Log in

View Full Version : Leave your laser pointers at home

The Gathering
28-03-2010, 23:10
This year, like last year, lasers will not be allowed during The Gathering.

Les hele saken på gathering.org / Read the entire article at gathering.org. (http://www.gathering.org/tg10/en/news/243/65/Leave-your-laser-pointers-at-home/)

Paradoxo
28-03-2010, 23:14
Helt enig igrunn.. Ikke mye artig med laser i øyne

tigersager
28-03-2010, 23:23
enig, om om noen skulle drite seg ut og få laseren besleglagt så regner jeg med at dem får den tilbake etter arrangemanget?

elfkin
29-03-2010, 15:46
enig, om om noen skulle drite seg ut og få laseren besleglagt så regner jeg med at dem får den tilbake etter arrangemanget?

De har ikke lov til å beholde den for godt, men de kan også bortvise deg fra arrangementet så jeg anbefaler deg å la laseren ligge igjen hjemme. :)

Dozer
29-03-2010, 17:43
De har ikke lov til å beholde den for godt, men de kan også bortvise deg fra arrangementet så jeg anbefaler deg å la laseren ligge igjen hjemme. :)

Hvorfor har de ikke lov til å beholde den? Det er på samme måte som det er med alkohol. Det blir beslaglagt; og du får det ikke tilbake. Om du har et problem med det; la laserpekeren være igjen hjemme.

Forstår ikke hvorfor dette er et problem.

elfkin
29-03-2010, 17:48
Hvorfor har de ikke lov til å beholde den? Det er på samme måte som det er med alkohol. Det blir beslaglagt; og du får det ikke tilbake. Om du har et problem med det; la laserpekeren være igjen hjemme.

Forstår ikke hvorfor dette er et problem.

Jeg nekter å tro noen i crew kan inndra - og beholde - noe jeg har tatt med meg på TG bare fordi de ikke ønsker det på arrangementet. Jeg tror de kan kan si "enten beslaglegger vi det, eller så må du forlate arrangementet", men de har neppe lov til å inndra det og beholde det.

#PK
29-03-2010, 17:52
Uansett hvorvidt det er lov til å beslaglegge og beholde utstyr, har arrangøren full rett til å forvise deltagere fra arrangementet, både gjeldende og fremtidige arrangement. Det er også mulig å notere navn på de som har med seg laser i år, og gjøre det slik at blir de samme tatt med laser til neste år (eller senere), blir de nektet tilgang til TG for all fremtid.

Dette er bare noe som svirrer rundt i hue mitt, og er for all del ikke bestemt eller diskutert hso øvrige hold (og er derfor ikke tilfelle i år, så vidt jeg vet!). Jeg bare sier at muligheten er til stedet, i hvert fall slik jeg personlig ser det.

elfkin
29-03-2010, 18:03
Uansett hvorvidt det er lov til å beslaglegge og beholde utstyr, har arrangøren full rett til å forvise deltagere fra arrangementet, både gjeldende og fremtidige arrangement. Det er også mulig å notere navn på de som har med seg laser i år, og gjøre det slik at blir de samme tatt med laser til neste år (eller senere), blir de nektet tilgang til TG for all fremtid.

Av ren nysgjerrighet; mener dere det er lov å ha et personregister/strafferegister av denne sorten? Jeg er ikke helt sikker på dette, men jeg vil anta datatilsynet er ganske uenig. Se forøvrig Personregisterloven der du finner mer om dette.

#PK
29-03-2010, 18:39
Av ren nysgjerrighet; mener dere det er lov å ha et personregister/strafferegister av denne sorten? Jeg er ikke helt sikker på dette, men jeg vil anta datatilsynet er ganske uenig. Se forøvrig Personregisterloven der du finner mer om dette.

JEG har ingen anelse om hvilke lover og regler som omfattes av dette, da jeg har fint lite å gjøre med det uansett :) Det var bare min personlige mening om saken! ;)
Personlig syns jeg uansett at de som har med seg, og bruker, laser på TG, bør bli fratatt denne, evt. sendt hjem, da det virker som det er alt for få som faktisk skjønner hvor farlig lasere kan være.

Daniel
29-03-2010, 19:14
Jeg som nettopp har bestillt meg grønn laserpeker :eek:

Jaja, enda godt at det er 8-14 dagers leveringstid ^^

Menelya
30-03-2010, 23:46
Her er det mange både innenfor og utenfor crew som har uttalt seg på et område de ikke har all informasjon på.

Laserpekere er forbudt i år på grunn av mye misbruk, både i form av personskader, og i form av irritasjonsmomenter (scenen, lysing på andre deltakere osv).

Dersom man blir tatt med laserpenn, så får man anledning til å beholde denne, men da må man også forlate skipet.
Eller så kan Security oppbevare denne til du forlater skipet.
Vi skriver da ned navnet på eieren slik at den kommer tilbake til sin rettmessige eier på slutten av arrangementet.

Vi har ingen «svarteliste» for misbruk av laserpenner, men vit at ved spesielt grove tilfeller vil vi vurdere utestengelse fra arrangementet.

Dette vil vi slå hardt ned på, da det faktisk er et større problem enn folk antar.

Kort oppsummert: La laserpekerne være igjen hjemme.

På vegne av sikkerhetsansvarlig, Carl Henrik Myhre.

Estella
31-03-2010, 07:26
morsomt at noen allerede i køen nå presterte å lyse med laserpenn

SM411
31-03-2010, 14:14
Så også det. Skjønner ikke at folk ikke klarer å la de ligge hjemme. Selv lot jeg mine to ligge hjemme. Er ikke like tøft nå lengre som da jeg nettop hadde fått de.