Log in

View Full Version : Kolonnekjøring.

G0ny
01-11-2011, 13:03
Hei.

Er det noe i fra Drammens område som blir med og kjøre kolonne til TG12?

Kolonnen kommer til og kjøre i fra Liertoppen, klokken 03:00 natt til onsdag. Jeg kommer til og kjøpe en engangs grill som jeg fyrer opp når vi kommer frem, sånn at det er mulig og grille litt pølser.

tror vi er fremme ved Hamar rundt 06:00.

Det er bare og slå følge, vi kjører kl 03:00, så vil su være med bare møt opp litt før kl 03:00. alle er velkommen.

Håper det er mange som blir med :D

NewbiE
01-11-2011, 19:22
Kjører dere E6 oppover? vet ikke hvor mange vi blir enda men vi er som regel en gjeng som bor rundt gardermoen området som kan henge seg på :)

Dranzar
01-11-2011, 21:08
jeg er nok kanskje med i år og på kolonne kjøring jeg :)

``Robin
01-11-2011, 22:05
Kommer innpå E6 via Lillestrøm, så henger meg nok gjerne på hvis muligheten byr seg. :cool:

G0ny
02-11-2011, 07:31
Jeg husker ikke helt hvor vi kjørte igjen :s men jeg trur vi kjører E6 oppover ja. I fjord så dro vi kl 3 på natta, dagen før. dette har jeg tenkt til og gjøre til TG12 også :D

``Robin
02-11-2011, 17:04
Jeg husker ikke helt hvor vi kjørte igjen :s men jeg trur vi kjører E6 oppover ja. I fjord så dro vi kl 3 på natta, dagen før. dette har jeg tenkt til og gjøre til TG12 også :D

Ganske sikker på at E6 er den raskeste veien fra Drammen til Hamar. ;)

Dranzar
02-11-2011, 17:12

var det da jeg kjørte etter dere ? satt og grilla når vi kom frem og greier :)

``Robin
02-11-2011, 17:34
Spørs litt om jeg gidder å dra allerede klokka 3 på natta. Tror jeg sikter inn på å være ved skipet mellom 8 og 11 en gang. Kommer litt an på hva de andre som skal være med gidder og orker. :rolleyes:

marilla
02-11-2011, 17:37
Det er alltid mange meninger om når man bør ankomme skipet, men det kan være lurt å starte partyet uthvilt, det er dumt å være sliten allerede første dagen. :)

``Robin
02-11-2011, 17:43
Er behagelig å kunne spasere rett inn med saker og ting en stund etter at selve innslippet har vært også. Litt mindre kaos.. Men så klart, for noen er den beste starten på påska å klore på porten før kl 9. :rolleyes:

Mosy
02-11-2011, 17:46
Kjører fra Oslo i 8-tiden som vi pleier. Bare å henge seg på :)

G0ny
03-11-2011, 07:39
var det da jeg kjørte etter dere ? satt og grilla når vi kom frem og greier :)

Ja vi kjøre sammen i i år :P vi grillet også :D

Jeg synes det var helt greit og dra så tidlig/seint jeg. vi la jo oss ganske tidlig første dagen da... men vi fikk en god natts søvn, og var veldig opplakte resten av TG :D
Det kan hende jeg tar og sover litt før jeg drar, bare sånn for å være litt våken :D

Dranzar
03-11-2011, 08:48
Ja vi kjøre sammen i i år :P vi grillet også :D

Jeg synes det var helt greit og dra så tidlig/seint jeg. vi la jo oss ganske tidlig første dagen da... men vi fikk en god natts søvn, og var veldig opplakte resten av TG :D
Det kan hende jeg tar og sover litt før jeg drar, bare sånn for å være litt våken :D

Hvis det ikke blir noen crew plass på meg så joiner jeg i år og jeg LETT :)

var drit fett å reise så tidlig og komme frem og se stemninga stige jo nærmere vi kommer hamar :) husker når jeg så første skiltet mot hamar når vi var på vei. Etter det så gikk spenninga bare høyerere og høyere. la meg ganske tidlig jeg og siden jeg ville være opplagt hele tg :)

G0ny
03-11-2011, 10:25
Jeg digget og kjøre på helt åpen vei kl 3 på natta :D ver litt kjedelig og stå og vente på kø til biletter, men jeg synes det er verdt det! :D

Dranzar
03-11-2011, 11:24
Jeg digget og kjøre på helt åpen vei kl 3 på natta :D ver litt kjedelig og stå og vente på kø til biletter, men jeg synes det er verdt det! :D

pft jeg sto kanskje i ti min i kø for å få armbåndet :) men den ventinga for å komma først inn i skipet var kjedelig men verdt det :) det var verdt det uten tvil :)

det var litt morsomt å kunne kjøre 3-4 biler i bredden :)

G0ny
03-11-2011, 11:55
Ja jeg digga og kjøre tre biler i bredden :D

Zarbon
03-11-2011, 12:34
Hent meg i Halden så sitter jeg på i kolonna deres jeg. *humre*

tigersager
04-11-2011, 05:22
pft jeg sto kanskje i ti min i kø for å få armbåndet :) men den ventinga for å komma først inn i skipet var kjedelig men verdt det :) det var verdt det uten tvil :)

det var litt morsomt å kunne kjøre 3-4 biler i bredden :)

10 min i kø? når vare du var framme a? jeg sto jo ikek i kø når jeg ankomm ifjord, var bare rett til skranken....

Hadde jeg hatt lappen og mulighet så hadde jeg nok kjørt i kolonne, men så enkelt ere ikke. Her i gården må vi ty til forelde og tanter:P

jinxx
04-11-2011, 06:24
Jeg og gony sto vel kanskje 20 - 30 min i kø eller noe for og få armbåndet.
men det var ingenting, mot og så en time i kø for og få lov til og komme inn i skipet.
for og stå i mer kø :D

gleder meg massse til neste år :D

G0ny
04-11-2011, 07:55
Vi var framme sånn ca 05:30, det var bare at vi ikke stresset med og komme først i køen for å få armbånd. så det er derfor vi måtte stå i kø litt. vi hadde i alle fall ikke noe kø når vi kjørte opp dit. :D

Dranzar
04-11-2011, 08:26
10 min i kø? når vare du var framme a? jeg sto jo ikek i kø når jeg ankomm ifjord, var bare rett til skranken....

Hadde jeg hatt lappen og mulighet så hadde jeg nok kjørt i kolonne, men så enkelt ere ikke. Her i gården må vi ty til forelde og tanter:P

var jo en av de første som fløy inn om morran så tok ikke så lang tid å få det :) maks 10-20 min :)

og gony ja det var digg å kjøre uten noe trafikk i det hele tatt :) var litt når vi kom mot skipet da siden da begynte det å komme flere og :) var morsomt å være fremme ved skipet og sitte og se på alle som kommer og stresser :)

G0ny
04-11-2011, 09:28
Jeg håper du ikke kommer inn i crew :D vi må kjøre kolonne til neste år også!! ;)

ja det var vel best og se de som stresset for å komme inn, etter vi hadde tatt oss til rette etter Tg hadde begynt! :D

jinxx
04-11-2011, 10:19
da var kos, og grille klokken 6 om morgenen. må gjentas

Dranzar
04-11-2011, 10:21
Jeg håper du ikke kommer inn i crew :D vi må kjøre kolonne til neste år også!! ;)

ja det var vel best og se de som stresset for å komme inn, etter vi hadde tatt oss til rette etter Tg hadde begynt! :D

jeg håper jeg kommer inn i crew jeg :) så får du heller søke crew og kjøre kolonne da :)
jah og grille kl 6 om morran var koselig det :)

G0ny
04-11-2011, 10:40
jaja, selvom du kommer deg inne i crew, så kan du sikker vær emed og grille litt :D

Dranzar
04-11-2011, 12:24
jaja, selvom du kommer deg inne i crew, så kan du sikker vær emed og grille litt :D

skal nok ikke se bort i fra det :) får håpe været er bra da :D

killin1
09-11-2011, 17:13
Vi er to biler som blir med! Blir det møteplass på lierskogen, som i fjord? : )

Grillinga var kos! : D

Dranzar
09-11-2011, 19:34

hvilke biler er detta a morten ? :) og hvem ? :D

killin1
09-11-2011, 21:09
Det blir kara fra porsgrunn, tbg : )

G0ny
10-11-2011, 07:31

Jepp det blir nok det samme som i fjord :D det er i alle fall det som er planen.

Dranzar
10-11-2011, 08:44
Jepp det blir nok det samme som i fjord :D det er i alle fall det som er planen.

blir ikke crew på meg G0ny så joiner jeg lett :D

G0ny
10-11-2011, 09:11
blir ikke crew på meg G0ny så joiner jeg lett :D

Så bra så bra :D dette k blir en bra kolonne :D

Dranzar
10-11-2011, 11:18
Så bra så bra :D dette k blir en bra kolonne :D

hehe ja :) prøve å få med oss noen flere da :) og kanskje se om flere joiner på veien sånn som i år :D

G0ny
10-11-2011, 12:29
Ja det skal vi prøve og få til, og siden vi begynner så tidlig med og planlegge dette. Så kanskje det er flere som henger seg på. :D trur jeg må be Jinxx printe ut noen sånne ''tut vi skal på TG'' ark :D

Dranzar
10-11-2011, 17:30
Ja det skal vi prøve og få til, og siden vi begynner så tidlig med og planlegge dette. Så kanskje det er flere som henger seg på. :D trur jeg må be Jinxx printe ut noen sånne ''tut vi skal på TG'' ark :D

indeed my friend :) eller må jo ha Tut hvis du skal på tg med store bokstaver :) og sånne on my way back from tg12 når du ska him igjen :)

G0ny
11-11-2011, 07:33
indeed my friend :) eller må jo ha Tut hvis du skal på tg med store bokstaver :) og sånne on my way back from tg12 når du ska him igjen :)

Hehe ja det er sant :) vi må bare legge inn bestilling hos Jinxx da! :D

Dranzar
11-11-2011, 08:57
det må vi gjørra veit du :) han som er så flink til å kopiere for oss :D

G0ny
11-11-2011, 09:30
Ja det er jo noe han må være flink til også :D

Dranzar
11-11-2011, 12:47
hehe ja det er jo det :) sku nesten tatt med en stor tønnegrill til neste tg :) hvis noen hadde hatt plass :) isteden for engangsgrill :)

G0ny
11-11-2011, 13:18
Jeg ville da tro at engangs grill holder jeg :P det er vel ikke så mange som skal grille. :P

Vetle
11-11-2011, 13:27
Nå er dere virkelig i ferd med å bevege dere langt av tema, det setter vi en stopper for nå. Hold dere innenfor fra nå, så slipper jeg å dele ut infractions. :)

Dranzar
11-11-2011, 13:28
Jeg ville da tro at engangs grill holder jeg :P det er vel ikke så mange som skal grille. :P

hehe det kommer vel ann på hvor mange som joiner det :) men uansett må nok komme ut å ta ei pølse me dere :)

G0ny
11-11-2011, 13:32
Nå er dere virkelig i ferd med å bevege dere langt av tema, det setter vi en stopper for nå. Hold dere innenfor fra nå, så slipper jeg å dele ut infractions. :) Ja du har helt sant der... trur vi ble litt for giret nå ja.. Vi får sikker lage en egen tråd der vi planlegger kolonnen.

Vetle
11-11-2011, 14:26
Ja du har helt sant der... trur vi ble litt for giret nå ja.. Vi får sikker lage en egen tråd der vi planlegger kolonnen.
Å planlegge kolonnen og forsåvidt grillingen dere planlegger i denne tråden er selvsagt mer enn ok, det er jo temaet for tråden. Å ha egne poster kun for å konstatere at en person er brukbar til å kopiere "jeg skal til TG"-lapper, er etter mitt syn langt av tema.
Men med dette setter vi en endelig stopper for dette, ytterligere diskusjon kan vi eventuelt ta PM. Fortsetter man off-topic blir det infractions.

thsm
25-01-2012, 17:17

Er det mulig å slå følge?
Isåfall, når er det dere har pleid å dra? :P

Vi blir hvertfall en bil fra Larvik om vi får tak i billetter :D

Madquist
26-01-2012, 15:22
når går denne kolonnekjøringen? om jeg skal så kjører jeg fra bergen og muligens om haugesund (E134) så kunne gjerne slengt meg på i drammen om jeg vet delvis tidspunkt for kjøring så man kan møtes opp der :P

tigersager
26-01-2012, 19:52
Kolonnekjøring hadde vært gøy å være med på :D desverre som et i grunn ikke er heller så er jeg i crew i år så da blir det nok ikke så mye denne type kjøring dette året XD

borbra
27-01-2012, 07:50
Jeg vet vi er noen biler som skal kjøre fra Grimstad dagen før TG starter. Vet ikke når på dagen vi starter, men jeg tror planen var å stikke innom sverige, og dermed blir det nok en tidlig start. Hadde vært artig om andre kunnne kjørt sammen med oss (møtt på veien oppover el lign.) eller at vi kunne sammenkjørt med andre grupper som skal oppover.
"Jo flere vi er sammen, sammen, sammen, jo flere vi er sammen, jo gladere vi blir" :P

G0ny
09-02-2012, 10:36
Vi kommer til og kjøre i fra Liertoppen. Vi kjører kl3 natt til onsdag, altså kl3 på natta. Det er ganske seint, men da er det ingen trafikk, og vi kommer tidlig opp og får gode parkerings plasser :D Alle som som vil være med i kolonnen er hjertlig velkommen. Jeg kommer til og kjøre kl3 uansett om det er bare meg som kjører, så vil du være med, så bare møt opp før kl3. Det er plass til alle :D det hadde vært gøy vis vi hadde blitt ett par biler :D

Bare og si i fra vis det er noe du lurer på.

Crow
19-02-2012, 03:14
Koste meg stort i fjor da vi lå i noenoghundre på Eseksen forbi skedsmokorset, tre biler i bredden og militær presisjon på formasjonen.

Skulle vært med i år også, men har ikke egen bil.
Med mindre noen vil hente meg i Drammen midt i natta, da :P

G0ny
23-02-2012, 13:51
Ja det var gøy i fjord :D Synd du ikke har egen bil... Det kan jo hende det er noen andre som skal være med i kolonnen da, kanskje det er noen om har plass til deg? Jeg har ikke plass, eller så skulle du fått sittet på med meg. men jeg har sikkert litt ekstra plass til utstyr da.

[TFA]Gadreel
24-02-2012, 19:25
Koste meg stort i fjor da vi lå i noenoghundre på Eseksen forbi skedsmokorset, tre biler i bredden og militær presisjon på formasjonen.

Skulle vært med i år også, men har ikke egen bil.
Med mindre noen vil hente meg i Drammen midt i natta, da :P

det kan hende jeg har plass i bilen min, jeg drar fra tønsberg ca kl 1 tia om natta

G0ny
26-02-2012, 21:26
Gadreel;150185']det kan hende jeg har plass i bilen min, jeg drar fra tønsberg ca kl 1 tia om natta

Er det flere som drar for Tønsberg?

[TFA]Gadreel
26-02-2012, 23:11
ikke så vit jeg vet om

G0ny
27-02-2012, 14:16
Gadreel;150208']ikke så vit jeg vet om

ok. Hadde vært kult om du fikk plass til Crow :D jeg kan sikkert ta litt av utstyret hans i min bil.

petterroea
27-02-2012, 15:34
Kolonnekjøring hadde vært gøy å være med på :D desverre som et i grunn ikke er heller så er jeg i crew i år så da blir det nok ikke så mye denne type kjøring dette året XD

Jeg ville sagt desverre med "" ;)

Kan hende vi joiner, vi skal kjøre samme rute. Og hvis vi ikke joiner, skal vi uansett kjøre mot skipet til omtrent samme tid, morsomt hvis vi møtes på veien :P

G0ny
27-02-2012, 20:29
Jeg ville sagt desverre med "" ;)

Kan hende vi joiner, vi skal kjøre samme rute. Og hvis vi ikke joiner, skal vi uansett kjøre mot skipet til omtrent samme tid, morsomt hvis vi møtes på veien :P

ja det er nok fullt mulig og møtes på veien :D men jeg er ikke så kjent oppover der da ;)

G0ny
15-03-2012, 13:19
Er det noen som veit at de joiner kolonnen? jeg bare lurer :)

borbra
15-03-2012, 16:24
Når har dere planlagt å dra? Selv drar jeg fra kr.sand/grimstad, men hvis dere starter sent på dagen så kan vi evnt møtes.

LoverBoy
15-03-2012, 16:41
for meg blir det noen få biler i kollone her fra Fetsund(lillestrøm) og ut mot hamar rundt 6 tiden på morgenen. Ligge 3 biler i perfekt formasjon er gøy ;P

Esso
15-03-2012, 18:18
Bor i Lier, når tenker dere å dra?

G0ny
16-03-2012, 07:49
Jeg kjører fra Liertoppen kl 03:00 den 4april. altså 03:00 på natta/morran. :) Jeg kommer til og være der litt før, men kl 03:00 så kjører jeg. Så har du lyst til og vøre med i kolonnen, så er det bare og møte opp litt før kl 03:00. I denne kolonnen er alle velkommene.

Jeg trur vi kommer til og være framme rund halv 6 på Hamar. Har planer om og ta med en engangs grill og grille litt pølser når vi kommer opp.

Hadde vært gøy vis vi ble ett par biler :D

[TFA]Gadreel
16-03-2012, 17:42
kjører fra tønsberg mellom 1-2 om natta den 4april hvis noen vil holde følge, kommer til og sette på skilte så det er lett og see når vi kommer
http://i7.photobucket.com/albums/y289/Gadreel1000/0ac06cac.jpg

Esso
16-03-2012, 19:57
Jeg kjører fra Liertoppen kl 03:00 den 4april. altså 03:00 på natta/morran. :) Jeg kommer til og være der litt før, men kl 03:00 så kjører jeg. Så har du lyst til og vøre med i kolonnen, så er det bare og møte opp litt før kl 03:00. I denne kolonnen er alle velkommene.

Jeg trur vi kommer til og være framme rund halv 6 på Hamar. Har planer om og ta med en engangs grill og grille litt pølser når vi kommer opp.

Hadde vært gøy vis vi ble ett par biler :D

Hoho, drar fra naboen min altså?=)
Tror ikke vi drar før utpå dagen likevel, enkelte skal visst jobbe sent. Akk.

petterroea
16-03-2012, 21:18
Jeg er litt forvirret her, men jeg spør følgende, hvis jeg er i nærheten av Holmen(Ved E-18), hvilke tidspunkter må vi være i bilen på E-18 for å ha størst sannsynlighet for å møte noen?

G0ny
17-03-2012, 15:05
Gadreel;151176']kjører fra tønsberg mellom 1-2 om natta den 4april hvis noen vil holde følge, kommer til og sette på skilte så det er lett og see når vi kommer
http://i7.photobucket.com/albums/y289/Gadreel1000/0ac06cac.jpg

Ta og stopp innom Lier toppen da :D Dere bruker ca en time fra TBG til lier toppen.

Jeg er litt forvirret her, men jeg spør følgende, hvis jeg er i nærheten av Holmen(Ved E-18), hvilke tidspunkter må vi være i bilen på E-18 for å ha størst sannsynlighet for å møte noen?

Hvor ligger Holmen? Er det langt unna Liertoppen?

petterroea
17-03-2012, 16:18
Hvor ligger Holmen? Er det langt unna Liertoppen?

Litt ved asker, rundt en halv time fra liertoppen.

Link til holmen: http://g.co/maps/rvs38

Estella
17-03-2012, 16:28
Litt ved asker, rundt en halv time fra liertoppen.

Link til holmen: http://g.co/maps/rvs38
10min mener du vell?

G0ny
19-03-2012, 09:01
I følge google mapr så sier den at det tar rundt 13 min til Holmen. så da er det jo bare og kjøre i fra holmen rundt 10 over 3 da :D Du kan jo møte oss påLiertoppen også, si den det bare tar 13min, så skal vel det gå greit :D

U4reowned
19-03-2012, 10:15
Vi drar 15 stk fra Lørenskog i 7-8 tiden på onsdag, er så kos å se andre bilister som skal samme sted på vei oppover E6 :3

G0ny
20-03-2012, 09:09
Jeg trur nok vi er framme i Hamar før dere begynner og kjøre :D hehe

Crow
22-03-2012, 08:48
Er i intense forhandlinger med min mor om lån av bil om dagen.
Med litt flaks kjører jeg selv til Liertoppen med bror som sidetryne.

Foreslår at folk kjøper billige walkie talkies til samband mens vi kjører.
Det betyr også at de som er i kolonna trenger en taktisk merking. Hva vil dere hete?

G0ny
22-03-2012, 08:54
Så bra Crow jeg liker du kanskje blir med :D har du link til sånn billigt samband utstyr? :D

Crow
22-03-2012, 09:16
http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=155187980 for eksempel

G0ny
22-03-2012, 09:19
ja den er nice :D ja det burde vi nok få tak i :D

si i fra så fort du har fått vite om du får låne bil :D

Crow
22-03-2012, 09:33
Er du han blonde med russebuksa fra kolonna i fjor? :P
Vi må få på plass litt RTX (Radiospråk)
Nå har det seg sånn at jeg har vært i sambandsbataljonen i snart et år, så det kan virke son jeg er litt krampeaktig på akkurat den slags. MEN:

Når du kaller opp noen gjør du det på følgende måte (la oss si at jeg kaller meg Han Solo og du kaller deg Unicron eller noe sånt):

Han Solo, dette er Unicron, over.
Han Solo, Over.
Melder fra om at kolonna har satt i marsj, over.
Det er mottatt, vi stopper ved Shell noen kilometer lenhet fremmr for å samles igjen, over.
Mottatt; Unicron slutt.

Om du ikke får tak i den du ville få tak i: Intet hørt, Unicron slutt.

Om du vil gi en melding til alle på sambandet:
Ni åtte; dette er unicron; (meldingen), slutt

Og selvfølgelig, sambandssjekk, for å se om de andre hører deg:
Han Solo, Unicron over.
Han solo, over.
Sambandssjekk, over.
(om jeg hører deg godt) sterk og klar, over.
(om du hører meg godt) samme rapport tilbake, unicron slutt.

Teit? Litt. Gøy når det går? Absolutt.

G0ny
22-03-2012, 10:01
Dette høres vedlig bra ut!! vis du blir med så må vi få ett lyn kurs da :D nei JoJo (hanblonde) skal være i crew i år.

petterroea
22-03-2012, 15:28
Høres gøy ut, men vet ikke om walkie-talkies kan brukes

borbra
22-03-2012, 15:30
NICE, mener å huske at de jeg bor med har noen liggende, pleier å bruke det på turer med vennegjengen :D veldig enkelt å gi beskjed til andre når man er i andre land, sparer fort inn mye penger i sms/ringe kostnader.

Forslag:
Lage en ny tråd hvor folk kan poste sitt kallenavn, hvor de drar fra og når de drar. Så kan folk lettere finne ut om det vil være noen i nærheten av de når de kjører mot Hamar :D

Hva mener du med at de ikke kan brukes? så lenge folk har stilt inn på samme kanal/frekvens så funker det helt konge :D

petterroea
22-03-2012, 15:32
Forslag:
Lage en ny tråd hvor folk kan poste sitt kallenavn, hvor de drar fra og når de drar. Så kan folk lettere finne ut om det vil være noen i nærheten av de når de kjører mot Hamar :D

enig^^. Kansje også poste plassoppdateringer på en tråd for de som har 3G med i abbonemanget?

Crow
22-03-2012, 18:32
Nja, begrenset hvor nyttig det er. Det tar bare rundt to timer å kjøre fra Drammen, så for min del er det uaktuelt å måtte få folk til å taste inn hvor jeg er ila de to timene.

Ny tråd yay!

borbra
22-03-2012, 19:26
Mente IKKE at folk skulle løpende oppdatere hvor de er, men i det minste si hvor de starter turen.

G0ny
23-03-2012, 08:03

Walkie-talkiene skal bare brukes til og ha kontakt med de andre som kjøre i kollonnen med oss. den er kjekk og bruke, letter enn mobil. vi kan bruke det til go regulere fraten på kolonnen, eller om vi skal ta en røykepause etc. dette måtte vi skrive sms til hverandre i fjord for, og det er litt tungvindt. ved og bruke waikis, så kan vi bare be han som ligger foran, til og blinke inn til der vi skal stopp. :D

Mente at folk skulle løpende oppdatere hvor de er, men i det minste si hvor de starter turen.

Jeg synes du skal lage denne tråden jeg :D men det burdes og gjøres litt kjapt, siden det er snart på tide og planlegge turen opp til TG. sånn at folk skal få til og planlegge dette med de de eventuelt skal kjøre med. :D

TeeKayR
23-03-2012, 13:37
Skal man bruke radio, så må man bruke skikkelig trucker lingo! :) Vi kjører tre lastebiler samt varebil + henger oppover, og her går det utelukkende i slang.

MrT: "Breaker, breaker, this here is MrT in the 50-dollar lane!"
HappyHound "Copy that, MrT - com'on!"
MrT: "Watch out for that Harvey Wallbumper comin' up on yer six!"
HH: "Thats a big 10-4 good buddy!"
MrT: "Say we put it on the floor lookin' for more and find a place to pay the waterbill soon, com'on?"
HH: " Sounds like a plan! I'm on your donkey! Let's hit that pickle park 5 miles up the road!"

Noe sånt no.. :)

G0ny
23-03-2012, 15:15
Skal man bruke radio, så må man bruke skikkelig trucker lingo! :) Vi kjører tre lastebiler samt varebil + henger oppover, og her går det utelukkende i slang.

MrT: "Breaker, breaker, this here is MrT in the 50-dollar lane!"
HappyHound "Copy that, MrT - com'on!"
MrT: "Watch out for that Harvey Wallbumper comin' up on yer six!"
HH: "Thats a big 10-4 good buddy!"
MrT: "Say we put it on the floor lookin' for more and find a place to pay the waterbill soon, com'on?"
HH: " Sounds like a plan! I'm on your donkey! Let's hit that pickle park 5 miles up the road!"

Noe sånt no.. :)

Hehe. da trur jeg det er lettere og lære det som Crow hadde ett eksempel om :D

Crow
31-03-2012, 10:58
Jeg har bil! Når treffes vi på Liertoppen?

G0ny
31-03-2012, 11:30
Jeg har bil! Når treffes vi på Liertoppen?

Det er utrolig bra! :D vi kjører fra Liertoppen kl3, så møt opp før kl3 :D Jeg og Jinxx er der sikkert rundt kvart på tre.

_vix_
31-03-2012, 16:03
Aller først, kolonnekjøringen dere planlegger er bare helt rått!!

Varmer et gammelt TG hjerte å lese om slikt.

Så, down to forretningen;

Vil anbefale dere, (og alle andre som kommer sørfra med buss/bil) om å følge med på gathering.org, og sjekke den før dere setter kursen nordover. Det vil komme kjørebeskrivelser og anbefalinger til hvilke veier man kan ta, for å unngå å stå i kø på E6.

Gleder meg til å se dere alle!

jinxx
31-03-2012, 16:25
Blir bare og mer psyked som dagene går. Nå er det ikke lenge igjen til vi skal på TG :D

petterroea
31-03-2012, 16:57
OPPDATERING: Jeg har bestemt meg for at vi(Meg, sjåfør, og fetter) står opp klokken 5, og drar så fort som mulig

Crow
01-04-2012, 03:17
Da misser dere kolonna, men det var kanskje ikke poenget å bli med på den?

petterroea
01-04-2012, 11:29
Da misser dere kolonna, men det var kanskje ikke poenget å bli med på den?

Har lyst, men vil være relativt uthvilt den første dagen

ColdIce
01-04-2012, 18:59
Jeg blir med på kolonnen. Er det Liertoppen parkeringsplass det er snakk om?

jinxx
01-04-2012, 19:44
ja det er det ice

G0ny
01-04-2012, 21:05
Jeg blir med på kolonnen. Er det Liertoppen parkeringsplass det er snakk om?

Ja det er på parkeringsplassen, vi venter nok på enden av Liertoppen. er du først så er det bare og finne et sted og stoppe :D

borbra
01-04-2012, 23:26
Planen for oss som kjører fra Grimstad er følgende:
-Starte før 12 på tirsdag (forhåpentligvis rundt 10 tia)
-Sandefjord-Strømstad fergen kl 14
-Kjøre innom sverige for å handle
-Rette snuten mot hamar :D

Vet ikke enda om jeg får med meg noen WT, men kommer til å oppdatere her hvis jeg får det til.

Kamolis
02-04-2012, 11:35
Jeg kommer på kvelden på tirsdag, men jeg lurte på om jeg kunne være med på grilling jeg?
evt. hva skal jeg ta med?

G0ny
02-04-2012, 12:43
Jeg kommer på kvelden på tirsdag, men jeg lurte på om jeg kunne være med på grilling jeg?
evt. hva skal jeg ta med?

Jeg tar med en engangs grill, jeg er ikke sikker på om det er nok, men men. Er ikke sikker på om det er noen andre som tar med grill... Ta med deg i alle fall noen pølser. eller det du vil grille.

Men jeg trur det er en egen tråd for grilling natten før. http://forums.gathering.org/showthread.php?10410-Kvelden-f%F8r

ColdIce
02-04-2012, 14:42
Ja det er på parkeringsplassen, vi venter nok på enden av Liertoppen. er du først så er det bare og finne et sted og stoppe :D
Enden, som innkjøringen til parkeingsplassen?

Jeg tar med en engangs grill, jeg er ikke sikker på om det er nok, men men. Er ikke sikker på om det er noen andre som tar med grill... Ta med deg i alle fall noen pølser. eller det du vil grille.

Men jeg trur det er en egen tråd for grilling natten før. http://forums.gathering.org/showthread.php?10410-Kvelden-f%F8r
Jeg tar nok med en engangsgrill.

Crow
02-04-2012, 18:17
Bare kjør forbi Liertoppen til du ser folk med piratflagg og guy fawkes masker. Det er virkelig ikke vanskelig. Spesielt klokka tre på natta.

Flaggskipet vårt er en kullsort Passat sedan. Skal vokse den i morgen, så du kommer nok til å se den ganske lett.

EDIT: Lager en tråd, siden det bare er en drøy dag til D-Dagen.

G0ny
02-04-2012, 23:42
Ok da er det litt mere enn 24 timer til kolonnen kjører i fra Liertoppen :D Vis dere være med, så si i fra til Crow på Pm. alle er hjertelige velkommen :)

Tråd om det her: http://forums.gathering.org/showthread.php?10621-Kolonne-Drammen-gt-HAMAR

Crow
03-04-2012, 13:41
Minner om at folk som bor langs E6/E18 langs aksen Drammen-Hamar selvsagt er hjertelig velkommen, bare si fra i tråden, så finner vi en ordning og tidspunkt/møtepunkt.

Vel møtt!