Log in

View Full Version : Changed floorplan

The Gathering
14-02-2010, 19:10
Large changes await you this easter. When you arrive at The Gathering you will find the scene in the middle of Vikingskipet.

Les hele saken på gathering.org / Read the entire article at gathering.org. (http://www.gathering.org/tg10/en/news/197/65/Changed-floorplan/)

Zarbon
14-02-2010, 19:19
when you arrive at the gathering you will find the scene in the middle of vikingskipet.

l a m e ...

Oh, and btw; I told you so.

Estella
14-02-2010, 19:21
fint om det stod på norsk også

Zarbon
14-02-2010, 19:22
Helt ærlig; hvorfor skal dere tvinge bråket fra scenen på oss?

Estella
14-02-2010, 19:24
er ikke hele tg bråkette uansett da :P

hva er de grønne og røde radene for noe??

Zakura X
14-02-2010, 19:24
Er det noen forskjell på det grønne og røde?
Og hvis man ikke vil ha bråket fra scena kan kan man jo plassere seg nærmere nord eller sør siden

Zarbon
14-02-2010, 19:26
Og hvis man ikke vil ha bråket fra scena kan kan man jo plassere seg nærmere nord eller sør siden

Er nettopp det man ha gjort. De som ikke ville bli forstyrret av bråket fra scena har plassert seg langt bak - men nå skal de altså prakke det på oss ved å flytte scena midt i fuckings skipet.

ffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

merilin
14-02-2010, 19:39
fint om det stod på norsk også

Alle artikler gis på to språk, det er bare å velge flagget øverst til høyre. norsk versjon (http://www.gathering.org/tg10/no/news/197/65/Changed-floorplan/)

Vet ikke om alle har lest artikkelen før de hopper inn på forumet, men:

"Det har vært et ønske om at scenen skal stå mer sentralt i skipet, blant annet for at det skal bli lettere å følge med på aktivitetene på scenen. Samtidig som antallet deltagere eller den enkelte deltagers bordplass (80x60cm) ikke blir mindre."

"Vi har frigjort en hel tribune i nord som nå kan benyttes som soveplasser, forklarer Vigdal"

tigersager
14-02-2010, 19:44
som morra mi pleier å si: hu kørka gåre ann å bli?

Før så hadde vi valget om å få bråket fra scena eller ikke, se showene osv, men nå skal det plutselig bli et tvang?

epic fail

Ede
14-02-2010, 19:46
Okei okei. Hvem har ønsket dette? Jeg har aldri noensinne opplevd at noen har sagt "Akk, skulle ønske scena stod mer sentralt!".

Hvor kommer disse ønskene fra?

Kage
14-02-2010, 19:47
Do not know if want.

Hadde egentlig planlagt å plassere meg lenger unna scenen i år, siden det ble litt vel mye bråk på rad #5, ser dog ut som at dette setter kjepper i hjulene for meg.

TronDiz
14-02-2010, 20:21
Synes dette høres konge ut. :D Liker dette.

exentler
14-02-2010, 20:42
Må finne ny plass å sitte siden scenen har tatt plassen min jeg har sittet det 3 siste år :S

vet ikke helt hva jeg skal si om løsningen

victimaa
14-02-2010, 21:05
Supert!

Nå kan jeg irritere meg over bråket fra scena samme HVOR jeg går!
så gøy...

iseneirik
14-02-2010, 22:21
Det kommer til å føles helt unaturlig ut og ha scena midt i skipet...
det er mer naturlig å ha den foran eller bak seg, ikk på siden...
synes det har vært fett sånn det var :/ det er best å sitte midt i skipet, men nå er jo den plassen tatt av scena

menmen, det kan jo funke ^^ satser på det jeg :D

Zetpro
14-02-2010, 22:26
Hmm, kan ikke si det der ser ut til og funka bra men..

Mosy
14-02-2010, 22:35
Uff, håper ikke dette blir fast plass for scenen fremover. Jeg har alltid likt å kunne velge om jeg skal høre det som skjer på scenen eller ikke. Kan ikke si jeg har lagt merke til så mange ønsker om å flytte scenen heller:(.

BamseFaeN
14-02-2010, 22:42
Hahah, dere bør ha god sceneunderholding!

Estella
14-02-2010, 22:44
ikke vær så redd for lyd da folkens dere er på TG

Chiobe
14-02-2010, 22:51
ikke vær så redd for lyd da folkens dere er på TG

Er litt forskjell på vanlig tg lyd og lyd fra scenen. Satt på rekka med lydmannen det året vi leide høytaler system, så vet forskjellen og merker den veldig godt.

Lurer på hvor de plasserer pro gamerne og de med demo billetter nå, siden de normalt har fått det stilleste område av hallen.

SuperTeD
14-02-2010, 22:57
fremmedfrykt og navlebeskuelse:) jeg avventer ris og ros til etter TG, da jeg er usikker på hva dette innebærer rent praktisk (mtp. støynivå/valg av program i '10.) Det er mulig dette oppsettet funker fjell, men det er like sansynlig at det suger fiskeboller:) Men om jeg som resultat av dette blir påtvunget svette mannfolk i trikot som dasker på hverandre(wrestling for de som var i tvil) da kommer nok risen til å ta overhånd og rosen lar vente på seg:D

Estella
14-02-2010, 23:18
Er litt forskjell på vanlig tg lyd og lyd fra scenen. Satt på rekka med lydmannen det året vi leide høytaler system, så vet forskjellen og merker den veldig godt.

Lurer på hvor de plasserer pro gamerne og de med demo billetter nå, siden de normalt har fått det stilleste område av hallen.

tja med de dritt høytalerene som mange tar med seg tviler jeg på de gjør så forskjell på hørsell skadene:P

killin1
14-02-2010, 23:57
Dette var en trist nyhet for (nesten) oss alle! Moderer lyden fra scenen!

VivaLatrina
15-02-2010, 00:26
jeg har ingen innvendinger mot dette, jeg ser bare positivt på det egentlig.

det eneste måtte være hvordan i he****e jeg skal finne tilbake til plassen min, når jeg ikke lenger kan bruke scena som referanse :S

mdj
15-02-2010, 00:41

det eneste måtte være hvordan i he****e jeg skal finne tilbake til plassen min, når jeg ikke lenger kan bruke scena som referanse :S

Prøv å huske rekkenr ditt f.eks! :D

^Bear
15-02-2010, 00:46
Tror dette kommer til å bli bra jeg =)

Kuli93
15-02-2010, 00:47
Er ikke helt fan av detta.

tigersager
15-02-2010, 00:53

skjønner hva du mener, flere ganger at jeg har blitt litt smålig forvirra og mista totta retningsans i skipet, og da har jeg ofte brukt scena som referanse selv på hvilken reting jeg skal i.

GurgeL
15-02-2010, 00:58
Hahah, dere bør ha god sceneunderholding!

mhm

fremmedfrykt og navlebeskuelse:) jeg avventer ris og ros til etter TG, da jeg er usikker på hva dette innebærer rent praktisk (mtp. støynivå/valg av program i '10.) Det er mulig dette oppsettet funker fjell, men det er like sansynlig at det suger fiskeboller:) Men om jeg som resultat av dette blir påtvunget svette mannfolk i trikot som dasker på hverandre(wrestling for de som var i tvil) da kommer nok risen til å ta overhånd og rosen lar vente på seg:D

helt enig her og jeg håper inderlig at det blir ett fett lys-show med scena i midten, blir det wresling i år kommer mange til å bli skuffa vill jeg tro

Scampi
15-02-2010, 01:14
skjønner hva du mener, flere ganger at jeg har blitt litt smålig forvirra og mista totta retningsans i skipet, og da har jeg ofte brukt scena som referanse selv på hvilken reting jeg skal i.

Du kan fortsatt bruke scenen for å finne frem.
Eventuelt infodesk.

tigersager
15-02-2010, 01:52
Du kan fortsatt bruke scenen for å finne frem.
Eventuelt infodesk.

så sant, men akkurat dette er ikke mitt største problem for akkurat dette.

Som jeg har nevnt tidligere så har det de fleste årene vært et valg om man vil få alt bråket fra scena. Men nå har men ikke det valget lenger, nå MÅ man faktisk leve med dette, noe jeg irriterer meg kraftig over!

Rabagast
15-02-2010, 03:12
Jeg ser mange av dere spør etter "hvem som har kommet med disse ønskene". Det at crew har fått inn ønsker fra deltagere betyr jo ikke at alle dere har hørt dem?

Noen klager på lyden fra scena, andre klager på at scena står for langt ene veien og at det gjerne er vanskelig å finne plasser nært nok. Andre klager på at scena står langt unna når de først vil sitte på pcn og kanskje følge med.
Noen klager på at lyden er for høy, andre for lav.
Jeg ser fram til å prøve noe nytt, hvis det ikke funker vil man være en erfaring rikere når man går inn i en ny planleggingsfase, right?
Forandring fryder folkens, og ikke se bort fra at enkelte av dere som allerede har startet med en negativ holdning kanskje blir positivt overraska.
Se bare på det faktum at det vil bli et betydelig større antall soveplasser med en slik løsning :)

Ede
15-02-2010, 03:30
Hvis noen har klaget på at scena har vært for langt unna kunne de vel bare plassert seg nærmere scena? Jeg tror de færreste liker å sitte der, så der er det god plass!
Og når var det crew faktisk begynte å høre på deltakerene? Hvert år er det massevis av folk som klager på at det ikke er RTS-compoer, og hvert år velger TG å IKKE arrangere RTS-compoer, og dermed dreper RTS-miljøet til fordel for et prepubertalt FPS-miljø fylt med snørrvalper som aldri kommer til å få seg noe i senga. Jeg nekter å tro at det har vært mange nok som har ønsket at scena skulle stå midt i salen, jeg har ikke sett en eneste forumtråd om noe sånt. Isåfall er spørsmålet, hvor mange må ønske seg noe før crewet gjør noe?

Ja, forandring fryder, men bare når det forandres fra noe dårlig til noe godt. Scena har vært fin der den har vært hvert år. De som ønsket å ignorere det som skjer på scena kunne satt seg relativt langt unna. De som ønsket det motsatte kunne sette seg nærmere. Nå kommer alle til å sitte nærme etter min mening.

Hei TG! Hvis dere faktisk hører på ønsker, hva med at dere demper lyden på hovedanlegget i hallen? Jeg synes den er forferdelig høy hvert år, og musikken dere spiller er elendig. Han som trodde det var en morsom idé å tvinge Bananaphone inn i ørene våres 20 ganger om dagen burde få hodet sitt gaffet fast til en av høytalerene, så får han kjenne hvor morsom låta er.

Hvis TG-folka skulle prøve noe nytt så burde de prøve å lage kvalitetsunderholdning på scena før de eksponerer den mer.

/rage

evil_t
15-02-2010, 06:20
Skuffa !

Elverum
15-02-2010, 08:52
Tenkte først.. 1 april? hehe.. ^^
Men lurer på det samme som mange andre, hvem har lurt på om scena kunne bli flyttet? Aldri sett noen post om dette på forumet i 09/10.. Have I missed it?
Kan jo godt hende at dere har fått inn flere mailerl :) Dem ser jo ikke forum nerdene.
Lyden fra scena kan bli "WOOW" så jeg har aldri sittet nærme scena. Men om jeg ønsker å få med meg ting fra scenen. Jo da tusler jeg opp, eller så ser jeg det over streamingen.
Men jeg stiller meg posetiv til dette, kan jo hende at det ikke er så dumt alikevel. Regner da med at dere gjør sånn at folk som sitter med på den nærmeste raden mot scena ikke kan få publikum ståendes på plassen sin ?

En annen ting, hvor vil infodesk holde til? Håper da at dem blir plassert på et litt mere roligere sted, slik at man kan snakke med vanlig inne stemme når man spør info-crew om ting.

PS: Få igang seatingen da!! ^^ Små barn liker ikke å vente ;)

Pixel
15-02-2010, 08:56
Blir nok veldig sikkert.. Morsomt..

._.

Xar0n
15-02-2010, 09:26
Hvem er det som har spurt om å ha scenen nærmere??? Alle vet at det er veldig mye lyd foran scenen, derfor plasserer de fleste seg et stykke unna, men kommer fram når de føler for det, isteden for å få sprengt trommehinnene hver gang det skjer noe. Nå vil jo halve hallen miste hørselen, og jeg må si også at jeg pleier å bruke scenen som en referanse på hvor jeg er. Dette bør være en veldig tidlig aprilsnar eller lignende, for dette kommer IKKE til å fungere!

merilin
15-02-2010, 09:35
Når det gjelder lydene så regner jeg med at de som jobber med/rundt scenen har tenkt på det. Det finnes jo forskjellige måter å sette opp høyttalerne på. For en liten tid tilbake var det jo en slags "lydvegg" mellom scenen og de første radene.

Men jeg er enig med dere at om det først skal komme mye lyd fra scenen så bør det være av den gode katagorien.

Blir spennende å se hvordan det vil fungere med scenen på det stedet. Scenen har ikke alltid vært i nordre sving, tidligere var den midt i skipet - om ikke samme plass som nå. Men dette har jeg i løpet av mine syv påsker på TG ikke opplevd.

jakkkk
15-02-2010, 09:58
Liker det egentlig ikke. Vil trolig savne å kunne velge mellom å følge med på scenen eller å tvinges til å følge med.

Men, selfølgelig, en skal jo ikke avfeie det før en har prøvd...

Duckers
15-02-2010, 10:24
Han som trodde det var en morsom idé å tvinge Bananaphone inn i ørene våres 20 ganger om dagen burde få hodet sitt gaffet fast til en av høytalerene, så får han kjenne hvor morsom låta er.

Hvis TG-folka skulle prøve noe nytt så burde de prøve å lage kvalitetsunderholdning på scena før de eksponerer den mer.

Jeg er helt enig i at det viktigste er at man har en kvalitetskontroll med hva som formidles fra scenen. Hvis "Bananaphone 20 ganger" har forekommet fra scene-anlegget et tidligere TG så skammer jeg meg på crewets vegne. Såvidt jeg husker var det ikke veldig mye unødvendig bråk fra scenen i fjor.

Jeg lobbyerer for at det at scenen bringes nærmere folket skal bli en positiv opplevelse for flest mulig. Såvidt meg bekjent er det stort sett snørrunger med alt for store anlegg ute i salen som har en tendens til å spille den mest irriterende musikken alt for mange ganger.

tigersager
15-02-2010, 10:30
jeg syntes denne ideen er helt på trynet, men jeg gidder heller ikke å klage for mye oer det heller, siden uansett hva vi sier her så blir det sånn det har blitt uasett. Jeg vil heller se ossen dette kan bli istedenfor å gnåle for mye.

Jeg vil også minne dere som sier at dere aldri har hørt om dette på forumet før at, folk gir ikke feedback bare på forum, men på slutten av hvert TG så setter info desk opp en pc hvor folk kan gi sin feedback, og jeg ville tro at det er flere som gir feedback der en de som er ative på dette forumet;)

Dozer
15-02-2010, 10:32
Kjære alle dere bedrevitere. Hvordan vet dere at dette ikke vil fungere? Tror dere virkelig at crew på TG sitter og finner på slike ting som dette her bare for å plage dere?

<sent en kveld etter litt for mye innabords>
crew1 -> eeeyh... guttah.. vi lager litt py for deltagerne da!
crew2 -> jaaa... vi må finne på noe tull
crew1 -> hva med ... VI PLASSERER SCENEN MIDT I SKIPET!!!
crew2 -> hahahaha, det er fantastisk, la oss gjøre det

Eller, så er dette nøye gjennomtenkt og godt planlagt. Sist men ikke minst, det er plass til FLERE i skipet som følge av dette.

Jeg vet hvilken av de to teoriene jeg heller mot i alle fall :)

En annen fordel er at skjermen har potensiale til å bli større, og det blir lettere å få med seg hva som skjer på scenen; og det er jo ikke teit?

Forøvrig, bananaphone utgår med høye kneløft, det samme gjør alle all "plaging" av deltagere. I min bok i alle fall.

Xar0n
15-02-2010, 10:55
Jeg tror at det "alle" er redde for er at det blir bare spilt dritt musikk, og at når det er show på scenen så er lyden alt for høy så folk ikke kan engang snakke med sidemann. Hvis de har f.eks et opplegg som gjør at det ikke er for høy lyd, eller kanskje har lange pauser innimellom så kan dette kanskje fungere, men bare kanskje. Hadde vært greit å få info om akkurat dette kanskje, så folk ikke bare sier at dette ikke vil fungere, som jeg selv ennå tror pga litt lite info.

JonasStris
15-02-2010, 12:48
Eg liker ikkje at trym (eller kordan vi skriver navnet hans igjen) sine spøker no tvinges på meg...

Før har eg hatt et valg, eg kan gå fremover og se på, eller eg kan sitte og spille. Eg tviler på at dette blir for populært, spesielt med tanke på de såkladte progamerene som skal delta i år.

Både 1.6 compoen og HF playoffen er veldig seriøs, og hvor skal disse sitte no? Antar dere har noe bra planlagt.

Det eneste positive eg ser rundt nettop dette, er at kanskje flere får med seg finalene i de forskjellige spillene. Men samtidig, så vil flere tvinges til å se på ting de ikkje vil.

Blir det wrestling i år og, da blir eg mektig irritert. Greit at trym e med i en eller annen wrestling org i Norge, men forsatt. Folk er lei, var morsomt den første halvtimen det første året det var med! No e det bare kjedelig...
http://www.wrestling.no/index.php?m=profiles&id=23

mysurp
15-02-2010, 12:49
Jeg har stor tiltro til at de som har tatt avgjørelsen om å flytte scenen har gått grundig igjennom konsekvenser, fordeler og ulemper. Personlig trur jeg flyttingen vil være til det positive. Ikke bare fordi vi faktisk får frigjort flere soveplasser, men også fordi det vil være lettere å nå ut til alle deltagere med informasjon og underholdning. Om det blir problemer med lydnivået har jeg også tiltro til at ansvarlig crew gjør de endringer som trengs for at det ikke skal gå negativt ut over noen i skipet.

Når det gjelder Bananaphone sangen har den ivertfall ikke blitt spilt ifra scenen det jeg har fått med meg. Den har dog blitt spillt over høytaleranlegget som er montert i taket av Vikingskipet, så den slipper man ikke unna uansett hvor man gjemmer seg.

eNvipwn
15-02-2010, 13:15
Litt av poenget med TG er jo å få med seg det som skjer på scenen amirite? Har man ikke lyst på noe show fra scenen mener jeg man er på feil sted...

Dette gleder jeg meg til å se :D

Zarbon
15-02-2010, 14:06
Litt av poenget med TG er jo å få med seg det som skjer på scenen amirite? Har man ikke lyst på noe show fra scenen mener jeg man er på feil sted...

Har man lyst til å få med seg det som skjer på scenen, så kan man gå frem eller følge med på stream.
Man burde kunne velge, ikke få det prakket på seg.

BamseFaeN
15-02-2010, 14:08
Hahha, bare se på hva det stod på http://www.thesurvivors.biz/ for en måned tilbake. Tydeligvis hadde noen noen i crew røpet litt mer enn de skulle...

http://bildr.no/thumb/589232.jpeg (http://bildr.no/view/589232)

Men vil dere fortsatt ha videostream over hva som skjer på scenen? Eller er dette et økonomisk tiltak for å kunne slippe å ha TV-produksjon?

Zarbon
15-02-2010, 14:11
Hahha, bare se på hva det stod på http://www.thesurvivors.biz/ for en måned tilbake. Tydeligvis hadde noen noen i crew røpet litt mer enn de skulle...

http://forums.gathering.org/showthread.php?t=7432

Men nei, det var jo bare "løse rykter" og tullprat det vettu ... *host*

tigersager
15-02-2010, 14:35

http://bildr.no/thumb/589232.jpeg (http://bildr.no/view/589232)

Men vil dere fortsatt ha videostream over hva som skjer på scenen? Eller er dette et økonomisk tiltak for å kunne slippe å ha TV-produksjon?

Nå er jeg webansvarlig for akkurat den forsiden, men jeg kan si det sånn at det faktisk ikke var meg som hadde skrevet den nyheten. Hvordan han som skrev dette fikk det fra får en drøy mnd siden vet jeg ikke, mulig en i crew har lekket, men det kan ikke jeg svare på.

merilin
15-02-2010, 14:50

Jeg kan naturligvis ikke bekrefte noe jeg ikke vet helt sikkert, men har ikke fått inntrykk av at det skal ha negative konsekvenser for TV-produksjonen.

Nå er jeg webansvarlig for akkurat den forsiden, men jeg kan si det sånn at det faktisk ikke var meg som hadde skrevet den nyheten. Hvordan han som skrev dette fikk det fra får en drøy mnd siden vet jeg ikke, mulig en i crew har lekket, men det kan ikke jeg svare på.
Det er dessverre alltid noen i crewet (The Gathering crewet altså) som synes det er kult å vite ting andre ikke vet, og da enten bevisst eller ubevisst lekker ut ting. Det er selvfølgelig noen som kanskje ikke helt husker at slik informasjon skal først gjennom gathering.org.

Slike lekkasjer er uheldige siden det ødelegger for oss som jobber med at gathering.org skal være stedet for å få informasjon.

Det er lurt å alltid sjekke med gathering.org for å se om ting kan bekreftes der, eller vente med å komme ut med ting. Ting kan jo alltids endre seg i siste liten.

Jeg regner med at det er flere crew som følger med på forumet og jeg håper alle tar til seg dette.

tigersager
15-02-2010, 14:50
Men, greit nok at TG crewet har regna ut at scena skal være i mindten, spørsmålet mitt nå er jo nå om når infoen om seatingen skal komme? syntes den har blir trøya ganske lenge nå

merilin
15-02-2010, 14:53
Men, greit nok at TG crewet har regna ut at scena skal være i mindten, spørsmålet mitt nå er jo nå om når infoen om seatingen skal komme? syntes den har blir trøya ganske lenge nå

Det er fortsatt en liten stund til TG starter, men som nevnt tidligere så ble sceneplasseringen tilgjengelig for resten av crewet omtrent samtidig som dere fikk vite om denne. Jeg regner med at det jobbes rundt seatingen nå, og at vi får bekreftet en dato om ikke så lenge. Om det hjelper på tålmodigheten så skal jeg personlig sende mail og etterlyse dato for seating.

Vil minne om at det ikke er bare bare å finne sceneplassering og så åpne seatingen. Det er muligens områder som skal holdes av til feks Creativia, VIP-billetter mm og disse må jo naturligvis komme på plass først.

geekwolf
15-02-2010, 15:10
Har ingen store invendinger imot dette, men dette kan jo bryte en del av "Arne-ropene" da? :S

_vix_
15-02-2010, 16:46
Tenkte først.. 1 april? hehe.. ^^
Men lurer på det samme som mange andre, hvem har lurt på om scena kunne bli flyttet? Aldri sett noen post om dette på forumet i 09/10.. Have I missed it?
Kan jo godt hende at dere har fått inn flere mailerl :) Dem ser jo ikke forum nerdene.
Lyden fra scena kan bli "WOOW" så jeg har aldri sittet nærme scena. Men om jeg ønsker å få med meg ting fra scenen. Jo da tusler jeg opp, eller så ser jeg det over streamingen.
Men jeg stiller meg posetiv til dette, kan jo hende at det ikke er så dumt alikevel. Regner da med at dere gjør sånn at folk som sitter med på den nærmeste raden mot scena ikke kan få publikum ståendes på plassen sin ?

En annen ting, hvor vil infodesk holde til? Håper da at dem blir plassert på et litt mere roligere sted, slik at man kan snakke med vanlig inne stemme når man spør info-crew om ting.

PS: Få igang seatingen da!! ^^ Små barn liker ikke å vente ;)

Når det gjelder lyden fra scenen, så har vi med oss mange dyktige mennesker som jobber med dette. Disse vil nok gjøre sitt beste, for å sørge for en så god lydopplevelse som mulig. Vi skriver år 2010, og teknikken har kommet langt innen dette området. Nå er det jo slik, at man kan rigge opp XX antall høytalere i en sal, og lyden er kun hørbar innenfor ett bestemt området. (okey, kanskje ikke helt slik, men nesten).

Alikevel, så tror jeg at dette blir bra. Dere som ikke ønsker å bli plaget av lyd, plasser dere helt i nordøst eller sørøst i skipet, da blir det nok stille.

I tillegg, så er vel ikke akkurat scenen det stedet hvor man har mest "unødvendig" støy, er vel nok av kilder til det rundt i skipet. :)

Gleder meg til å se dere alle!!

marilla
15-02-2010, 16:50
http://forums.gathering.org/showthread.php?t=7432

Men nei, det var jo bare "løse rykter" og tullprat det vettu ... *host*

Vil bare nevne at på det tidspunktet den tråden gikk, så var ingenting bekreftet. Det ble vurdert, men var ikke bestemt. Jeg kjenner folkene som var på befaring i Vikingskipet, og det var ETTER den datoen. Det er mye som skal tas hensyn til og mye som skal vurderes. Så det holder med whining om "told you so" nå.

Utover det er jeg minst like spent som alle andre, info sitter jo ofte på tribunen som er på motsatt side av området som er satt av til scenen nå, lurer på hvor mye lyd det blir der. Men, det vil tiden vise.

M4r1u5
15-02-2010, 16:56
Har ingen store invendinger imot dette, men dette kan jo bryte en del av "Arne-ropene" da? :S

tror ikke det skal bli noen fare. Men med tanke på lydbølger etc så blir det sikkert en liten forskjell :p

MRmP
15-02-2010, 17:13

Ja, Både live stream fra sceneshows og intervjuer/andre produksjoner rundtom i skipet. Som selvfølgelig vil matche (les: overgå) årets scene i awesomenes

T3X4C0
15-02-2010, 17:32
Dette var nyheten jeg ikke vil høre.
For det første; Hvor kommer dette fra?
På mine 4år på TG har jeg aldri hørt noen si at de vil ha Scenen nærmere midten, for å kunne "få med seg ting".
Når jeg ble med på spørreundersøkelsen forrige gang skrev jeg det motsatte, rett og slett mindre konstant støy fra både Scene og PA anlegg fra deltakere.

Egentlig er det jo stikk i strid i hva som burde gjøres. Å ha scenen lengre borte gjør at folk må opp av stolene og strekke på bena for å få med seg ting.
Dette må jo være Win/Win for både deltaker og organisator, da man får "nerder" som har suttet kanskje 2-3 dager i strekk på samme stol, igang igjen, dermed mindre problemer med helsa.

Føler at dette skaper unødvendig mye støy for enkelte som ikke vil ha SÅ mye støy rundt seg.
Jeg vet at Scenecrew og alle andre som bidrar er uhyre flinke karer, som setter opp ett ordentlig godt show, men jeg føler man burde kunne få velge om man vil være med på det eller ikke.
Det vil jo ikke gå nå lenger. Nå presses det på alle.

Jeg kunne også tenkt å stillt ett par spørsmål til Crew, angående støyen.
Grunnen til at jeg selv hater altfor høy lyd er at jeg har Tinnitus, en evigvarende høyfrekvent lyd i ørene, som er fryktgelig irriternende.
Med tinnitusen kom redselen om "forverring" av denne, som har gjort at jeg skyr høy lyd og konstant støy(vi snakker ikke normal lyd, men HØY skrikende lyd)

På TG i fjor var det ikke veldig vanskelig å merke at Lyden fra Scenen var veldig høy. Attentiongrabberen blant annet jomet fra Scenen høyt nok til at man kunne nesten ikke tenke(da jeg skulle ut).
Jeg plasserte meg laangt bak for å sleppe nøyaktig den støyen, og det funka veldig greit, ble det for ille var det bare å "plugge opp" ;)
Det blir jo vanskelig i år.

Derfor lurer jeg på hva Crew planlegger å gjøre med Scenen i år.
Og hva dere mener anågnede støyskader og slike ting.
Fult klar over at "regelverket" tilsier at konserter og andre arrangemanger ikke har en øvre grense på hvor høyt det kan spilles.
Men arbeidsmiljøloven sier 85db maks for en 8timers arbeidsdag før plugger/klokker må på, og en desidert øvre grense(tilogmed med propper) på 130db. (Til opplysning gir en F-16 i takeoff 140db)

Vil dere sette en øvre grense på lyd? Regner nesten med lyden kan reduseres da man ikke trenger å spille så "langt" bort lenger.

Hadde vært veldig fint å høre fra en kapabel Scene/Lydmann om dette.

Aller helst vil jeg ha Scenen hvor den skal være.. Der den alltid har vært ;)

Takker!

Slenger på en Disclaimer her jeg, for "Fanboys" og andre lydglade:

JA, jeg vet vi er på TG, og jeg vet TG handler om mye show og lyd for noen.
Jeg prøver ikke å ta ballegrep på lyden for å få biblotekstemmning på TG, men vil heller speake up for de som faktisk liker "ro" rundt seg, og ikke mye "In your face bråk" hele tiden.
Det er derfor at alltid var flott å sitte bakerst, da kunne de lydglade være forran, og de som ville ha ro bak.
Så nei, jeg vil ikke ha ned lyden for alle, jeg vil bare ha ett valg om hvor mye støy jeg vil ha rundt meg på TG.
For TG er absolutt ikke "MAKS LYD" for min del.

Estella
15-02-2010, 17:35
til dere som er redd for lyd----> hørselsvern er oppfunnet

bedre med musikk fra scena enn mange av de dritt høytalerene folk presterer å ta med seg som høres ut som en katte som blir torturert

T3X4C0
15-02-2010, 17:40
Ja, Estella jeg er enig i det du sier.

Men hvorfor skal det være nødvendig å sitte med klokker på TG? Når alt funket perfekt før?
Jeg ber ikke om mindre bråk fra Scena, men at Scena blir der den er så man selv kan velge hvor mye man vil vri på volumknappen(ergo hvor man seater seg).

Hadde jeg fronta en generell "ned med lyden fra Scena" kampanje hadde jeg forstått utsagnet, men når jeg bare ønkser å ha det slik det var, så burde det være ett unødig poeng å mene at alle skal "plugge opp" bare fordi enkelte liker det.

(Tror jaggu meg du er blant minoriteten her jeg, i hvertfall ut i fra tilbakemeldingene i denne tråden)

Estella
15-02-2010, 17:47
hvis man setter seg helt vekk fra sena ,så forsvinner mye. desverre funker ikke dette på høytalerene jeg snakker om

Skitsakting
15-02-2010, 18:34
Dette er det dummeste jeg noen gang har sett... Selvfølgelig kommer denne nyheten etter at alle billettene er solgt ut og alle har lagt planene sine for hvordan de kommer til og fra og hva de skal ha med. Hvis denne nyheten hadde vært ute før jeg kjøpte billetten min, ville jeg nesten vurdert å ikke komme. Det er helt greit å endre på småting fra TG til TG, men å gjøre en endring som dette, er like idiotisk som om det brått skulle bli bestemt at vi skulle rope "Einar!" istedenfor "Arne!"...

SnusVaffel
15-02-2010, 18:35
http://i218.photobucket.com/albums/cc248/ksv14/FAIL1.jpg

marilla
15-02-2010, 18:41
Dette er det dummeste jeg noen gang har sett... Selvfølgelig kommer denne nyheten etter at alle billettene er solgt ut og alle har lagt planene sine for hvordan de kommer til og fra og hva de skal ha med. Hvis denne nyheten hadde vært ute før jeg kjøpte billetten min, ville jeg nesten vurdert å ikke komme. Det er helt greit å endre på småting fra TG til TG, men å gjøre en endring som dette, er like idiotisk som om det brått skulle bli bestemt at vi skulle rope "Einar!" istedenfor "Arne!"...

Forstår at folk er uenige, og det går fint an å refundere billetten om du virkelig mener at sceneplasseringen er grunn nok til det.

Utover det håper jeg dere skjønner at det var bedre å selge billetter i desember og så komme med denne nyheten nå, enn å drøye så lenge med billettene. Folk var ikke akkurat blide da salget kom så sent i gang for noen år siden, bare så det er nevnt. Nyheten kom så sent fordi den ikke var klar tidligere. Det har vært mye å ta hensyn til, og det er dumt å forkaste endringer uten å ha gitt dem en sjanse.

SnusVaffel
15-02-2010, 18:45
Don't fix it if it ain't broken...

merilin
15-02-2010, 18:49
Jeg kunne også tenkt å stillt ett par spørsmål til Crew, angående støyen.
Grunnen til at jeg selv hater altfor høy lyd er at jeg har Tinnitus, en evigvarende høyfrekvent lyd i ørene, som er fryktgelig irriternende.
Med tinnitusen kom redselen om "forverring" av denne, som har gjort at jeg skyr høy lyd og konstant støy(vi snakker ikke normal lyd, men HØY skrikende lyd)

På TG i fjor var det ikke veldig vanskelig å merke at Lyden fra Scenen var veldig høy. Attentiongrabberen blant annet jomet fra Scenen høyt nok til at man kunne nesten ikke tenke(da jeg skulle ut).
Jeg plasserte meg laangt bak for å sleppe nøyaktig den støyen, og det funka veldig greit, ble det for ille var det bare å "plugge opp" ;)
Det blir jo vanskelig i år.

Jeg har tinnitus selv og skjønner innmari godt hva du mener. Er hørselshemmet, men tinnitusen kan man jo ikke skru av uansett. Kanskje det kan være lurt å sende en mail til deltakerombudet om dette. Jeg håper og tror at lydfolket er klar over at høye lyder ikke bør vare altfor lenge. Kanskje man skulle be HLFU teste lydnivået i Vikingskipet :>

For min del så er det bedre med "rent" lyd fra scenen enn masse surr rundtomkring hallen.

Men, sånn just in case - kan det hjelpe med ørepropper? Ikke beste måten og når støyen kommer plutselig så er det for seint å ta de på... Kanskje man burde ha en advarsel på forhånd om at til det og det showet kommer det til å være høyt lydnivå. *idemyldre*

Skitsakting
15-02-2010, 18:50
Forstår at folk er uenige, og det går fint an å refundere billetten om du virkelig mener at sceneplasseringen er grunn nok til det.

Utover det håper jeg dere skjønner at det var bedre å selge billetter i desember og så komme med denne nyheten nå, enn å drøye så lenge med billettene. Folk var ikke akkurat blide da salget kom så sent i gang for noen år siden, bare så det er nevnt. Nyheten kom så sent fordi den ikke var klar tidligere. Det har vært mye å ta hensyn til, og det er dumt å forkaste endringer uten å ha gitt dem en sjanse.

Dette knuser hjertet mitt... Jeg var på TG første gang i fjord, og bestemte meg fra den stund av at påska mi var booka hvert år resten av livet mitt, men når det skjer så dramatiske endringer så tror jeg rett og slett ikke TG blir det det var i fjord. Spesielt ikke siden scena ble satt på samme sted som jeg satt i fjord. Jeg kommer fortsatt til å dra på TG, men det blir med tungt hjerte når jeg aldri kommer til å føle at jeg kommer tilbake til det samme arrangementet jeg forelsket meg i 2009...

Psychedelic
15-02-2010, 18:51
Jeg trodde jeg skulle få et mindre støyende TG i år.. Der tok jeg sabla feil.

Jeg joina TS-rekka fordi lederens ønske var å få oss litt lengre unna scena enn normalt. Men slik blir det altså ikke til!

Vurderer seriøst å investere i et nytt sett med høytalere til pcn, siden jeg kommer antageligvis til å sprenge de jeg har fra før på årets arrangement. Takk til dere, kjære TG-crew!

Kage
15-02-2010, 18:57
Jeg har tinnitus selv og skjønner innmari godt hva du mener. Er hørselshemmet, men tinnitusen kan man jo ikke skru av uansett. Kanskje det kan være lurt å sende en mail til deltakerombudet om dette. Jeg håper og tror at lydfolket er klar over at høye lyder ikke bør vare altfor lenge. Kanskje man skulle be HLFU teste lydnivået i Vikingskipet :>

For min del så er det bedre med "rent" lyd fra scenen enn masse surr rundtomkring hallen.

Men, sånn just in case - kan det hjelpe med ørepropper? Ikke beste måten og når støyen kommer plutselig så er det for seint å ta de på... Kanskje man burde ha en advarsel på forhånd om at til det og det showet kommer det til å være høyt lydnivå. *idemyldre*

Brukte ørepropper ganske mye på TG09 og det hjalp masse, de selger dem (forhåpentligvis) på TG10 også.

Har tinnitus selv, og brukte i flere tilfeller øreproppene under headsettet. (selv om dette var mest på grunn av to 14-åringer med et anlegg bestående eksklusivt av basshøytalere som hadde plassert seg på raden ovenfor oss.)

Vet dette blir selvmotsigelse, men det kan jo hende at dette fungerer. En vet ikke før en prøver det.

merilin
15-02-2010, 19:06
Jepp. Men jeg mener nå at crewet som jobber med lyd bør ha dette i bakhodet. Alle deltagerne som har med seg høyttalerne også. Hørselen er noe man skal ha livet ut - hvertfall fram til man blir gråhåret og går framoverbøyd :)

Lightwalker
15-02-2010, 19:22
Okei, dette begynner å bli ille. Hvorfor skal scena bli plassert i midten? Jeg synes den stod ganske så fint i nordenden av skipet som den alltid har gjort, men i år har den blitt dratt i midten?! Hvorfor skal Event:Arena virkelig plassere scena i midten? -_- Hvis de virkelig ønsker bråk fra mange deltakere så har de greid å skaffe seg dette nå!

Greit nok, TG er ganske bråkete uansett hvor man hadde satt scena, men akkurat i det området som scena er plassert i år vil det bli ENDA mer bråkete! Rad 28 - 46 er ikke akkurat noe "rolig" område fra før, så hvorfor skal støynivået bli dratt opp til nye høyder i akkurat dette området i år? O.o

Jeg synes ganske så synd på de kreative deltakerne som jobber ganske så hardt for å gjøre det godt i en compo under TG, så hvorfor skal denne plasseringen gå utover dem?

The Gathering-crew: skjerp dere! Neste år bør ikke denne plasseringen av scena bli tatt opp på ny.. Jeg håper dere virkelig setter den tilbake på nordenden neste år, hvis ikke kommer jeg til å boikotte dere!

T3X4C0
15-02-2010, 19:23
Jada, Ørepropper er sabla fint, og jeg setter STOR pris på at det selges på Shoppen.

Under 2009 satt kjeg langt bak og trengte å bruke propper ca 20-30% av tiden, da enten Scenen blasta for fult(jada, du hørte et godt fra Rad 55++) og når de idiotene bak oss bestemte seg for å spelle "Flåklypa Techno Musikk" på "Danger Danger High Voltage Lydstyrke".

Nå er jeg redd for at jeg må ha Propper under hele TG, og det blir slitsomt å ha det i øra hele tiden.
Selv har jeg Støpte silikonpropper som filtrer ut mye. Veldig komfortable og ekselent redusering av styrke.
De er dyre, men vveldig veldig gode for folk som er mye på konsert eller driver med skytesport(som jeg) i tillegg.

Takk for at du tar deg tid til å svare seriøst på dette Merilin, og det var mange gode ideer.

Tror vi burde ha mye info, som du sier angående hørsel og hørselskade på lik linje med dusjing og andre sanitære og helsemessige anbefalinger.

Håper fortsatt en av Scenefolka eller lydfolka som planlegger dette kan komme med utspill som i hvertflal kan roe oss "redde", om det fortsatt SKAl gjennomføres dette med scenen altså.

Ede
15-02-2010, 19:26
Jeg sa faktisk aldri at Bananaphone ble sendt fra scena, jeg sa hovedanlegget i hallen.

Duckers: Jeg har grusomme minner av Bananaphone som vekker meg om natta på TG. Nå er det kanskje meg, men de to siste åra så har jeg minner fra at Bananaphone ble spilt KONSTANT.

Nå da, det mest irriterende minnet mitt noensinne om misbruk av høytalerene i hallen var "Morgen-Trym". Noen som husker dette? Kl. 4-5 natt til søndag når mange prøver å sove for å orke å kjøre hjem. Husker ikke hvilket år dette var, men fy flate så sur jeg ble.

merilin: Problemet er at veldig mange i hallen er rett og slett drittsekker og spiller farlig høy lyd og nekter å dempe seg når man spør. Så henter man crew som ber dem dempe seg, og de demper seg helt til crew-fyren er borte, så er det full guffe igjen. Ettersom disse utøver en betydelig helserisiko synes jeg dem burde bli kastet ut. Men det er min mening.

T3X4C0: Cool, jeg dreiv med pistolskyting før, 9mm og .22. Må si jeg foretrakk hørselvern, mer behagelige å ta av og på.

Lightwalker
15-02-2010, 19:27
Jepp. Men jeg mener nå at crewet som jobber med lyd bør ha dette i bakhodet. Alle deltagerne som har med seg høyttalerne også. Hørselen er noe man skal ha livet ut - hvertfall fram til man blir gråhåret og går framoverbøyd :)

Jada, Ørepropper er sabla fint, og jeg setter STOR pris på at det selges på Shoppen.

Under 2009 satt kjeg langt bak og trengte å bruke propper ca 20-30% av tiden, da enten Scenen blasta for fult(jada, du hørte et godt fra Rad 55++) og når de idiotene bak oss bestemte seg for å spelle "Flåklypa Techno Musikk" på "Danger Danger High Voltage Lydstyrke".

Nå er jeg redd for at jeg må ha Propper under hele TG, og det blir slitsomt å ha det i øra hele tiden.
Selv har jeg Støpte silikonpropper som filtrer ut mye. Veldig komfortable og ekselent redusering av styrke.
De er dyre, men vveldig veldig gode for folk som er mye på konsert eller driver med skytesport(som jeg) i tillegg.

Takk for at du tar deg tid til å svare seriøst på dette Merilin, og det var mange gode ideer.

Tror vi burde ha mye info, som du sier angående hørsel og hørselskade på lik linje med dusjing og andre sanitære og helsemessige anbefalinger.

Håper fortsatt en av Scenefolka eller lydfolka som planlegger dette kan komme med utspill som i hvertflal kan roe oss "redde", om det fortsatt SKAl gjennomføres dette med scenen altså.Nå ja, ørepropper kan funke i verste fall, men jeg tviler på at de kan filtrere all lyden som kommer fra scena, og som merilin sier; man skal ha hørselen livet ut! Jeg vil ha tilbake gode gamle plasseringen av scena :<

SnusVaffel
15-02-2010, 19:29
Ser ikke ut som at denne idéen er så populær at det gjør noe. Menmen, dette er tap/tap, deltakerne syns dette er dritt, og de som hoster får misfornøyde deltakere. Tror nok mange er enige med meg.

Lightwalker
15-02-2010, 19:31
Ser ikke ut som at denne idéen er så populær at det gjør noe. Menmen, dette er tap/tap, deltakerne syns dette er dritt, og de som hoster får misfornøyde deltakere. Tror nok mange er enige med meg.Indeed, denne ideen suger : <

(beklager dårlig humør..)

#PK
15-02-2010, 19:31
merilin: Problemet er at veldig mange i hallen er rett og slett drittsekker og spiller farlig høy lyd og nekter å dempe seg når man spør. Så henter man crew som ber dem dempe seg, og de demper seg helt til crew-fyren er borte, så er det full guffe igjen. Ettersom disse utøver en betydelig helserisiko synes jeg dem burde bli kastet ut. Men det er min mening.

Til info så kan deltagere som gjentatte ganger blir rapportert for unødvendig høy musikk bli fratatt anlegget ;)

T3X4C0
15-02-2010, 19:34
Gjelder det også Scena? :D:D:D

Ser for meg Crew geleider Scenecrew ut døra ;)

Ede
15-02-2010, 19:41
#PK: Skulle ønske dere praktiserte det dere preker. ;)

Duckers
15-02-2010, 19:48
Jeg sa faktisk aldri at Bananaphone ble sendt fra scena, jeg sa hovedanlegget i hallen.

Duckers: Jeg har grusomme minner av Bananaphone som vekker meg om natta på TG. Nå er det kanskje meg, men de to siste åra så har jeg minner fra at Bananaphone ble spilt KONSTANT.

Rart, jeg var helt sikker på at vi denne tråden diskuterte plasseringen av scenen og hvilken effekt dette vil ha på støyen i salen.

Det jeg mener er at man bør heller være kritisk til innholdet som formidles fra scenen, enn akkurat det med hvor scenen er plassert. Jeg er helt enig i at mye av det som har foregått der før har vært unødvendig bråkete eller slitsomt. Det samme gjelder misbruk av hovedanlegget i hallen.

Vi i Creativia fått inn klausuler i reglene om at vi kan dempe eller skru av bidrag som er slitsomme for publikum (selv om de har rett til å delta i compoene), men vi står bare for en liten brøkdel av innholdet som formidles fra scenen.

Jeg oppfordrer også andre crew som skal ha events fra scenen til å ha en strenger selv-sensur og tenke seg om to ganger før de trykker støyen sin på publikum.

Nå da, det mest irriterende minnet mitt noensinne om misbruk av høytalerene i hallen var "Morgen-Trym". Noen som husker dette? Kl. 4-5 natt til søndag når mange prøver å sove for å orke å kjøre hjem. Husker ikke hvilket år dette var, men fy flate så sur jeg ble.

Dersom dette var tilfellet er det helt uholdbart, og høres ut som en sak for deltakerombudet.

Kort oppsummert oppfordrer jeg folk til å heller fokusere på kvaliteten av innholdet i det som formidles fra scenen, fremfor plasseringen av den. Den nye plasseringen er knallgod og har mange fordeler, og det blir mye bra innhold på scenen i år som jeg tror mange vil sette pris på.

Men jeg er helt med på en dugndad for å luke ut de irritasjonsmomentene som har en tendens til å følge for eksempel av at folk skal være morsomme når de er trøtte og slitne uten å vise hensyn til andre mennesker.

_vix_
15-02-2010, 20:11

T3X4C0: Cool, jeg dreiv med pistolskyting før, 9mm og .22. Må si jeg foretrakk hørselvern, mer behagelige å ta av og på.

Heisann

PA anlegget som henger i taket i Skipet, blir i stor grad styrt av security. De siste årene, så har bruken av dette anlegget natterstid (00:00 - 08:00) vært minimal. Det har begrenset seg til etterlysning av personer eller biler som må flyttes. Bananaphone har blitt spilt, og vil nok fremdeles bli spilt, dog ikke i så stor omfang som det ble gjort for 3-4 år siden. Vi har pålagt oss selv begrensninger i bruk av PA anlegget, når det kommer til musikk. Hvis du har minner om at Bananaphone har blitt spilt konstant de siste par årene, så må jeg nesten be deg sjekke lydkildene dine. var det PA anlegget, eller diverse musikkanlegget rundt omkring i skipet? :)

Morgen 7rym tidlig på morgenen. Som du selv sier, det er noen år siden. Scenen har de siste årene ikke spilt musikk på morgenkvisten, de få gangene de har gjort det, så har det vært i 10 tiden, på et lavt nivå, for å forhindre at folk legger seg til å sove forran scenen, pga rigging/arbeid/show/whatever. Siste natten, natt til søndag, så er det ingenting som skjer fra scenen, etter siste show/prisutdeling/konsert. Ihvertfall de siste årene. Dette, for at vi ønsker at dere alle skal få en god natts søvn før dere tar fatt på veien hjem.

Deltagere som spiller musikk. Blir dere plaget av høy musikk fra nærliggende anlegg, så ta kontakt med security når dere ønsker å få dempet dette. Men aller først, ta kontakt selv med vedkommende. Det er utrolig hvor mye dere kan få fikset, med et smil og en hyggelig tone. :)
Vi i sec, har hukommelse som en elefant, og hvis noen personer er gjengangere med tanke på musikk, så kan det være at tiltak vil bli truffet.

Tror nok at The Gathering 2010 kommer til å bli ille bra jeg!! =)

T3X4C0
15-02-2010, 20:12
Takk Duckers for konstruktive innlegg.

Det jeg er mest "redd" for er hvor vidt man ikke lenger kan(eller i hvertfall tror jeg, vet jo ikke helt før vi desverre får testa dette ut) regulere selv styrken på lyden fra både Scena og Hovedanlegget.
Dette gjorde man lett ved å bestemme selv hvor man ville sitte, ved å ta til rette ting som Lydnivået ved å sitte i midten, eller kulden når det ble lufta ved en av endene på skipet eller den gangen den sinnsyke radioen blastet sin egen radiomusikk fra Bakerst i skipet frem.

Nå blir jo alle påvirket av Scenen, og om lyden er like høy som i fjor vil dette skape mye irritasjon.
Jeg bryr meg fint lite i om jeg blir hørselskadet/megairritert over "god musikk" eller dårlig når jeg vil gjøre helt andre ting.

Skal da ikke være så ille å flytte på seg frem i skipet når det skjer noe, man skal vel kjøpe pizza/slush/lage nuddler etc uansett..

snoopy
15-02-2010, 20:16
Først til å retunere mine 12 billetter :@ Tror jeg holder meg til LanParty-er som i hvertfall ikke lyver meg i trynet å sier at mengden av folkene har lenge ønsket dette. Gi meg en spørreundersøkelse så skal jeg tro dere.....

Duckers
15-02-2010, 20:53
Først til å retunere mine 12 billetter :@

Det står hundrevis av folk i kø og sikler på billettene dine, så det vil neppe føre til at noen arrangører skjelver i buksene.

Som arrangører av TG er vi så priviligerte vi selger ut billettene lenge før det har blitt sagt et pip om hva som skal foregå her, så da har vi muligheten til å velge hva slags party vi vil ha og gi litt blaffen i hva enkelte forumtroll synes om det.

Det er sterke krefter i sving for å løfte kvaliteten i innholdet på TG, slik at det får en større verdi for folk som har andre interesser enn å sitte i fem dager og være mest opptatt av å ha det stille nok til å høre skritt-lyden i CS.

For eksempel er det gjort et kjempeløft på Creativia, for å få TG til å bli et mer attraktivt sted å dra for folk som lager tøffe ting på gutte- og jenterommene og som har lyst til å vise det frem til publikum, få tilbakemeldinger og utveksle erfaringer.

Disse kreative bidragene er knallgod sceneunderholdning, og det er ekstra stas spesielt for de som enten deltar eller synes det er morro å følge med at bidragene får mest mulig oppmerksomhet. Dette, kombinert med at alle andre deler av crewet tar i et tak få interessant innhold på scenen gjør det naturlig for TG å sette scenen i sentrum.

Dette politiske ønsket fra arrangørsiden er overordnet hensynet til at enkelte gamere vil ha det stille absolutt hele døgnet rundt. Dette er et party, det betyr at du skal oppleve noe annet enn det du kan gjøre hele året ellers, hjemme på gutterommet :)

SuperTeD
15-02-2010, 21:34
Først til å retunere mine 12 billetter :@ Tror jeg holder meg til LanParty-er som i hvertfall ikke lyver meg i trynet å sier at mengden av folkene har lenge ønsket dette. Gi meg en spørreundersøkelse så skal jeg tro dere.....

Dette var etter min mening en ganske overilt reaksjon. Personlig skal jeg møte opp og vise skepsis til jeg ser om dette kan funke eller ikke. Kansje er alt sceneinnhold helt annerledes en i fjor, og det passer seg bedre å ha det slik, eller kansje det går som flesteparten her tror, og alle blir misfornøyde. Men jeg har iallefall tenkt å møte opp å se om det blir bra:)

MEn; en ting som har fått meg til å vurdere å refundere billettene mine er wrestlingshowet, som jeg frykter skal bli avholdt midt i skipet. Jeg fikser ikke svette mannfolk i tights, beklager... Den slags 6. klasses underholdning har ingenting på TG å gjøre, og jeg synes Entertainment-crewet direkte motarbeider Creativia sin innsats for å øke kvaliteten på sceneinnhold... Kjenner jeg blir litt kvalm:(

T3X4C0
15-02-2010, 21:38
Dette har aldri vært en diskusjon angående kvaliteten på innholdet som sendes fra Scenen eller Hovedanlegget.

Det er mange mange kreative gode sjeler som gjerne vil vise frem det der har, og som jeg og sikkert de fleste andre på TG vil se/høre på.
Men ikke alltid, og ikke når Crew VIL vi skal høre på.
Jeg vil velge selv om jeg vil sitte på plassen min og ha det "rolig".
Ja, jeg "`er Rolig, siden vi må ta for oss hva TGrolig er, og ikke sitte på rommet-rolig.

For eksempel er det gjort et kjempeløft på Creativia, for å få TG til å bli et mer attraktivt sted å dra for folk som lager tøffe ting på gutte- og jenterommene og som har lyst til å vise det frem til publikum, få tilbakemeldinger og utveksle erfaringer.
Hva er det egentlig som har hindret slike folk å dra på TG? Er det slik at de ikke kommer om de vet at noen ikke følger med?

Dette politiske ønsket fra arrangørsiden er overordnet hensynet til at enkelte gamere vil ha det stille absolutt hele døgnet rundt. Dette er et party, det betyr at du skal oppleve noe annet enn det du kan gjøre hele året ellers, hjemme på gutterommet
Igjen, så diskuteres det ikke innholdet på partyet, men hvordan det i dette tilfelle skal legges frem.
Dere vil ha frem de kreative sjelene, fair enough, men det kan da ikke gå på bekostning av de som vil sitte ett stykke unna, og heller gå til hvor det skjer.
Det er her stridens kjerne ligger.

Så er det det "Nostalgiske" av det hele.
"Den faste plasen".. Gud som vi elsker det.
Nå brytes jo faste gode tradisjoner, det ekstra "trygge" i sin egen på en måte faste plass.

Men, jeg kommer...
Håper bare på at de fleste trekker nærmere scenen så jeg får en god plass laaangt unna.
(Kommer fortsatt til å se på mye rart fra Scenen, men da velger jeg å strekke på bena)

Estella
15-02-2010, 21:44
hva personen skulle med 12 biletter kan man jo lure på :P

netrom2k
15-02-2010, 21:47
hva personen skulle med 12 biletter kan man jo lure på :P

En person kan kjøpe mange biletter og sette andre personer som users..

For dere nisser som whiner og er redde for at dere ikke lenger kan høre fotskritta i CS osv. kjøp bedre headset... Dette er et dataparty, det skal væra lyd og liv!
Det var et år dem hadde forbud mot anlegg blandt deltagerne, Tok ikke lang tid før folk fikk tillatelse til hente inn høyttalere...

-Tror denna forandringen kan bli bra. For de av oss som har vært der noen år, kan det væra godt med en forandring. Ikke bra å ha alt likt i alle år. Må prøve for å finne ut om noe er bedre.

marilla
15-02-2010, 22:03
Utover det vil jeg nevne at lyden tidligere år har vært ganske godt rettet, man merket endel forskjell på å stå ved siden av scenen og foran. Når man tar i betraktning hvor mye av hallen som da vil være ved siden, og de sier de skal jobbe enda mer med lydretningen i år, så lover jo det bra.

killin1
15-02-2010, 22:33
Ede: Om du ikke har bevis på at RTS spillere får flere ligg enn FPS spillere foreslår jeg at du bruker edit knappen :)

netrom2k: Jeg har kun sett to poster de to siste årene der noen whiner om at de ikke kan høre skritt på cs.

OT: Er dette forslaget spikret? Mister vi soveteltene?

Til crew: Ut ifra tidligere poster vises det at flertallet er i mot omplasering av scena. Jeg er fult klar over at vi aktive her i forumet kun er en prosentdel av deltagerne på TG, men vi er den beste kilden dere har for hva deltagere generelt mener.

-Morten

Strandli
15-02-2010, 22:35
Jeg var selv ganske overrasket selv når jeg så dette ble annonsert, men jeg velger å holde meg rolig. Jeg vet ikke hva TG-crewet har planlagt å ha på scenen, men jeg håper jo at sceneunderholdninga blir ekstra god i år siden den nå er "tvingt oppi folk".
Det er selvfølgelig kjipt for mange at de kommer til å høre scenen i større grad enn de tidligere gjorde, men jeg kan også forstå at crewet ønsker økt fokus på scenen (selv om jeg trodde det var det Attention grabberen var til).
Som sagt, så venter jeg og ser hvordan dette ender før jeg overreagerer, jeg regner jo med at TG-crewet har vett til å flytte scenen tilbake igjen i 2011 dersom denne påsken skulle gå rett på trynet. Man må jo prøve for å se om noe funker eller ei, dette er jo ikke nødvendigvis noe permanent.

Eneste jeg er selv bekymret over et folk med tinnitus, slik som meg og noen andre i forumet har nevnt plager med, og jeg likte at det var noen 'fredlige' soner i skipet om man trengte 5min pause fra all støyen. Disse sonene er jo borte, det er jo fremdeles fredeligere utenfor, i gangene og i kantina, så regner med å få litt fred der om det skulle trenges. Ellers er det jo ørepropper, selv om jeg får vondt i hodet av langvarig bruk av disse. Man kan ikke forvente at det blir gjort så ekstremt drastiske tiltak for denne minoritetsgruppen med hørselsproblemer, men vi vet jo hva vi går til, og da må man være forberedt og ta forhåndsregler.

Sist for å nevne en klage over dette Banana Phone greiene, jeg denne svært lite iløpet av mitt opphold i fjor. Jeg merket derimot denne på den siste dagen, og jeg må være enig, jeg ble forbanna. Jeg la meg litt sent fordi jeg skulle pakke sammen en hylle, og prøve å få noen små timer søvn på tribuna før vi pakket resten, og da tidlig på morran ble det spilt Banana Phone på full guffe. Umulig å få sove til det, og det er atpåtil en helsefarlig når man blir så forbanna av å høre den, så vær så snill, slutt å spille denne midt på morran den siste dagen. (Det ble ikke bedre av at Rosa Helikopter var den neste sangen etter Banana phone om jeg ikke husker helt galt).

Estella
15-02-2010, 22:35
la oss prøve så kan man jo ta diskusjonen om fortsettelse ETTER påsken

GizMo^^
15-02-2010, 22:51
NEEEEI :( hva har dere gjort!?!?

Scenen var jo perfect der den sto! Folk kunne gå dit når de ville se på det som foregikk.
Jeg personlig gikk bort når det skjedde noe interresant, vakke noe problem det. Hadde aldri klart å sitte med den scenen i trynet alle dagene TG varer!

Dette var kjipt "/

netrom2k
15-02-2010, 22:55
Ede: Om du ikke har bevis på at RTS spillere får flere ligg enn FPS spillere foreslår jeg at du bruker edit knappen :)

netrom2k: Jeg har kun sett to poster de to siste årene der noen whiner om at de ikke kan høre skritt på cs.

OT: Er dette forslaget spikret? Mister vi soveteltene?

Til crew: Ut ifra tidligere poster vises det at flertallet er i mot omplasering av scena. Jeg er fult klar over at vi aktive her i forumet kun er en prosentdel av deltagerne på TG, men vi er den beste kilden dere har for hva deltagere generelt mener.

-Morten

hehe. da er det disse to postene jeg sikter til... kolonP

killin1
15-02-2010, 23:09
hehe. da er det disse to postene jeg sikter til... kolonP

Jeg reagerte på store ord til små mennesker :)

Duckers
15-02-2010, 23:18

Å tro at dette forumet er representativt for deltakerne på TG er forhåpentligvis å undervurdere folk ;)

Det er uansett for sent å gjøre noe med det nå, og om det hadde vært mulig så hadde det nok ikke vært vilje til det i crewet.

Dette blir fett :)

allant
16-02-2010, 02:54
Tror dette blir veldig bra! Gleder meg. Scena var på siden i '01 også, kan ikke huske at det var så fælt.

Blir for dumt å begynne å prate om refundering av billetter. Gi det en sjangs. Som Marilla nevner bør man huske på at tidligere har scena hatt hele skipets lengde foran seg. Lyden derfra er satt opp slik at den skal gå mest mulig rett fram, såvidt jeg vet. Hvis det er sånn at de skal forsøke å forbedre dette ytterligere i år, ser jeg for meg at det slett ikke blir så ille å sitte i hallen som det mange her tror. Det er tross alt mindre folk som får lyden i sin retning. Men tiden vil vise.

audung
16-02-2010, 08:22
Jeg jobber til vanlig med å forbedre arbeids plasser til folk.
Må desvere si dette er helt vanlig. folk liker ikke forandring og ca 10% vil rope ut høyt at de ikke liker det, og protestere høyt. Det er litt synd at de som ikke vet eller liker forandring er like aktiv. Men det er også vanlig.
Jeg ville godtatt at folk ikke liker ting bedre, etter at de har prøvd det ei stund. For da har de faktisk en fornutig mening. Om den er det samme som meg bryr jeg meg ikke om. Alle har jo rett på sin egne meninger.

Duckers
16-02-2010, 10:27

http://forums.gathering.org/showthread.php?t=7759

In your face :)

baltus
16-02-2010, 10:35
Det var et år dem hadde forbud mot anlegg blandt deltagerne, Tok ikke lang tid før folk fikk tillatelse til hente inn høyttalere...

Mener å huske dette var TG'03. Et stille TG. Et kjipt TG.

Mener du at dere, her på forumet, er valgt demokratisk av resten av deltakerne til å ytre meninger som er representativt for alle? :-) Isåfall er dette et valg jeg har gått glipp av.

Thetsar68
16-02-2010, 12:42
Er nettopp det man ha gjort. De som ikke ville bli forstyrret av bråket fra scena har plassert seg langt bak - men nå skal de altså prakke det på oss ved å flytte scena midt i fuckings skipet.

ffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

KOSS har noen gode høytalere for folk som ikke vil høre lyden fra andre, har brukt dem siden TG02 og syns det fungerer utmerket.

her er link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=123340

Så invester 499,- og slutt og syt!

Synd å se at så få leser trådene mine. helt siden scenen ble flyttet til nordenden av skipet har jeg yttret ønske om at den skal komme tilbake til midten av skipet. grunnen til flyttingen var at man fant på høytaler forbud fordi CS-folket skulle få det stille og rolig. Nå er heldigvis det idiotiske høytaler forbudet avviklet og scenen er tilbake hos folket.

jeg har selv ikke med meg høytalere, men respekterer dem som vil spille musikk. men, dem som vil ha et stille og rolig TG burde kanskje heller vurdert å ta med seg laptopen og et mobilt bredbånd opp på en stille og rolig fjelltopp i påsken!

Zhylo
16-02-2010, 13:15
Jeg trodde jeg skulle få et mindre støyende TG i år.. Der tok jeg sabla feil. ....
.... Vurderer seriøst å investere i et nytt sett med høytalere til pcn, siden jeg kommer antageligvis til å sprenge de jeg har fra før på årets arrangement. Takk til dere, kjære TG-crew!

Du vil ha det stille, så du kan bråke selv? Og om scenen bråker for mye, vil du prøve å overdøve med lyd? Ærlig talt, det er den mentaliteten som skaper den lydlapskausen dere er skyld i, og som dere appåtil klager på!

Og ontopic: Selv er jeg av den typen på tg, som blir mer tilfreds jo lenger unna scenen jeg er. I fjor kunne jeg banne på at jeg enten hadde 200% bedre hørsel enn resten, eller at at de bare hadde skutt i stykker hørselen sin fra før. Det var høyt.

Jeg håper scenen vil tone ned lyden litt i år, siden de nå vil ligge mer sentralt i skipet, og lyden vil nå flere folk før den forvrenges av deltakere med micohøytalere. (Akt dere, microhøytaler-menn, spiller dere 140dB fra de i år, må dere spise mine sokker.)

Men, ja ok, jeg kan gå med på at mange ikke vil klage over dette, da de kansje allerede lytter på musikk, med koss-headset's volum satt til 100% + headphone-boost. NOEN har hørselsskader, andre har ikke. Ta hensyn, så vi ikke blir en del av nevnt gruppe.

Myhre
16-02-2010, 13:25
Jeg synes dette er litt artig. Samme tendensene ser man jo på Facebook hver gang de forandrer plassering av et punktum eller andre forandringer. "Få gode gamle facebook tilbake, ellers kommer alle til å slutte!" med betydelig større mengde store bokstaver, utropstegn, sinte smileyer og banneord.

Likevel blir alle vant med det, og når dagen er over (metaforisk sett) er alle fornøyde og enige om at "dette var jo ikke så ille likevel! Skulle jo nesten tro utviklerne visste hva de gjorde!"

Gi det en sjanse, folkens. TG-crew er som sagt ikke til for å gjøre TG til en ekkel, fæl, kvalmende opplevelse, men snarere det motsatte.

Zhylo
16-02-2010, 13:42
For dere nisser som whiner og er redde for at dere ikke lenger kan høre fotskritta i CS osv. kjøp bedre headset....

Hadde mitt headset på max, jeg pleier å ha det på cirka 10-20% (med device-lyd på 100%). Når mitt headset er på 100%, kan jeg normalt høre det helt fint 7-10 meter unna. Under TG (og dette var egentlig ikke scenen's skyld, i store perioder) hørte jeg ikke et pip. Jeg trodde, i nesten et døgn, at headsetet mitt var ødelagt, og holdt nesten på å kjøpe nytt der.

Jeg ser du er en TG-veteran, men kan alikevel ikke la en slik påstand gå ubemerket hen, når det ikke lenger gjelder cs-geeks som vil høre footsteps, men vanlige folk som ikke hører lyd fra noen form for media (musikk, film, spill).

PS: Satt veldig nærme en fyr med mini-anlegg på max, så han stod for det meste av støy, men må innrømme, de få sekundene han hadde pause, var det fortsatt vanskelig å høre om det var liv i headsettet eller ikke.

*Vurderer å ta med et 7.1-anlegg, for så å gaffe det til ørene.*

Thetsar68
16-02-2010, 16:48
Hadde mitt headset på max, jeg pleier å ha det på cirka 10-20% (med device-lyd på 100%). Når mitt headset er på 100%, kan jeg normalt høre det helt fint 7-10 meter unna. Under TG (og dette var egentlig ikke scenen's skyld, i store perioder) hørte jeg ikke et pip. Jeg trodde, i nesten et døgn, at headsetet mitt var ødelagt, og holdt nesten på å kjøpe nytt der.

Jeg ser du er en TG-veteran, men kan alikevel ikke la en slik påstand gå ubemerket hen, når det ikke lenger gjelder cs-geeks som vil høre footsteps, men vanlige folk som ikke hører lyd fra noen form for media (musikk, film, spill).

PS: Satt veldig nærme en fyr med mini-anlegg på max, så han stod for det meste av støy, men må innrømme, de få sekundene han hadde pause, var det fortsatt vanskelig å høre om det var liv i headsettet eller ikke.

*Vurderer å ta med et 7.1-anlegg, for så å gaffe det til ørene.*

Forskjellen på de hodetelefonene jeg her har anbefalt og alle andre jeg har prøvd er at disse har meget god lydisolering inn. det vil si at du ikke hører så mye fra andres lyd med dem på.

ehapuz
16-02-2010, 17:57
Dette er meget synd. Jeg hadde funnet en sweetspot i salen, noe som ga meg en optimal distanse fra scenen, nok til at jeg kunne følge med om jeg ville, eller bare drite i det om det fristet. Nå får jeg scenen skivst opp i trynet, og blir tvunget til å følge med. :(

Also, hvor skal TG RACE gå fra når scenen ikke er i nordenden?

CV-Erik
16-02-2010, 21:59
Hva i helvette??
På MIDTEN??
det er jo helt skada!
Stemmer for å ha den sånn som den har vært før!

Estella
16-02-2010, 22:01
Hva i helvette??
På MIDTEN??
det er jo helt skada!
Stemmer for å ha den sånn som den har vært før!

har du opplevd det på mitten?

HLSolbjorg
17-02-2010, 15:49

Har du?

*legger bort leksene sine for å komme med tilbakemeldinger etter å ha lest tråden*

Jeg har vært på TG et år før, TG09. Scena sto da i enden, som de fleste vet. Plasseringen synes jeg var genial, fordi jeg satt midt i skipet, og kunne gå bort til skipet om jeg ville følge meg. På trackmania så jeg på streamen.
Hva skal vi med en stream om scena står i midten? Gogo stream!

Med scena i midten av skipet (som sagt mange ganger) vil man bli tvunget til å følge med på det som skjer. I fjor var ikke scena noe jeg ville følge med på. Forresten, hvem sa at man drar på tg for å få med seg sceneshowet?! Om man vil få med seg et (scene)show kan man dra på f.eks Qlimax, eller andre konserter.

En i crew sa vel at det blir som det blir. Kult. Har dere sett at stort sett alle som skriver i denne tråden (av deltagere) sier nei takk til "den nye scena?"
"Det er aldri for sent å snu!"
Dere sier jo også at TG skal bli så bra som mulig for alle :)

Greit, jeg kan stille meg nøytral... Så får jeg skrive ned pros/cons under TG og liste dem opp en gang etter tg :)

Forresten, hvorfor legger dere ut et bilde uten forklaringer?
Det er grønne og røde rader, små "streker" over noen av radene, og litt av hvert. Jeg bryr meg ikke om dem, men flere spør om dem. Kunne vært fint om dere gjorde som i '09, legger ut et kart over hvor det blir lyd i salen (fra scena).

Håper du leste gjennom dette og forsto det jeg mente. Kommenter gjerne :)

marilla
17-02-2010, 15:53
Kunne vært fint om dere gjorde som i '09, legger ut et kart over hvor det blir lyd i salen (fra scena).

Dette kommer, sånn etter hvert. Pga sceneflyttingen kan vi jo naturlig nok ikke bare kopiere fjorårets kart, men jeg er i dialog med relevante crew for å finne ut hvordan årets kart skal bli mest mulig riktig. : ) Målet er å få det ut før seatingen, bare så det er klart.

baltus
17-02-2010, 15:54
En i crew sa vel at det blir som det blir. Kult. Har dere sett at stort sett alle som skriver i denne tråden (av deltagere) sier nei takk til "den nye scena?"
"Det er aldri for sent å snu!"
Dere sier jo også at TG skal bli så bra som mulig for alle :)

Tidligere i tråden står det skrevet litt om at folk er redde for forandring. Og det syns jeg folk er i denne tråden. Tenk om det blir kickass bra? Tør alle her inne og innrømme etter TG at det faktisk var bra dersom det blir bra?

Dermed vil jeg si som du sier;

Greit, jeg kan stille meg nøytral... Så får jeg skrive ned pros/cons under TG og liste dem opp en gang etter tg :)

Still dere nøytrale, gjerne med skepsis (det er bare bra!), men ikke vær negative før det er prøvd en gang iallefall!

Sjekk denne tråden (http://forums.gathering.org/showthread.php?p=128325#post128325)

--marilla var kjappere med svar ;D

Maren92
18-02-2010, 09:53
Er det forskjell på de røde og grønne radene?

Soveteltene blir fortsatt der selv om de blir mer soveplasser i skipet?

Estella
18-02-2010, 10:29
Har du?
)

er ikke jeg som er negativt til noe nytt og joda streaming trenger man forde det er fortsatt folk som sitter med ryggen til og fortsatt langt bprt til hver av endene

HLSolbjorg
19-02-2010, 08:25
Pga sceneflyttingen kan vi jo naturlig nok ikke bare kopiere fjorårets kart, men jeg er i dialog med relevante crew for å finne ut hvordan årets kart skal bli mest mulig riktig. : ) Målet er å få det ut før seatingen, bare så det er klart.
Det skjønte jeg ;) Bare få det ut før seatinga ^^

Tidligere i tråden står det skrevet litt om at folk er redde for forandring. Og det syns jeg folk er i denne tråden. Tenk om det blir kickass bra? Tør alle her inne og innrømme etter TG at det faktisk var bra dersom det blir bra?

Tenk om det ikke blir :(
Jeg skal tørre å innrømme det! Om jeg ikke gjør det, quote denne meldinga, så skal jeg det :p

Still dere nøytrale, gjerne med skepsis (det er bare bra!), men ikke vær negative før det er prøvd en gang iallefall!
DOIT!

Er det forskjell på de røde og grønne radene?

Soveteltene blir fortsatt der selv om de blir mer soveplasser i skipet?
Les litt tilbake i tråden, mener å huske det sto noe der..

er ikke jeg som er negativt til noe nytt og joda streaming trenger man forde det er fortsatt folk som sitter med ryggen til og fortsatt langt bprt til hver av endene
Du er negativ til våre kommentarer om forandringen. Nok om det ;p
Jeg satt med ryggen til i fjor, funker fett å streame bare lyden (selv om den rakk helt bort, litt vanskelig å få fram det de sier) gjennom headsettet, og snu stolen :)

Estella
19-02-2010, 09:58
Det skjønte jeg ;) Bare få det ut før seatinga ^^

Tenk om det ikke blir :(
Jeg skal tørre å innrømme det! Om jeg ikke gjør det, quote denne meldinga, så skal jeg det :p

DOIT!

Les litt tilbake i tråden, mener å huske det sto noe der..

Du er negativ til våre kommentarer om forandringen. Nok om det ;p
Jeg satt med ryggen til i fjor, funker fett å streame bare lyden (selv om den rakk helt bort, litt vanskelig å få fram det de sier) gjennom headsettet, og snu stolen :)

så klart er jeg negative til folk som skal klage på alt som er nytt.... vi har jo ikke prøvd ting en gang og folk sitter å spør om det fortsatt er mulig å sette den tilbake på samme plass før årets tg begynner

Xar0n
19-02-2010, 11:32
Jeg har da stilt meg på den siden som er negativ til den nye plasseringen av scenen, men som jeg ser er det mange som sier også at det kan være noe som slår skikkelig ann Men hvis det ikke hjelper å whine om plasseringen så er det vel bare å gjøre seg klar for et helt spesielt TG, forhåpentligvis et bedre TG.

Men det beste er vel bare å ta en vote etter eller under TG om hva folk syns/syntes om scene plasseringen så kan vi se hvor bra dette slo ann og om det er noe vi bør gjenta til neste år.
Men det er jo såklart forstålig at ingen liker å være forsøkskaniner, men hvem vet kanskje forandring fryder, så ikke skuff oss TG ;)

HLSolbjorg
19-02-2010, 13:40
så klart er jeg negative til folk som skal klage på alt som er nytt.... vi har jo ikke prøvd ting en gang og folk sitter å spør om det fortsatt er mulig å sette den tilbake på samme plass før årets tg begynner

For å oppsummere litt av de grunnene som har kommet før;
Mange har sagt at de liker å velge om de vil følge med på sceneshowet via stream eller ved å stå foran scena. I fjor var sceneshowet ganske dårlig (imo), men også litt bra. Varierte veldig. Derfor kunne man, om man ville, gå bort til scena og følge med, eller sitte på plassen sin å spille, chatte, se film e.l.
I år, om det blir like mye lyd, blir scena plassert sentralt i skipet, og lyden rekker til alle plassene.

Når pro-gamerne ser dette, blir de nok ikke glade, og argumentet til netrom2k om å kjøpe bedre headsett, duger ikke.

For dere nisser som whiner og er redde for at dere ikke lenger kan høre fotskritta i CS osv. kjøp bedre headset... Dette er et dataparty, det skal væra lyd og liv!
Jeg har et bra headset, så skal ikek klage. Men de fleste venner seg til headsettet sitt, og liker lyden det gir, blir vandt til det osv. Skal du derfor kjøpe et nytt headsett til TG, for å spille, og stenge ute lyden? Jeg ville sagt nei. :)

Sier det igjen, jeg er nøytral, men drar fram det positive og negative som JEG ser.
Forandring fryder!

f0cx
21-02-2010, 02:50
Ok. Nå må vi ta det litt med ro her. Dere som sier at dere ikke hadde kjøpt billetter hvis dere hadde visst om dette kan bare refundere og gjøre de som sitter i køen lykkelige.

TG er et dataparty, så lyd kan man ikke klage på. Har selv vært en del år på TG og jeg har ikke noe problem med støynivået. Jeg går med ørepropper nesten hele tiden og det funker veldig bra. Bedre enn å sluke en pakke med paracept.

Originally Posted by netrom2k View Post

Du vet da som alle andre at ingen headset tar lyden på tg. Jeg sitter med Sennheiser PC350 og det er et av de som isolerer mest lyd, men det hjelper ikke mye. Kan trygt si at det er INGEN av de som spiller compoer som ønsker at scenen skal inn i midten og jeg skjønner det godt. Scenen har alltid representert frivillig underholdning og nå blir nesten alle automatisk satt rett foran scenen.

Så lenge det ikke blir spillt musikk 24/7 med dårlige låter og tull skal jeg ikke bry meg. Det eneste som har irritert meg er når en random DJ spiller musikk midt på natta som en tulling med det enorme annlegget. Er ikke nødvendig å markere at TG faktisk har et av nordens største annlegg hele dagen og man trenger ikke spille så det høres helt til Oslo. Folk har med høyttalere til å lage nok bråk, så scene-annlegget burde være mer stille en det det har vært de siste årene.

TG er uansett et sted der jeg slapper av MAX, så gleder meg like mye som alltid :)

[4th-age] Tirza
22-02-2010, 00:27

Ja, det har jeg. Jeg har vært på TG fra 2000, og i de tider hadde man scenen så å si der den skal stå i år. Hvis jeg tenker tilbake, kan jeg faktisk ikke huske å ha tenkt spesielt mye over at det scenen var irriterende nærme. Det kan likevel ikke sammenlignes, i og med at både scene og annlegg da var av en mindre størrelse.

Jeg er også av dem som foretrekker å kunne velge om jeg vil ha et ellevilt og bråkete TG, eller om jeg vil ta det litt mer med ro. I løpet av de siste årene har jeg hatt mer sansen for et rolig TG, enn jeg hadde før. Det har sikkert med alderen å gjøre.

Selvsagt skal man ta med i regnestykket at det er en god del lyd når man skal på et av verdens største dataparties, men man bør også kunne føle seg trygg på at man kan få slappe av hvis man ønsker det. Akkurat det er jeg litt skeptisk til hvordan kommer til å gå med denne plasseringen. Jeg velger likevel å ha tillit til Crew, og satser på at de designer dette slik at man ikke får endeløst mye bråk over hele skipet.

En ting jeg lurer på, er hvordan dette vil påvirke tribunen bak. Crew sier selv at flyttingen frigjør hele tribuneområdet i nord, men betyr det at det samtidig okkuperer hele tribuneområdet på midten? I så fall vil man miste langt flere soveplasser enn man får. Langt, langt, flere. Og det i en allerede presset situasjon.

BlackkoZ
23-02-2010, 01:11
Eneste jeg kan tenke meg til, er et mye bedre og råere åpnings show (Tenk på hardstyle og lasere dere, hvor mye bedre det blir når scenen er sentralt plassert :D )

Arasonic
28-02-2010, 18:22
Eneste jeg kan tenke meg til, er et mye bedre og råere åpnings show (Tenk på hardstyle og lasere dere, hvor mye bedre det blir når scenen er sentralt plassert :D )

mhm, veldig enig i de idèen. :)

snoopy
28-02-2010, 22:49
Det står hundrevis av folk i kø og sikler på billettene dine, så det vil neppe føre til at noen arrangører skjelver i buksene.

Som arrangører av TG er vi så priviligerte vi selger ut billettene lenge før det har blitt sagt et pip om hva som skal foregå her, så da har vi muligheten til å velge hva slags party vi vil ha og gi litt blaffen i hva enkelte forumtroll synes om det.

Det er sterke krefter i sving for å løfte kvaliteten i innholdet på TG, slik at det får en større verdi for folk som har andre interesser enn å sitte i fem dager og være mest opptatt av å ha det stille nok til å høre skritt-lyden i CS.

Disse kreative bidragene er knallgod sceneunderholdning, og det er ekstra stas spesielt for de som enten deltar eller synes det er morro å følge med at bidragene får mest mulig oppmerksomhet. Dette, kombinert med at alle andre deler av crewet tar i et tak få interessant innhold på scenen gjør det naturlig for TG å sette scenen i sentrum.

Dette politiske ønsket fra arrangørsiden er overordnet hensynet til at enkelte gamere vil ha det stille absolutt hele døgnet rundt. Dette er et party, det betyr at du skal oppleve noe annet enn det du kan gjøre hele året ellers, hjemme på gutterommet :)

For det første, ingen av oss som er med på de 12 billettene er CS gamere som trenger å måtte høre skrittene, vi er ikke engang CS spillere... Vi spiller som regel aldri med lyd på fordi det er kjedelig, man blir ukonsentrert (ja men blir det, man spiller ikke optimalt med lyd av skritt og skudd i hvertfall ikke slik jeg har opplevd det) Vi spiller heller med ok volum av musikk, nok slik at vi kan snakke om alt mulig rart både gaming relatert, datarelatert, damer osv.

For min del er lan-party ment for å chille på, møte nye folk, treffe folk som du ikke har truffet i virkeligheten men bare over spill, msn etc. og ikke bli overdøvet av "fanzy" greier fra scenen samt lyd slik at man ikke kan snakke med sidemannen, folkene på andre siden osv.
Dere fjerne stort sett valget våres i å kunne ha våres egne meninger og slikt med å plassere alt midt i mengden. Om folk vil være mer svette gamere som er der for å game i stillhet på et konkurranse nivå, eller om du vil være der bare for å ha det gøy med folk, spille litt, treffe folk å snakke med de så burde det være et valg.....'

Til tross for at dere sikkert slår til med et gøy sceneshow for noen så gjelder det ikke alle, akkurat slik du uttrykker at jeg ikke snakker for alle så snakker ikke du for alle heller.

Den siste delen din virker litt drøy for min del, dere driter jo totalt i oss som er casual, hardcore gamere og andre som ikke vil ha for mye bråk. Uttalesen din her virker bare arrogant og jævlig for å si det mildt.
Er fullt klar over at det er party, og det at du tror (håper faen meg med du har et kors over hodet nå!) at jeg er en person som bare sitter inne å spiller konstant så er jeg tvertimot. Jeg gjorde det før, og den fortiden har jeg lagt bak meg. Men om jeg ikke skal kunne velge mellom fanzy ting fra scenen, eller kunne sitte behagelig med venner, og andre folk jeg vil bli kjent med så vil jeg nesten heller gå tilbake til det livet der.... Jeg har konstant folk rundt meg, pc-eneflytter vi rundt hos hverandre slik at vi kan sitte sosialt sammen. Og når vi ikke gjør det er vi ute på byen, kjører, og bare koser oss med andre venner.

Min mening er ha det som før, la oss velge selv hva vi vil og ikke bli diktatorer. Slik ditt eller deres syn på dette er like ille som alle de intense lan-partyene hvor CS folkene tydligvis "regjerer" med jernhånd. Det gjør jo forsåvidt compo crewet deres her også, så jeg synes det virker rart at de tillater dette.
Men det blir sikkert helt greit. Men jeg har mine tvil på det, og de skal du faen med ikke prøve fjerne fra meg....!

Og til deg superTeD.

Ja, jeg overreagerte og skrev stort sett i sinne, har dårlig temp for slike ting. Og det beklager jeg ;)

Og om det er sant med wrestling så blir det nok mange jenter som vil komme å se to feite mannfolk som svetter og koser med hverandre... NOT og da blir det "epic fail" og er enig, med deg det ødlegger, vi har med oss noen jenter og de liker ikke tanken og vurderer å gå på byen den kvelden heller.

Duckers
02-03-2010, 18:44
Den siste delen din virker litt drøy for min del, dere driter jo totalt i oss som er casual, hardcore gamere og andre som ikke vil ha for mye bråk. Uttalesen din her virker bare arrogant og jævlig for å si det mildt.

Det er fult mulig å unngå støyen fra scenen på årets TG selv med dagens floorplan, det er bare å seate seg et stykke unna scena det (vikingskipet er STORT).

Det vil ikke komme mye "bråk" fra scena i år, det er fortsatt andre kilder i salen som står for det verste bråket, typisk folk som har med egne anlegg. Det som presenteres fra scenen vil være av høy kvalitet og bare innenfor begrensede tidsrom.

At vi "driter totalt" i dere som er casual er feil. De aller fleste som er casual på tg setter pris på at det skjer ting på scenen.

Vi jobber selvsagt for at TG skal bli best mulig. Vi gjør jo ikke dette for å "drite totalt" i noen.

Chrozon
06-03-2010, 20:10
Jeg syntes dette er genialt, jeg satt på rad 1 i fjor fordi jeg ble feilplassert, og jeg meldte det litt for seint, men jeg angrer ikke, det var sykt kult å få med meg alt som skjedde på scena, og uansett, har du på headsett så er lyden fra dataen mye høyere en det fra scenen, jeg satt liksom med Koss headsett under full kaos på scena og hadde ingen problemer. Det eneste jeg ikke likte med rad 1 var at det var kalt når de åpna den store døra, og jeg sto så åpent så alle kunne se meg.

Det er MYE mer bråk med folk som setter på dritdårlig techno musikk på sånn jævla konsert høytallere, HELE tia, enn kreativt og interessant underholdning på en scene.

Jeg satt meg så nærme mulig scena jeg kunne i år, og nå som den er midt i skipet, slipper jeg det med at det er kaldt, og at jeg sitter så åpent. Eneste problemet er at det vil ta lengre tid å gå til sovesteder/matsteder.

Valkyrien
13-03-2010, 00:19
Jeg syns det er helt idiotisk å plassere scenen i skipet. Jeg lurer veldig på hvem som har hatt et ønske om at scenen skal stå mer sentralt i skipet, så man kan følge mer med. Om man så gjerne vil følge med på den bråkete scenen, så bruk beina, og gå opp til den! Jeez...

Syns dette var en dårlig idé, dessverre...

Edit:
Og om man fulgte med under seatinga, så man at de fleste syns dette er en dårlig idé, med tanke på at det var en veldig høy prosentandel som plasserte seg lengst vekk fra scenen :p

Scampi
13-03-2010, 00:42
Jeg syns det er helt idiotisk å plassere scenen i skipet.

Vi kan ikke plassere den utenfor skipet.

HLSolbjorg
13-03-2010, 00:48
Vi kan ikke plassere den utenfor skipet.

hahaha, genial quote :D

Enig med Valkyrie da, så jo at alle plassene leeeeengst unna scena var tatt først.

Estella
13-03-2010, 10:34
Jeg syns det er helt idiotisk å plassere scenen i skipet. Jeg lurer veldig på hvem som har hatt et ønske om at scenen skal stå mer sentralt i skipet, så man kan følge mer med. Om man så gjerne vil følge med på den bråkete scenen, så bruk beina, og gå opp til den! Jeez...

Syns dette var en dårlig idé, dessverre...

Edit:
Og om man fulgte med under seatinga, så man at de fleste syns dette er en dårlig idé, med tanke på at det var en veldig høy prosentandel som plasserte seg lengst vekk fra scenen :p

selv om man plaserer seg langt unna scena betyr ikke det automatisk man ikke liker ideen. det er faktisk ikke alle som bestemmer hvor de ville sitte. eks jeg var på en gruppe med 20 personer der en bestemte plassene.

HLSolbjorg
13-03-2010, 11:49
Du bestemmer selv om du vil sitte med disse personene. Du bestemmer altså selv hvor du skal sitte.

Estella
13-03-2010, 11:51
Du bestemmer selv om du vil sitte med disse personene. Du bestemmer altså selv hvor du skal sitte.

tviler på noen gidder å sitte aleine. så vis x vil sitte ved senene og y vil sitte ved utgangen så må enten x eller y bøye av for den andre. ellers havner de aleine :P

HLSolbjorg
13-03-2010, 11:54
Ja? Det er jo det jeg sier :p
Du velger selv om du vil sitte med de du kjenner, eller om du vil sitte der DU vil.
Om du setter deg alene, får du kanskje med deg et par andre, og blir kjent med flere rundt deg :)

Men som sagt, det ER du som bestemmer plassen. Bare at du bestemmer den litt mer "indirekte" ;)

Estella
13-03-2010, 12:03
poenget er at det som han/hun/det her over sier blir feil. for selv om jeg sitter siden av gjenngen min langt unna betyr ikke det at jeg er motstander av sena i mitten. kunne gjerne sittet der jeg men pga andre i gruppa som vil sitte annet sted så sitter jeg der de sitter- gidder ikke sitte aleine eller splitte oss

[4th-age] Tirza
13-03-2010, 18:20
Jeg lurer fremdeles på hvordan dette vil påvirke soveområdet på tribunen bak der scenen nå vil stå. Får vi enda færre soveplasser?

HLSolbjorg
03-04-2010, 11:55
Jeg må nok ombestemme meg, og si at sceneplasseringa i år var genial! :D
Klink til med et knall åpningsshow neste år, og alt blir heeelt perfekt :)

Strandli
03-04-2010, 12:03
Må si meg enig om at dette funket veldig bra!