Log in

View Full Version : Security

The Gathering
02-12-2009, 00:01
Security consists of three sub crews

Security: Security
Security: Medic
Security: Support

Security is responsible for the safety of participants at The Gathering, and is one of the largest crews.

Les hele saken på gathering.org / Read the entire article at gathering.org. (http://www.gathering.org/tg10/no/news/173/65/Security/)

Daniel
02-12-2009, 17:23
Høres ut som et spennende og morsomt crew å være i!

Har søkt der i år :)

Lykketroll
02-01-2010, 23:32
Ser ikke helt behovet for at søkere til Security: Medic skal være over 18. Mange 16-åringer har i mange tilfeller nok kunnskap til å hjelpe til ved skader, sykdom og andre ting. De kunne selvfølgelig ikke delt ut piller eller noe, men de kunne hjulpet til med mye annet medic-relatert.

VivaLatrina
03-01-2010, 00:48
medic deler vel uansett ikke ut piller, så det er så greit at :P

kan kanskje være kjekt å ha blant annet insulin klart, i tilfelle en diabetiker ikke finner sin egen medisin. slikt kan blir ganske kritisk

HLSolbjorg
03-01-2010, 00:50
tipper flere vil ha en 18+ "medic" der enn en 16 åring..
No offence, er selv "god" til diverse ting, bl.a. "keep calm" eller lignende i sånne situasjoner, men en 16åring er kanskje ikke stor nok til å skjønne hva det dreier seg om?

Zarbon
03-01-2010, 01:39
tipper flere vil ha en 18+ "medic" der enn en 16 åring..

Jeg vil ha en "medic" som har peiling, uansett hvor gammel personen er. :)

marilla
03-01-2010, 01:52
Jeg har sendt en link til denne tråden til sikkerhetsansvarlige, så forhåpentligvis kommer et fornuftig svar snart. : )

HLSolbjorg
03-01-2010, 16:54
Jeg vil ha en "medic" som har peiling, uansett hvor gammel personen er. :)

merk, "flere" :)

Men igjen, jeg vet at dersom en epileptiker får et anfall, vil den personen ha enten en god venn, eller en som VIRKELIG KAN sykdommen til å hjelpe seg. Snakker ut av erfaring :)

mysurp
04-01-2010, 11:50
Ser ikke helt behovet for at søkere til Security: Medic skal være over 18. Mange 16-åringer har i mange tilfeller nok kunnskap til å hjelpe til ved skader, sykdom og andre ting. De kunne selvfølgelig ikke delt ut piller eller noe, men de kunne hjulpet til med mye annet medic-relatert.

Det er flere grunner til at Medic og Security crewet har 18 års grense. Først og fremst på grunn av at vi har taushetsplikt.
Medic er ett crew som trenger en bred kunnskapsbase. Vi har personell med kunnskap og erfaring fra ikke bare førstehjelp, men også psykologi og hygiene. I fjor var vi også så heldige å få med oss to praktiserende leger.

Som Medic treffer man på mye som må holdes konfidensiellt. Alt fra sykdommer, skader, personalia, psykologiske problemer og så videre. For å forsikre oss om at de som faktisk blir betrodd med denne informasjonen ikke sprer det videre har vi en juridisk bindende taushetsplikt. Dermed må medlemmene av Medic være myndige og altså over 18 år.

Om man har lyst til å bli med i Medic crewet men ikke har fyllt 18 år før TG, så anbefaler jeg å snakke litt med de som går med rød Medic jakke på The Gathering. Bli litt kjent med hva vi gjør og hvem vi er. Om du er ett kjent ansikt så blir det kansje noe lettere å få igjennom søknaden din når du faktisk er gammel nok.

Søk gjerne også Crew For A Day eller på andre crew også. Har du først fått en fot innenfor ett av crewene kan du, såfremt du arbeider godt, bare øke dine muligheter for å komme inn i andre crew.

Husk, vi i Medic er alltid tilgjengelige for å hjelpe til eller snakke. Om det bare er generelle spørsmål eller kjæresten som har slått opp så er vi flinke til å lytte.

Og når du først har lest hele denne posten og jeg har din oppmerksomhet; Drikk vann, dusj daglig og ta en tur ut for å få litt luft med jevne mellomrom!

Lykketroll
04-01-2010, 20:02
Den er grei. Jeg kan forstå den biten med taushetsplikten. Jeg har i de siste årene i speideren fått med meg en god del med både førstehjelp, psykologi. Jeg forstår selvfølgelig at noen stoler mer på en 18-åring enn en 16-åring, så når jeg faktisk tenker meg om er det kanskje ikke så dumt med en aldersgrense.

Og når du først har lest hele denne posten og jeg har din oppmerksomhet; Drikk vann, dusj daglig og ta en tur ut for å få litt luft med jevne mellomrom!

SIR, YES SIR!

Crow
04-01-2010, 22:20
Den er grei. Jeg kan forstå den biten med taushetsplikten. Jeg har i de siste årene i speideren fått med meg en god del med både førstehjelp, psykologi. Jeg forstår selvfølgelig at noen stoler mer på en 18-åring enn en 16-åring, så når jeg faktisk tenker meg om er det kanskje ikke så dumt med en aldersgrense.

SIR, YES SIR!

Ser virkelig at det er bittert, dog.

Jeg har vært irritert på alle muligheter jeg har mista/ikke hatt fordi jeg ikke har vært myndig. Men nå når jeg straks blir det, kjennes det i mange fall logisk at begrensninger er der de er. Førerkort, utesteder, taushetsplikt, kontrakter osv.

Jeg søker meg til medic i år, men tror nok ikke jeg blir tatt med, dersom man har leger som søker seg dit :P

mysurp
05-01-2010, 12:09
Jeg har vært irritert på alle muligheter jeg har mista/ikke hatt fordi jeg ikke har vært myndig. Men nå når jeg straks blir det, kjennes det i mange fall logisk at begrensninger er der de er. Førerkort, utesteder, taushetsplikt, kontrakter osv.

Personlig er jeg ganske enig med deg. Gresset virker som oftest grønnere på den andre siden, men når det kommer til stykket ser man at det kansje var en grunn for begrensningen. Dog er det ingen garantier for at en person som har passert 18 faktisk er moden og voksen nok for det ansvaret og den tillitten alderen tilsier. Dette kan selvfølgelig også gjelde andre veien.

Jeg søker meg til medic i år, men tror nok ikke jeg blir tatt med, dersom man har leger som søker seg dit :P

Medic er ett relativt lite crew på TG. Vi opererer i tre skift med ett par personer på hvert skift. Noen flere på de tidene det er travlest og behov for det.
Når vi så er et lite crew og det er veldig mange av disse som ønsker seg tilbake etter å ha vært med ett år sier det seg selv at opptaket av nye personer ikke er så veldig høyt.
Kompetansen i crewet er også ganske vid, noen har vært sanitetssoldater i forsvaret, aktive i ambulansetjeneste og lignende eller jobber innenfor helsepleien. Andre har eller holder på med relevant utdannelse som sykepleier, lege og lignende. Atter andre igjen har vært med i Medic på bakgrunn av sine livserfaringer som for eksempel det å være mamma.

The Gathering byr på unike problemstillinger, og vi må dermed spille på mange strenger for å kunne takle alle disse på en bra måte.

Det at man ikke er lege har i utganspunktet intet å si på de mulighetene man har for å bli tatt opp i medic crewet. Personlige egenskaper er vel så viktig som den faglige kunnskapen. Det skader heller ikke å ha en bra søknad. Uten å referere til noen spesifikke, kan jeg si at det å påstå at man "er god på medic og slikt" ikke er til stor nytte. List opp de praktiske erfaringene man har og de kurs man har deltatt på.

Bare som ett eksempel dratt ut av løse luften;

"
-Aktiv medlem i * forening fra da til da.
HLR, Hjertestarter, 30 timers førstehjelpkurs i regi av denne foreningen.
-Aktiv medlem i svømmeklubb.
Livredderkurs i regi av denne.
-Vaskehjelp på eldresenter fra da til da.
"

Fortell også litt om deg selv. Man kan ha all den erfaringen og kunnskapen man bare vil, men det hjelper ikke stort om man er vanskelig å sammarbeide med. Sleng opp noen stikkord eller adjektiver som du synes beskriver deg som person, og vær så ærlig som mulig.

Viktigst av alt, ikke gi opp håpet om du ikke skulle bli tatt opp første året du søker! Søk heller Crew For A Day, snakk med de som er med i medic crewet, bli kjent med hva vi gjør og sleng inn en ny og sterkere søknad året etter.

Crow
06-01-2010, 12:03
Personlig er jeg ganske enig med deg. Gresset virker som oftest grønnere på den andre siden, men når det kommer til stykket ser man at det kansje var en grunn for begrensningen. Dog er det ingen garantier for at en person som har passert 18 faktisk er moden og voksen nok for det ansvaret og den tillitten alderen tilsier. Dette kan selvfølgelig også gjelde andre veien.

Medic er ett relativt lite crew på TG. Vi opererer i tre skift med ett par personer på hvert skift. Noen flere på de tidene det er travlest og behov for det.
Når vi så er et lite crew og det er veldig mange av disse som ønsker seg tilbake etter å ha vært med ett år sier det seg selv at opptaket av nye personer ikke er så veldig høyt.
Kompetansen i crewet er også ganske vid, noen har vært sanitetssoldater i forsvaret, aktive i ambulansetjeneste og lignende eller jobber innenfor helsepleien. Andre har eller holder på med relevant utdannelse som sykepleier, lege og lignende. Atter andre igjen har vært med i Medic på bakgrunn av sine livserfaringer som for eksempel det å være mamma.

The Gathering byr på unike problemstillinger, og vi må dermed spille på mange strenger for å kunne takle alle disse på en bra måte.

Det at man ikke er lege har i utganspunktet intet å si på de mulighetene man har for å bli tatt opp i medic crewet. Personlige egenskaper er vel så viktig som den faglige kunnskapen. Det skader heller ikke å ha en bra søknad. Uten å referere til noen spesifikke, kan jeg si at det å påstå at man "er god på medic og slikt" ikke er til stor nytte. List opp de praktiske erfaringene man har og de kurs man har deltatt på.

Bare som ett eksempel dratt ut av løse luften;

"
-Aktiv medlem i * forening fra da til da.
HLR, Hjertestarter, 30 timers førstehjelpkurs i regi av denne foreningen.
-Aktiv medlem i svømmeklubb.
Livredderkurs i regi av denne.
-Vaskehjelp på eldresenter fra da til da.
"

Fortell også litt om deg selv. Man kan ha all den erfaringen og kunnskapen man bare vil, men det hjelper ikke stort om man er vanskelig å sammarbeide med. Sleng opp noen stikkord eller adjektiver som du synes beskriver deg som person, og vær så ærlig som mulig.

Viktigst av alt, ikke gi opp håpet om du ikke skulle bli tatt opp første året du søker! Søk heller Crew For A Day, snakk med de som er med i medic crewet, bli kjent med hva vi gjør og sleng inn en ny og sterkere søknad året etter.

Tviler på at jeg blir tatt med i Medic, men det er helt OK. Tenkte bare at dersom man ikke søker blir man hvertfall ikke vurdert! :)

BigT
11-02-2010, 00:24
Jeg er kanskje litt sent ute. Men jeg ønsker meg inn i Security Crew (security) 2010..

Jeg er inne på søknads greien og der har man følgende valg.

Core
Economy
Også de forskjellige Event:xxx

Hvilken skal jeg velge for å få Security som prior?

Og hva er de andre for noe?

Zarbon
11-02-2010, 00:27
Jeg er kanskje litt sent ute.

Du har helt rett. :)

BigT
11-02-2010, 00:35
Du har helt rett. :)

Veldig utfyllende svar. KAN jo hende de mangler litt folk i fronten og jeg er kvalifisert så det holder.

Hva med å fokusere først og fremst på spørsmålet mitt ?

Zarbon
11-02-2010, 01:20
Hva med å fokusere først og fremst på spørsmålet mitt ?

Ah, beklager.

Hvilken skal jeg velge for å få Security som prior?

Ingen av de.
Sånn, happy?

marilla
11-02-2010, 09:07
Security er fylt opp, så du får ikke søke deg dit. Det samme gjelder alle de andre crewene man ikke kan velge å søke seg til.

Det er egentlig enklest å lese om de andre crewene på gathering.org. Der står det om Core (http://www.gathering.org/tg10/no/news/171/59/Core-crew/) og Event (http://www.gathering.org/tg10/no/news/170/59/Event-crew-w-video/), mens economy mangler artikkel. De ligger rett under ledergruppen, og styrer med budsjett og alt av pengeflyt rundt TG.