Log in

View Full Version : Hvordan bruke Sketchup

jheitman
15-04-2009, 18:29
en liten hjelpetråd angående bruken av sketchup

jeg lurte da på hvordan dere bruker sketchup med bruk av hyller

har prøvd litt,det eneste jeg har da fått ner er da paller men får da ikke pallene til å stå sån soom jeg vill

Bimme
15-04-2009, 19:28
hei, jeg har laget ferdige paller du kan finne på 3d warehous viss du søker på google. søk tg eller pall så får du opp ferdig lagd,
det er bare og siifra om jeg skal lage en hylle til deg , ( Har litt lite og gjøre for tiden,. )

Freakzor
15-04-2009, 23:10
anbefaler og se på google sine egne tutorials, det forteller alt du trenger å vite..... mer en det er ikke nødvendig når du skal lage en simpel hylle :)

Evelen
15-04-2009, 23:19
tuturnalene er ok til og lære seg det grunnleggende også.
Her er noen tutirnals Google Sketchup, ikke veldig ulikt vanlig Sketchup aka Sketchup Pro http://sketchup.google.com/training/videos.html

jheitman
17-04-2009, 03:31
må nesten si at autocad virke nåkka letter å bruke

når d gjelder sketchuppen ijæn, kordan får man pallene til å stå i lik høyde (ene pallen står litt høyere å litt lenger "ut" en den andre gjør, er d ikke nån plass dær man kan skrive sån at dem er på lik høyde/lengde?

add mæ på msn jheitman@hotmail dot com dokk vill

flashy
17-04-2009, 05:38
Damn bruker du AutoCad til dette. Da kan du faktisk FRESE ut det du lager i metaler :P om du finner riktig leverandør da:P heheh

Evelen
17-04-2009, 07:59
Vil tippe det blir dyrt og lage hylle i metall, med mindre man gjør jobben selv.

desperat
17-04-2009, 13:29
må nesten si at autocad virke nåkka letter å bruke

når d gjelder sketchuppen ijæn, kordan får man pallene til å stå i lik høyde (ene pallen står litt høyere å litt lenger "ut" en den andre gjør, er d ikke nån plass dær man kan skrive sån at dem er på lik høyde/lengde?

add mæ på msn jheitman@hotmail dot com dokk vill

sketch up er jo ganske enkelt å starte med da, autocad er egentlig litt vanskeligere :P
men jeg må si at autocad virkelig er mitt valg til dette

jheitman
17-04-2009, 13:45
brukte autocad til å tegne styreforhøyer til skutern min

jheitman
18-04-2009, 02:37
beklager. sa feil om adressa,den riktie er jheitman4@hotmail dot com

BlackkoZ
18-04-2009, 16:05
Huff huff, alta folk altså :'D

Det du kan gjøre, er å tegne opp en flate der du skal plassere ting... Da vil du få alt i rett høyde og plassert rett iforhold til rommet. :)