Log in

View Full Version : Noen som vet om noen bra lys?

odinz
28-03-2009, 11:19
Hei. jeg har tenkt og kjøpe 3 lys som vi skal feste inni hylle med dobbelside teip elns, lurte på om noen veit om noen som går på batteri og som lyser blått elns.

Takk for alle svar på forhånd=)

Estella
28-03-2009, 11:48
jeg vil anbefalle deg normal lys. hadde tenkt å ha med meg blått lys selv men man fikk lett vondt i hode av det og øya blir litt rare. mulig ikke du reagerer på sånt lys men andre rundt deg kan :) bare ett tips

odinz
28-03-2009, 12:00
tenkte ikke på sånn UV lys akti, men bare et vanlig neon lys som går på batteri.. kuleste hadde vært rødt elns... noe lignende lys som man har i pc'en.. trur ikke folk reagerer på det.:)

Estella
28-03-2009, 12:04
er ikke uv jeg tenker på heller :P

hvilken side er du på da? fire ? ice?

odinz
28-03-2009, 12:41
sitter så jeg kan se scenen

Estella
28-03-2009, 13:01
fire da med andre ord. da kan du enten ha gult lys eller noe. rødt anbefalles ikke :)

odinz
28-03-2009, 13:17
ok, men hvor får jeg kjøpt det?

Estella
28-03-2009, 13:22
chlas olson. der får du pærer ihvertfall. eller så må du i data butikk for å få sånne lange stenger man har i pc en... jeg gjenntar. anbefaller deg IKKE blått eller rødt lys.,

odinz
28-03-2009, 13:27
kk:) takk..........

Turisten
28-03-2009, 22:37
http://microplex.no/aspx/produkter.aspx?l=2&t=743&g0=108&g1=53&g2=232&visavdeling=0&g0txt=Datakomponenter&g1txt=Casemods&g2txt=Katode,%20std.&a=vis

Her har du et bredt utvalg av katoder med bra neon lys.
Katodene kommer enten med en liten hvit plugg, eller en stor hvit plugg. Dette finner du ut av..

Før i tiden var jeg en heftig casemodder og modda alt som var.. lys-musmatter og keyboard-lys og alt mulig piss inni pcen. Selv under "føttene" på pcen min.

Anyway, det jeg gjorde for å få lys til keyboardet og musmatta var å ta en løs TP kabel, klippe den opp og bruke 2 av de ledningene inni der. Brukte de hvite pluggene du ofte får når du kjøper nye pc deler (de hvite pluggene som går til harddisker med svart og røde og gul kabler). Loddet fast kablene fra tp'en og svart+rød fra den fra psu'en og fikk da min egen plugg, med så lang kabel jeg ønsket. Så setter du den pluggen i en ledig plugg i pcen, og den andre enden gjennom en sprekk eller hull bak pcen, og lodder på en ny plugg på andre siden.

Nå har du en lang 5volt kabel som du kan bruke til hva du vil, feks koble til en lyskatode som du har i hylla di. LED og katoder bruker 5volt. Ikke bruk mer enn dette, da de vil dø rimelig fort..

Hva du trenger:

En ledig hvit plugg fra PSU.
To hvite skjøteplugger som brukes til bl.a. harddisker/cdrom. (kommer ofte med når du skjøper nyt hardware til pcen)
En tp-kabel eller annen kabel selvfølgelig.. (mange som har en dårlig gammel ubrukelig kabel liggende en plass..)
Lodde-verktøy.
Lys-katode. (neonlys)

Nå er det vel brått 6 år siden jeg drev med casemodding, og det har nok kommet sinnsykt mye nytt som jeg ikke har fulgt opp som gjør dette mye lettere..

Ta en titt på microplex.no og netshop.no etter casemodding ting.

Estella
28-03-2009, 22:44
er artig du nevner det for jeg bestilte to slike led lys rør i blå(forsiden lyser blått og jeg sitter på ice siden) ,vifte som lyser blått og en kabel som lyser blått...hehe. + st jeg har en lampe med LED LYS(merk deg dette siden jeg ikke anbefalte deg blått lys men det er som lys pærer og ting som skinner veldig mye) som er blå... men behaglig lys vell og merke

CV-Erik
01-04-2009, 10:12
Stikk på ikea og kjøp LED lysene dems ;) Det er "lysrør" med masse LEDer i, som lyser veldig bra, og har masse forskjellige farger du kan velge mellom med en bryter.. koster rundt 500kr, men er veldig bra! :) Det er 4 "rør" men du kan bruke 1 hvis du vil

odinz
04-04-2009, 13:37
Stikk på ikea og kjøp LED lysene dems ;) Det er "lysrør" med masse LEDer i, som lyser veldig bra, og har masse forskjellige farger du kan velge mellom med en bryter.. koster rundt 500kr, men er veldig bra! :) Det er 4 "rør" men du kan bruke 1 hvis du vil
Kjøpte de lysa idag.. kjøpte sånne lys: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60116540