Log in

View Full Version : Creative seminars announced

The Gathering
21-03-2010, 21:50
Why not spend easter learning new creative skills from some of The Gathering's best programmers, graphic artists and music producers? Here is the list of the creative seminars and studio sessions you'll be able to attend at TG 2010. This year, most of these seminars will take place in the Creative Lounge.

Les hele saken på gathering.org / Read the entire article at gathering.org. (http://www.gathering.org/tg10/en/creative/seminars/)

Strandli
21-03-2010, 22:16
Hvorfor blir disse seminarene holdt i Loungen og ikke der det var i fjor?
Blir det ikke tungvindt å holde seminarene ute i salen, med tanke på all 'støyen' som foregår rundt?

Beedle
21-03-2010, 22:17
noen som vet hvor komplisert programming 101 vil bli?

jeg tenker på å dra dit, og vil i alle fall dra innom 3D programming for beginners, men lurer på hvor 101 den er? jeg har jobbet litt med java i noen år, og kan jo i alle fall det grunnleggende om objektorientert. er det vits at jeg drar på 101 da?

Duckers
21-03-2010, 22:30
Hvorfor blir disse seminarene holdt i Loungen og ikke der det var i fjor?
Blir det ikke tungvindt å holde seminarene ute i salen, med tanke på all 'støyen' som foregår rundt?

Vi har trua på at det skal gå fint. Loungen får sitt eget lydanlegg og lyddempende moltonvegger.

Hensikten med å ha det i loungen er for å samle den kreative aktiviteten på ett sted slik at folk slipper å flytte på seg. I fjor hadde vi veldig problemer med å få folk til å orke å stille opp på foredrag i auditoriet de siste dagene.

jeg tenker på å dra dit, og vil i alle fall dra innom 3D programming for beginners, men lurer på hvor 101 den er? jeg har jobbet litt med java i noen år, og kan jo i alle fall det grunnleggende om objektorientert. er det vits at jeg drar på 101 da?

Som det står så blir dette veldig grunnleggende for dem som ikke kjenner til konsepter som variabler, if-tester, løkker og funksjoner.

Om du har jobbet med java noen år blir nok dette for enkelt for deg.

Mattivc
21-03-2010, 22:59
Er disse seminare apne for alle, eller bare de som har en creative bilett?
Kunne selv tenke meg a dra pa alle sammen.

Concrete/CtZ
21-03-2010, 23:19
De er åpne for alle, så her er det bare å dukke opp og håpe det er plass :)

gather
22-03-2010, 02:27
Personlig savner jeg noe i mellom shaderprogrammering og 101 / 3D programming for beginners

Duckers
22-03-2010, 11:53
Personlig savner jeg noe i mellom shaderprogrammering og 101 / 3D programming for beginners

Vi er forsåvidt enig. Problemet er at det segmentet er veldig vanskelig å adressere, fordi folk er på så veldig forskjellig nivå. Om man for eksempel prøver seg på et kurs i C++/OpenGL har det en tendens til å enten treffe for lavt eller for høyt på store deler av publikum.

Vi har derfor valgt å dele publikum inn i absolutte nybegynnere (101, 3D for beginners) og de som kan en del fra før (Shader programming).

Når det gjelder det mellomskiktet hvor man kan en del programmering, men vil ha hjelp i basic C++/OpenGL/DirectX, så er det beste tipset vi kan gi å gå å snakke direkte med programmeringsmentorene. De vil kunne gi deg "tilpasset opplæring" på det nivået du faktisk er på.

Tilbakemeldingen er dog notert, det kan hende seminarlineupen blir utvidet med noen spontanseanser dersom interessen er stor nok.

Mockba
22-03-2010, 19:45
Ser noe er for beginners, da lurer jeg på :D Jeg kan absolutt ingen ting men har veldig lyst til å prøve meg, men er avhengig av at dette er veldig grunnleggene :D Dere snakker om å lære "variabler, if-tester, løkker og funksjoner", dette er noe jeg aldri har hørt om før engang... så er dette noe å prøve seg på for en ekte nybegynner?

Duckers
25-03-2010, 14:39
Ser noe er for beginners, da lurer jeg på :D Jeg kan absolutt ingen ting men har veldig lyst til å prøve meg, men er avhengig av at dette er veldig grunnleggene :D Dere snakker om å lære "variabler, if-tester, løkker og funksjoner", dette er noe jeg aldri har hørt om før engang... så er dette noe å prøve seg på for en ekte nybegynner?

"Programming 101" kan være noe for deg da. Om utrykkene er helt nye for deg kan det hende du får mer ut av det om du har lest litt om det på forhånd.

Det er hvertfall verdt et forsøk, alle kan delta, det er bare å møte opp i Creative Lounge når det skjer :)