Log in

View Full Version : Spørsmål og svar på hva som tillates på TG09

konrad86
17-03-2009, 06:06
Her kan man spørre om hva som er lov med tanke på bygge hyller på TG09

mdj
17-03-2009, 07:29
Hylla skal være stødig
Hver plass er på 80x60, dette må du holde
Det er ikke lov å sove oppå hylla
Du kan ikke spikre hylla fast i bordet

konrad86
17-03-2009, 08:14
Om det er noe som lurer på noe som omhandler hyller eller konstruksjoner som skal settes opp inne i skipet kan man bruke denne tråden:)

MondarK
19-03-2009, 00:15
Huff, blir nesten redd når jeg skal poste her, i tilfelle den ikke skulle bli godkjent (selv om jeg har hatt en ingeniør innen bygging til å kikke på den).

http://img19.imageshack.us/img19/1268/tghylle.jpg

Når vi er ferdige med å bygge så kommer vi til å se an hvor stødig og sikker den er. Er den ikke helt 100% så blir det vaiere i kryss bak, samt. støttebjelker innvendig.

Mvh. Mondark

Evelen
19-03-2009, 00:46
Kan i utgangspungtet ikke se noe galt i den hylla der.

Zarbon
19-03-2009, 01:24
Det som er surt med slike hyller, er at de stenger all sikt for de som sitter bak.
Kunne jo vært morro med en banner bak der og ... enkel skrift: "You can't see shit!" bare for å irritere folka. :)

MondarK
19-03-2009, 04:57
Hmm... Vi har jo kjøpt sjokkgrønn spray, som er testet og virkelig ER sjokkgrønn, så det hadde ikke vært umulig å skrive det på baksiden :p

Mvh. Mondark

Heartdriver
20-03-2009, 00:03
sånn at du må ha godkjenning før du reiser til TG hvis du skal ha med hylle?

Ickz
20-03-2009, 11:44
Hvis du har et eller annet sykt design som henger litt på kanten om du tror det er lovlig eller ikke, så kan det være lurt å sende en mail med info og bilde for å få de til å vurdere det. Men hvis du har en grei hylle du mener er stabil så bare drasser du den med deg dit.

Security vil gå rundt å bare se litt over hyllene når de har blitt satt opp. Han vil bare se at den er stødig nok til at ingenting vil falle og treffe deg, eller noen rundt deg.

konrad86
22-03-2009, 23:22
Ingen hyller blir godkjent før TG, det er noe som blir gjennomført så snart ting beynner å komme på plass:)

SuperTeD
23-03-2009, 17:05
hvor høy må en hylle være for å kunne krysse et gangareal over til neste rad? og hvor langt er det mellom hver rad?
ettersom ingen ser ut til å vite svaret øyemåler jeg bilder fra tidligere parties.ser ut som ca 2 meter:)

SuperTeD
01-04-2009, 11:25
dobbelposter, men det er jo 9 dager siden siste post... neste spørsmål:
vet noen hvor stor tralle man kan dra med seg inn i hallen? må man holde seg til sekkehjul eller kan man f.x laste alt man har i en tilhenger og dra med seg hele ruklet inn?:) har en 10pers hylle +10 pcer som skal inn og det er lite morro på et sekkehjul:P

marilla
01-04-2009, 11:34
Tilhenger blir nok for stort å navigere seg inn (og ut!) med. Dere må nok klare dere med mindre traller, og ta flere turer. Godt å starte TG med litt trim!

Zarbon
01-04-2009, 14:43
laste alt man har i en tilhenger og dra med seg hele ruklet inn?:) har en 10pers hylle +10 pcer som skal inn og det er lite morro på et sekkehjul:P

Kan du vennligst forklare hvordan du skulle fått dratt en henger over/ned til f.eks. rad 25? :)

Evelen
01-04-2009, 14:45
Tilhenger blir nok for stort å navigere seg inn (og ut!) med. Dere må nok klare dere med mindre traller, og ta flere turer. Godt å starte TG med litt trim!om man har en tillhenger som ikke er så veldig stor regner jeg med det er ok og trille den ikk, ta av tingene, og så trille den ut?

HLSolbjorg
01-04-2009, 22:10
Har selv "planer" om en tralle.
Tviler på at dere leier ut der oppe, men noen som vet om et sted man kan leie/låne/kjøpe en billig tralle? :D
Skal fraktes en tomanshylle, 2 pcr og 2 skjermer. (plus 2-3 bagger og mat+drikke)

Estella
01-04-2009, 22:13
chlas olson

SuperTeD
02-04-2009, 00:38
Kan du vennligst forklare hvordan du skulle fått dratt en henger over/ned til f.eks. rad 25? :)

vel. nei:P men i mitt tilfelle sitter jeg på sete 72 row 60ognoe, så det er vel teknisk mulig å få hegern inn der uten å blokkere noe serlig:P bortsett fra om noen skal forbi med noe teit som f.x. en tilhenger da:P

HLSol: Clas Olson, Jula, Coop Obs Bygg og andre butikker i den duren har vanligvis stort utvalg av traller:)

MieBee
02-04-2009, 15:00
for å svare på noen generelle spørsmål som det ser ut som blir tatt opp i denne tråden:

godkjenning av stilaser er egetlig ikke noe som skjer, du bare har dem der... det er bare hvis du har noen syke stilas (alla det jeg hadde i for med 8 meter høye stenger på) som sikkerhetskompaniet (nei til engelsk) kommer og ordentlig sjekker... men jeg har hørt rykter om att det kanskje blir mer av denne sjekkingen i år...

når det kommer til kabelganger over rader, så er det er faringsmessig lurt å ha de ca 2-3 meter over bakken (1-1,5 meter over bordet) og det er ca 3 meter mellom de pluss minus...

Og traller: ta med vanlige traller til bruskasser osv, eller større, men ikke hengere. Dessuten er det lurt å invistere i en ordentlig tralle, sånne aleminums-liksomtraller som bestemødre har blir fort ødlagt

Mosy
02-04-2009, 21:52
for å svare på noen generelle spørsmål som det ser ut som blir tatt opp i denne tråden:

godkjenning av stilaser er egetlig ikke noe som skjer, du bare har dem der... det er bare hvis du har noen syke stilas (alla det jeg hadde i for med 8 meter høye stenger på) som sikkerhetskompaniet (nei til engelsk) kommer og ordentlig sjekker... men jeg har hørt rykter om att det kanskje blir mer av denne sjekkingen i år...

når det kommer til kabelganger over rader, så er det er faringsmessig lurt å ha de ca 2-3 meter over bakken (1-1,5 meter over bordet) og det er ca 3 meter mellom de pluss minus...

Og traller: ta med vanlige traller til bruskasser osv, eller større, men ikke hengere. Dessuten er det lurt å invistere i en ordentlig tralle, sånne aleminums-liksomtraller som bestemødre har blir fort ødlagt

Kremt.

http://www.gathering.org/tg09/en/news/68/59/Security-approves-shelves/

Kort oppsumering: ALLE hyller og stilas vil og skal bli sjekket og godkjent av security. Alle godkjente hyller vil få noe form for bevis på at de er godkjent. (Jeg tipper en klistralapp eller riknende).

MieBee
02-04-2009, 23:04
Kremt.

Kort oppsumering: ALLE hyller og stilas vil og skal bli sjekket og godkjent av security. Alle godkjente hyller vil få noe form for bevis på at de er godkjent. (Jeg tipper en klistralapp eller riknende).

hehe, da har ikke jeg lest de nye reglene da :P

men da trekker jeg tilbake det jeg sa i sta, og sier: de sjekker hyllene :O

Alimustafa
06-04-2009, 11:08
Må hyllen sitte fast i bordet på en eller annen fancy måte kind of? eller kan den bare stå oppe på bordet så lenge den er stødig?

Estella
06-04-2009, 12:48
Må hyllen sitte fast i bordet på en eller annen fancy måte kind of? eller kan den bare stå oppe på bordet så lenge den er stødig?
:)
den skal kunne stå stødig på bordet

Sponx
06-04-2009, 13:15

Du har ikke lov til å feste de med skruer eller spiker i det hele tatt. Men du kan bruke andre metoder, klemme, strips, etc, hvis du lager et par lange bein som går ned til gulvet foran pallene, liksom. :p

O1av
06-04-2009, 14:55
Kan kabinettet stå på gulvet, eller må det opp på bordet / hyllen?

Sponx
06-04-2009, 15:04
Kan kabinettet stå på gulvet, eller må det opp på bordet / hyllen?

Det kan stå hvor du vil ha det innenfor dine 60x80, så jada, du kan sette det på gulvet også.

O1av
06-04-2009, 15:26
Flott, tar ikke med noe særlig hylle, kanskje en liten en som skjermen kan stå på.
Hadde aldri fått plass til et stort tastatur, musematte og kabinett på 80cm lengde...

Prox
04-11-2009, 21:17
Er det noen regler som tilsier hvordan du stabler ting osv inni hylla?
Eller kan du gjøre så og si hva du vil så lenge den er stabil og holder 60x80 (3plasser i mitt tilfelle)?

mdj
04-11-2009, 21:37
Sålenge hylla er trygg og stødig og det ikke er noe fare for at ting skal falle ned og du ikke har noe som strekker seg ut over andre plasser ser jeg ikke grunnen til at noe skal gå galt. Så hva du stabler i hylla må du jo tenke over ettersom hvor mye hylla tåler. Meg bekjent er det ikke noen direkte regler for stabling i hylle. :)

krage
13-11-2009, 10:21
Det er ingen direkte regler, men det skal ikke gjøre hylla ustabil, det skal heller ikke «gå ut over andre deltagere»

Men husk dette var reglene på TG2009, de kan bli endret til TG2010 :-)

Daniel
13-11-2009, 18:52
Kremt.

Min hylle ble aldri sjekket eller godkjent i år.