færre målere. Det er også meningen å putte på en prosjektor/tv eller noe, samme som vi hadde i 2006.

All info kommer i facebook gruppa, inkl worklogs, bilder og mye mer.

Håper å se MANGE nye hyller på TG i år ;) (er det noe så kom gjerne bort for en prat)

Takk for alle de positive postene forresten :D

BlackkoZ
13-03-2009, 16:28
Kjøleskap reglene skal bli tatt opp til vurdering før TG10(aka TGA). Så man får bare håpe på det beste :)

Men, godt argument du kom med ang at 2 kjøleskap bruker mindre enn den ene lyskilden deres :)

Husker hylla deres ifjor ^^, Man skulle gjerne ha hatt noe lignende selv.. men pga lang reise er det desverre ikke mulig :(

Estella
13-03-2009, 18:41
Kjøleskap reglene skal bli tatt opp til vurdering før TG10(aka TGA). Så man får bare håpe på det beste :)

Men, godt argument du kom med ang at 2 kjøleskap bruker mindre enn den ene lyskilden deres :)

Husker hylla deres ifjor ^^, Man skulle gjerne ha hatt noe lignende selv.. men pga lang reise er det desverre ikke mulig :(

er vell en ganske god grunn at man ikke skal ha med seg kjøleskap på tg. for det første begynner folk å tolke reglene som de vil å tar med seg vanlige kjøleskap og det trekker en del strøm hvis man begynner å drasse med hvitevarer,og er ikke akuratt safe å drasse med rundt.. tross alt. det er en del små ungdom som skal på tg
håper virkelig at kjøleskap forbudet blir.

vil tro dere klarer dere 4 dager uten kjøleskap :P hvis ikke får folk bli hjemme!

håper kjøle-element greiene blir i år også. da kan dere jo bare bruke det enn å må drasse med dere tørrisen

Polysic
13-03-2009, 21:04
er vell en ganske god grunn at man ikke skal ha med seg kjøleskap på tg. for det første begynner folk å tolke reglene som de vil å tar med seg vanlige kjøleskap og det trekker en del strøm hvis man begynner å drasse med hvitevarer,og er ikke akuratt safe å drasse med rundt.. tross alt. det er en del små ungdom som skal på tg
håper virkelig at kjøleskap forbudet blir.

vil tro dere klarer dere 4 dager uten kjøleskap :P hvis ikke får folk bli hjemme!

håper kjøle-element greiene blir i år også. da kan dere jo bare bruke det enn å må drasse med dere tørrisen

Hei Estella, tror du har tolket det vi skrev litt feil.

For det første har det aldri vært snakk om vanlige kjøleskap. Hvitevarer er forbudt og jeg er enig med deg at dette forbudet burde forbli. Hvitevarer bruker som de fleste vet mye strøm, spess under oppstart. ;)

Kjølebokser er derimot lov og det er nettopp dette vi har hatt i hylla. Det "kjøleskapet" du ser er i praksis en kjøleboks som er bygd inn i hylla. Vi har isolert den mye bedre enn en vanlig kjøleboks ettersom de ikke holder godt nok på kulda. Det vi har for å kjøle ned kjøleboksen vår er 1 stk 80mm vifte som går saktere og bruker mye mindre strøm enn en vanlig 80mm pc vifte. Denne vifta er 12v og har som jeg tidligere har sagt vært koblet til ett batteri så den ikke trekker noe strøm fra TG sitt strøm nett. Vi har normalt flere batterier i bilen som vi bytter på, så TG merker aldri strømmen disse kjøleboksene trekker.

Med tanke på det BlackkoZ nevner om kjøleskap. På hylla har vi kjøling i et skap -> Kjøleskap. Dette må ikke forveksles med et kjøleskap som er amoniak basert, sluker strøm og er en hvitevare

Strømmen kjøleboksene våre trekker (fra batteriet vårt) blir målt på kontrollpanelet som sitter på hylla vår. Begge kjøleskapene trekker til sammen mindre strøm (fra batteriet) en det en spot på hylla vår gjør fra TG nettet.

La oss se litt på det:

På hylla vår har vi syv spotter og masse annet elektrisk utstyr. Bare tenk deg de med store anlegg og hvor mye strøm dette trekker. Men strøm er ikke poenget uansett ettersom våre kjølebokser ikke trekker noe strøm fra TG nettet uansett.

Kjøle-elementer

Kjøle-element ordningen til TG har i beste fall vært mangelfull. De er ofte ikke fryst ordentlig ned ettersom de har for få eller de blir byttet for ofte. Kjøle-elementene er heller ikke tilstrekkelige til å kjøle maten godt nok ned under TG. Ja, du kan få en brus til å smake kjølig, men det funker ikke med mat. :(

Grunnen til at vi har kjøleboksene er at butikkene er stengt flere dager under TG og vi oppebevarer derfor maten vå i disse. Alle liker ikke å spise hamburgere og den maten de servere på TG. Den er både dyr og usunn. Vi har også noen allergikere på hylla som ikke tåler det meste av vanlig mat. De nyter derfor store fordeler med å ha muligheter til å oppbevare maten sin på TG.

Om det en gang blir lov til å koble til en 80mm vifte på strømnettet og bruke denne til å kjøle en kjøleboks, så hadde dette vært flott. Alt jeg vil er å åpne en liten debatt rundt dette. Foreløpig får vi forholde hos til det regelverket som er, å tilpasse oss dette. Derfor har vi testet flere forksjellige løsninger på TG og flere vil det nok bli. Strømnettet på hylla er dessuten kontrollert/lagt opp av fagpersonell (utdannet og praktiserende elektriker) så det burde ikke være noe feil med dette ;)

Syntes det ikke burde være noen restriksjoner på hva man bruker sin tildelte amper til så lenge det er trygt/sikkert. Matlaging osv burde selvfølgelig foregå på egnede områder. :p

Om noen er i tvil på strømmen vi bruker så er det bare å komme å ta en liten titt på strømmålerene :rolleyes:

Estella
13-03-2009, 21:13
som jeg skrev så vil folk begynne å tolke reglene som de vil og det vil bli ett problem. som du sikkert ser så er folk veldig flinke til å vri og vrenge på reglene her på forumet at det er skummelt.
jeg har klart meg fint uten noe kjølig mat eller kjøpe noe på tg av mat uten å bruke kjøle ting. jeg vil tro allergikere har en del mat som ikke må stå kjølig også(ja jeg har en "lillesøster" som ikke tåler egg,mel eller melk)

problemet er altså at det blir en fare at folk begynner å tolke reglene for langt. er nok derfor det er totalt forbud

Shish
13-03-2009, 22:07
som jeg skrev så vil folk begynne å tolke reglene som de vil og det vil bli ett problem. som du sikkert ser så er folk veldig flinke til å vri og vrenge på reglene her på forumet at det er skummelt.
jeg har klart meg fint uten noe kjølig mat eller kjøpe noe på tg av mat uten å bruke kjøle ting. jeg vil tro allergikere har en del mat som ikke må stå kjølig også(ja jeg har en "lillesøster" som ikke tåler egg,mel eller melk)

problemet er altså at det blir en fare at folk begynner å tolke reglene for langt. er nok derfor det er totalt forbud

Joda, selvfølgelig klarer man seg uten kjøleskap, men det handler om komfort og luksus, og for øvrig showoff. Crew får bare gjøre reglene krystallklare :-)

Estella
13-03-2009, 22:16
Joda, selvfølgelig klarer man seg uten kjøleskap, men det handler om komfort og luksus, og for øvrig showoff. Crew får bare gjøre reglene krystallklare :-)

luksus? TG...hey ...du er på tg :P da får dere leie dere ett hotell rom å ha maten i minibaren :P eller kjøpe sun mat på resturang(er jo luksus det)

Evelen
13-03-2009, 22:22
poenget er at det skal se liksus ut.... sliker det bare...
Hva ellers skal folk med megahyller og masse dem ikke trenger..

Estella
13-03-2009, 22:27
ha tinga sine i!

Shish
13-03-2009, 22:45
luksus? TG...hey ...du er på tg :P da får dere leie dere ett hotell rom å ha maten i minibaren :P eller kjøpe sun mat på resturang(er jo luksus det)

Eller...så kan vi ta med en hylle med kjøler i!
Vi velger å ta steget lenger(som mange andre) og ikke ha bare en praktisk hylle men som ser dritbra ut, og med goder kanskje andre ikke-hyllende folk har :-)

Polysic
13-03-2009, 22:48
Det er kun totalforbud mot hvitevarer og ikke kjølebokser etc. På hylla vår har vi som mange andre i skipet montert x-antall vifter. Viftene kjøler oss ned under TG og er ganske behagelige å ha i et skip som blir ganske innestengt etter 4 dager. Men hvis viftene kjøler ned mat så er det plutselig ikke lov?

I kjøleboksen/skapet som vi har på hylla bruker vi en termoelektrisk kjøleenhet. Denne bruker 3W (med 2vifter). Strømmen vi har tilgjengelig (6 plasser) tilsier at vi kan koble til 460 termoelektriske kjøle-enheter og 920 vifter. Det er uten å bruke mer strøm en vi er tildelt. Må nok lage en større hylle for å få plass til så mange "kjøleskap" :D

Men reglene på TG sier at alle har 1 amp til rådighet og at hvitevarer er forbudt. Det burde ikke være noe problem å forholde seg til dette uansett hvordan man tolker dem. Hvis noen har et kjøleskap, (som ikke akkurat er vanskelig å se) så ber man dem fjerne det. Hvis noen bruker mer en 1 amp så må de også koble fra ting. Om vi bruker en vifte til å kjøle ned oss, pcen eller maten burde vel ikke ha noe å si? Vi kan få vifta til å blåse oss i hodet eller inn i et skap som vi selv har laget. Det er fremdeles langt i fra å være en hvitevare.

Er helt enig i at alt av hvitevarer burde være forbudt (sånn ca). Men en kjøleboks burde ikke kvalifiseres som en hvitevare, og spess ikke når man med målere kan vise at man er innenfor regelverket på 1 amp per pers.

Kan man ha vifter som blåser i pcen, i hodet ditt, inn i et skap av finèr? (de går ikke engang på TG sitt strømnett)

Estella
13-03-2009, 22:51
da burde det vørt lov med usb kjøleskap også :P

Shish
13-03-2009, 23:07
da burde det vørt lov med usb kjøleskap også :P

Vel, kobler man inn et usb kjøleskap til pcn din, så går det plutselig på Tg sitt strømnett igjen gitt :)

Estella
13-03-2009, 23:10
Vel, kobler man inn et usb kjøleskap til pcn din, så går det plutselig på Tg sitt strømnett igjen gitt :)

jeg har 1a til rådighet

Polysic
13-03-2009, 23:11
USB-kjøleskap har blitt diskutert tidligere, og ser vel grunnene til at dette ikke er lov. Et usb-kjøleskap trekker strøm fra TG sitt strømnett, kan defineres som hvitevare (selges jo under navnet kjøleskap) og man kan ikke kontrollere om brukerene som har det overskrider 1 amp (noe de nok ikke gjør:rolleyes:).Alt dette er vel en vesentlig faktor til at dette ikke er lov.

Om ikke jeg tar feil er dette tatt opp i en annen tråd som du kan lese her:USB-kjøleskap (http://forums.gathering.org/showthread.php?t=6220)

Føler vel i grunn at det er relativt stor forskjell på det og en kjølebag. ;)

Estella
13-03-2009, 23:12
kjølebag er noe som ikke er tilkoblet batteri eller vifter :P

ville heller kalt det elektronisk kjølebag.

ja jeg er vrang :P

Polysic
13-03-2009, 23:19
Det kommer da helt ann på hva slags kjølebag du har. Uansett så har i allefall ikke vår vært det. Ser heller ikke problemet med en kjølebag på batteri/solcelle panel eller hva det nå måtte være. Den trekker ikke strøm fra nettet, og holder maten kald, mmMMmmmMmm.

Er viftene folk har på hylla ok da? Alle lysene? Om vifta på hylla blåser på maten er det greit? Trodde TG skal være show og moro, vi holder oss i hvertfall innenfor våre 6 amp.

BlackkoZ
14-03-2009, 09:40
Selv slike USB-kjøleskap og 12 volt mini kjøleskap går som hvitevare. Og de er bygget på samme måte som deres kjølebokser... (Med en termisk vifte som kjøler ned innholdet)
Samme gjelder kjølebokser som man kan koble til 12volt på (Tipper det er det dere har brukt? I allefall chassiet til lokket..)

Men, så lenge man kjører på batterier, så ser jeg virkelig ikke problemet, da det ikke går utover strømnettet.

Men men, var nå ikke det denne tråden handlet om da :)
-----------

Hadde ikke skadet at dere hadde lagt ut worklog her inne eller på hardware sitt forum istedet, da det ikke er alle som benytter seg av FB :)

Polysic
14-03-2009, 11:20
Tidligere har vi brukt lokket til en 12v kjøleboks til å kjøle ned skapet i hylla vår. I fjor og i år så er det bare et tomt lokk som vi har isolert bedre for å holde skapet vårt kaldt. Siden tørris og kjøleelementer ikke er tilstrekkelig for å kjøle ned mat så har vi sett oss rundt etter andre løsninger. To termoelektriske kjøleenheter gjorde jobben samtidig som de brukte ekstremt lite strøm. Dette åpnet for at batterier kunne klare jobben helt fint uten at vi må bytte dem hele tiden :)

Så lenge vi har de reglene som vi har nå så er det jo bra at vi har andre løsninger som gjør at vi kan holde oss innenfor rammene og fremdeles ha kald mat.

Om dere har andre forslag til ting vi kan ha på hylla så kom gjerne med dem. Vi er i byggeprosessen og er veldig åpne for forslag. Er jo tross alt det denne tråden handler om og ikke en debatt om regelverket :cool:

Har heller ikke bestemt oss for hvordan vi kan tilpasse hylla til FIRE temaet :S

jakkkk
15-03-2009, 01:28
"kjøleskapene" deres ville vært helt lovlig om dere hadde brukt gelebatterier?
Isåfall er jo dette en glimrende løsning :)

Modix
15-03-2009, 02:09
Det er jo ikke lov med noe kjøleskap i det heletatt.. Er jo 10000 tråder om det samme..

jakkkk
15-03-2009, 11:09
*kverulant*

Det er jo ikke noe kjøleskap ;)

lilfire
15-03-2009, 12:22
om man bygger et skap med samme funksjon som et ordinert kjøleskap har, er det vel et kjøleskap uansett strøm kilde. er helt enig at den regelen er idiotisk, men den er nå der.
om man ønsker å ha ekstremkjøling på pcen feks denne (http://www.extremeoverclocking.com/reviews/cooling/Asetek_VapoChill_LS_1.html) er det helt lov (vis ingen regler er blitt forandret), selv om dette er en kjøle kompressor (samme som brukes i kjøleskap). problemet blir jo å holde seg innenfor 1A grensen.

Si at man bruker denne kjøleløsningen på pcen sin da, og har en ekstra plass for å ha nok strøøm til rådighet (har man en så heftig kjøleløsning har man nok en heftig pc som trekker en del strøm den å)
hvorfor skla ikke en som har et lite kjøleskap og en laptop få lov å plassere dette på den ene plassen sin(et lite kjøleskap trenger ikke trekke mye strøm, det jeg har trekker 0,56A)

Estella
15-03-2009, 13:23
Må le hvor avhengi folk er av å ha ting kalt.

Amaya
15-03-2009, 14:32
Må le hvor avhengi folk er av å ha ting kalt.

Haha, ja :p Har aldri drasset med meg annet enn tørrmat. Og drikka holder seg kald nok på betonggulvet. Kjøleskap er for pyser! :p

No offense intended.

Polysic
15-03-2009, 18:17
Kjøleboksen vi har bygd i hylla er jo også der for litt show og sånn da. Folk er vel ikke avhengige av hyller, og anlegg osv heller? TG hadde jo vært kjempe gøy om folk ikke tok med seg noe annet en det de var absolutt avhengige av ;)

Om noen har noen andre tanker og idèer om hylla så blir vi glade for feedback. Og takk for alle komplimentene :cool:

(Fint om vi kan legge kjøleskapsdebatten død i denne tråden, ser heller ikke ut som det går noen vei med de siste konstruktive inleggene her, sigh)

Estella
15-03-2009, 18:20
Kjøleboksen vi har bygd i hylla er jo også der for litt show og sånn da. Folk er vel ikke avhengige av hyller, og anlegg osv heller? TG hadde jo vært kjempe gøy om folk ikke tok med seg noe annet en det de var absolutt avhengige av ;)

Om noen har noen andre tanker og idèer om hylla så blir vi glade for feedback. Og takk for alle komplimentene :cool:

(Fint om vi kan legge kjøleskapsdebatten død i denne tråden, ser heller ikke ut som det går noen vei med de siste konstruktive inleggene her, sigh)

ja da bør du også slutte å være off topic :P btw jeg tror folk hadde klart seg fint uten de tinga.

Hvilken farge skal dere ha på hylla i år da forretsen

Polysic
15-03-2009, 18:32
Folk er vel ikke avhengige av hyller, og anlegg osv heller? TG hadde jo vært kjempe gøy om folk ikke tok med seg noe annet en det de var absolutt avhengige av ;)

Vi har egentlig tenkt å ha den i samme farge i år, signal grønn :P Andre ting vi har laget har også den fargen, nesten blitt kjenne tegnet vårt. Den nye hylla blir vel stort set lik i designen også, prøver å putte nye ting på da :D

Amaya
15-03-2009, 19:03
Har heller ikke bestemt oss for hvordan vi kan tilpasse hylla til FIRE temaet :S

Dere kan beholde grønn og fortsatt ha fire-hylle. Grønn drage! ...den spruter jo ild :p

Kanskje ikke verdens beste forslag, men det kunne jo funka. Hehe :D

Estella
15-03-2009, 19:05
eller signal gul og orange

Polysic
16-03-2009, 00:02
Fargen blir grønn, så hadde tenkt å lage noe annet for å får frem fire temaet. Blir vel noe oppe på hylla kanskje, synd pyroteknikk ikke er lov :D

Estella
16-03-2009, 00:05
Fargen blir grønn, så hadde tenkt å lage noe annet for å får frem fire temaet. Blir vel noe oppe på hylla kanskje, synd pyroteknikk ikke er lov :D

grønn er kiwi :P hvorfor ikke prøve noe nytt. hvis man har samme hvert år så skiller man seg ikek ut til slutt :P

Shish
19-03-2009, 08:59
grønn er kiwi :P hvorfor ikke prøve noe nytt. hvis man har samme hvert år så skiller man seg ikek ut til slutt :P

hihi, nei dessverre, sjokkgrønn er varemerket vårt, og det er kommet for å bli!
Nå begynner vi å få litt greie på de nye hyllene og ;)

Estella
19-03-2009, 16:10
hihi, nei dessverre, sjokkgrønn er varemerket vårt, og det er kommet for å bli!
Nå begynner vi å få litt greie på de nye hyllene og ;)

kjedelig :P

Shish
19-03-2009, 16:25
kjedelig :P

Akkurat som deg! (L)

Vel, back on trackzz: vi har en liten sak som vi tror kommer til å blow your minds på hylla i år! Det kan nevnes at det er noe så fremt vi vet aldri har vært på noen annen hylle på TG før!

Hva det er, får dere se på TG ;)

Estella
19-03-2009, 16:28
Akkurat som deg! (L)

Vel, back on trackzz: vi har en liten sak som vi tror kommer til å blow your minds på hylla i år! Det kan nevnes at det er noe så fremt vi vet aldri har vært på noen annen hylle på TG før!

Hva det er, får dere se på TG ;)

kommentarer om personer kan du holde for deg selv"

jeg kan få lov å si samme farge hvert år er kjedelig uten du slenger noe om en person du ikke kjenner

Shish
19-03-2009, 17:44
kommentarer om personer kan du holde for deg selv"

jeg kan få lov å si samme farge hvert år er kjedelig uten du slenger noe om en person du ikke kjenner

Åja jøss, for det var ikke noen spøk, trodde virkelig du så det :-)
Men for guds skyld, jeg beklager.

Nå tilbake til tema takk ;-)

Shish
29-03-2009, 20:54
Da har vi endret vår mening, og for å tilrettelegge hylla etter FIRE temaet iår så har vi malt hylla rød!

http://img148.imageshack.us/img148/29/getattachmentofk.jpg

Estella
29-03-2009, 20:55
kult :) dette likte jeg . kul farge som sanntidig syntes

Polysic
31-03-2009, 00:50
Den ser faktisk mer orange ut på bildet en den egentlig er. Den er en del mer intens rød. Og for alle som måtte lure, kjøleboks kjøleskapet utgår. Så null stress med om det er lov eller ikke... Blir en annen løsning i år. Noen flere ideer til hva som kan gjøres for å tilpasse oss fire teamet hadde vært flyt.

Freakzor
31-03-2009, 09:03
legg ut noen flere bilder på facebook gruppa da?

flere ideer ja, kansje noe orange og/eller gule neonlys?

Mockba
31-03-2009, 15:31
Utrolig fin hylle! Kul farge også, ser veldig lik ut som vår^^ Gogo fire!

Crow
31-03-2009, 21:10
Liker prosjektet! Synes grønn var kult og, men kontrasten rødt virker smud! Gleder meg til å se kjøleløsningene deres.

Selv har jeg fått tips om rett og slett å ha en sinkbøtte med vann i som jeg putter brusen oppi. Funker forøvrig også for å holde mat kjølig om man putter det inne i plastposer og senker dem ned, men frysing funker selvsagt ikke.

Shish
02-04-2009, 02:52
Vi takker for alle for positive tilbakemeldinger!
Vi gleder oss enormt til årets TG, og håper å se masse fete hyller, og hylleløsninger! :D
Ellers kan vi meddele at vi begynner å få litt dårlig tid ang. hyllebyggingen nå, men hey, det har vi igrunn hatt hvert år :D

BlackkoZ
02-04-2009, 04:30
Siden dere er litt grønne, så hadde det jo ikke skadet og lage småtykke pinstripe flammer med grønn maling på sidene :)

Men så ut som en bra farge på hylla ^^

Polysic
06-04-2009, 01:57
En del forandringer er nå blitt gjort i siste liten. Vi savnet grønn fargen så den er nå tilbake, yay :cool:

Spotter, vifter, neon er på vei opp og vi har akkurat trukket litt over 100 meter kabel. Et stykke igjen altså men vi nærmer oss. (Bildet er fra i går eller noe)

Manlger en spott atm, og de er ikke lengre i produksjon eller noe :confused: Men vi fikser vel det, kan ikke vær så vanskelig å få tak i. Mangler også en strømforsyner atm men burde også være lett å skaffe. Kommer ny update snart.
Face gruppa med update/bilder/diskusjon osv er her Clicky (http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=60306501630)

Estella
06-04-2009, 02:07
synd dere farget den tilbake siden det er veldig fokus på at folk skal prøve å bidra med tema i år..jaja.... kommer sikkert innom en tur til dere også på snoke runden min

Polysic
06-04-2009, 20:14
Er sant at rød hadde passet godt til fire temaet, men grønn er liksom greia vår. Skjekker du linken ser du at alt vi har laget er grønt. Om vi rekker det får vi fikse noe annet som passer til fire temaet, men akkurat nå er det fult kjør med det elektriske :o

Blir forresten prosjektor og ikke tv i år, riggen er snart ferdig :P

Shish
07-04-2009, 01:37
Hepp. nå er dagens økt ferdig og kontrollpanelet kommer seg, er kun halvveis med det men vi nærmer oss i det minste. Ledninger er trukket i hele hylla og alt av lys etc er oppe nå. Mangler bare et par små ting som ikke skal nevnes ennå ettersom det ikke er sikkert vi rekker det :S
Rundet forresten 150 meter kabel O_o

Skal se om jeg får oppdatert enda flere bilder i morgen når hylla burde være ferdig :D

Legger noe linker her og putter bildene inn i første post så denne ikke blir så stor.
http://img9.imageshack.us/img9/9640/26259485501068069327568.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/5624/26259485502568069327568.jpg
http://img529.imageshack.us/img529/6343/img4050l.jpg

Shish
12-04-2009, 04:35
Nå er TG snart omme, kjedelig men realitet!
Har dere hatt det fett?
Det har vi ;D
Vi har fått masse skryt for Hylla, som selvfølgelig er <3 !
Ellers synes vi at hyller har fått for lite dekning ifra TG selv, når vi hadde hylle første året vi var her trodde vi det var Hylle compo(kulest hylle etc), men det eksisterte ikke, og har ikke gjort noen av årene senere eller!
I år er det svært mange hyller, noen tøffe, noen bare praktiske, men alt er hyller!
Så til neste år, hvis ikke TG-ledelsen selv gjør noe gøy ut av det, planlegger vi å muligens å ta bilder av alle hyllene, for så å poste det på forumet her, så folk kan stemme, noen tanker?
Ville iallefall vært gøy med en liten kåring!

<3

Estella
12-04-2009, 16:30
synd ikke var noe fire / ice hylle konk i år...kanskje flere hadde bidrat med tema. da :/

var innom dere og tok bilde forresten..:)