Log in

View Full Version : Godkjenning?

Vetsch
11-03-2009, 15:02
Hvordan blir hyllene godkjennt egentlig? Skjer det når de er satt opp på tg eller må noe skje i forveien?

marilla
11-03-2009, 15:10
De fleste trenger ikke bry seg med å godkjenne hyller før TG. De som derimot BØR gjøre dette er de som lager ekstremt store hyller, eller hyller som skal ha uvanlig funksjonalitet (f.eks. å sove på, noe som - såvidt jeg vet - ikke har blitt tillatt enda). Under selve TG kan du bli pålagt å sikre hyllen bedre dersom den virker ustø (Fare for de som sitter rundt / deg selv), eller eventuelt ta den ned dersom den bruker mer plass enn du har til rådighet (80cm i bredden, 60 i dybden per pers).

Dersom du skal bygge som kanskje er et tvilstilfelle, send en mail til security@gathering.org for sikkerhets skyld. Bedre å få avslag før man begynner å bygge noe.

Heartdriver
11-03-2009, 16:41
Det vil si ytre mål på hylla og ikke 80cm inni... bygger selv hylle på 240 ytre mål * 55 ytre... :)

JaQ
11-03-2009, 22:12
Hvordan er det egentlig med høyde på hyller? For at jeg skulle få plass til mitt kabinett i "2 etg." måtte jeg sette en høyde på ca 130cm. Regner med det går bra så lenge man ser at hyllen står stabilt?

Kvanli
11-03-2009, 22:13
Høyden er vel begrenset til høyden under taket i vikingskipet! Bare det er 100% stabilt.. Var noen som hadde et SVÆRT flagg med ifjor, mange meter høyt :)

mdj
11-03-2009, 22:40
Høyden er vel begrenset til høyden under taket i vikingskipet! Bare det er 100% stabilt.. Var noen som hadde et SVÆRT flagg med ifjor, mange meter høyt :)

Dette var Aviruse fra forumet her, de ble bedt om å ta den ned, men så ut til at de fikk lov å sette det opp igjen mot slutten av partyet. Et helt utrolig stort plass.

Er ikke satt noe høydebegrensning på hyllene, men VELDIG viktig at hylla er stabil. Er den utrygg kan du belage deg på at crew vil be deg ta den ned :)

marilla
12-03-2009, 08:18
Trådstarter stiller et viktig spørsmål, fjerner all off topic som dukket opp.

konrad86
18-03-2009, 22:56
Hei, i år skal alle hyller godkjennes. ingen hyller vil bli 100% godkjent før security har signert ett sjema som skal henge synelig på alle hyller som settes opp i skipet.

Det er en tråd som heter "Spørsmål og svar på hva som tillates på TG09" der er kan jeg svare på spørsmål dere evt. må ha.

mvh.

marilla
18-03-2009, 23:01
Ah, flott med denne oppklaringen! Visste ikke at det var et nytt system for dette i år.

konrad86
18-03-2009, 23:15
vi bruker godkjennings sjema på hyller for at det skal være likt for alle.

Estella
18-03-2009, 23:54
Hei, i år skal alle hyller godkjennes. ingen hyller vil bli 100% godkjent før security har signert ett sjema som skal henge synelig på alle hyller som settes opp i skipet.

Det er en tråd som heter "Spørsmål og svar på hva som tillates på TG09" der er kan jeg svare på spørsmål dere evt. må ha.

mvh.

vil det si at dere også måler hyllene så de ikke er for brede evt lange eller er det bare sikkerheten? (jeg skal ikke ha hylle men er bare nysgjerrig)

Zarbon
19-03-2009, 00:22
vil det si at dere også måler hyllene så de ikke er for brede evt lange

Håper det. Jeg hadde hvertfall klaget høylydt om jeg fikk noen ved siden av meg med for bred hylle, slik at jeg kun fikk 79*60 plass ... :)

Estella
19-03-2009, 00:25
Håper det. Jeg hadde hvertfall klaget høylydt om jeg fikk noen ved siden av meg med for bred hylle, slik at jeg kun fikk 79*60 plass ... :)

har de for bred utenom plassen får de ikke sette den opp. den lille plassen vi har trenger vi

aviruse
19-03-2009, 21:44
vi bruker godkjennings sjema på hyller for at det skal være likt for alle.

hvordan er disse reglene egentlig, kan vi få se skjemaet før vi kommer på tg så vi kan vite hva dere ser etter / eventuelt for egenkontroll?

Blir det i såfall strengere enn tidligere år??

konrad86
22-03-2009, 23:35
Reglene er de samme som tidligere med unntak av at det blir godkjennings lapp/sjema på hyller og konstruksjoner hvis de blir godkjennt. Sjemaet er ikke ferdig laget så det får dere når kontrol av hylle starter:)