Log in

View Full Version : Apply for a crew position

The Gathering
13-11-2009, 03:48
...and get access to the crew area! Wannabe - our system of recruitment of crewmembers is open. Maybe you'll understand why the crew is fond of bananas? In the days ahead we will take a more detailed presentation of the crew, so do not wait too long before you visit us again. Apply for a position at wannabe.gathering.org (http://wannabe.gathering.org)
[/URL]

[url=http://www.gathering.org/tg09/no/news/160/65/Apply-for-a-crew-position/]Les hele saken på gathering.org / Read the entire article at gathering.org. (http://wannabe.gathering.org)

killin1
13-11-2009, 20:46
The bananaphone: D ?

marilla
14-11-2009, 17:49
Bananaphone må man jo ikke være crew for å kjenne til!

(ryktene sier dog noe om at medic har sin egen bananphone)

Det å være crew anbefales sterkt, det er til tider mye jobb, men også fryktelig mye gøy. Ikke minst møter man mange folk innen "bransjen", noe som er superpraktisk for oss som driver med utdannelse innen IT, man lærer mye nytt, og har noe knallfint å putte på CV-en. \o/

killin1
14-11-2009, 19:34
Jeg søker crew 2011, Skulle egentlig søke i år, men fikk med meg noen venner som ikke har vært på tg før^^

Har nær familie i security, og hun elsker jobben sin: )

EDIT Jeg har tenkt å utdanne meg innen lyd generelt. Vet du om det er noen spessielle krav for å jobbe ved scena der? (eller den sektoren)

Mener å ha hørt at det går under event.

marilla
14-11-2009, 20:47
Det er sjelden helt konkrete krav for crew, om du tenker på når det gjelder crewopptak. Unntakene er security-crewene, der man må ha fyllt 18 innen TG.

Crewet "Event:Arena" er de som samler blant annet de som jobber med lyd i år. Det er foretrukket at man har erfaring med å jobbe med lyd fra før, men man har ingenting å tape på å søke.

I wannabe kan man søke på opp til tre forskjellige crew, og velge om man vil ha en prioritering på dem, eller søke alle "like mye". Dermed kan du f.eks. søke event:arena som førstevalg, og sette noen andre crew på andre og tredjevalg. Det er flere som har begynt sin crew-karriere i et helt annet crew enn der de har blitt værende til slutt, det er ofte litt enklere å komme inn i andre crew så snart man har vært crew et år og er "inne i systemet", såfrem det finnes folk som kan snakke positivt om deg, og man har jobbet bra. Det ble en litt lang setning, men bare spør om meningen ble uklar. Personlig begynte jeg i sec:sec, og hadde to knallmorsomme år der. Deretter ble jeg spurt om jeg kunne være interessert i å jobbe i info:content, siden jeg liker å jobbe med grafikk og lignende. Jeg skal nå ha mitt andre år i info:content, og trives veldig godt der òg. På denne måten får man se flere sider ved datapartyet, og jeg blir stadig imponert over hvor mye kompetanse som er samlet i crew.

Til sist et generelt tips om søknader - chiefen som leser søknaden din vet mest sannsynlig ikke noe annet om deg enn det du skriver. Det hjelper lite å ha egenskaper dersom du ikke beskriver dem. Husk å nevne relevant erfaring, motivasjon, og hva som gjør at akkurat DU bør få en plass i crewet du søker på.

Daniel
14-11-2009, 21:41
Er det bindene å søke crew?

Jeg har veldig lyst til å søke crew, men samtidig veldig lyst til å være deltaker med vennene mine.
Tenker på å søke sec:sec, men har litt liten tro på at jeg kommer inn. Så valget hadde jo sånn sett blitt mye enklere dersom det ene alternativet ble utelukket.

En annen ting og; Må man være fylt 18 når man søker sec, eller holder det med at man fyller 18 før TG?

marilla
14-11-2009, 22:23
Man må være 18 år innen TG begynner, så du kan søke mens du fortsatt er 17.

Du sier du har liten tro på at du kommer inn i security, hvorfor det? Security er et crew som ikke krever så mye av forkunnskap, så sånn sett er det ganske "enkelt" å komme inn. Det som ønskes er folk som kan være modne, ansvarlige, høflige men bestemte, og sørge for at deltagerne får en god og trygg opplevelse på TG. Det er ikke noe sted for de som bare vil tøffe seg og "være bedre enn deltagerne", men et crew for de service-innstilte. I tillegg er det et veldig stort crew, med godt samhold, og det er spennende å få påvirket partyet direkte. Dersom du er klar for å jobbe med forskjellige oppgaver 8 timer hver dag (det første døgnet kan dette bli endret til 12, grunnet innslipp), og så ha "fri" frem til neste vakt (du KAN bli tilkalt dersom noe spesielt skjer, men erfaringsmessig dekkes ekstrabehov på frivillighetsbasis, der de som vil jobber mer). Security er et av crewene der arbeidstidene er klarest definert, andre crew opplever i større grad flytende arbeidstider.

Når det gjelder vennene dine - du kan jo alltids høre om flere av vennene dine også vil være crew? Det finnes noe som passer for de fleste, med mindre alt man vil gjøre er å sitte på rumpa i en uke. Det kan man jo gjøre når som helst.

Daniel
14-11-2009, 22:38
Sitte på rumpa gjør jeg mer enn nok, og jeg er ikke noe særlig til gamer, så på TG i fjord ble det mye dødtid og surfing, noe som er en av grunnen for at jeg vil prøve meg som crew.

Jeg følte bare at jeg var mindre kvalifisert til jobben pga. ung alder og lite erfaring i forhold til mange andre, og regner med at sec er et populært crew iom. at det sikker er en del av "de som vil tøffe seg og "være bedre enn delagerne"", så det er vel litt kamp om plassene.

marilla
14-11-2009, 23:14
Men de som faktisk er opptatte av å gjøre TG til noe bra for deltagerne har større sjanse for å komme inn en tøffingene. Som sagt, presenter deg selv på en måte som gjør at om DU var sjef, så ville du akseptert noen basert på den søknaden. Erfaring er noe man får, man må begynne et sted. Jeg var 18 mitt første år i security, og vet at det er flere 18-åringer i crew hvert år. Det er mange som har vært med i flere år, men det er hyggelige folk, og de vil nok bidra til å "lære deg opp". Så, jeg anbefaler VIRKELIG å søke, du har ingenting å tape på det.

Jeg aner ingenting om når billettsalget begynner, men HVIS det begynner før crewopptaket er ferdig, så kan man kjøpe billett og få den refundert dersom man blir tatt opp.

Crewopptaket varer har ikke fått definert noen slutt enda, men det gjelder gjerne "til det er fullt", typisk. Anbefaler å søke så tidlig som mulig.

Daniel
14-11-2009, 23:22
Men er det bindende å søke crew?

Security er forholdsvis det crewet jeg intereserer meg for.
De andre crewene består jo av masse spennede oppgaver, men er ikke helt av min interesse, som selvsagt er en viktig ingrediens.

killin1
14-11-2009, 23:37
Jeg har lyst å søke i Event:arena ja : )

Men det er en ting jeg lurer på:
-kan jeg sitte et annet sted i salen enn crew område, og fortsatt ha tilgang til det?

Det noen flere punkter, men jeg husker dem ikke: /

tigersager
15-11-2009, 00:54
Hadde litt lyst til å søke sec:sec dette året, men så fant jeg ut at jeg skal kjøre TS et år til. Neste år er vedlig akkuelt for meg, ikke det at jeg missliker TS, men TS er også en utfordring, og jeg leter i noen tilfeller etter nye utfordringer. Som det ble nevnt her så er jo sec:sec en vedlig fin ting å f på CV'en, men får se hva det blir til

marilla
15-11-2009, 01:26
Men det er en ting jeg lurer på:
-kan jeg sitte et annet sted i salen enn crew område, og fortsatt ha tilgang til det?

Crew sitter i crewområdet (det er flere områder der crew sitter, det har tidligere år vært f.eks. nede i "crewburet" for de fleste crew, fugleberget for info og economy, tech-bua for tech:server og tech:net, og området rundt scenen for deler av event-crew), det er for at det skal være lett å finne ledig crew dersom det trengs, og bidrar også til samholdet. Du kan dermed ikke sitte andre steder i salen.

Men er det bindende å søke crew?

Det er ikke noe juridisk bindende i å søke crew, men etter å ha søkt blir du ikke spurt om bekreftelse før du eventuelt tas opp. Man KAN trekke seg fra crew etter å ha blitt tatt opp, og det er dessverre noen som gjør det hvert år, men jeg vil sterkt fraråde å søke dersom man ikke er sikker på om man har mulighet til å være crew. Det gjør det vanskeligere for chiefs å få noen idé om hvor mange som er i de enkelte crew dersom folk kommer inn, og så trekker seg igjen, noe som får negative følger for resten av crewet (teamoppdeling, arbeidstider og lignende). Det tar seg i tillegg dårlig ut for senere søkesjanser dersom noen trekker seg uten en veldig god grunn. (Det finnes såklart gode grunner, som sykdom, familieproblemer osv)

Som det ble nevnt her så er jo sec:sec en vedlig fin ting å f på CV'en, men får se hva det blir til

Du kan jo eventuelt prøve deg på crew for a day i år? Jeg antar at denne ordningen blir videreført i år, det er en flott måte å få en smakebit av crewlivet på. :)

Daniel
15-11-2009, 02:18
Har man muligheten til å evnt. kun søke ett crew?

marilla
15-11-2009, 02:36
Såklart! Man kan søke ett, to eller tre crew. : )

killin1
15-11-2009, 22:25
søker man cfad by wannabe?

marilla
15-11-2009, 22:36
Nei, CFAD får nok en egen søknadsprosess etter hvert. Om jeg husker rett har det brukt å bestå i at man sender en epost til en gitt adresse der man forteller litt om seg selv og hvilket crew man vil ha. Mer informasjon om sånt kommer nok nærmere TG, og såklart på gathering.org. :)

Extreme_H_H_H
16-11-2009, 02:05
jøss... hadde ingen planer om å søke crew i år, jeg hadde gått rundt å tenkt på at jeg skulle prøve med under TG11 eller noe sånt, men får jeg visste ord av det underveis i denne tråden var søknaden allerede sendt inn gitt :)

Wish me luck *thumbs up*

saita
16-11-2009, 02:58
Lykke til, Mr. Extreme :)

Det å være med i Crew, er en opplevelse for seg selv, et samhold og en _frivillig_ arbeidsvilje man neppe finner noe annet sted! Det å kunne både føle og ta på at du har vært med å arrangert et av verdens største dataparty, og et av norges største arrangement, er en kjempegod følelse! Den finner du ikke noe annet sted!

Søk i vei, alle sammen! Som Marilla (mener jeg det var) sa tidligere i tråden; du har INGENTING å tape på å søke! Selv søkte jeg to år før jeg ble tatt opp, og det er ikke noe jeg har angret på, for å si det på den måten! :)

Lykke til alle sammen!

Extreme_H_H_H
16-11-2009, 03:08
hehe, takk takk. Jeg så nettopp den forrige posten min å ser det virkelig er på tide å legge meg nå ja :D

Daniel
16-11-2009, 18:22
Hvor lang tid vil det normalt ta før jeg får svar på søknaden?

marilla
16-11-2009, 18:49
Det blir nok ikke tatt opp noen før om litt over en ukes tid, fra rundt 24. november.

Payne
16-11-2009, 22:52
Application completed!

I'm not so interested in bananas but I'm definitely nuts so I thought it would be a good idea to apply for a position in the TG crew. :D

wackamole
23-11-2009, 00:49
Hei!

Har aldri vært på TG før men satser på og komme i år..
Det jeg lurer på da er om jeg kan søke til crew (spessielt lyd, lys og scene), fordi jeg føler det kommer til og bli mye død-tid siden jeg ikke er spessielt gamer, og håper da at jeg kan tilby mer for deltakere og andre "ansatte" på TG ved og være crew.

Er det lurt av meg og søke crew selvom jeg aldri har vært på TG og ikke kjenner folk? - Skal utdanne meg til data elektroniker, men har veldig stor interesse for lyd og lys, er det kanskje noen andre crew plasser som jeg kan søke til i forhold til utdanningen min?

EDIT: Er under 18 og blir ikke 18 før etter TG i år. Er vell 17 år og 10 måneder når TG begynner, er det noe som sier at jeg må være over 18 for og kunne søke på de forskjellige crew plassene, jeg kommer også fra Nord-Norge, noe som gjør at jeg ikke har overnattingsplass på hamar, er det mulighet for at jeg som crew kan overnatte i skipet de dagene jeg må være der?
Med vennlig hilsen
Wackamole!

SvennO
23-11-2009, 06:24
Hei wackamole!

Velkommen til forumet btw.
Selv om du aldri har vært på TG så er det bare å søke. Det værste som kan skje er et nei. Får du ja tipper jeg du får en rå opplevelse og mange nye venner.
Etter hva jeg husker så er det vel kun security som krever 18 års grense.

Videre så er det slik at nesten alle sover i skiper, eller i teltene utenfor.

SvennO

marilla
23-11-2009, 09:18
Crew kan anbefales for alle! Det er litt forskjellig hva som kreves av forkunnskaper, og det er kun security som har krav om 18+. Jeg anbefaler å lese litt på denne siden (http://wannabe.gathering.org/tg10/crew/description) for gode beskrivelser av arbeidsroller.

Crew har mulighet til å sove i skipet fra tirsdagen før TG frem til mandagen etter (selv om man stort sett må ut ganske tidlig på mandag). Det er noen crew som møter opp tidligere, disse har egne avtaler. Vi har egne sovesaler som KUN er for crew, og relativt rolige, så de fungerer veldig fint.

For de fleste crew vil det heller ikke være noe problem at du ikke har vært på TG før. Det er stort sett veldig lett å bli kjent med folk, ihvertfall om du bidrar litt selv og er aktiv med å bli kjent med de du jobber med.

Du kan søke på opp til tre alternativer i wannabe, men det er størst sjanse for å bli akseptert på førstevalget (chiefs vil helst ta inn folk som brenner for noe, så de plukker ikke så ofte folk fra andrevalget). Det er også mulig å ikke prioritere noen av dem, slik at alle er vektet likt.

BlackkoZ
23-11-2009, 18:07
Vil anbefale alle som skal søke å ha i allefall ett år på ræva som deltager.
Det er en litt for kraftig "wow" opplevelse man får på TG første året man er der til at man i tillegg skal kunne klare å svelge en crew rolle 100%.

Har selv søkt, og håper på positivt svar :)
Har desverre ikke råd til å være deltager i år (per dags dato), så håper at man får tatt turen innom TG som crew om ikke annet ^^,

_vix_
23-11-2009, 21:57
Vil anbefale alle som skal søke å ha i allefall ett år på ræva som deltager.
Det er en litt for kraftig "wow" opplevelse man får på TG første året man er der til at man i tillegg skal kunne klare å svelge en crew rolle 100%.

Har selv søkt, og håper på positivt svar :)
Har desverre ikke råd til å være deltager i år (per dags dato), så håper at man får tatt turen innom TG som crew om ikke annet ^^,

Selvom det kanskje kan hjelpe litt på å forstå hva TG er, så vil jeg alikevel anbefale alle som har lyst, til å søke crew. Selvom de ikke har vært der før. Jeg søkte i 2002, og hadde aldri vært på The Gathering før. Og maken til mottakelse skal man lete lenge etter. Her blir man tatt imot, alle er vennlige og svarer på de spørsmål man måtte ha. Og slik virker det som om det er idag også.

Det er kanskje noen andre der ute, som aldri hadde vært på TG før, og søkte crew. Hvordan opplevde dere det å komme rett inn i den gode familien?

Scampi
23-11-2009, 22:03
Henger meg på mine medcrewere over her og anbefaler nysgjerrige folk til å søke!
Første året mitt var 2005, i det daværende event:productions og har vært med hvert år siden det og er også med på TG10, som blir mitt tredje år i event:stage (nå arena).

Første året var jeg veldig usikker og visste ikke helt hva ting gikk ut på, men var også veldig spent og jeg fikk en helt genial mottakelse av de andre i crew. Kom fort inn i varmen, ikke bare i mitt eget crew men også blant de andre. Mer koselig gjeng skal man lete lenge etter!

Det å være crew på TG er en helt spesiell opplevelse og noe man garantert husker for livet - uansett om man er med ett eller ti år.

bergsvendsen
23-11-2009, 22:41
Blir mitt andre år på TG 2010, og jeg bestemte meg faktisk for å søke crew i år. Ble overtalt av en som har vært crew flere år på rad nå, og jeg er overbevist om at det blir en uforglemmelig opplevelse. Alle jeg kjenner som tidligere har vært crew sier at det er bare morsomt - blir kjent med mange nye folk (både andre i crew og fremmede deltakere).

Søkte Security: Security på første, Core på andre og Chillout på siste. Håper selvsagt på å få førstevalget mitt, da det faktisk var Sec: Sec som fristet mest i mine øyne.
Får bare håpe at søknaden min falt i smak hos chiefen.

wackamole
24-11-2009, 00:09
Da har jeg søkt på event:production som "førstevalg" :p - føler jeg kan bidra mest der :) - Håper jeg kommer inn som crew, da jeg har vært crew i et lokalt lan her tidligere (rundt 300 mennesker), og føler jeg har mer å gjøre, å føler meg mer nyttig som crew en som deltaker ^^,

Håper jeg kommer inn på hvertfall en av plassene :)

madcow
24-11-2009, 01:52
Slenger meg på scampi og flere av tidligere crewmates. Crew er et fantastisk sted å være og det er den desidert beste måten å oppleve TG på!

Amaya
24-11-2009, 01:55
Søknad til Info:Content og CrewCare levert ^^

Turisten
24-11-2009, 19:38
Hvordan er det med å søke på game crew? Vet ikke hvor jeg får tak i th0, som nå er game chief. Marilla eller noen andre, kan dere gi meg en pm om hvor jeg får tak i han? <3 ty

mysurp
24-11-2009, 20:05
Hvordan er det med å søke på game crew?
Send inn søknad via wannabe, det gjelder både nye og gamle håpefulle.

Mobkiller
01-12-2009, 16:07
Hey, har søkt til Sec crewet nå.

vill man få mail om man ikke er tatt opp ? evt når sån ca får de som er tatt opp vite det ?

Gleder meg til Tg10(d) :)

Frenor
01-12-2009, 16:25
Hey, har søkt til Sec crewet nå.

vill man få mail om man ikke er tatt opp ? evt når sån ca får de som er tatt opp vite det ?

Gleder meg til Tg10(d) :)

Du får mail når søknad blir avslått eller godtatt, og når man får svar varierer veldig fra crew til crew.
Bladde gjennom litt gamle epost og så at responsen jeg har fått har kommet mellom 10. Des og 20. Feb.

Mobkiller
01-12-2009, 17:44
Hey Takk for svar :D

da er det bare og håpe på det beste :)

BlackkoZ
06-12-2009, 22:41
Burde nesten komme respons på søknad før nyttår, slik at man får på plass billige flybilletter, samt er innstilt på å komme dit 1 dag før og dra 1 dag senere ^^,

jocke
07-12-2009, 23:33
Burde nesten komme respons på søknad før nyttår, slik at man får på plass billige flybilletter
I concur. Billige flybilletter kan man ikke si nei til som student.

krage
08-12-2009, 01:28
Du får mail når søknad blir avslått eller godtatt, og når man får svar varierer veldig fra crew til crew.
Bladde gjennom litt gamle epost og så at responsen jeg har fått har kommet mellom 10. Des og 20. Feb.

Dette stemmer bra også i forholdt til når jeg har fått e-post i forhold til plass i crew :-)

Mange har allerede fått beskjed allerede, mens andre ikke. Dette fordi det er variasjoner i når den enkelte crewleder tar opp sitt crew :-)

I tillegg så vil det jo alltid være noen som blir tatt opp for å så gi beskjed om at de dessverre ikke kan være med av en eller annen grunn, og da kan det jo være behov for å ta opp noen nye :-) vil tro det ikke alltid er så kjempe lett å få en kabal på ca. 300 frivillige til å gå opp :-)

Emrock08
31-12-2009, 10:51
Nå er jeg spent altså.
Venter som en unge på julaften, men julaften har jo vert så... Men detta. å få bli med i crewet!

tigersager
04-01-2010, 09:51
Jeg værtfall bestemt på å søke crew til neste år:D

CrewOmbud
06-01-2010, 19:01
[QUOTE=marilla;121174]Crew sitter i crewområdet (det er flere områder der crew sitter, det har tidligere år vært f.eks. nede i "crewburet" for de fleste crew, fugleberget for info og economy, tech-bua for tech:server og tech:net, og området rundt scenen for deler av event-crew), det er for at det skal være lett å finne ledig crew dersom det trengs, og bidrar også til samholdet. Du kan dermed ikke sitte andre steder i salen.

Dette er en sannhet med modifikasjoner. Du er velkommen som crewmedlem å sitte i salen, men da er du nødt til å kjøpe og betale for en vanlig billett. Dette er naturlig nok lite utbredt, men det er crewmedlem som har gjort dette tidligere. Vi foretrekker naturligvis også at crewet sitter samlet, dette av årsakene Marilla nevnte tidligere :)

- Crewombudet
--------------------------------------

The Gathering 1900: Crewcare (Member)
The Gathering 2001: Info:Presse (Member)
The Gathering 2002: Info:Presse (Member)
The Gathering 2003: Info:Presse (Chief)
The Gathering 2004: Info:Presse (Chief)
The Gathering 2005: Info:Presse (Chief)
The Gathering 2008: Crewombud (Crewombud)
The Gathering 2009: Crewombud (Crewombud)
The Gathering 2010: Crewombud (Crewombud)

Daniel
06-01-2010, 21:50
Noen som kan si noe om man får svar på søknaden til security snart?

Er ganske avgjørende for planleggingen vidre i vennegjengen, og TG nærmer seg med raske skritt.

BlackkoZ
07-01-2010, 06:07
Må si meg enig med Daniel her...

Svar på søknad til Sec:Sec burde bli besvart engang snart. Men forstår jo at det er stor pågang på akkurat den stillingen da.

Chiobe
07-01-2010, 07:01
De som besvarer crew søknader er folk med liv som oss de også, samt at det er sikkert ikke bare bare og plukke ut et bra crew. Så gi ting litt tid folkens.

BlackkoZ
07-01-2010, 17:44
Hadde om ikke annet vært fint med en liten status oppdatering på den fronten på hvor de ligger an og når man kan forvente svar.

Planlegging er i full gang hos de fleste av oss iforhold til hvem man skal sitte med og sånt :)

marilla
07-01-2010, 19:46
Hovedopptaket er over, men det er alltid et lite puslespill i forhold til hvor mange folk hvert enkelt crew kan ta opp. Alt håp er med andre ord ikke ute, det er flere crew som fortsatt har noen ledige plasser. Jeg kan høre med crewombudet om hun kan gi noe bedre svar. : )

CrewOmbud
07-01-2010, 19:54
Chiefene har fått frist til 1.februar med å fullføre det ordinære crewinntaket, og vi satser på at vi skal rekke det :)

Grunnen til at det tar tid er fordi at alle skulle få muligheten til først å søke, så skulle chiefene få sine kabaler til å gå opp. I enkelte crew er det særs viktig at man kan jobbe godt sammen og at teamene utfyller hverandre i forhold til erfaring og kompetanse :)

Dersom man ikke kommer med som crew i år kan man alltids søke som Crew for a day, informasjon om dette vil bli lagt ut på gathering.org nærmere TG. Mange av de som blir rekruttert til crew blir det nettopp gjennom Crew for a day.

Dersom noen har spørsmål angående crewinntak eller andre crewrelaterte spørsmål kan disse rettes til crewombudet på co@gathering.org :)

Klem fra Ingvild
Crewombud The Gathering

saita
08-01-2010, 11:53
Crew for a day (CFAD) er absolutt å anbefale! :) Det var det jeg gjorde!

Du får prøve deg som crewmedlem i forskjellige crew over en hel dag, og får prøve ut forskjellige oppgaver.
Jeg husker meg selv, jeg har både skrevet artikler på gathering.org, filmet scenen, hjulpet folk med tekniske problemer, og mye mye annet gøy!

Hvis du har søkt crew i år, og dessverre ikke kom inn, så søk CFAD, da har du en mulighet for å få vist deg frem for både crewmedlemmer og chiefs/shiftleadere, og gjør du en god jobb og gir et godt intrykk, skal du ikke se bort fra at du har en mye større sjangse for å komme inn neste år! :)

Lykke til videre med både crewopptakk og CFAD! :)

espen112
09-01-2010, 20:59
Noen som vet om de som styrer ved scena bruker miksebord??
vet det kanskje er litt off topic men bare lurer :P

VivaLatrina
09-01-2010, 23:17
om dem gjør?

nei, dem bruker et gammelt sentralbord for telefon, hvor dem plugger inn og ut plugger ettersom hvilken lydkilde dem vil ha

selvsagt bruker dem miksebord =) et heller stort et også

espen112
10-01-2010, 03:01
Siden du Sier at det er stort så tipper jeg at det er analogt :p

HLSolbjorg
10-01-2010, 03:07
Siden du Sier at det er stort så tipper jeg at det er analogt :p

Analogt miksebord?
Tipper at tg har ganske high-tech ting når de først arrangerer et så stort event ;-)

jocke
10-01-2010, 03:26
Noen som vet om de som styrer ved scena bruker miksebord??
På TG09 brukte de Soundcraft Vi6. Det er et veldig kos bord det :)

edit: Og ja, det er digitalt.

espen112
10-01-2010, 21:42
På TG09 brukte de Soundcraft Vi6. Det er et veldig kos bord det :)

edit: Og ja, det er digitalt.

Var vist relatift digert til å være digitalt som jeg har opplevd.

De digitale miksebordene jeg har drevet med er for det meste veldig små og kompakte :)

jocke
11-01-2010, 00:30
Var vist relatift digert til å være digitalt som jeg har opplevd.

De digitale miksebordene jeg har drevet med er for det meste veldig små og kompakte :)
De fleste ting kommer i forskjellige størrelser - alt etter hvor dyp lommeboken er.

VivaLatrina
11-01-2010, 01:31
De fleste ting kommer i forskjellige størrelser - alt etter hvor dyp lommeboken er.

ba-dum-dish

Daniel
22-01-2010, 23:45
æsj, så ble jeg avvist :/

Da får jeg vel begynne planlegginga for fult da :)

Scampi
23-01-2010, 07:19
Stemmer som Jocke sier, vi brukte Vi6 i fjor.
Et ganske så kos bord...ikke umulig vi bruker det i år også.

Emrock
23-01-2010, 08:56
Ble avvist selv nå. =\
Det var synd. Ble det ikke noe TG-feeling på meg i år.. æsj. =(

Scampi
23-01-2010, 12:31
Ble avvist selv nå. =\
Det var synd. Ble det ikke noe TG-feeling på meg i år.. æsj. =(

Det var synd :/
Men regner og håper på at du søker neste år :)

Chiobe
28-01-2010, 17:14
Hvordan ser man egentlig at man har fått avslag eller er aksepert?

SvennO
28-01-2010, 17:50
Du vil få en mail på avslag / akseptert!

Chiobe
31-01-2010, 23:57
Chiefene har fått frist til 1.februar med å fullføre det ordinære crewinntaket, og vi satser på at vi skal rekke det :)

Hvis dere planlegger å holde fristen, så ligger dere litt bak. Har ikke sett noe til verken avslag eller aksept.

solbekk
01-02-2010, 01:24
Altså jeg har lurt litt. Jeg søkte på 3 mulige crew i november og jeg har kun fått et avslag, mens de resterende to har sporløst forsvunnet. Crew ombudet visste ikke stort om "problemet", så kanskje noen andre har et finulig svar på hva som kan være galt.

Chiobe
10-02-2010, 20:31
Noen update på hvordan ting ligger ann?

MRmP
10-02-2010, 20:33
De fleste crew har nå stengt for søknader, men er noen få igjen som har åpnet.
Ser ut som fristen med 1feb. er TG tid (så +/- 1måned er forventet ^^)

hvilket crew søkte du Chiobe?

Chiobe
11-02-2010, 06:11
Event:Production, er hvertfall den søknaden som fortsatt ligger der. Søkte på et annet crew også, men har ikke sett noe til avslags mailen der heller selv om søknaden har forsvunnet.